Specyficzne funkcje banku. Bankiem nazywamy bank komercyjny (depozytowo-kredytowy), który: jest samodzielną jednostką organizacyjną; określa na podstawie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marcin Otorowski Paulina Berdysz grupa 243
Advertisements

2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
niemiecki z ekonomią w tle
EBPP - nowy trend na rynku
Banki wirtulne PRZYGOTOWAŁA Marta Papiernik.
Rola komputera w przetwarzaniu informacji.
KOMPUTER JAKO ŚRODEK TECHNIKI BIUROWEJ
PREZES ZARZĄDU MR BANKU S.A.
INSTRUMENTY I REALIZACJA POLITYKI PIENIĘŻNEJ
© SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. © SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. ©
Emilia Stępień, Bird&Bird Warszawa, 21 maja 2010
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
BANK CENTRALNY I JEGO FUNKCJE
Definicje operacji.
Systemy operacyjne.
Strategia rozwoju systemu płatniczego i obrotu bezgotówkowego w Polsce
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
KULTURA ORGANIZACYJNA
Forum Liderów Banków Spółdzielczych
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Bankowość Mobilna.
Technologia informacyjna
Co to jest TIK?.
Historia pieniądza i banków
BANKOWOŚĆ DLA MŁODZIEŻY
Konwerter baz danych kontrahentów formatów VideoTel i Millenet
Bezpieczny Mobilny Podpis Elektroniczny
Prezentacja usługi Przelewów Masowych dla
Ogólnokrajowa karta miejska
Pieniądz Elektroniczny
Asseco Poland S.A. dla banków spółdzielczych
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
solutions for demanding business 2 Asseco Poland Bezpieczny wybór Bezpieczna współpraca Bezpieczna przyszłość
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Segmenty operacyjne MSSF 8.
Współczesny bank – partner dla MSP
Dr inż. Ewa Mazurek-Krasodomska
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Narodowy Bank Polski Mgr Przemysław Mazurek. Podstawowe wiadomości NBP jest bankiem centralnym Rzeczypospolitej Polskiej. Wypełnia zadania określone w.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Architektura współczesnego systemu finansowego
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Dr Małgorzata Ganczar. Przedsiębiorstwo elektroniczne Przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dokonywaniu transakcji kupna/sprzedaży produktów poprzez.
Bankowość elektroniczna
Oprogramowaniem (software) nazywa się wszystkie informacje w postaci zestawu instrukcji i programów wykonywanych przez komputer oraz zintegrowanych danych.
E-FORMY. e-bank Jak założyć e-konto: Jak założyć e-konto: Najczęściej wystarczy wypełnić formularz umieszczony na stronie banku i przesłać go do siedzibyNajczęściej.
Czynniki instytucjonalno-prawne
Dr Urszula Banaszczak - Soroka. Bank Polski ( 1828 – 1886) Polska Krajowa Kasa Pożyczkowa (1918 – 1924 tymczasowo pełniła rolę banku emisyjnego) Bank.
Dr Urszula Banaszczak - Soroka. Wartość i struktura oszczędności.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Bezgotówkowe formy rozliczeń.
Bankowość Zajęcia 1 Wydział Zarządzania UW, Aleksandra Luterek.
UNIWERSYTET WARSZAWSKI Bankowość elektroniczna
Bankowość Zajęcia 2 Wydział Zarządzania UW, Aleksandra Luterek.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Internet, jako narzędzie zarządzania firmą. Beata Klonowska Karolina Florkowska.
Graficzna Struktura Organizacyjna Nest Bank SA
Cyfrowe przyspieszenie
mgr Małgorzata J. Januszewska
E-turystyka w sektorze publicznym
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Struktura Organizacyjna mBanku
MARKETING INTERNETOWY
Nowoczesne usługi dla firm z sektora MSP sposobem na oszczędność
Specjalność: Specjalista Bankowy
Pieniądz elektroniczny - nowość w polskiej bankowości elektronicznej
Zapis prezentacji:

Specyficzne funkcje banku

Bankiem nazywamy bank komercyjny (depozytowo-kredytowy), który: jest samodzielną jednostką organizacyjną; określa na podstawie własnych decyzji zakres swego działania, swą organizację wewnętrzną, globalną strategię i szczegółową politykę, podejmuje swobodnie decyzje operacyjne i ponosi za nie pełną odpowiedzialność finansową; prowadzi określoną działalność gospodarczą, obejmującą: przyjmowanie wkładów, dokonywanie rozliczeń pieniężnych i różnego rodzaju operacji finansowych, w tym udzielanie kredytów i poręczeń, lokowanie w sposób celowy zebranych środków; posługuje się właściwymi sobie, typowymi dla danej dziedziny działalności środkami i metodami działania; świadczy swe usługi odpłatnie i zmierza do osiągnięcia zysku oraz do powiększania własnych zasobów kapitałowych i posiadanego majątku.

„ Bank - przedsiębiorstwo zajmujące się przetwarzaniem informacji, w którym decydującą rolę odgrywają przepływy o charakterze informacyjnym”.

Cechy systemu informacyjnego banku: bardzo duży wolumen baz danych, ważne znaczenie transakcji, realizacja większości transakcji w czasie rzeczywistym, duży wolumen transakcji i znaczna intensywność ich napływu, samodzielność transakcji i kontraktów, rozliczenia w czasie, występowanie transakcji z datami efektywnymi, różnorodność typów transakcji, realizacja transakcji własnych oraz w imieniu klientów, wielowalutowość transakcji,

Cechy systemu informacyjnego banku: wielość algorytmów obsługi produktów tej samej klasy, duża złożoność produktów bankowych i instrumentów finansowych, wynikająca ze skomplikowanych algorytmów, znaczne obciążenie systemu zarówno obsługą transakcji w czasie rzeczywistym jak i dziennym przetwarzaniem wsadowym, występowanie aplikacyjnych pakietów zewnętrznych, wymagania bezbłędności działania oprogramowania aplikacyjnego oraz zabezpieczeń przed nieuprawnionym dostępem, zmienność rynku usług finansowych i związana z tym konieczność ciągłej modyfikacji produktów bankowych.

Wymagania stawiane systemowi informacyjnemu banku: DostępnośćAktualnośćWiarygodnośćPorównywalnośćNiezawodnośćElastycznośćWydajnośćEkonomiczność Czas reakcji systemu Stabilność systemu

Wymagania stawiane systemowi informacyjnemu banku (c.d.): PoufnośćBezpieczeństwo Łatwość użytkowania Otwartość systemu Orientacja na klienta Scentralizowany charakter przetwarzania Kompleksowość i spójność rozwiązania Wielowalutowość

Fazy rozwojowe informacyjnych systemów bankowych Innowacje w oferowaniu usług Operacyjne funkcje innowacji Faza przedwstępna (do 1955r) redukcja międzyrynkowych różnic cenowych różnic cenowych Zwiększona koordynacja pomiędzy centralą a oddziałami Specyficzne aplikacje bankowe ( ) Zastosowanie komputerów Redukcja kosztu pracy wybranych działań Rozwój podstawowych aplikacji ( ) rozwój międzynarodowych systemów płatności bankomaty automatyzacja obliczeń w oddziałach pierwsze systemy czasu rzeczywistego Dyfuzja aplikacji ( ) obsługa produktów dodatkowych np. ubezpieczeń, kredytów rozwój alternatywnych kanałów dystrybucji Eksplozja zastosowań (od roku 1995) redukcja kosztów operacyjnych bankowość internetowa i wirtualizacja działalności

Bankowość elektroniczna

Pojęcie bankowości elektronicznej związane jest z wykorzystaniem systemów informatyczno-komunikacyjnych do usprawnienia i przyspieszenia realizacji zleceń klientów banków, co prowadzi do przyspieszenia obiegu pieniądza bezgotówkowego. Pojęcie bankowości elektronicznej związane jest z wykorzystaniem systemów informatyczno-komunikacyjnych do usprawnienia i przyspieszenia realizacji zleceń klientów banków, co prowadzi do przyspieszenia obiegu pieniądza bezgotówkowego.

Istotą bankowości elektronicznej jest bezpośredni kontakt klienta z ośrodkiem obliczeniowym w banku.

Pojęcie elektronicznej bankowości odnosi się do produktów i usług bankowych opartych na przetwarzaniu i przesyłaniu danych w postaci cyfrowej, obejmującej teksty, dźwięki i obrazy.

Ujęcia bankowości elektronicznej Szerokie (rozmyte) Wąskie (ścisłe, ortodoksyjne)

Bankowość elektroniczna „tradycyjna” bankowość elektroniczna Bankowość internetowa Bankowość wirtualna

Podział bankowości elektronicznej według rodzaju klientów Aktywność –Klienci aktywni –Klienci pasywni Stosunek do nowości –Poszukujący nowości –Szybko akceptujący nowości –Naśladowcy –Konserwatyści Styl życia –Mobilni –Tradycjonaliści –Poszukujący bezpieczeństwa –Hedoniści Stopień lojalności –Klienci o dużej lojalności –Klienci o małej lojalności –Klienci niewykazujący cech lojalności

Klasyfikacja bankowości elektronicznej według form komunikacji Bankowość modemowa, Bankowość telefoniczna: –Tradycyjna bankowość telefoniczna, –Bankowość mobilna; Bankowość terminalowa: –Bankomaty, –Elektroniczne terminale do akceptacji kart, –Kioski multimedialne; Bankowość telewizyjna, Bankowość internetowa –Bank wirtualny, –Bank z oddziałami świadczący usługi poprzez Internet, Elektroniczne instrumenty płatnicze: –Karty płatnicze, –Pieniądz elektroniczny.

Zakresy usług finansowych elektronicznej bankowości operacje pozafinansowe operacje pasywne operacje aktywne bezpieczne operacje aktywne

Elektroniczne płatności – możliwości wykorzystania systemów informatycznych i teletransmisyjnych do obsługi tradycyjnych i nowoczesnych systemów rozliczeń.

Biznes elektroniczny Płatności Bankowość elektroniczna Płatności elektroniczne Gospodarka elektroniczna