PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

ELBLĄG OBYWATELSKI – NOWA JAKOŚĆ
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
im. Króla Jana III Sobieskiego
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Współpraca szkoły z rodzicami
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
EFEKTY DZIA Ł ALNO Ś CI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKU Ń CZEJ ORAZ INNEJ DZIA Ł ALNO Ś CI STATUTOWEJ SAMORZ Ą DOWEGO PRZEDSZKOLA W SKARYSZEWIE.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Moje dziecko idzie do przedszkola
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
Szkoła Współpracy.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
ELEKTROWNIE WIATROWE.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WSRÓD MIESZKAŃCÓW GMINY KRASNE W DNIU 19 MARCA.
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Wyniki monitorowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2013/14 w małopolskich przedszkolach.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
W ankiecie wzięło udział 72 uczniów z klas III Gimnazjum w Jedliczu.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 34 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum nr 1 w Szczyrku.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: DZIECI SĄ AKTYWNE Dane gromadzone były w okresie: – r.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Liczba ankietowanych – 92 osoby Opracowały: Jolanta Lipińska Anna Burzan Marta Wiśniewska.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2013/2014 Przedmiot ewaluacji obszar III Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Zaangażowanie młodzieży w życie społeczne
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Instytut Eurotest BADANIE OPINII OSÓB PROWADZACYCH GOSPODARSTWA DOMOWE NA TERENIE GDAŃSKA DOTYCZACYCH ZMIANY SPOSOBU ZBIERANIA SELEKTYWNEGO ODPADÓW KOMUNALNYCH.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNETRZENEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ROK SZKOLNY 2015/2016.
PILOTAŻ KONCEPCJI PRZEDSZKOLA PROMUJĄCEGO ZDROWIE I NARZĘDZI DO AUTOEWALUACJI DZIAŁAŃ W PRZEDSZKOLU NR 7 W ŁOWICZU Łowicz, maj 2017r.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU INTEGRACYJNYM NR27 IM. ”WESOŁYCH KRASNALI” W ROKU SZKOLNYM 2018/2019 Dzieci nabywają wiadomości.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA FAŁĘCKA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA CECHOWA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Zapis prezentacji:

PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU

W roku 2012/2013 w Przedszkolu Nr 5 w Raciborzu przeprowadzono ewaluację na obszarze współpracy przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka. W celu zebrania niezbędnych informacji poproszono rodziców o wypełnienie anonimowej ankiety. Łącznie rozdano 38 ankiet, z czego 27 zostało wypełnionych przez rodziców. W badaniu ankietowym udział wzięło więc 71% rodziców.

Znaczna większość badanych rodziców uważa, że ich dzieci chętnie (70%) lub raczej chętnie (19%) uczęszczają do przedszkola. Wśród wszystkich badanych 7% uważa, że ich dzieci raczej niechętnie uczęszczają do przedszkola. Jedynie 4% nie potrafi udzielić precyzyjnej odpowiedzi na to pytanie. Żaden z badanych rodziców nie stwierdził, że jego dziecko zdecydowanie nie lubi uczęszczać do przedszkola. WNIOSEK: WNIOSEK: Zdaniem większości rodziców dzieci chętnie uczęszczają do przedszkola.

Spośród wszystkich badanych 41% rodziców zdecydowanie jest zadowolona z przedszkola, do którego uczęszcza ich dziecko. W nieco mniejszym stopniu swoje zadowolenie wyraża 30% rodziców. 22% nie potrafi udzielić precyzyjnej odpowiedzi na to pytanie, zaś 7% deklaruje swoje niezadowolenie z przedszkola. WNIOSEK: WNIOSEK: Większość rodziców jest zadowolona z przedszkola, do którego uczęszcza ich dziecko.

Spośród wszystkich badanych rodziców 44% wyraża zdecydowane zadowolenie ze współpracy przedszkola z rodzicami. W nieco mniejszym stopniu swoje zadowolenie wyraża 30% badanych. 19% nie potrafi udzielić precyzyjnej odpowiedzi na to pytanie, zaś 7% deklaruje, że nie jest zadowolona ze współpracy przedszkola z rodzicami. WNIOSEK: WNIOSEK: Większość badanych rodziców jest zadowolona ze współpracy przedszkola z rodzicami.

Ponad połowa badanych rodziców (55%) deklaruje zdecydowaną chęć czynnego udziału w życiu przedszkola. W nieco mniejszym stopniu swoją chęć deklaruje 22% rodziców. Aż 19% badanych nie potrafi określić, czy rodzice powinni brać czynny udział w życiu przedszkola, a 4% sądzi, że rodzice raczej nie powinni uczestniczyć w życiu przedszkola. Żaden z badanych rodziców nie uznał jednak, że rodzice zdecydowanie nie powinni czynnie uczestniczyć w życiu przedszkola WNIOSEK: WNIOSEK: Większość rodziców uważa, że rodzice powinni być aktywnymi uczestnikami życia przedszkola.

Większość badanych rodziców uważa, że rodzice mogą współpracować z przedszkolem głównie poprzez przekazywanie nauczycielowi informacji o dziecku oraz dążenie do ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.

Najbardziej preferowaną przez rodziców formą współpracy z przedszkolem są indywidualne rozmowy z nauczycielami grup. Zaś najmniej cenione przez rodziców formy współpracy z rodzicami to zebrania grupowe i informacje przekazywane na gazetkach.

Większość badanych rodziców uważa, że najczęściej występujące formy współpracy w przedszkolu to indywidualne rozmowy z nauczycielami grup oraz uroczystości przedszkolne. Zaś najrzadszą formą współpracy z rodzicami są zajęcia otwarte.

Znaczna większość rodziców (93%) uważa, że współpraca przedszkola z rodzicami niesie za sobą wiele korzyści dla dzieci. Jedynie 3% badanych uznało, że ze współpracy przedszkola z rodzicami nie wynikają żadne korzyści dla rozwoju dzieci. WNIOSEK: Większość rodziców dostrzega korzyści płynące ze współpracy przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka.

Wśród rodziców, którzy dostrzegają korzyści płynące ze współpracy przedszkola z rodzicami (93%) większość uważa, że najważniejszą korzyścią jest niwelowanie braków w wiadomościach i umiejętnościach dzieci.

Podsumowanie 1. Według większości rodziców dzieci chętnie uczęszczają do przedszkola. 2. Większość rodziców deklaruje, iż jest zadowolona z przedszkola, do którego uczęszcza ich dziecko, jak i ze współpracy przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka. 3. Większość rodziców deklaruje chęć czynnego udziału w życiu przedszkola 4. Według większości rodziców główną możliwością współpracy przedszkola z rodzicami jest przekazywanie nauczycielom informacji o dziecku i dążenie do ujednolicenia oddziaływań wychowawczych. Jest to także najbardziej preferowana przez rodziców forma współpracy z przedszkolem (indywidualne rozmowy, wymiana informacji). Najmniej cenione formy współpracy przez rodziców to zebrania grupowe oraz informacje przekazywane na gazetkach. 5. Rodzice uważają, że najczęściej występującą formą współpracy w przedszkolu są indywidualne rozmowy z rodzicami oraz uroczystości przedszkolne (np.. Dzień Babci i Dziadka, Festyn Rodzinny, Dożynki itp.). 6. Niemal wszyscy rodzice dostrzegają korzyści płynące ze współpracy przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka. Najbardziej cenioną przez rodziców korzyścią jest niwelowanie braków w wiadomościach i umiejętnościach dzieci.

Współpraca Przedszkola Nr 5 ze środowiskiem rodzinnym dziecka według uzyskanych wyników ankiety funkcjonuje prawidłowo. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom rodziców Przedszkole w obszarze współpracy z rodzicami zamierza kłaść szczególny nacisk na preferowane przez rodziców formy współpracy, jak i wykorzystać chęć rodziców do aktywnego udziału w życiu przedszkola poprzez angażowanie ich w różnego rodzaju przedsięwzięcia dotyczące przedszkola.