Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Advertisements

FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Decydujmy razem Spotkanie informacyjno-rekrutacyjne
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
NAWIGATOR-WIGOR NA TOR, czyli droga od entuzjazmu do sukcesu Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię
POWIATOWE PROGRAMY NA RZECZ ZATRUDNIENIA I SPÓJNOŚCI SPOŁECZNEJ - partnerska koncepcja wdrażania PO KL w województwie pomorskim POWIATOWE PROGRAMY NA RZECZ.
1 Informacja z działań w okresie XII08 – VII09 Agata Wiśniewska Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Warszawa, 8 lipca 2009 r.
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ORT
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Konkurs 01/POKL/7.2.1/2008 (Ogłoszony w dniu 31 stycznia 2008 r.) Typy projektów. w ramach podziałania możliwa będzie realizacja następujących projektów:
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Projekt systemu ekspertowego Nazwa Grupa: Zespół:…… …… ……. ……..
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
PARTYCYPACJA PUBLICZNA – czym jest?
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Seminarium pt. "Innowacyjność działań
NARZĘDZIA PRZYGOTOWANIA PLANÓW ROZWOJU LOKALNEGO
Metodyki zarządzania projektami
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Podstawowe informacje o tegorocznym konkursie. Celem programu jest aktywizowanie mieszkańców na rzecz działań o charakterze dobra wspólnego. Zależy nam.
DZIAŁAJĄC RAZEM OSIĄGNIEMY WIĘCEJ
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
2 Projekt CWDR Rekomendacje dla WKDS Projekt 2011 – 2012 Geneza projektu.
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Wspólnie na Zamojszczyźnie Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
„Top Model Współpracy w Województwie Pomorskim” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podnoszenie kompetencji służb i przedstawicieli podmiotów realizujących działania z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie O BSZAR IV KPPP W R
Województwo Opolskie otwarte na współpracę z NGO Prezentacja założeń projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Charakterystyka partnerstwa lokalnego „W krainie dzikiej róży-Góry Pieprzowe” Kielce, 11 kwietnia 2015 r. Katarzyna Batko PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ.
Internetowy urząd Marcin Skonieczka Wójt Gminy Płużnica Gmina Płużnica
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Projekt PL „Wzmocnienie spójności społecznej, gospodarczej i terytorialnej w Obszarze Funkcjonalnym Szlaku Jana III Sobieskiego w województwie lubelskim"
Sołtysi jako kluczowy element łańcucha komunikacji z mieszkańcami w procedurze opracowywania dokumentów strategicznych i planistycznych Partnerstwa Gmin.
„Szerokie partnerstwo trójsektorowe jako narzędzie rozwiązywania problemów Obszaru Funkcjonalnego Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów” oraz „Dobre praktyki.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Spotkanie Metropolitalnego Forum Wójtów, Burmistrzów, Prezydentów i Starostów „NORDA” Projekt: NORDA – PÓŁNOCNY BIEGUN WZROSTU Program grantowy MRR dla.
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Tworzenie programów rozwoju obszaru funkcjonalnego Aglomeracji Wałbrzyskiej w duchu partnerstwa, dialogu i debaty między partnerami i interesariuszami.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
„System przeciwdziałania powstawaniu bezrobocia na terenach słabo zurbanizowanych” Wykorzystanie metody PCM w planowaniu projektu „System przeciwdziałania.
1 Wnioski z konkursu dla JST dot. rozwoju miast, finansowanego ze środków MF EOG.
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Umowa o Partnerstwie na rzecz Rozwoju - założenia Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
1 Strategia Rynku Pracy Obszaru Funkcjonalnego Partnerstwo Nyskie 2020 Prezentacja założeń.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
Forum Poszukiwania Partnerów Olsztyn, 13 czerwca 2017
Perspektywa Programu Uproszczenie procedur i ograniczenie wymagań tylko do unijnych bez dodatkowych krajowych Większa ilość szkoleń wysokiej jakości/ dostęp.
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Pytania i odpowiedzi w ramach Poddziałania 5. 2
„ROBOCZEGO PROGRAMU DZIAŁAŃ ZIT WrOF”
Wsparcie III sektora w województwie pomorskim przez Pomorską Sieć COP
Równościowe zarządzanie projektem
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w 2017 roku
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa

Opis rozwiązania: Celem Partnerstwa jest wytworzenie mechanizmów długofalowej współpracy w zakresie współdziałania w rozpoznawaniu i rozwiązywaniu problemów o charakterze wykraczającym poza granice jednej gminy. Zakres projektu obejmuje opracowanie dokumentów planistycznych dla Obszaru Funkcjonalnego PN2020: strategii ogólnej, trzech strategii sektorowych (rozwoju społecznego, rynku pracy i transportu) oraz Koncepcji Systemu Zintegrowanego Transportu Publicznego. Opracowane dokumenty planistyczne będą dotyczyć wszystkich Partnerów PN2020, a poruszane w opracowywanych dokumentach dziedziny będą ich opisywać w równym stopniu. Dla potrzeb realizacji projektu PN2020 Partnerzy przyjęli zasadę, iż wszystkie związane z nim pożytki i koszty dzielone będą po równo. Zasada ta odnosi się również do wkładu pracy merytorycznej i zaangażowania niezbędnego do realizacji wspólnego projektu. Dlatego podjęto wspólnie decyzję, iż projekt od początku do końca będzie realizowany wspólnymi siłami przez wszystkich uczestników partnerstwa.

Opis rozwiązania: Komunikowanie się stanowi centralny element współpracy, a współpraca to podstawa każdego partnerstwa. Główną ideą tworzonego modelu zarządzania i współpracy było stwierdzenie, iż zaplanowany w przemyślany sposób i dobrze zarządzany proces komunikacyjny może odegrać ważną rolę w podtrzymywaniu aktywnego zaangażowania Partnerów w realizację projektu i partnerstwa. Z tego powodu stworzono „siatkę” komunikacyjną na drodze Lider – Partnerzy poprzez Biuro Projektu. Wytypowano, poprzez Zarządzenia o oddelegowaniu, pracowników do prac nad projektem, którzy zostali przeszkoleni w zakresie wzajemnego komunikowania się. Ponadto Kierownicy zespołów ds. danej strategii i koncepcji opracowali bazę wzajemnych kontaktów. Ustalono procedury komunikacji i przekazywania informacji w sprawach bieżących i pilnych.

Podjęte działania: 1.spośród 17 Partnerów wybrano Lidera Projektu – Gminę Nysa 2.Partnerzy zobowiązali się do realizacji projektu na zasadach partnerstwa, jednak podejmowanie ostatecznych decyzji w zakresie realizacji umowy w sprawie dofinansowania projektu, w tym budżetu i harmonogramu realizacji projektu, należy do Lidera Partnerstwa 3.dokonano podziału zadań projektu w zakresie opracowania dokumentów strategicznych, koncepcji oraz działań informacji i promocji 4.Lider Partnerstwa utworzył Biuro Projektu 5.utworzono zespoły robocze ds. poszczególnych strategii i koncepcji (5 zespołów) 6.każdy z Partnerów oddelegował (poprzez podjęcie Zarządzenia Starosty/Burmistrza/Wójta) pracownika do prac przy projekcie oraz do prac przy opracowywaniu dokumentów planistycznych, który jest członkiem danej grupy roboczej 7.opracowano model komunikacji między Biurem Projektu a Partnerami w sprawach pilnych i terminowych jak i bieżącej realizacji projektu 8.Biuro Projektu opracowało jednolity sposób prowadzenia spotkań dotyczących opracowywanej strategii przez poszczególnych Kierowników

Osiągnięte rezultaty wdrożenia projektu: Sprawna komunikacja Partnerstwa Nyskiego 2020 przyczynia się do: 1.realizacji projektu PN2020 zgodnie z aplikacją projektową, w tym analizą wykonalności, umową dofinansowania i harmonogramem 2. opracowywania poszczególnych dokumentów strategicznych zgodnie z założonym harmonogramem prac 3. planowania wspólnych działań i projektów. Opracowywana jest koncepcja wspólnego projektu PN2020 do RPOWO w zakresie utworzenia Systemu Zintegrowanego Transportu Publicznego dla Obszaru Funkcjonalnego Partnerstwo Nyskie wypracowania tzw. dobrej praktyki dialogu poprzez uczestnictwo w spotkaniach wszystkich Partnerów projektu, słuchania przedstawianych argumentów jak i wyrażania własnych poglądów. Spotkania przeprowadzane są w atmosferze wzajemnego dialogu.

Możliwość replikowalności przez inne partnerstwa Tworząc model zarządzania i współpracy starano się tak zaplanować kanały przepływu informacji, aby komunikacja między Partnerami przynosiła jak najlepsze efekty. Położono nacisk zarówno na bezpośrednie spotkania z Partnerami, jak i na indywidualną pracę nad przydzielonymi im zadaniami i komunikację on-line. Organizowanie regularnych spotkań zespołów roboczych ds. danej strategii miało zwiększyć zaangażowanie Partnerów w opracowywanie dokumentów strategicznych. Ponadto spotkania te umożliwiają przekazywanie bieżących informacji o stanie realizacji projektu i pozyskanie wiedzy na temat ewentualnych problemów mogących wystąpić u danego Partnera. Umożliwia to Liderowi Projektu na szybsze reagowanie na mogące pojawić się ryzyka projektu. Przyjęty model komunikacji, w tym bezpośredniego kontaktu, pomaga budować zaufanie pomiędzy wszystkimi pracownikami projektu - Partnerami. Ważne było by struktura komunikacyjna była elastyczna i dostosowana do potrzeb partnerstwa.

Dziękuję za uwagę Gmina Nysa – Lider Projektu Piotr Bobak - Koordynator Projektu, tel