Praca w zespole.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Poznawanie metody projektu
* Przygotowujemy się do skutecznego i konstruktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, a także rozwiązywania konfliktów oraz negocjowania połączonego.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Grupa to dwie lub więcej osób, które przyjmują na siebie role związane z zaangażowaniem w struktury grupowe; różnią się statusem; wchodzą.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Anna Paszkowska-Rogacz
Anna Paszkowska-Rogacz
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Lider- Przywódca.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Psychologia w zarządzaniu
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Rozwój społeczny dziecka
Prezentacja Prezentacja Dynamika pracy grupy 1.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
WYCHOWAWCA –JAK BUDOWAĆ AUTORYTET
LIDER.
Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje.
Czyli co i jak.  wspólna praca na określony temat  sposób na rozwiązanie problemu  praca określona czasem Są jakieś rodzaje?  Przedmiotowe  Międzyprzedmiotowe.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
The Leader in Me.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
GRUPY LOKALNE CECHY EFEKTYWNYCH ZESPOŁÓW. 2 1– WYRAŹNY PORYWAJĄCY CEL (tracą poczucie czasu, częsta komunikacja między członkami, postęp, wywołuje dużo.
PRACA W GRUPIE PRZYPOMNIENIE EFEKTYWNA GRUPA Już od dawna ludzie znają zasadę, że „co dwie głowy, to niejedna”, ale aby praca w grupie przynosiła zamierzone.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A. Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Małgorzata Zub, IBE, 5 czerwca 2017 r.
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Program eTwinning Planowanie projektów
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
studentki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego
Program eTwinning Planowanie projektów
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Zapis prezentacji:

Praca w zespole

Zespół mała grupa osób (do 10 osób) mająca wspólny cel o uzupełniających się umiejętnościach grupa, której członkowie czują się odpowiedzialni za rezultaty wspólnej pracy

Zalety pracy w zespole: uczy kooperacji, respektowania przyjętych zasad i dyscypliny, umożliwia doświadczenie współzależności i współodpowiedzialności pozwala na doskonalenie kompetencji komunikacyjnych (zabierania głosu wypowiadania swoich myśli, respektu dla zdania innych, rozwiązywania problemów, słuchania innych) ułatwia aktywizację wszystkich uczniów (co jest szczególnie ważne dla dzieci nieśmiałych lub pracujących wolniej) działa wzajemnie inspirująco (co ma miejsce podczas dzielenia się swoim pomysłami, doświadczeniami).

KORZYŚCI ORGANIZACYJNE KORZYŚCI INDYWIDUALNE - doświadczenie własne - wykonywanie zadań, którym nie podoła jednostka   wykorzystanie wszelkich zdolności i talentów w procesie rozwiązywania złożonych problemów - zespołowe podejmowanie decyzji przy uwzględnieniu różnych, często konfliktowych punktów widzenia efektywna forma kierowania zachowaniem uczniów - doświadczenie własne możliwości poznania swoich umiejętności - pozytywne wzmocnienia od grupy - zaspokajanie ważnych potrzeb - kontaktów społecznych i uznania

Przygotowanie pracy w zespole: . Ustalenie zasad pracy Podział na grupy Wyznaczanie celów pracy Podział kompetencji Nigdy nie zakładaj, że dzieci wiedzą jak pracować ze sobą w konstruktywny, koleżeński sposób

Zasady pracy w zespole jesteśmy „w zgodzie ze sobą” mówimy o sobie , o swoich problemach ( komunikatem „ja”), nie oceniamy, nie krytykujemy, nie ośmieszamy, nie poprawiamy wypowiedzi innych, nie osądzamy, słuchamy innych z uwagą i szacunkiem, pamiętaj o tajemnicy grupy, szanujemy czas innych,

Podział na grupy: Tworzenie grup przez „odwrócenie się” Losowanie (obrazki, figury, kolory, puzzle, widokówki, ….) Odliczanie Wybór lidera, który dobiera sobie grupę. Uczniowie sami się dobierają WAŻNE! Skład grup powinien się zmieniać.

Wyznaczanie celów pracy Wspólny cel Nie ma wspólnego celu = nie ma zespołu Cel KMIOT (konkretny, mierzalny, istotny, osiągalny, terminowy) Cel ogólny nadaje kierunek wyzwala energie wspiera rozwiązywanie konfliktów Cele szczegółowe miara postępów rozwijanie odpowiedzialności łatwiejsza komunikacja

Podział kompetencji - role uczniowie mogą mieć nieokreślone role (wszyscy pracują na równych prawach) wszyscy pracują na równych prawach plus jedna osoba jest wyznaczona do kontaktu z nauczycielem (tzw. "contact person") każda osoba w grupie pełni jakąś funkcję, np.: 1. Lider – koordynuje pracę całego zespołu 2. Strażnik czasu - pilnuje czasu ustalonego dla wykonywanej pracy 3. Nawigator - zachęca do pracy i ponagla 4. Sekretarz - zapisuje pomysły grupy 5. Sprawozdawca - relacjonuje rozwiązania ustalone w grupie na forum

Strategie pracy w zaspole Praca w grupach

Konflikty Blokujący Egocentryk Indywidualista Kotek Dominujący Agresywny Unikający działania

Dobre rady zawsze w cenie  Sześć najważniejszych słów: „Z przykrością przyznaje, że popełniłem błąd” Pięć najważniejszych słów: „Jestem z Ciebie bardzo dumny” Cztery najważniejsze słowa: „Jaka jest Twoja opinia?” Trzy najważniejsze słowa: „Bardzo Cię proszę” Dwa najważniejsze słowa: „Dziękuję Ci” Jedno najważniejsze słowo: „MY” I ostatnie NAJMNIEJ WAŻNE SŁOWO - „JA”

Pytania??