6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKA
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
6-LATEK W SZKOLE.
6-LATEK W SZKOLE.
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Znaczenie wychowania przedszkolnego
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Szkoła czy przedszkole? Sączów, 26 marca 2012 r..
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 38 SERDECZNIE WITA RODZICÓW PRZYSZŁYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
6-LATEK W SZKOLE.
6-LATEK W SZKOLE.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Moje dziecko idzie do szkoły
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
Drogi Rodzicu! Dziecko gotowe do podjęcia nauki = SUKCES w szkole
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
,,Moje dziecko w przedszkolu i w szkole”
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
Izabela Modzelewska mgr psychologii
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Materiały informacyjne dla rodziców 1.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
ELEMENTY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
SZKOŁA PRZYJAZNA 6-LATKOM Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka J. Paweł II.
Szkoła Podstawowa nr 10 w Koszalinie Autor: Dorota Kościuszko-Cienkowska.
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 4 w Knurowie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Tel
C ZY NASZE DZIECKO MOŻE JUŻ IŚĆ DO SZKOŁY ? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
W bieżącym roku nasza Szkoła obchodzi 70-lecie powstania placówki i 10-lecie nadania imienia Księdza Jana Twardowskiego.
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Oddział Przedszkolny Szkoła Podstawowa nr 221 im
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Nowelizacja rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go wszys­tko troszkę ob­chodziło, a żeby go coś nap­rawdę zajmowało.” Janusz Korczak Szkoła Podstawowa we Frydku

Jeżeli Twoje dziecko; 1. potrafi zadawać pytania i wysłuchać odpowiedzi, 2. rozumie polecenia formułowane przez dorosłych, 3. potrafi zwrócić się o pomoc, 4. potrafi się przedstawić, wie ile ma lat i gdzie mieszka, 5. chętnie bawi się z rówieśnikami w gry i zabawy dziecięce przestrzegając reguł,

6. interesuje się książkami i opowiadanymi historiami, 7. opowiada historyjki do obrazków, 8. potrafi podzielić proste słowa na sylaby, 9. rysuje, maluje, lepi z plasteliny i potrafi posługiwać się nożyczkami, 10. potrafi liczyć, dodawać i odejmować na przedmiotach i na palcach, 11. umie pokazać lewą i prawą stronę to znaczy, że z powodzeniem rozpocznie naukę w pierwszej klasie.

KIEDY DZIECKO SZEŚCIOLETNIE NIE JEST GOTOWE, ABY PÓJŚĆ DO SZKOŁY? Gdy ma trudności emocjonalne; W zabawie reaguje gniewem, złości się, obraża, W zabawie reaguje gniewem, złości się, obraża, Łatwo wybucha złością, płaczem, reaguje bardzo impulsywnie, Łatwo wybucha złością, płaczem, reaguje bardzo impulsywnie, Okazuje lęk, wycofuje się, Okazuje lęk, wycofuje się, Stara się przebywać blisko nauczyciela lub innej osoby dorosłej w stopniu utrudniającym zabawę i naukę w grupie, Stara się przebywać blisko nauczyciela lub innej osoby dorosłej w stopniu utrudniającym zabawę i naukę w grupie,

Unika sytuacji wymagających samodzielności, Unika sytuacji wymagających samodzielności, Gdy ma zaburzone procesy poznawcze: Napotyka na trudności w spostrzeganiu oraz klasyfikowaniu, Napotyka na trudności w spostrzeganiu oraz klasyfikowaniu, Koncentracja uwagi jest chwiejna, bardzo podatna na rozproszenie, Koncentracja uwagi jest chwiejna, bardzo podatna na rozproszenie, Ma trudności z zapamiętywaniem informacji. Ma trudności z zapamiętywaniem informacji.

Nasza szkoła jest przyjazna i bezpieczna dla Twojego dziecka. Oferujemy: Oferujemy: Naukę przez zabawę i działanie Naukę przez zabawę i działanie

Naukę pływania Naukę pływania

Naukę języka angielskiego Naukę języka angielskiego Zajęcia plastyczno-techniczne, muzyczne Zajęcia plastyczno-techniczne, muzyczne Zajęcia komputerowe Zajęcia komputerowe

Zajęcia logopedyczne, korekcyjno- kompensacyjne Zajęcia logopedyczne, korekcyjno- kompensacyjne Opiekę pedagoga szkolnego Opiekę pedagoga szkolnego Możliwość opieki świetlicowej od Możliwość opieki świetlicowej od Plac zabaw Plac zabaw

Zapewniamy: 1.Wydzielenie części szkoły i szatni dla najmłodszych (przygotowanie z dziećmi kącików zainteresowań).

2. Stworzenie warunków do pozostawiania części podręczników i przyborów w klasie. 3. Systematyczne doposażanie klas w różnorodna pomoce edukacyjne. 4.Zapewnienie możliwości zjedzenia obiadu w czasie przeznaczonym tylko dla najmłodszych.

5. Ciekawe zajęcia. 6. Udział w kołach zainteresowań.

Gdy dziecko przychodzi do szkoły nauczyciel Gdy dziecko przychodzi do szkoły nauczyciel : rozpoznaje jego możliwości poprzez obserwowanie go podczas różnych zajęć, rozpoznaje jego możliwości poprzez obserwowanie go podczas różnych zajęć, opracowuje plan pracy wychowawczo-dydaktycznej z uwzględnieniem wymagań podstawy programowej oraz możliwości uczniów, tempa pracy, stopnia samodzielności i zainteresowań, opracowuje plan pracy wychowawczo-dydaktycznej z uwzględnieniem wymagań podstawy programowej oraz możliwości uczniów, tempa pracy, stopnia samodzielności i zainteresowań, Dostosowuje pracę domową do możliwości dziecka Dostosowuje pracę domową do możliwości dziecka Czego dotyczy nauka w klasie I: 1.Rozwijanie umiejętności czytania i pisania poprzez zabawy i ćwiczenia przygotowujące do nauki czytania i pisania. 2.Jednoczesne wprowadzanie liter drukowanych i pisanych. 3.Naukę pisania i czytania w tempie dostosowanym do możliwości dzieci.

4. Doskonalenie umiejętności językowych w zakresie wzbogacania słownictwa i poprawnego wypowiadania się. 5. Kształtowanie zainteresowań książką. Połowa czasu przeznaczona na edukację polonistyczną to rysowanie i pisanie. W zakresie edukacji matematycznej: 1.Wydłużenie czasu na działania w oparciu o materiał konkretny (patyczki, guziki). 2.Przejście od działań matematycznych z wykorzystaniem rysunków pomocniczych do symboli. ¾ czasu na praktyczne działania matematyczne, ¼ czasu na pracę w zeszycie ćwiczeń Z podstawy programowej usunięto osobne wymagania dla pierwszoklasistów. Dzieci mają trzy lata na opanowanie materiału klas I-III we własnym tempie.

Dziękujemy za uwagę ! Aneta Pełka