IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ramy kompetencyjne projektanta dydaktycznego kursów e-learningowych
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
SAMORZĄDOWY OŚRODEK DORADZTWA METODYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w Kielcach KIELCE, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 42 tel. fax. 41.
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Łeba, sierpnia 2012 Seniora wieloletni program partnerski Maria Jedlińska (WBP w Krakowie)
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Marcin Szala wicedyrektor Szkół ETE im. Alberta Schweitzera
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Model Polskich Ram Kwalifikacji na podstawie materiałów przygotowanych przez Zespół KRK z IBE
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIAGNOZA W SZKOLE.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Metodyka harcerska i starszoharcerska
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Planowanie szkolenia „Nigdy nie pozwalam na to, by szkoła stała się przeszkodą w mojej edukacji” Mark Twain.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Kształcenie Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?. Czym jest kształcenie instruktorskie? Pomoc w rozwoju instruktorskim na drodze przeżyć, wspólnie osiąganych.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
TIK w pracy nauczyciela
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Kazimierz Wiatr, Marek Kwaśniewski, Maria Wielgus ACK CYFRONET AGH Iwona Wendel Urząd.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, " Wyrównywanie poziomów wiedzy matematycznej kandydatów.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Olga SOBOLEWSKA „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style uczenia się PJWSTK, Warszawa

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Czynniki warunkujące (e)uczenie się posiadana już wiedza samodzielność motywacja przyzwyczajenia i nawyki umiejętności komunikacyjne umiejętność współpracy (znajomość ICT)

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Próba syntezy - style uczenia się I. Jak rozumieć style uczenia się? II. Jak je rozpoznawać? III. Jak je uwzględniać w e-nauczaniu?

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Definiowanie stylu uczenia się

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Stosowane modele Typy osobowości Dominacja półkul mózgowych Preferencje związane z odbiorem informacji Teoria inteligencji wielorakich …

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Rozpoznawanie stylów

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Kwestionariusze stylów 70 stwierdzeń ułożonych losowo – każdego stylu uczenia się dotyczy10 spośród nich Odpowiedzi przyjmują wartości 0, 1 lub 2 Każdy uczący się opisywany jest przez 7 liczb (z zakresu 0-20) odpowiadających poszczególnym stylom Ważne: Wynikiem uzyskanym z kwestionariusza nie jest jeden styl uczenia się, dominujący u badanej osoby, lecz stopień wykorzystania przez tę osobę każdego z 7 rozpoznawanych stylów

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Przykładowy profil

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Przykładowy profil

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Przykładowy profil

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Aktywne uczenie się

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Model fazowy kursu Konstrukcja kursu powinna uwzględniać różne etapy uczestnictwa i wynikające z nich różne stopnie zaangażowania uczących się. Kolejne fazy kursu oznaczają też różne funkcje nauczyciela/instruktora.

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Kolejne fazy kursu I.Wprowadzenie – tworzenie społeczności II.Budowanie współpracy III.Współpraca IV.Partnerstwo

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Etapy projektowania kursu Krok I: Czego chcemy nauczyć? Jakimi sposobami chcemy to osiągnąć? Jaka będzie rola uczących się? Krok II: Jakie treści muszą być wcześniej przygotowane? Jakie treści powstaną w trakcie uczenia się?

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Konstrukcja kursu Faza I – wprowadzenie Student – nowicjusz Nauczyciel – inicjuje i stymuluje tworzenie społeczności uczących się, buduje atmosferę służącą wzajemnemu poznaniu się Aktywności - służą wzajemnemu poznaniu się i wytworzeniu atmosfery współpracy, nie podlegają ocenianiu, na ogół nie bazują na merytorycznych treściach kursu

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Konstrukcja kursu Faza II – budowanie współpracy Student – współpracownik Nauczyciel – zachęca do współpracy, tworzy zespoły i inicjuje ich aktywność Aktywności – praca w parach, wzajemne ocenianie, dyskusja, konstruktywna krytyka

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Konstrukcja kursu Faza III – współpraca Student – członek zespołu Nauczyciel – koordynuje zespołowe wykonywanie zadań, służy radą i pomocą w rozwiązywaniu problemów Aktywności – praca w grupach, projekty, dzielenie się doświadczeniem

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Konstrukcja kursu Faza IV - partnerstwo Student – partner/inicjator Nauczyciel – koordynuje pracę zespołów, tworzy możliwości indywidualnego włączania się uczestników poprzez podejmowanie przez nich aktywnych ról w kursie Aktywności – decydująca rola uczących się, którzy często je prowadzą

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Prawie oczywiste Wykład online nie zwalnia wykładowcy z systematycznej pracy lecz: zwalnia z przekazywania podstawowych treści daje możliwość uczynienia wykładu ciekawszym przez interakcję ze studentami daje możliwość nauczenia się czegoś od studentów

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Model kursu opracowano na podstawie: Engaging the Online Learner Activities and resources for Creative Instruction Rita-Marie Pratt, J.Ana Donaldson Wydawnictwo Jossey-Bass, San Francisco 2004

IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Informacje o autorce dr Maria Zając Katedra Informatyki i Metod Komputerowych Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie Centrum Rozwoju Edukacji Niestacjonarnej Szkoła Główna Handlowa w Warszawie