Podsumowanie Konferencji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program działania Krajowego Stowarzyszenia Pielęgniarek Medycyny Szkolnej r.
Advertisements

Warsztaty psychologiczne
ZESPÓŁ LECZENIA ŚRODOWISKOWEGO SZPITALA BIELAŃSKIEGO W WARSZAWIE
Przychodnie/poradnie Pielęgniarki/położne rehabilitant, psycholog)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz przez budżet państwa, realizowany pod nadzorem Wojewódzkiego.
PIELĘGNIARKA Opiekuje się chorymi i niesie pomoc cierpiącym. Na zlecenie lekarza wykonuje różnorodne zabiegi, które pozwalają określić stan zdrowia pacjentów.
Rozwój zawodowy pielęgniarek
Regionalna Konferencja: Aktywna integracja na Lubelszczyźnie Janów Lubelski, r. Paweł Wiśniewski – Prezes Zarządu Janowskiego Stowarzyszenie.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
Nowy zawód szansą na lepszą przyszłość w ramach ZPORR 2.3 Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Normy praktyki zawodowej
System opieki zdrowotnej - stan obecny i perspektywy
Program aktywnego wejścia na rynek pracy osób osadzonych w Zakładzie Karnym Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP w Białej Podlaskiej.
Organizator Spółdzielnia Socjalna jako instrument resocjalizacji w Zakładzie Poprawczym w Studzieńcu Toruń, 21/09/2012.
PRACA SOCJALNA – ZAWÓD NIOSĄCY POMOC W POTRZEBIE.
Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy
Romuald Krajewski Czy można zapewnić odpowiednią jakość opieki specjalistycznej w całej Europie?
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Szkolenia specjalizacyjne w województwie wielkopolskim
Technik ekonomista.
Technikum Usług Fryzjerskich (na podbudowie szkoły podstawowej, gimnazjalnej) ZAWÓD: Technik usług fryzjerskich.
Zdarzenia niepożądane w praktyce pielęgniarki anestezjologicznej i intensywnej opieki. Szukanie winnych czy rozwiązań? Anna Zdun Warszawa
Polski Plan Alzheimerowski
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
INNOWACYJNI ZAŁOŻENIA I ZAPLANOWANE DZIAŁANIA. Projekt INNOWACYJNI realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Działanie i jego składniki
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Podnoszenie kompetencji służb i przedstawicieli podmiotów realizujących działania z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie O BSZAR IV KPPP W R
CZYNNIKI TRAFNEGO WYBORU ZAWODU
Wprowadzenie teoretyczne
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Prezentacja raportu opracowanego przez
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nadbudowa bloku dziecięcego H1 na potrzeby Oddziału Onkohematologii dzieci. Kliniczny Szpital Wojewódzki Nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Rzeszowie Rzeszów.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
PROBLEMY FINANSOWE SZPITALI POWIATOWYCH
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Konferencja Opieka zdrowotna 2004 przekształcenia i zmiany Zasady zatrudniania polskich anestezjologów w krajach Unii Europejskiej Zasady zatrudniania.
PRACA KOREKCYJNO – EDUKACYJNA Z OSOBAMI STOSUJĄCYMI PRZEMOC REFLEKSJE, UWAGI Z PRAKTYKI JERZY SZCZEPANIEC TARNOWSKI OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ I WSPARCIA.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w II półroczu 2015 roku.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
WYPEŁNIANIE I PRZEDKŁADANIE HARMONOGRAMÓW
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Pedagogika, studia II stopnia
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
PAKIET DLA ŚREDNICH MIAST – MOŻLIWOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w I półroczu 2016 roku.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Podsumowanie Konferencji „Rozwój kwalifikacji drogą do samodzielności zawodowej pielęgniarek i położnych” Podsumowanie Konferencji Lublin dnia 22 października 2015

Samodzielność zawodowa pielęgniarek i położnych wymaga m.in..; Określenia miejsca i roli profesjonalisty w systemie opieki zdrowotnej Dobrego przygotowania zawodowego Stałego doskonalenia przystosowującego zmiennych wymagań wypracowania procedur postępowania i standardów Kształtowania postawy samodzielności i odpowiedzialności

Zmiany w systemie doskonalenia zawodowego pielęgniarek i położnych Rozwój specjalizacji Dostosowanie zakresu i rodzaju kształcenia do potrzeb planowanych świadczeń zdrowotnych Kształcenie nowych umiejętności jak; badania fizykalne , kontynuowanie leczenia, ordynowanie leków i produktów medycznych

Zatem robimy wiele aby zapewnić warunki samodzielności zawodowej Dlaczego pielęgniarki i położne ciągle nie są w praktyce traktowane na równi z innymi profesjonalistami? Dlaczego często same siebie tak nie traktują ?

Przyczyn tego stanu jest wiele m.in. mała liczbę zatrudnionych pielęgniarek i wynikający stąd brak czasu na odpowiednią realizację zadań, słabe wyposażenie stanowisk pracy w sprzęt do pielęgnacji, niedobory umiejętności samodzielnego działania brak motywacji do poszerzania zadań i wysiłku względu na niskie płace brak zainteresowania ze strony przełożonych, brak wiary we własne siły i niedocenianie swoich możliwości.

Nawet W większych zakładach opieki zdrowotnej ciągle jeszcze trudno pielęgniarkom i położnych zdobyć i uzyskać pozycję samodzielnego profesjonalisty Chociaż to właśnie w specjalistycznych zakładach jest najwięcej kadry o wysokich kwalifikacjach specjalistek

Na proces profesjonalizacji pielęgniarstwa mają wpływ czynniki skupione w kilku obszarach; W funkcjonowaniu zespołów terapeutycznych Kadrze kierowniczej W systemie opieki zdrowotnej W samych pielęgniarkach

Profesjonalizm w praktyce zależy od: Miejsca pielęgniarek i położnych w systemie świadczeń zdrowotnych Postawach kadry kierowniczej Pozycji pielęgniarek i położnych w zespołach Motywacji, ambicji, samooceny, i odwagi

Pytania na przyszłość Jakie działania trzeba jeszcze podjąć aby przekonać siebie i innych , że pielęgniarki i położne mają swoje miejsce w systemie opieki zdrowotnej? Co zrobić żeby świadczenia zdrowotne realizowane przez nie były postrzegane jako ważne, profesjonalne działanie, pożądane i doceniane przez system, lekarzy i pacjentów ?

Konieczna jest profesjonalna promocja zawodów skierowana do samych pielęgniarek aby uświadomić im ich potencjał i wzmocnić w nich poczucie wartości. Powinno to być jedno z podstawowych zadań instytucji szkolących , a przede wszystkim samorządu pielęgniarek ołożnych, zarówno na szczeblu krajowych jak i izb okręgowych.

‚Dopóki same nie zaakceptujemy siebie jako profesjonalistów, dopóty nie zaakceptują nas inni” (Pacuszka M.)

To nasze wspólne zadanie! „Samodzielności nie da się zadekretować trzeba ją wypracować w praktycznym działaniu” Prezes NIL- 1995 To nasze wspólne zadanie!

Dziękuję Państwu Za przybycie i uwagę Prelegentom za przygotowanie i przedstawienie prezentacji Prezesowi Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych za udzielenie patronatu Komitetowi Organizacyjnemu za przygotowanie programu Pracownikom Ośrodka Szkoleniowego NoVUN za ogrom prac

Do zobaczenia w Ośrodku Szkoleniowym NOVUM

Zapraszam państwa I skromny poczęstunek Kilkanaście minut relaksu z muzyką I skromny poczęstunek