Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jerzy Jarosz Instytut Fizyki, Uniwersytet Śląski w Katowicach
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
W OPISIE PRZEMIANY CIECZ-PARA
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Co to jest TIK?.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
Studium Przypadku (case study)
Ocenianie Kształtujące
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Kształtowanie i ocena umiejętności badawczych uczniów – projekty 7 Programu Ramowego realizowane w Zakładzie Dydaktyki Chemii UJ Iwona Maciejowska1,2 Paweł.
KLASA TWÓRCZA MŁODZI ODKRYWCY.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Idea oceniania kształtującego
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Ocenianie holistyczne
Lekcja o podającym toku pracy dydaktycznej
Metodologia badań empirycznych
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
INTEGRACJA TI z innymi dziedzinami Ewa Kołczyk. Nowe technologie w edukacji zNowy obiekt zainteresowania – stale pojawia się coś nowego... zKorzyści edukacyjne.
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
INSPIRACJE UCZNIA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
7 Nawyków – mapa wdrożenia
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
XXIV Ogólnopolski Zjazd PSNPP
Rozwój pojęć w wieku szkolnym to problem nauczania.
Metoda WebQuest.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej interesujące, a nauczanie i samo uczenie się staje się procesem bardziej efektywnym.

Metoda eksperymentu chemicznego pozwala uczniom na pozyskiwanie i przetwarzanie informacji na różne sposoby i z różnych źródeł.

Samodzielna obserwacja jest podstawą do przeżywania, wnioskowania, analizowania i uogólniania zjawisk, stąd bardzo duża rola eksperymentu w zdobywaniu nowych wiadomości i umiejętności..

Nowa podstawa programowa kieruje proces nauczania na stosunkowo nowy tor – samodzielnego dochodzenia ucznia do wiedzy, często nazywanego nauczaniem przez odkrywanie lub dociekanie naukowe – IBSE (z j. ang. Inquiry Based Science Education).

Jedna z stosowanych obecnie definicji IBSE brzmi: Dociekanie naukowe to intencjonalny proces polegający na diagnozowaniu problemów, dokonywaniu krytycznej analizy eksperymentów i znajdywaniu alternatywnych rozwiązań, planowaniu badań, sprawdzaniu hipotez, poszukiwaniu informacji, konstruowaniu modeli, dyskusji z kolegami oraz formułowaniu spójnych argumentów.

Od 1 września umożliwimy naszym uczniom podczas zajęć na pracowni chemicznej nabycie dodatkowych umiejętności analitycznych zgodnych z trendami światowymi:

*eksperymenty z analizy jakościowej wykonywane w pracowni chemicznej

* elastyczne podejście do nauczania przez pracę nad pełnym zrozumieniem problemu badawczego przez uczniów, zbliżenie na problem badawczy, przy zastosowaniu integracji przedmiotów przyrodniczych, matematyki i techniki, zgodnie ze standardami nauczania

* zapoznanie z metodologią eksperymentów ilościowych wykonywanymi samodzielnie, w parach oraz grupach podczas zajęć lekcyjnych

* używanie logiki i innych umiejętności rozwiązywania problemów, stosowanie krytycznego myślenia, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych przez pracę w zespole, rozwijanie i stosowanie umiejętności złożonych, umiejętności technicznych, matematycznych i pomiarowych

* eksperymenty z analizą wyników liczbowych, typami i analizą błędów pomiarowych czy programami do analizy graficznej i statystycznej

*cykl badawczy obejmujący postawienie pytania otwierającego burzę mózgu, umożliwiającą znalezienie rozwiązania problemu, znalezienie rozwiązań metodycznych i technicznych, które pozwolą na zebranie danych, analizę danych, wnioskowanie, dzielenie się rezultatami

*oraz inne....