Nauczyciel na 6 – wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
AKTYWIZACJA I INTEGRACJA NARZĘDZIEM PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU OSÓB STARSZYCH W GMINIE ŚREM.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ku lepszej przyszłości”
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Rada Szkoły Rada Szkoły - Zespołu Szkół im. Generała Nikodema Sulika w Dąbrowie Białostockiej.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Szkoła Współpracy.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Współpraca w naszej szkole
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Samorząd Uczniowski.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Gdańska Rada Oświatowa r.. „Wysoka jakość gdańskiej edukacji odpowiadająca na wyzwanie uczenia się przez całe życie” Misja programu Gdańszczanin.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

Nauczyciel na 6 – wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego

Strategiczne działania szkoły w środowisku lokalnym

Obraz szkoły wśród klientów 1.Baza materialna do której należy zaliczyć sam budynek szkolny, jego otoczenie (np. obiekty sportowe, rekreacyjne, warsztaty szkolne, stołówka, internat) oraz zdolność do pozyskiwania środków materialnych. 2.Jakość oferty edukacyjnej na którą składają się osiągane przez uczniów szkoły wyniki w olimpiadach i konkursach przedmiotowych, informacje na temat wyników egzaminów zewnętrznych, liczba absolwentów którzy dostali się na wyższe studia itp.. 3.Pozycja dyrektora szkoły w lokalnej społeczności. Należy zwrócić uwagę na konieczność prezentowania szkoły w środowisku lokalnym a nawet regionalnym. Efekty: a) zmniejszenie dystansu pomiędzy rodzicami a szkołą, b) integracja społeczności lokalnej w realizacji polityki edukacyjnej, c) wzmocnienie więzi zwanych potocznie „patriotyzmem lokalnym”. Nauczyciel na 6 – wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego

Klient szkoły podobnie jak klient organizacji gospodarczych podejmuje swoje decyzje na podstawie różnorodnych źródeł wiedzy. Przykładowe źródła wiedzy: a) własne doświadczenie, b) przekaz społeczny (w tym media), c) przetwarzanie informacji (analizy, wnioskowanie), d) obserwacja, e) celowe zbieranie informacji (np. badania naukowe, społeczne, marketingowe). Klient szkoły Nauczyciel na 6 – wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego

Elementem spajającym działalność marketingową szkoły jest jej dyrektor To jego należy wskazać jako osobę odpowiedzialną za kształt public relations szkoły. Nawet jeżeli dyrektor nie prowadzi świadomej działalności promocyjnej to i tak jego działalność musi być w tych kategoriach rozpatrywana. Dyrektor jak to twarz szkoły Jego nazwisko jest hasłem rozpoznawczym placówki a jego zachowanie, sposób komunikacji interpersonalnej, umiejętność kontaktu z mediami stanowią ważny element PR szkoły. W tym aspekcie brane jest również pod uwagę prywatne życie dyrektora. To zjawisko szczególnie intensywnie daje o sobie znać w małych społecznościach. Naruszenie norm współżycia społecznego przez dyrektora może zaowocować pogorszeniem opinii o szkole Dyrektor Nauczyciel na 6 – wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego

Public relations szkoły Nie wystarczy przekonać potencjalnych uczniów i ich rodziców do naszej placówki, ale trzeba też badać ich opinie o szkole, zbierać i analizować wyrażane uwagi, i w miarę możliwości je uwzględniać. Tworząc wizerunek szkoły, musimy zacząć od analizy SWOT, czyli określenia cech, które mogą stwarzać szanse rozwoju lub niosących zagrożenie. Nagłaśnianie i upowszechnianie sukcesów szkoły może przynieść pożytek także dla innych szkół, stwarzając dobrą atmosferę dotyczącą szkół „w ogóle” (chyba, że dotyczy wąskiego grona odbiorców informacji o np. konkurujących ze sobą szkołach). Nauczyciel na 6 – wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego

Aby promocja szkoły była udana należy spełnić kilka warunków: a) przeprowadzić diagnozę w celu uzyskania odpowiedzi na dwa podstawowe pytania: Jacy jesteśmy? Jacy chcemy być? (odpowiedź na pierwsze z pytań diagnostycznych powinno dostarczyć informacji o aktualnym wizerunku szkoły w środowisku o jej pozycji w rankingu placówek oświatowych, oraz pozytywnych elementach sprzyjających zmianie wizerunku szkoły), b) opracować plan kompanii promocyjnej z określeniem celów doraźnych i perspektywicznych. Metody promowania szkoły Nauczyciel na 6 – wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego

1.Dobra informacja. 2.Jasne precyzowanie celów i priorytetów. 3.Otwarte reagowanie na pojawiające się problemy. Elementy te wpływają bezpośrednio na atmosferę w szkole, kreują poczucie współuczestnictwa w tym co się dzieje na jej terenie i pozwalają przeciwdziałać zwykłemu plotkarstwu. Promocja wewnętrzna Nauczyciel na 6 – wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego

Ważnym aspektem wewnętrznej promocji szkoły są zebrania rodziców. Oprócz informacji o osiągnięciach uczniów i ich sytuacji wychowawczej, rodzice powinni mieć możliwość dostrzeżenia tego, co się dzieje w szkole. Informując rodziców o działalności szkoły można wykorzystać kilka pomysłów: a) rozmieścić na korytarzach różnego rodzaju prace uczniów, zdjęcia, prezentujące młodzież i nauczycieli w rozmaitych sytuacjach (zawody sportowe, interesujące formy zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych, konkursy itp.), oczywiście z zadbaniem o ich aktualizację. b) zorganizowanie koncertu uczniowskiego zespołu muzycznego. Promocja wewnętrzna a rodzice Nauczyciel na 6 – wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego

Wychowawca, który zbędzie rodziców kilku zdaniami na temat klasy, przekaże informacje o obowiązkowych opłatach oraz ponarzeka na poziom intelektualny i lenistwo uczniów sprawi, iż rodzice wyjdą z zebrania przekonani o niskiej jakości pracy szkoły. Rodzice negatywnie ukierunkowani przez wychowawcę z pewnością nie będą kreować pozytywnego obrazu w swoich środowiskach. Należy zadbać, aby oprawa zebrań rodziców kształtowała u nich poczucie związku ze szkołą i przekonanie, że są rzetelnie i przystępnie informowani o wszystkich aspektach jej działalności. Promocja wewnętrzna a rodzice Nauczyciel na 6 – wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego

Najczęściej stosowane formy promocji, które wychodzą poza strukturę wewnętrzną to przedmioty, na których umieszcza się logo i nazwę szkoły: a) koszulki, b) długopisy, c) naklejki, d) breloczki, e) kalendarze, f) torby, g) kubki czy pocztówki. Stoisko z wymienionymi artykułami powinno być dostępne przede wszystkim w czasie różnych imprez kulturalnych, sportowych itp. Przy pomocy radiowęzła można przeprowadzić reklamę nowych rzeczy. Ich projektowaniem może się zająć samorząd uczniowski. Jednym z najważniejszych aspektów tego typu promocji zewnętrznej jest estetyka wykonania „gadżetów”. Trzeba więc pamiętać aby każdy przedmiot był wykonany w sposób „cieszący oko”. Warto zasięgnąć opinii fachowca - plastyka. Przedmioty te wychodzą poza teren szkoły i kształtują wizerunek na zewnątrz. Promocja zewnętrzna Nauczyciel na 6 – wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego

Często stosowanym środkiem promocji jest organizowanie imprez dla środowiska lokalnego. Z reguły dyrektor szkoły korzysta przy takich okazjach z pomocy finansowej firm, którym oferuje możliwość reklamy ich produktów. Im impreza jest większa tym sponsorów jest więcej. Istotne jest przygotowanie dobrego harmonogramu imprez, które powinny odbywać się cyklicznie, ale tak, by nie następowała ich kumulacja w krótkim czasie. Niebagatelną rolę w prowadzeniu promocji odgrywa Internet. Warto przygotować ciekawe strony dotyczące szkoły i dbać o zamieszczanie interesujących, aktualnych informacji. Ten nośnik trafia bowiem do młodych ludzi, potencjalnych odbiorców usług edukacyjnych oferowanych przez szkołę, a także ich rodziców. Promocja zewnętrzna Nauczyciel na 6 – wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego

Promocja szkoły jako jeden z integralnych składników programu dydaktyczno-wychowawczego. Stosunki ze środowiskiem to ciągłe przekazywanie informacji. Wykorzystujmy każdą okazję do zaprezentowania tego, co wypracowały pokolenia uczniów i nauczycieli i tego co sami tworzymy. Pamiętajmy o tym, że współcześnie informacja jest najlepiej sprzedającym się towarem, a integracja wszystkich podmiotów społeczności szkolnej wielkim sukcesem wychowawczym. Promocja szkoły w środowisku lokalnym Nauczyciel na 6 – wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego

Elementy kształtujące wizerunek szkoły w środowisku lokalnym 1. Baza materialna: Poprzez wskazanie możliwości organizacji szerokiego wachlarza imprez kulturalnych, sportowo-rekreacyjnych i szkoleniowych istnieje możliwość wypromowania bazy materialnej, walorów regionu i najbliższej okolicy. 2. Jakość edukacji: a) osiągane przez uczniów naszej szkoły wyniki w konkursach przedmiotowych, b) informacje na temat wyników egzaminów zewnętrznych, c) ilość uczniów dostających się do szkół, które wybrali i osiągane przez nich wyniki w późniejszej edukacji. 3. Umiejętność wewnętrznej komunikacji w zespole: a) skierowanie wszystkich wysiłków na osiągnięcie jednolitego celu, b) umiejętność podziału ról i obowiązków, c) weryfikacja działań na podstawie wniosków wyciągniętych po realizacji zadań. Nauczyciel na 6 – wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego

Elementy kształtujące wizerunek szkoły w środowisku lokalnym 4. Umiejętność nawiązywania kontaktów ze środowiskiem lokalnym. Dbałość o utrzymanie stałego kontaktu z organami administracji terenowej (wójt, sołtys, miejscowi radni ), a także z miejscową ludnością (imprezy okolicznościowe). 5. Informacja propagandowa: Walka o ucznia spowodowała nie tylko troskę o poprawę wizerunku szkoły, lecz przede wszystkim dbałość o przekaz informacji przybliżających szkołę środowisku lokalnemu. Istnieje szereg form przekazu np.: prasa lokalna, foldery reklamowe szkoły, strony internetowe, przekaz bezpośredni, zaproszenia pisemne, plakaty. Każdy sposób w, zależności od okoliczności, odpowiednio użyty odnosi swój skutek. Nauczyciel na 6 – wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego

Droga bezpośrednia: 1. Imprezy kulturalne organizowane przez szkołę: a) integracyjne, b) kulturalno-edukacyjne, c) okolicznościowe, d) sportowe, e) rozrywkowe. 2. Dni otwarte dla rodziców aktualnych i przyszłych uczniów. 3. Wywiadówki. st Drogi szkoły do współpracy i integracji ze środowiskiem lokalnym

Nauczyciel na 6 – wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego Warunki, które należy spełnić, aby impreza miała charakter promocyjny 1. Scenariusz. 2. Odpowiednio dobrana tematyka. 3. Informacja do środowiska. 4. Eksponowanie wartości pozytywnych: a)dobry wygląd, b)dobry obraz, c)dobry tekst, d)dobre umiejętności, e)dobry plakat. 5. Regionalizacja. 6. Zaproszenia indywidualne.

Nauczyciel na 6 – wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego Planowanie: a) musi mieć jasno określony cel, b) zdefiniowanego odbiorcę, c) odpowiednio dobrane metody i formy. Promocja szkoły to przede wszystkim: a) kreowanie pozytywnego wizerunku szkoły, b) ukazywanie osiągnięć i potencjału społeczności szkolnej, c) eksponowanie odrębności szkoły, d) kształtowanie więzi emocjonalnych ze szkołą. Planowanie promocji szkoły

Nauczyciel na 6 – wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego Dziękuję za uwagę