Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Podstawy prawne i organizacja oddziałów integracyjnych
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
INTEGRACJA Opr. Monika Wajda-Mazur.
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
INTEGRACJA W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 23 IM
Kształcenie uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Kuratorium Oświaty w Łodzi Barbara Łaska.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
„Dzieci i młodzież niepełnosprawna w rzeczywistości edukacyjnej”
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Integracja w kształceniu zawodowym
Szczecin, 4 października 2012 r.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
BARBARA WOLAŃSKA WRZESIEŃ 2011
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
z Oddziałami Integracyjnymi
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporządzeniach:
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Witamy w Szkole Podstawowej nr 50 im.Św. Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku „Szkole bliskiej każdemu dziecku”
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Uczeń z niepełnosprawnością w systemie oświaty – regulacje prawne
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
UCZEŃ NIESŁYSZĄCY W SYSTEMIE EDUKACJI
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 144 w Krakowie.
Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka – jest jednostką organizacyjną, powołaną przez Dyrektora Przedszkola „Leśne Skrzaty” w Przeźmierowie w dniu.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
Joanna Brzoskowska Dyrektor PP-P 4 4 listopad 2015 r.
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 ul. Armii Ludowej 1a Radom
Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Bariery w edukacji włączającej na podstawie zgłoszeń do punktu konsultacyjnego Wszystko Jasne Agnieszka Niedźwiedzka Stowarzyszenie NIE-GRZECZNE DZIECI.
XLIV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi ul. Wacława 22/24 93 – 118 Łódź tel. do sekretariatu
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
placówka przyjazna uczniom
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Augustowie – dobre praktyki 1.
Zespół Oświatowych Placówek Integracyjnych w Micigoździe czerwiec 2016
ORGANIZACJA KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO W SZKOŁACH I PLACÓWKACH OGÓLNODOSTĘPNYCH Liliana Zientecka Warszawa 14 maja 2018 r.
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Razem możemy więcej! Pomóżmy na starcie!.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Zapis prezentacji:

Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu klasowego daje im szansę nawiązania więzi społecznych, poczucia akceptacji i przynależności do grupy rówieśniczej oraz aktywne w niej uczestniczenie. Możliwość wspólnego przebywania, nauki oraz zabawy daje poczucie bezpieczeństwa, uczy tolerancji i wzajemnego szacunku.

Pierwsze oddziały integracyjne w naszej szkole powstały we wrześniu 1999 r. W bieżącym roku szkolnym prowadzimy 21 klas integracyjnych, kształcąc w nich 99 uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Szkoła jest w pełni dostosowana do potrzeb uczniów niepełnosprawnych ruchowo poprzez zniesione bariery architektoniczne. Wyposażona jest w windę, podjazdy, toalety. W klasach integracyjnych jak i ogólnodostępnych wszyscy uczniowie realizują ten sam program nauczania, natomiast wymagania edukacyjne dostosowane są do możliwości i potrzeb uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Liczba uczniów w oddziałach integracyjnych wynosi od 15 do 20, w tym od 3 do 5 uczniów niepełnosprawnych tj.:  słabosłyszących  słabowidzących  z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją  z upośledzeniem umysłowym  z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera  z niepełnosprawnościami sprzężonymi W klasie integracyjnej równocześnie pracuje dwóch nauczycieli, prowadzący oraz wspomagający. Współpraca dwóch nauczycieli i mała liczebność klas pozwala na pełną indywidualizację pracy dydaktycznej, stopniowanie trudności, metody aktywizujące. Dodatkowo proces kształcenia, wychowania i opieki wspomagają specjaliści.

Dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego na terenie szkoły organizowane są zajęcia specjalistyczne: rewalidacja indywidualna prowadzona przez pedagogów specjalnych (oligofrenopedagogów, surdopedagogów, tyflopedagogów) zajęcia logopedyczne prowadzone przez neurologopedę zajęcia z psychologiem terapia Integracji Sensorycznej

Zajęcia rewalidacyjne

Terapia Integracji Sensorycznej

Zajęcia z psychologiem

Zajęcia z neurologopedą

Corocznie w naszej szkole organizowane są imprezy oraz akcje propagujące ideę kształcenia integracyjnego:  Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych  Światowy Miesiąc Wiedzy na temat Autyzmu  Słoneczne Igrzyska Olimpijskie  w bieżącym roku szkolnym jesteśmy organizatorami Turnieju o Puchar Przechodni Szkół Integracyjnych  od kilkunastu lat uczestniczymy w Festynie Integracyjnym w Korzkwi  prowadzimy „Klub Przyjaciół Integracji”

Cyklicznie organizujemy Dzień „Na niebiesko dla autyzmu”.

Fakt niepełnosprawności powoduje u dziecka skłonność do częstszego przeżywania porażek, uczucia ograniczenia własnych możliwości, niższej samooceny. W związku z tym, bardzo ważną rolę odgrywa zapewnienie naszym uczniom właściwego rozwoju psychofizycznego oraz stworzenia im jak najlepszych warunków kształcenia. Już od ponad piętnastu lat nauczyciele, pedagodzy oraz wszyscy pracownicy szkoły dbają o to, by wspólne przebywanie i kształcenie dzieci zdrowych z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych było dla wszystkich podróżą, która pozostawia miłe wspomnienia na całe życie...