Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
12 grudnia 2011r. POWIATOWE FORUM EDUKACYJNE. ZESPÓŁ ORZEKAJĄCY Zespół wydaje orzeczenie lub opinię na wniosek rodziców, prawnych opiekunów. Zespół wydaje.
Advertisements

Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Program wychowawczy szkoły
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
NIE ZAMYKAJ OCZU – RAZEM PRZECIWKO KRZYWDZENIU DZIECI
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Współpraca szkoły z rodzicami
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Witaj ! Skoro tu jesteś to znaczy, że chcesz dowiedzieć się czegoś na mój temat  zapraszam !!!!
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
KONFERENCJA METODYCZNA DLA WYCHOWAWCÓW
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Podstawa: art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
PEDAGOG mgr Magdalena Litwińczuk
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Szkoła Promująca Zdrowie
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:

 lekarz,  pielęgniarka,  rehabilitant,  opiekunka,  psycholog,  pedagog,  nauczyciel,  wychowawca

Kompleksowość tych oddziaływań, opiera się na pełnej współpracy z tymi służbami, tak aby dostosować system leczenia, opieki, kształcenia i wychowania do:

 indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych każdego ucznia,  stanu emocjonalnego związanego z ograniczeniami i procesem adaptacji do nowych warunków

Do ważnych zadań pedagoga w ZSU nr 1 należy:  wspieranie nauczycieli i wychowawców w rozpoznawaniu i diagnozowaniu indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych ucznia,  zapobieganie niepowodzeniom szkolnym  monitorowanie osiągnięć ucznia (w trakcie turnusu) z uwzględnieniem jego deficytów poznawczych w celu udzielania bieżących informacji rodzicom

 udzielanie uczniom pomocy w eliminowaniu napięć psychicznych,  wspieranie w procesie adaptacji,  wzmacnianie poczucia własnej wartości.  aktywizowanie  stwarzanie atmosfery bezpieczeństwa i życzliwego klimatu  oferowanie czasu i zainteresowania dla każdego ucznia, który potrzebuje kontaktu z pedagogiem

Wypracowaliśmy procedury szybkiego poznania ucznia, które wdrażamy w dniu zjazdów kolejnych turnusów:

 dyżur pedagoga, udzielanie informacji szkolnej  gromadzenie wiedzy o uczniu (rozmowy indywidualne z rodzicami/opiekunami prawnymi)  bezpośrednia rozmowa z uczniem  przyjmowanie dokumentacji szkolnej i pedagogicznej (orzeczenia, opinie PPP, opinie wychowawców klas szkół macierzystych, (IPET,KIPU,PDW)

Po wnikliwej analizie dokumentacji i informacji uzyskanej od rodziców, wiedza o uczniu przekazywana jest na spotkaniu:  Zespołu Dydaktycznego- nauczycielom przedmiotów  Zespołu Wychowawczego- wychowawcom ZPZW

Skupiamy się przede wszystkim na: mocnych stronach ucznia, tak aby osiągnął sukces szkolny i miał komfort psychiczny w procesie leczenia

Monitorowanie zachowań uczniów na terenie sanatorium  dyżury (piątek)  spotkania w grupach wychowawczych  rozmowy z personelem medycznym

STANOWI TO PODSTAWĘ DO WYSTAWIENIA OCENY ZACHOWANIA W TRZECH SFERACH AKTYWNOŚCI:  ucznia  wychowanka  pacjenta

Oprócz standardowych działań, zarówno w zakresie dydaktyki, wychowania i koordynacji współpracy z personelem medycznym, realizujemy dodatkowo, przedsięwzięcia i projekty wzmacniające efekty pobytu uczniów w placówce lecznictwa uzdrowiskowego

 OGÓLNOPOLSKI PROGRAM „SZKOŁA BEZ PRZEMOCY”  FAIR PLAY

Kolejnym ważnym projektem realizowanym w każdym turnusie przez uczniów pierwszego etapu edukacyjnego, jest „kursik” udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej „RATUJEMY I UCZYMY RATOWAĆ ”

Dziękuję za uwagę i zapraszam do obejrzenia prezentacji: - Ratujemy i uczymy ratować - Szkoła bez przemocy mgr Mariola Przeździęk Pedagog Zespołu Szkół Uzdrowiskowych nr 1 w Ciechocinku