Biblioteka szkolna we współczesnym świecie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologia informacyjna według MENiS
Advertisements

Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
BIBLIOTEKA III L.O. W SOPOCIE Zapraszamy codziennie od godz W środy biblioteka nieczynna ! BIBLIOTEKARZ - mgr. Zdzisława Małyszko.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Armii Krajowej w Bielsku-Białej
TRANSFORMACJA ZAWODOWA NAUCZYCIELA BIBLIOTEKARZA
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA W KIELCACH
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
Wolff Katarzyna Zasięg książki w Polsce, czyli co czytelnicy i nabywcy książek mają do powiedzenia bibliotekarzom.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Biblioteka Pedagogiczna w Chełmie Wydział Zbiorów Specjalnych
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
Biblioteka Miejskiego Zespołu Szkół nr 4 im
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Technologia informacyjna
Co to jest TIK?.
INTERNETOWE CENTRUM INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ INTERNETOWE CENTRUM INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ W BIBLIOTECE SP 15.
Biblioteka szkolna Zespołu Szkół Nr1 im. Tadeusza Kościuszki w Lubiczu
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Znajduje się na parterze budynku szkolnego; czynna jest codziennie, a godziny jej otwarcia dostosowa- ne są do rozkładu zajęć uczniów.
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie.
Biblioteka jako Szkolne Centrum Informacji
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
Biblioteka szkolna Zespołu Szkół w Regnowie
Komputery dla uczniów w czytelni służą zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, informacyjnych oraz przygotowaniu do swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie Biblioteka szkolna.
Witamy w nowej sali multimedialnej Centrum Multimedialnego X LO Witamy w nowej sali multimedialnej Centrum Multimedialnego X LO Zdjęcia sali multimedialnej.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Organizacja wspomagania szkół
LICEUM PROFILOWANE O PROFILU ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
8-15 Maja Tydzień Bibliotek. Hasło Tygodnia Bibliotek brzmi: „CZYTANIE ŁĄCZY POKOLENIA”
Bibliotekarz i biblioteka szkolna jako podmioty promocji
I NTERNETOWE C ENTRUM I NFORMACJI M ULTIMEDIALNEJ Szkoły Podstawowej nr 20 im. S. Batorego w Poznaniu.
PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA w PILE BIBLIOTEKA GŁÓWNA.
Podział i funkcje mass mediów
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Szkoła z klasą 2.0 edycja 2012/2013
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
METODY I FORMY PRACY Z CZYTELNIKIEM W BIBLIOTECE SZKOLNEJ
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Lilla Kołodziejczyk PBW w Warszawie 1 Warsztat pracy innowacyjnego bibliotekarza
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Obszary – tematy i techniki badawcze Opracowała: Krystyna Dzikowska
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Utenos A. ir M. Miejska Biblioteka Publiczna Alternatywne informacje w tradycyjnej bibliotece. Co mogą zrobić biblioteki? Vida Garunkštytė Utenos A. ir.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Biblioteka inspiruje. Biblioteka wobec aktualnych wyzwań. Bożena Chlebicka-Abramowicz BIBLIOTEKA GŁÓWNA WOJSKOWEJ AKADEMII TECHNICZNEJ W WARSZAWIE Łódź/
Chciałybyśmy, aby nasza biblioteka była bliżej ucznia...
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
Zapis prezentacji:

Biblioteka szkolna we współczesnym świecie Opracowała: Krystyna Dzikowska

bo jeśli to zrobi, to również odwróci się od ucznia” „Współczesna szkoła nie może odwrócić się od nowych technologii, bo jeśli to zrobi, to również odwróci się od ucznia” motto konferencji „Świadomi mediów”

Nowa cywilizacja - społeczeństwo informacyjne Definicja „Społeczeństwo informacyjne to społeczeństwo, które nie tylko posiada rozwinięte środki przetwarzania informacji i komunikowania, lecz przetwarzanie informacji jest podstawą tworzenia dochodu narodowego i dostarcza źródła utrzymania większości społeczeństwa”

Media zajmują dziś istotne miejsce z życiu młodego człowieka Media zajmują dziś istotne miejsce z życiu młodego człowieka. Nie można tego faktu lekceważyć na żadnym etapie edukacji szkolnej.

Generacja Y 2. Świetnie rozumieją wirtualną rzeczywistość poprzez ekran komputera, laptopa, potrafią też sprawnie z niego czytać , zamieniają z wielką łatwością dźwięk i obraz na tekst. 1. Od wczesnych lat życia mają do czynienia z nowymi technologiami, nie wyobrażają sobie funkcjonowania w świecie bez telefonu komórkowego, odtwarzacza mp3 czy swobodnego dostępu do Internetu.

Jakie jest pokolenie Y ? 1. Swobodnie traktują dostęp do informacji, wykorzystując w tym celu hipertekstowość i hipermedialność. Istotną zaletą tego pokolenia jest również umiejętność kreatywnego wykorzystania nowoczesnych technologii. 2. Są w nieustannym ruchu, dłuższe skupienie to duże wyzwanie, ciekawi nowości i dobrze obeznani ze współczesnymi narzędziami informacyjno-komunikacyjnymi. 3. Lubią rywalizację i pracę w grupach, pragną znać swoje słabe i mocne strony.

Obecny użytkownik biblioteki szkolnej 2. Klient Internetu, który nie tylko poszukuje informacji, przetwarza ją, lecz również korzystając z Internetu, bawi się, ucieka od rzeczywistości 1. Pokolenie wychowane na mediach, pokolenie ekranowe, wychowane na telewizji, wideoklipach, filmach akcji i radiowych krótkich serwisach wiadomości.

Co czyta dzisiejszy czytelnik? Czytelnictwo jest powiązane z procesami edukacyjnymi: Podręczniki szkolne, lektury obowiązkowe i uzupełniające oraz inne książki, związane z nauką w tym opracowania lektur szkolnych 2. Publikacje encyklopedyczno – poradnikowe 3. Literatura fachowa

Zjawiska sprzyjające zerwaniu dotychczasowych kontaktów z biblioteką szkolną Brak w zbiorach nowości książkowych z literatury pięknej Słabe zaopatrzenie w dokumenty nieksiążkowe ( filmy i programy edukacyjne, dokumenty dźwiękowe itp. )

Model biblioteki szkolnej Cechy charakterystyczne 1. Różnorodność gromadzonych dokumentów dokumenty piśmiennicze audiowizualne, multimedialne, elektroniczne

Model biblioteki szkolnej 2. Możliwość korzystania przez czytelników: Ze wszystkich zgromadzonych dokumentów Z bogatego, zautomatyzowanego warsztatu informacyjnego Z baz komputerowych innych bibliotek Z informacji publikowanych w Internecie Z biblioteki webowej biblioteki szkolnej

Model biblioteki szkolnej 3. Możliwość korzystania przez czytelników: Z aparatury technicznej, urządzeń powielających i komputerów z dostępem do Internetu Wykorzystanie zbiorów i pomieszczeń centrum do prowadzenia zajęć oraz do samodzielnej pracy uczniów

Model biblioteki szkolnej

Zadania biblioteki szkolnej 1. Przygotowanie uczniów i nauczycieli do korzystania z wszelkich źródeł informacji, przydatnych w dalszym kształceniu lub pracy zawodowej 2. Rozwijanie kultury czytelniczej uczniów 3. Umożliwienie tworzenia nowych informacji zarówno przez uczniów, jak i nauczycieli

Zadania biblioteki szkolnej 4. Stworzenie banku informacji o różnych dokumentach zgromadzonych w szkole oraz o możliwościach korzystania z innych placówek informacyjnych i kulturalnych 5. Stwarzanie warunków do rozwijania własnych zainteresowań uczniów oraz przyjemnego i kulturalnego spędzania przez nich wolnego czasu 6. Wspomaganie uczniów w rozwiązywaniu ich trudnych problemów życiowych i szkolnych