Działalność PKP PLK S.A., w tym zarządzanie górkami rozrządowymi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projektowanie urządzeń automatycznego rozrządzania wagonów na górkach rozrządowych Zawiercie, 15 – 16 września 2011r.
Advertisements

Użytkowanie i doświadczenia eksploatacyjne
Janusz Cobala – IZAT Tarnowskie Góry
Skrócenie czasu jazdy na odcinku Warszawa – Katowice
Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
Urząd Transportu Kolejowego Warszawa, r.
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
W MINISTERSTWIE TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ
Baza kart rozrządowych i wynikowych
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Program budowy linii dużych prędkości
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Warunki rozwoju przewozów kolejowych
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Zapotrzebowanie PKP CARGO SA
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO 12 stycznia Ministerstwo Środowiska.
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Możliwości finansowania inwestycji Inicjatywa JEREMIE dla rozwoju regionu łódzkiego Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Kutno, r.
Działania realizowane przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego na rzecz transportu pasażerskiego
Analiza bezpieczeństwa osób i mienia na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. Rok 2010.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA 2009 Kielce maja 2009.
Poprawa jakości powietrza jednym z kluczowych ekologicznych wyzwań w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata Katowice,
Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Konkurencjaw przewozach kolejowych Katowice, r. Krzysztof Niemiec.
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Polityka transportowa
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Prywatyzacja usług publicznych na przykładzie PKP Łukasz Dróżdż.
INWESTYCJA pn. Modernizacja Szpitala – budynek F Warszawa 8 lutego 2011 r.
Transport kolejowy w Polsce W ostatnich latach rośnie ilość towarów przewożonych koleją. Według GUS w roku 2004 koleją przewieziono 282,9 mln ton towarów.
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE ZA ROK PlanWykonanie% DOCHODY zł zł101 WYDATKI zł zł94 NADWYŻKA-
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wałbrzych – Książ, grudzień 2015 dr inż. Elżbieta Berezowska Skarbnik Województwa Dolnośląskiego.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Łukasz Ziarko Zmiany w procedurze zlecania usług kolejowego transportu pasażerskiego w świetle nowelizacji rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Łódź, 26.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Informacja o stanie bezpieczeństwa na obszarze kolejowym za 2016 rok.
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Forum Inwestycyjne Warszawa, 11 stycznia 2018 r..
V Plenarne Forum Inwestycyjne
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
OFERTA USŁUG Wagony Lokomotywy spalinowe i elektryczne Podzespoły
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
Wyrok WSA z Kielcach z dnia 16 listopada 2017 r., I SA/Ke 531/17
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Działalność PKP PLK S.A., w tym zarządzanie górkami rozrządowymi Zawiercie, 15-16 września 2011 r.

Obecne umiejscowienie PKP PLK S.A. na rynku Polskie Linie Kolejowe S.A. (zarządca infrastruktury) Telekomunikacja Kolejowa Urząd Transportu Kolejowego Ministerstwo Infrastruktury PKP Energetyka PKP Cargo PKP Intercity Przewoźnicy pasażerscy Przewoźnicy towarowi Inni, np. Przewozy Regionalne, Arriva. Wykonawcy robót, utrzymanie i naprawy ZNI Nadzór Regulacja rynku PKP Informatyka Inni zarządcy infrastruktury Grupa PKP S.A. Umowy handlowe Współpraca Inni, np. CTL, DB Schenker Rail Polska S.A., Freightliner. 2

Podstawowe obszary działalności PKP PLK S.A. Udostępnianie linii kolejowych przewoźnikom z zachowaniem zasady równego ich traktowania. Utrzymanie infrastruktury kolejowej w stanie zapewniającym bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego. Prowadzenie ruchu pociągów po udostępnianych liniach kolejowych. Świadczenie dodatkowych usług związanych m.in. z udostępnianiem i prowadzeniem ruchu na liniach kolejowych. Prowadzenie inwestycji, także współfinansowanych przez Unię Europejską.

Infrastruktura eksploatowana Sieć PKP PLK S.A. to: 19 276 km linii kolejowych, w tym 5 243 km linii należących do sieci TEN-T. 9 294 km torów stacyjnych, 43 657 rozjazdów, 28 960 obiektów inżynieryjnych, w tym 25 591 na liniach eksploatowanych. 6 525 budynków, 11 544 budowle (perony, wiaty, ogrodzenia, studnie, place, drogi dojazdowe itp.) 4

Ogólna ocena stanu linii kolejowych

Schemat obecnego modelu finansowania infrastruktury zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.:

Uwarunkowania obecnego modelu finansowania infrastruktury zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.: działalność operacyjna PKP PLK S.A., w tym koszty prowadzenia ruchu i utrzymania sieci kolejowej pokrywane są przez stawki dostępu; nieadekwatna wysokość stawek do jakości infrastruktury kolejowej; możliwość utrzymania w nie pogarszającym się stanie nieco ponad 4 z 19 tys. km linii kolejowych; ryzyko wyłączenia z ruchu ok. 4 tys. km linii do roku 2015

Pożądany model finansowania infrastruktury zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.:

Uwarunkowania pożądanego modelu finansowania infrastruktury zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.: zapewnienie stabilności finansowej zarządcy; zwiększenie konkurencyjności i efektywności transportu kolejowego; harmonizacja poziomu oczekiwań co do jakości i parametrów oraz poziomu przeznaczonych środków; zapewnienie efektywnego kosztowo systemu utrzymania infrastruktury kolejowej. Wpływ kontraktu na opłaty za dostęp – opłaty mogą ulec obniżeniu pod warunkiem odpowiedniego poziomu środków publicznych!!! Samo podpisanie wieloletniego kontraktu nie obniży stawek dostępu. Konieczne jest finansowanie odpowiednie do oczekiwanej jakości i parametrów infrastruktury kolejowej!!!

Wydatki w Polsce (w mln zł) na drogi krajowe oraz linie kolejowe w latach 1998-2009

Na sieci linii kolejowych zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest 30 górek rozrządowych, w tym 22 górki rozrządowe wyposażone w hamulce torowe Na stacjach rozrządowych eksploatowanych jest 710 torów kierunkowych, z czego 324 wyposażonych jest w hamulce torowe

W latach 80-tych i 90-tych ubiegłego wieku zmodernizowano 14 najistotniejszych na owe czasy górek rozrządowych Dla jednej zmodernizowanej w latach 80-tych stacji tzn. st. Łazy, automatyzację procesu rozrządzania osiągnięto w oparciu o samosterowalne hamulce punktowe TDJ Celem podjętych na wielką skalę działań było zlikwidowanie „wąskich gardeł” jakie wówczas stanowiły górki rozrządowe Kolejne przedsięwzięcie inwestycyjne miało miejsce w roku 2008 na stacji Poznań Franowo

Górki rozrządowe zmodernizowane w latach 1984-1991 L.p. Górka rozrządowa Data modernizacji Typ hamulca torowego 1 Jaworzno Szczakowa JSR 15 kwietnia 1991 ETH 2 Kielce Herbskie KH1 1 stycznia 1991 3 Warszawa Główna Tow. WOA2 17 maja 1990 4 Łódź Olechów ŁOR 27 maja 1989 5 Łazy ŁB11R 1 czerwca 1989 TDJ-302 6 Skarżysko Kamienna SKBr 31 maja 1988 7 Tarnowskie Góry TGm31 21 grudnia 1988 8 Warszawa Praga WPB11 31 grudnia 1987 9 Poznań Franowo PF3 30 czerwca 1987 10 Tarnowskie Góry TGC23 21 czerwca 1986 11 Toruń Główny Trg 15 września 1986 12 Wrocław Brochów WBA1 23 grudnia 1985 13 Węgliniec WGm2 14 Lublin Tatary LT11 31 grudnia 1984

W 1999r od Sektora Przewozów Towarowych CARGO przejęto utrzymanie hamulców torowych na 6 stacjach wyposażonych w hamulce szczękowe THS-1 oraz na jednej w hamulce torowe szczękowe ETH.

Rok zabudowy hamulców torowych Górki rozrządowe, na których w 1999 r. przejęto od Sektora Przewozów Towarowych CARGO, utrzymanie hamulców torowych L.p. Górka rozrządowa Rok zabudowy hamulców torowych Typ hamulca torowego 1 Kraków Prokocim PRD-21 1991 ETH 2 Tarnów Filia TF-11 1984 THS-1 3 Szczecin Port Centralny SPB11, SPB14 * 1980 4 Rybnik Towarowy RTBr 1975 5 Gdynia Port 6 Kraków Nowa Huta NHB, NHD * 1970 7 Zabrzeg Czarnolesie ZC1R 1968

PKP Polskie Linie Kolejowe S. A PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jako zarządca infrastruktury instaluje, utrzymuje i eksploatuje na górce rozrządowej urządzenia techniczne związane z gruntem i torem, a od 2007 roku prowadzi także ruch kolejowy PKP CARGO S.A. jako przewoźnik zajmuje się organizacją pracy górki rozrządowej, wykorzystuje infrastrukturę, urządzenia asr oraz posiada lokomotywy i je eksploatuje.

Problematyka górek rozrządowych następujący od tal 90-tych ubiegłego wieku systematyczny spadek potrzeb rozrządowych (wydajnościowych) spadek zainteresowania problematyką górek rozrządowych niejasna sytuacja majątkowa stacji rozrządowych

Liczba rozrządzonych wagonów – wszystkie stacje

Liczba rozrządzonych wagonów według stacji – 2010 r.

Liczba rozrządzonych wagonów według stacji – I półrocze 2011 r.

Udział procentowy rozrządzonych wagonów według stacji – 2010 r.

Procentowa zmiana liczby rozrządzonych wagonów według stacji – lata 2010/2008

Procentowa zmiana liczby rozrządzonych wagonów według stacji – I półrocza lat 2011/2010

Dziękuję za uwagę