KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
GIMNAZJUM SPOŁECZNE MTE W MILANÓWKU `
Advertisements

Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
Praca metodą projektu edukacyjnego
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
PUNKTOWY SYSTEM. Istota tego systemu polega, na tym ze każdy uczeń otrzymuje na wstępie 200 punktów, które może odpowiednio powiększyć lub utracić. Jasno.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Prawa i obowiązki ucznia
Prawa i obowiązki ucznia.
Opracował Zespół Nauczycieli Przedmiotów Matematyczno - Przyrodniczych
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIÓW
Nasz Szkolny Kodeks powstał w oparciu o Statut Szkoły
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Samorząd Uczniowski to jeden z organów szkoły, czyli organizacja uczniów danej placówki obejmująca całą społeczność uczniowską; samorząd jest niezależny.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Szkoła Współpracy.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
OPRACOWALI: JAKUB ORLEAŃCZYK BARTOSZ MUSIAŁ
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Regulamin Świetlicy Szkolnej
Prawa i obowiązki ucznia…
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
RODZICE W SZKOLE.
najważniejsze szkolne
Szkolny system wychowawczy
Zbiór dobrych manier i reguł obowiązujących w naszej szkole
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
SZKOŁA DEMOKRACJI SZKOŁA SAMORZĄDNOŚCI SZKOŁA PODSTAWOWA klasy IV – VI Kuźnica Czarnkowska.
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
Samorząd Uczniowski.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Prawa dziecka ... a co to takiego???
SZKOLNA DEBATA DOTYCZĄCA SAMORZĄDNOŚCI UCZNIOWSKIEJ Jak przygotowa ć i zorganizowa ć wybory do w ł adz samorz ą du uczniowskiego, ż eby by ł y ś wi ę tem.
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Mówimy przemocy.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
 20 listopada 1989r. Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych uchwaliło jednomyślnie Konwencję o Prawach Dziecka. Weszła ona w życie 2 września 1990r.
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Uczeń- jego prawa i obowiązki
W PIĄTEK Z KAŚKĄ NA ROLKI W PONIEDZIAŁEK KLASÓWKA Z MATMY
Zespół Szkół w Kłyżowie
Ewaluacja w pracy nauczyciela
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Praca metodą projektu edukacyjnego
Szkolny plan zachowania
Reklama Szkoły w Rogoźnicy
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum między dyrektorem (reprezentującym wszystkich nauczycieli) a wszystkimi uczniami danej klasy.

Obowiązki ucznia: Godnie reprezentuję szkołę. Okazuję szacunek nauczycielom i wszystkim pracownikom szkoły. Jestem kulturalny, dbam o kulturę języka. Uczę się systematycznie i rzetelnie przygotowuję do zajęć. Nie przeszkadzam w prowadzeniu lekcji. Nie spóźniam się na lekcje. Nie opuszczam terenu szkoły podczas przerw. W czasie zajęć lekcyjnych nie przebywam na korytarzu. Noszę czyste obuwie.

11. Nie wagaruję, a usprawiedliwienia przynoszę w terminie 7 dni od chwili powrotu do szkoły. 12. Dbam o higienę, ubieram się stosownie do sytuacji. 13. Podczas uroczystości szkolnych posiadam strój galowy (kolorystyka biało – czarno– granatowa). 14. Szanuję mienie swoje i innych, odpowiadam materialnie za wyrządzone szkody. 15. Nie ulegam nałogom ( nie palę, nie piję, nie biorę narkotyków, środków odurzających). 16. Jestem odpowiedzialny za swoje zachowanie, dbam o to, aby własnej agresji i niezadowolenia nie wyładowywać na innych. 17. Najpierw oceniam siebie, potem dopiero innych. 18. Mój telefon komórkowy w czasie mojego pobytu na lekcji jest wyłączony i schowany do torby, plecaka.

Obowiązki nauczyciela: 1. Mam na celu dobro ucznia. 2. Szanuję godność ucznia. 3. Wspieram go we wszechstronnym rozwoju. Staram się oceniać rzetelnie i sprawiedliwie, jestem konsekwentny. 4. Uwzględniam różnorodność predyspozycji i możliwości ucznia oraz jego postępy w nauce. 5. Efektywnie wykorzystuję czas na lekcji. 6. W trakcie zajęć wykorzystuję różnorodne metody nauczania dbając o rozwijanie umiejętności i rozbudzanie zainteresowań ucznia. 7. Zapoznaję klasę z kryteriami oceniania oraz innymi wymaganiami z przedmiotu i ich przestrzegam. Przestrzegam zasad WSO. 8. Staram się pomagać uczniom w rozwiązywaniu konfliktów.

Prawa ucznia: 1. Mam prawo do zadawania pytań i uzyskiwania na nie rzetelnych odpowiedzi. 2. Mogę wyrażać własne zdanie, z zachowaniem ogólnie przyjętych zasad kultury. 3. Jeżeli mam problem, zgłaszam go nauczycielowi danego przedmiotu, wychowawcy klasy, pedagogowi szkolnemu lub dyrektorowi. 4. Wybieram swoich przedstawicieli do samorządu klasowego oraz szkolnego. 5. Mogę (za zgodą wychowawcy, we współpracy z nauczycielami i rodzicami) organizować imprezy kulturalne zarówno klasowe, jak i szkolne. 6. Moje propozycje dotyczące życia społeczności szkolnej są traktowane poważnie i brane pod uwagę przez nauczycieli. 7. Mam prawo proponować tematykę godzin wychowawczych.

Prawa nauczyciela: 1. Mam prawo wymagać od uczniów systematyczności i rzetelności w nauce. 2. Oczekuję kulturalnego zachowania i poszanowania podstawowych zasad współżycia w grupie.   Niniejszy Kontrakt zatwierdzono na Radzie Pedagogicznej 21 maja 2105 roku i jest on zgodny ze Statutem Szkoły.

Podpisy uczniów klasy ………. akceptujących Kontrakt Wychowawczy   Lp. Nazwisko i imię ucznia Podpisy uczniów akceptujących Kontrakt Wychowawczy 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.