Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Jak zachować proporcje pomiędzy życiem rodzinnym i zawodowym
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Napięcie emocjonalne i stres
Szczęście.
Wychowanie dziecka według Janusza Korczaka
lekcja wychowawcza dla uczniów III klasy gimnazjum Katarzyna Janczura
6 kroków do porozumienia
„Rodzina chrześcijańska jest wezwana
Gdy się rodziłeś, płakałeś, Gdy się rodziłeś, płakałeś, wszyscy się z Ciebie śmiali, żyj tak, abyś umierając żyj tak, abyś umierając Ty się śmiał a inni.
AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI to ogólnopolski program, który pomaga dzieciom w potrzebie. Dzieciom, które mimo młodego wieku mają za sobą.
„Człowiek jest otwarty na Boga”
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Recepta na sukces nauczyciela
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
warsztaty dla rodziców
Zabawy FundaMentalne dla przedszkoli
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
20 reguł dobrego wychowania dzieci.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Każdy może ŚWIĘTYM być! TY również! Czy chcesz?.
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Coś dla ducha… „Istnieją dwa cele , do których należy dążyć w życiu: pierwszy- osiągnąć to czego się pragnie, drugi – cieszyć się tym.”
Jaki jest najpiękniejszy dzień w życiu???
Uśmiech rozdawaj światu, Uśmiechaj się do każdego,
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
O korzeniach i skrzydłach…
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Słowo Życia Lipiec 2011 "Czuwajcie i módlcie się, abyście nie ulegli pokusie; duch wprawdzie ochoczy, ale ciało słabe” (Mt 26,41). (Mt 26,41). "Czuwajcie.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Placówki specjalistyczne świadczące pomoc Szkole, Rodzinie i Uczniowi
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
Arteterapia – leczenie przez sztukę
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Umiejętność obserwacji.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Obraz siebie i samoakceptacja
Wartości w życiu człowieka
„... Są takie czasy przejściowe, między porami roku, między wielkimi zdarzeniami. Jesteśmy świadkami i uczestnikami takiego życiowego przedwiośnia, coś.
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
Zatrzymaj się na chwilę, i rozważ: -szczęście – dar losu -szczęście – rezultat ciężkiej pracy.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
„Świadome macierzyństwo” Zespół Szkół im. Mikołaja Kopernika w Porębie.
Życie jest pustą kartą, tylko od Ciebie zależy co na niej zapiszesz.
1) Ćw. 1 Biografia Ćw. 1 Biografia 2) Cd. Biografia Cd. Biografia 3) Ćw. 2 Reakcja chemiczna Ćw. 2 Reakcja chemiczna 4) Ćw. 3 Lista grupy KrDzTo1012.
8 zasad postępowania lidera
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Jak nastolatkowie radzą sobie ze stresem ?
Metoda sześciu kapeluszy
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
Z DORADZTWA ZAWODOWEGO
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,,OBRAZ SIEBIE I SAMOAKCEPTACJA’’
Św. Michał Archanioł Święty Michale Archaniele, wspomagaj nas w walce, a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź naszą obroną. Oby go Bóg pogromić.
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM? Stres to reakcja na bodziec pochodzący ze świata zewnętrznego, który wymaga z naszej strony podjęcia jakichś działań (reakcji).
POWOŁANIE znakiem nadziei opartej na wierze. MIEĆ NADZIEJĘ to znaczy ufać Bogu wiernemu, który dochowuje obietnic przymierza.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Sposoby radzenia sobie ze stresem
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Dr Ewa Kasperek-Golimowska Pracownia Edukacji Zdrowotnej, Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Kto i jak może (za)dbać.
Sukces i spokój umysłu - sekrety dwóch dróg do szczęścia
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
Zapis prezentacji:

Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’

Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku To, jak się zachowujemy w dużym stopniu zależy od tego, co myślimy:  o sobie  o innych ludziach  o świecie, w którym żyjemy Istnieje związek pomiędzy optymizmem a:  sukcesami zawodowymi  zadowoleniem z siebie i życia  zdrowiem i efektami w zwalczaniu chorób,,Filozofia pozytywnego myślenia’’

Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku CECHY CHARAKTERYZUJĄCE OPTYMISTÓW I CECHY ICH KSZTAŁTOWANIA: 1. Rzadko dziwi ich fakt występowania trudności. 2. Trudności i niepowodzenia wpisane są w życie każdego człowieka. 3. Ważne jest zachowanie właściwej postawy:  wiara w to, że potrafi się znaleźć wyjście z sytuacji  poszukiwanie wielu możliwych rozwiązań  przewidywanie problemów i trudności  otwarte wyrażanie negatywnych uczuć i odczuć  szukanie dobrych stron trudnych sytuacji,,Filozofia pozytywnego myślenia’’

Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku CECHY CHARAKTERYZUJĄCE OPTYMISTÓW I CECHY ICH KSZTAŁTOWANIA: 4. Gotowi są przyjąć przejściowe rozwiązania (w przypadku trudnych, skomplikowanych zadań dla zachowania nadziei ) na sukces, konieczne jest:  rozłożenie zadania na wystarczająco drobne części, tak by można je było wykonać  uwolnienie się od perfekcjonizmu 5. Wierzą, że sami decydują o swojej przyszłości 6. Poszukują sposobu własnej odnowy, nowych bodźców i sił życiowych,,Filozofia pozytywnego myślenia’’

Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku CECHY CHARAKTERYZUJĄCE OPTYMISTÓW I CECHY ICH KSZTAŁTOWANIA: 7. Nie dopuszczają do siebie czarnych myśli:  kontroluj swoje myśli stopniowo zmniejszając liczbę myśli negatywnych  sprawdź, czy te myśli są autentyczne (wiele negatywnych myśli ma swoje źródło w zaszczepionych nam błędnych przekonaniach przez rodziców, wychowawców, media itp.)  unikaj tragizowania (na pewno mi się nie uda) oraz zbytniego uogólniania (jestem do niczego)  naucz się widzieć dobre strony w każdej sytuacji,,Filozofia pozytywnego myślenia’’

Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku CECHY CHARAKTERYZUJĄCE OPTYMISTÓW I CECHY ICH KSZTAŁTOWANIA: 8. Rozwijaj w sobie wdzięczność za to co masz. 9. Wykorzystuj wyobraźnię – wyobraźnię o dobrych, a nie o złych rzeczach. 10. Zachowuj pogodę ducha nawet w trudnych chwilach:  dobrze zacznij dzień  stosuj terapię śmiechu, także z siebie  nawet w trudnych chwilach nie zapominaj o świętowaniu  wykorzystaj muzykę do poprawy swojego nastroju  idź na spacer,,Filozofia pozytywnego myślenia’’

Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku CECHY CHARAKTERYZUJĄCE OPTYMISTÓW I CECHY ICH KSZTAŁTOWANIA: 11. Bądź przekonany o możliwościach własnego rozwoju 12. Wnoś miłość w otaczający świat:  nikt nie może zostać optymistą bez miłości, miłość to zrozumienie, tolerancja, nie pielęgnowanie urazów i poniesionych krzywd..  nie odsuwaj się od innych, przeciwnie, wypróbowanym sposobem na wyjście z dołka jest zajęcie się problemami innych, o pozwala nabrać dystansu do własnych problemów, a jednocześnie umacnia nasze poczucie wartości.,,Filozofia pozytywnego myślenia’’

Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku CECHY CHARAKTERYZUJĄCE OPTYMISTÓW I CECHY ICH KSZTAŁTOWANIA:  ważna jest sztuka przebaczania  nie narzekaj, zaakceptuj to, czego nie możesz zmienić  rozpamiętywanie przeszłości, czy gdybanie na nic się nie zda JAK ZDOBYĆ WIARĘ W SIEBIE?  zacznijmy od przeświadczenia, że bez wiary w siebie nic nie będzie możliwe (ani miłość, ani szczęście, ani sukces zawodowy)  nosimy w sobie bogactwo i energię, o którą siebie nawet nie podejrzewamy, tylko, że często o tym nie wiemy..,,Filozofia pozytywnego myślenia’’

Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku JAK ZDOBYĆ WIARĘ W SIEBIE?  zapomnieliśmy o niej, albo w nią wątpimy, dajmy sobie szansę;  samego siebie musimy przekonać o tym bogactwie i o sile;  jesteśmy warci tyle samo, co inni ludzie i nie zapominajmy, że każdy jest nam równy;  jeśli inni wierzą w siebie, może powinniśmy i my. Opracowała: Barbara Taraszkiewicz – doradca zawodowy,,Filozofia pozytywnego myślenia’’