A mbasador AKADEMII PRZYSZŁOŚCI, czyli rola Koordynatora Szkolnego w programie 2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DROGA DO SAMODZIELNOŚCI
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
SZLACHETNA PACZKA w Twojej miejscowości
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI to ogólnopolski program, który pomaga dzieciom w potrzebie. Dzieciom, które mimo młodego wieku mają za sobą.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
WSPÓŁPRACA SZKOŁY I RODZICÓW
Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
w praktyce pedagogicznej
Kwiecień 2014 r. Debata.
Debata pracowników szkoły
Szkoła Promująca Zdrowie
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Młodzież w okresie szkolnym wykazują dużą otwartość i ciekawość świata, mają potrzebę przebywania w grupie, podejmowania działań na rzecz innych. Wolontariat.
Motywowanie do nauki – rola rodzica
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
czyli ważne i ciekawe wydarzenia w roku szkolnym 2013/2014
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
8 zasad postępowania lidera
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkoła Promująca Zdrowie
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

A mbasador AKADEMII PRZYSZŁOŚCI, czyli rola Koordynatora Szkolnego w programie 2015

Co przed nami? Kilka słów o AKADEMII PRZYSZŁOŚCI Czym jest AKADEMIA? Czym jest Kolegium? Kim jest Lider i Tutor? Rola Koordynatora Szkolnego Kim jest Koordynator Szkolny? Akademia - szkoła – koordynator: relacje i odpowiedzialności Pierwsze wyzwanie! Rekrutacja dzieci

AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI to ogólnopolski program Stowarzyszenia WIOSNA, który od 12 lat realizuje ideę mądrej pomocy, przeprowadzając dzieci od porażki w szkole do sukcesów w życiu. Angażuje w swoje działania ponad 2000 tutorów i 2000 darczyńców rocznie.

MISJA AKADEMII PRZYSZŁOŚCI Misja AKADEMII pozostaje niezmieniona od 12 lat: inspirujemy do wzrastania, by każdy wygrywał w życiu. „Miarą indywidualności człowieka jest największe wyzwanie, które podjął i wygrał” Ks. Jacek WIOSNA Stryczek, założyciel Stowarzyszenia WIOSNA, pomysłodawca AKADEMII PRZYSZŁOŚCI „Akademię tworzą ludzie otwarci na wyzwania, inspirujący siebie i innych.” Łukasz Miszon, Dyrektor AKADEMII PRZYSZŁOŚCI i Programów Społecznych

Co jest ważne w naszej pracy z dzieckiem? Wzmacniamy w dziecku poczucie własnej wartości Pomagamy mądrze – poznajemy przyczyny trudności i szukamy najlepszych rozwiązań Działamy impulsowo, tam gdzie pomoc ma sens, gdzie dziecko i rodzic chcą podjąć wysiłek Uczymy mentalności wędkarza, zaradności i samodzielności Uczymy pracy i współpracy w zespole Pokazujemy dziecku kim może się stać (spotkania z inspirującymi ludźmi, poznawanie świata niedostępnego na co dzień) Patrzymy z dzieckiem w przyszłość, stawiamy cele i wyzwania – dzięki temu zaczyna mu się chcieć! Pracujemy z dzieckiem w sposób indywidualny (1 tutor + 1 dziecko)

Jak pracujemy? System Motywatorów Zmiany

Kto wygrywa w AKADEMII? Dziecko które przezwycięża bariery i zaczyna mu się chcieć! Wygrywa w szkole i w życiu! Lider który zdobywa cenne doświadczenie w zakresie zarządzania projektami i ludźmi. Pracuje tak, by pomóc innym realizować ich wyzwania, realizować wspólne cele. Tutor który współtworzy kolegium podejmując wyzwania. Spędza czas w inspirującym środowisku i rozwija najbardziej cenione na rynku pracy kompetencje. Koordynator szkolny i szkoła która dołącza do ogólnopolskiego programu poszerza swoją ofertę o nowy wymiar pracy z dziećmi, a tym samym pełniejsze realizowanie swojej misji. Koordynator szkolny, który organizuje zaplecze AKADEMII w szkole i ma bezpośredni wpływ na dziecko, które będzie w programie. Rodzice naszych dzieci, których inspirujemy, by stawali się doskonalszymi rodzicami. Radzimy, szkolimy, wspieramy. Darczyńca który współtworzy system pomnażania dobra – buduje relacje z tutorem, przekracza siebie, by pomagać wygrywać dziecku.

Kolegium to miejsce, w którym dzieci uczą się jak wygrywać w życiu. Kolegium pracuje przy szkole, która razem z nami współtworzy AKADEMIĘ. To działania i rozwój – tutorów, darczyńców, dzieci, rodziców, szkoły: koordynatorów szkolnych, nauczycieli, dyrekcji, pracowników. To relacje pomiędzy ludźmi, którzy współtworzą program.. Tutorzy Darczyńcy Szkoła miejsce, społeczność Dzieci Rodzice Partnerzy KOLEGIUM łączy innych wokół dziecka

Lider bierze odpowiedzialność za dobro, jakim jest KOLEGIUM Lider ma za zadanie pomnożyć dobro, które jest owocem dotychczasowych relacji między dziećmi, rodzicami, szkołą, lokalną społecznością, a dodatkowo także tutorami i darczyńcami.

Lider bierze odpowiedzialność za dobro, jakim jest KOLEGIUM Lider współpracuje z Koordynatorem Szkolnym – biorą wspólną odpowiedzialność za realizację AKADEMII PRZYSZŁOŚCI w szkole. Praca lidera to cykl kolejno podejmowanych - i wygrywanych – wyzwań. Osobą wspierającą i szefem lidera jest Koordynator Wojewódzki, który realizuje AKADEMIĘ PRZYSZŁOŚCI w województwie.

Kim jest tutor? Tutor jest wolontariuszem Stowarzyszenia WIOSNA, zrekrutowanym i wdrożonym do pracy w AKADEMII PRZYSZŁOŚCI Tutor jest w stałym kontakcie z rodzicem dziecka, aby wymieniać się informacjami, wspólnie szukać najlepszych rozwiązań i cieszyć się sukcesami dziecka. W kontakcie z rodzicem dziecka wspiera go koordynator szkolny, który jest merytorycznym wsparciem. Wspólnie z dzieckiem i rodzicami uczestniczy w wydarzeniach (np. Inauguracja czy Gala Sukcesów) Pokazuje dziecku kim może się stać, patrzy z nim w przyszłość, uczy stawiać cele i dążyć do nich Tutor zakochuje w dziecku darczyńcę, budując i dbając o relacje z darczyńcą, dzieli się z nim postępami dziecka

Tutoring w AKADEMII Tutoring to relacja z osobistym tutorem – kluczowym czynnikiem zmiany mentalnej dziecka. Budowanie tej relacji to proces, który odbywa się w 3 płaszczyznach:

Tutoring w AKADEMII 1. Nawiązanie więzi z dzieckiem i zbudowanie zaufania poprzez system łatwych zadań, pierwsze sukcesy, motywację do dalszej pracy; 2. Usamodzielnianie dziecka, które realizuje się przez wyzwania, samodzielną pracę, przyzwalanie na popełnianie błędów, komunikowanych jako okazja do rozwoju – poprzez wyciąganie wniosków. 3. Praca twórcza, kreowanie rzeczywistości prowadzące do zmiany nawyków, stosowania dobrych praktyk na co dzień, myśleniu o sobie w perspektywie przyszłości.

Równomierne zaangażowanie = przepis na sukces! Dziecko się zmienia - wygrywa Zaangażowany tutor Zaangażowany rodzic Zaangażowany Koordynator Szkolny

Edycja 2015/2016 – do jakiej AKADEMII dołączasz? 25 miast, 200 liderów kolegium Bydgoszcz Katowice Kielce Kraków Łódź Lublin Mysłowice Bielsko-Biała Sopot Sosnowiec Oleśnica Olsztyn Opole Poznań Rzeszów Toruń Warszawa Sanok Szczecin Wrocław Zielona Góra Białystok Gdańsk Gdynia Gorzów Wielkopolski

W edycji 2015/2016 Twoja szkoła współtworzy AKADEMIĘ PRZYSZŁOŚCI!

Kim jest Koordynator Szkolny? osoba, która współtworzy AKADEMIĘ PRZYSZŁOŚCI w szkole; jest AMBASADOREM programu; ma wpływ na rodziców i dzieci - pracuje z nimi wspólnie z tutorami; wspiera tutorów w pracy z uczniami; angażuje się w wydarzenia społeczne, które są ważną częścią AKADEMII ; jest pracownikiem szkoły; chce wziąć odpowiedzialność za program w rok szkolnym 2015/2016;

Odpowiedzialność Koordynatora Szkolnego reprezentuje AKADEMIĘ w szkole i szkołę w programie; dba o realizację celów programu w szkole pozostając w kontakcie z nauczycielami wraz z Koordynatorem Wojewódzkim i Liderem rekrutuje dzieci do programu; przygotowuje listę dzieci spełniających kryteria w wyznaczonym terminie; koordynuje uzupełnienie ankiet diagnostycznych przez nauczycieli w wyznaczonym terminie; wspiera Kolegium w zorganizowaniu spotkań z rodzicami i nauczycielami; we współpracy z Liderem tworzy grafik zajęć w szkole (aby AKADEMIA mogła wspierać szkołę, a szkoła AP); wspiera tutorów w pracy z uczniami;

Pierwsze wyzwanie! Rekrutacja dzieci

Filozofia pomagania „Mądra pomoc to wykształcenie w drugiej osobie mentalności wędkarza. Jeśli komuś bowiem damy rybę, nasyci się na chwilę, po czym znów będzie głodny. Jeśli damy mu wędkę, ale nie będzie on miał mentalności wędkarza, to ją sprzeda i kupi ryby. Jeśli jednak ktoś ma mentalność wędkarza, to sam z niczego zrobi sobie wędkę i złowi ryby.” x Jacek WIOSNA Stryczek Prezes Stowarzyszenia

Mentalność wędkarza – o co chodzi? W AKADEMII nie koncentrujemy się na dawaniu ryby, a nawet wędki. Oczywiście, dziecko dostaje małe prezenty, np. wyprawkę szkolną (ryba); tutor pracuje również z dzieckiem, uczy się z nim, czyli uczy go jak się uczyć, jak odpowiadać przy tablicy, pisać klasówki i wiele innych praktycznych rzeczy (wędka). Najważniejsze jednak jest to, że pracujemy z dzieckiem nad mentalnością wędkarza. Ponieważ jeśli ktoś nie ma mentalności wędkarza i dostanie wędkę, to ją sprzeda i kupi ryby. A nam zależy na tym, by dzieci miały w sobie mentalność wędkarza, który nawet jak nie ma wędki, to zrobi ją z kija i zacznie łowić ryby. Naszym celem jest to, aby dzieci radziły sobie w życiu. Najpierw w szkole, ale potem w życiu.

Po co rekrutacja dzieci i rodziców? Do AKADEMII zapraszamy dzieci, które chcą uczestniczyć w programie, które czują w tym dla siebie wartość. Ważne jest by dziecko włączone do programu chciało być w AKADEMII PRZYSZŁOŚCI, by było to dziecko, dla którego praca w metodologii programu przyniesie korzyści, sprawi, że dziecko wygra w życiu. Włączanie dzieci do programu jest kilkuetapowe - składa się z: rekomendacji koordynatora szkolnego, rekrutacji dziecka i rodzica etapów włączania dziecka do programu. Aby praca tutora przyniosła wymierne efekty potrzebujemy zaangażowania i współpracy ze strony rodziców. Dlatego rekrutujemy także rodziców, szukając w nich otwartej i gotowej do współpracy postawy. Podczas spotkania z rodzicami, zostaną przedstawione zasady współpracy w programie. Rodzice podejmą decyzję czy chcą być razem z dzieckiem w AKADEMII PRZYSZŁOŚCI.

Do jakich dzieci chcemy dotrzeć? W AKADEMII przeprowadzamy od porażki w szkole do sukcesu w życiu. Ważne jest więc, by do programu włączyć przede wszystkim te dzieci, które obecnie: Czują się mało wartościowe, Nie radzą sobie w szkole i w życiu, Nie wierzą w siebie i w swoje możliwości, Mają trudności edukacyjne, Są wycofane w grupie lub są liderami w grupie (szukając w ten sposób uwagi), Funkcjonowanie w relacjach z rówieśnikami jest dla nich trudne, Pomimo młodego wieku mają za sobą trudną historię w życiu, Mają trudną sytuację materialną (i) rodzinną

Jak podjąć dobrą decyzję o rekomendacji dziecka do AKADEMII? Ujęcie dziecka Ujęcie rodziny/rodzica

Czym się kierujemy? 1. Sytuacja materialna Dziecko ze szkoły podstawowej, dla którego barierą w rozwoju jest m.in. otoczenie dziecka, obecna w domu bieda, zła sytuacja materialna, trudna sytuacja rodzinna 2. Porażka szkolna Dziecko, które odnosi w szkole, na polu edukacyjnym, rozwojowym i relacyjnym porażki. Nie przystaje do systemu i/lub społeczeństwa. 3. Samoocena Dziecko, które ma niskie poczucie wartości, przejawiające się różnymi zachowaniami. 4. Postawa – „chcę” Chce być w programie Dziecko

Sytuacja materialna Na funkcjonowanie i rozwój może wpływać trudna sytuacja finansowa, materialna rodziny, w której jest wychowywane dziecko. Koordynator szkolny/nauczyciel może znać sytuację materialną rodziny dziecka lub zaobserwować konkretne objawy: Dziecko nie zawsze ma śniadanie, je obiad w szkole (dofinansowany), wyróżnia się swoim ubiorem (np. nosi ubrania po starszym rodzeństwie, nie zawsze ubrania są czy zadbane). Dziecko nie może uczęszczać na dodatkowe zajęcia, wspomóc się kimś w rozwoju, bo rodziny na to nie stać. Dziecko nie może korzystać z dodatkowych aktywności - pójść do kina, pojechać na wycieczkę itd., ze względu na sytuację finansową rodziny.

Porażki szkolne Rozwój edukacyjny lub psychofizyczny dziecka jest zaburzony, a przejawem tego są szkolne porażki. Nie jest to jedna porażka, a długotrwały, utrzymujący się stan. Porażki szkolne w AKADEMII rozpatrujemy w 3 płaszczyznach: 1. Postawa dziecka i rozwój psychofizyczny Nie chce mu się uczyć - co może być przejawem braku wiary w zmianę rzeczywistości. Uwaga! Program nie jest dedykowany dzieciom, których problem z motywacją nie jest związany z przyczynami głębszymi: brak motywacji bez przyczyn głębszych: złej sytuacji rodzinnej, materialnej, rozwojowej. 2. Osiągane wyniki Dziecko ma słabe lub bardzo słabe wyniki w nauce. Może być zagrożone powtarzaniem klasy. 3. Funkcjonowanie w relacjach Dziecko funkcjonuje nieadekwatnie w relacjach z innymi dziećmi/rodzicem/ nauczycielami. Nie potrafi wchodzić w relacje, budować ich, powinno rozwijać inteligencję emocjonalną

Samoocena Niskie poczucie wartości jest podstawowym kryterium, które decyduje o włączeniu dziecka do programu. Przejawem tego mogą być skrajnie różne zachowania: Dziecko jest wycofane w grupie, nie udziela się na lekcjach (nie tylko z braku wiedzy), na zajęciach sportowych jest wybierane jako ostatnie do grupy, przerwy spędza samotnie. Ma poczucie, że musi zapracować na miłość, troskę, że nie jest warte uwagi. Dziecko jest aktywne - swoim negatywnym zachowaniem zwraca na siebie uwagę, ma potrzebę bycia ważnym i zauważonym, samo zachowuje się inaczej niż w grupie.

Postawa dziecka – „chcę” Dziecko samo decyduje o uczestniczeniu w programie AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI. W czasie rozmowy rekrutacyjnej poznaje proces, w którym ma uczestniczyć i ze świadomością rocznego zaangażowania decyduje się na przygodę w AKADEMII.

Postawa rodzica i funkcjonowanie rodziny 1.Chce być w programie AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI wraz z dzieckiem Rodzic, który czuje potrzebę bycia z dzieckiem, zaangażowania się, lecz także rodzic, który angażuje się wyłącznie z konieczności, nie czuje wartości wspierania dziecka w rozwoju. 2.Sytuacja materialna Rodzina, w której panuje trudna sytuacja, wpływa na możliwości rozwoju dziecka. Uniemożliwia inwestowanie w edukację/ rozwój dziecka. 3.Postawa i funkcjonowanie rodzinne Rodzic, któremu zależy na dziecku – podejmując próby wsparcia samodzielnie lub szukając pomocy w zadbaniu o rozwój dziecka. Rodzina, która jest dysfunkcyjna. Uwaga! Nie pracujemy z rodzicem, który nie chce współpracować, nie dotrzymuje zasad AKADEMII. Unikamy rodzin z problemami uzależnienia.

Rekrutacja krok po kroku Wrzesień 2015 Spotkania z dziećmi- pomoc w zorganizowaniu spotkania (do 12 IX) Spotkania z rodzicami (do 12 IX) Sierpień 2015 Zebranie pozostałych ankiet od nauczycieli Spotkanie z koordynatorem wojewódzkim, pomoc w organizacji spotkań z dziećmi I-szy tydz IX) Czerwiec 2015 Zapoznanie z materiałami, spotkanie z koordynatorem wojewódzkim programu Przygotowanie listy rekomendacji dzieci do programu. Konsultacja dzieci z koordynatorem wojewódzkim. Przekazanie wychowawcom i nauczycielom dzieci ankiet diagnostycznych, wdrożenie na podstawie prezentacji w to, jakich dzieci szukamy

Rola Koordynatora Szkolnego w rekrutacji dzieci Spotyka się z Koordynatorem Wojewódzkim, Zapoznaje się z materiałami, kryteriami dzieci włączanych do programu, Przygotowuje listę rekomendowanych przez szkołę dzieci do udziału w programie i przedstawia ją Koordynatorowi Wojewódzkiemu, Ustala z Koordynatorem/Liderem Kolegium daty spotkań z rodzicami i dziećmi oraz formę zaproszenia na te spotkania, zapewnia salę, Wypełnia i koordynuje w szkole rzetelne wypełnienie ankiet diagnostycznych, pogłębionych o informacje od wychowawcy i nauczyciela przedmiotu, z którym dziecko ma największą trudność, Wybiera dzieci do programu pamiętając, że tutor nie wychowuje dziecka i nie ma kompetencji do pracy z rodziną dysfunkcyjną. Ostateczną decyzję o włączeniu dziecka do programu podejmuje Stowarzyszenie WIOSNA. Koordynator Wojewódzki programu przekazuje informacje o dzieciach włączonych do udziału w AKADEMII PRZYSZŁOŚCI.

DO JAKIEJ AKADEMII DOŁĄCZASZ?

WYNIKI PROGRAMU AKADEMIIA PRZYSZŁOŚCI, JAKIE WSPÓŁTWORZYSZ Z NAMI Raport z ewaluacji XI edycji AKADEMII PRZYSZŁOŚCI

AKADEMIA oczami dzieci 78% dzieci poprawiło oceny w nauce 90% dzieci przyznaje, że uczyło się w ciekawy sposób 85% dzieci poznało swoje mocne strony 83% dzieci uwierzyło w siebie 68% dzieci zwiększyło swoją motywację do nauki 77% dzieci zainteresowało się nowymi rzeczami Dzieci oceniają AKADEMIĘ i pracę z tutorem na 5+

Dzieci o udziale w AKADEMII Wiem więcej niż wiedziałem. Patrzę na moje sukcesy a nie porażki. Gdybym mógł coś zmienić w AKADEMII to … nic bym nie zmienił bo jest super. Polubiłam się uczyć. Jestem lepsza w nauce i lepiej mi wszystko wchodzi do głowy.

AKADEMIA oczami nauczycieli 76% dzieci poprawiło oceny 75% dzieci rozwinęło zainteresowania 75% dzieci podniosło i umocniło swoją samoocenę 98% nauczycieli chciałoby, aby AKADEMIA była obecna w kolejnym roku szkolnym Nauczyciele ocenili AKADEMIĘ na 5+

AKADEMIA oczami tutorów 77% dzieci stało się bardziej kreatywne 84% dzieci zyskało większą pewność siebie 84% dzieci stało się bardziej świadome 66% dzieci zwiększyło swoją motywację 63% dzieci poprawiło swoje oceny Wolontariusze na 10-stopniowej skali ocenili AKADEMIĘ na 8,2

Witaj w DRUŻYNIE ! Wszelkie wątpliwości, radości związane z działaniem AKADEMII PRZYSZŁOŚCI w Twojej szkole możesz kierować do Zespołu AKADEMII PRZYSZOŚCI w Stowarzyszeniu WIOSNA: