Poradnik dla wyższych uczelni

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
mgr inż. Piotr Brzoza Politechnika Śląska
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
EURYDICE Sieć Informacji o Edukacji w Europie, istnieje od 1980 r.
Granty rozwojowe dla szkół -
Agnieszka Zych Biblioteka Główna Akademii Górniczo Hutniczej
regulaminów uczelni wyższych pod kątem dostosowania ich zapisów
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Instytut Prawa Własności Intelektualnej UJ
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
7 punktów Kodeksu 2.0.
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
Z a s o b y m e d y c z n e w p o l s k i c h b i b l i o t e k a c h c y f r o w y c h Anna Ajdukiewicz-Tarkowska Paweł Tarkowski Warszawski.
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Psychosocial Support For The Persons Marginalized In Community Wsparcie psychospołeczne dla osób marginalizowanych żyjących w środowisku otwartym.
Szkoła Cyfrowa dla wszystkich? Warszawa, 8 listopada 2012.
Z doświadczeń Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
KONFERENCJA „PEŁNOSPRAWNY STUDENT”
AMDG Jarosław M. Dobrzyński
ODDZIAŁ INFORMACJI NAUKOWEJ
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Multimedialne centrum informacji
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Wydział Przedsiębiorczości i Towarozanwastwa
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Prawo autorskie Prawa użytkownika pracowni komputerowej
Nauka przenosi się do sieci
SZOK -Szkolny Ośrodek Kariery
Od kompleksowej diagnozy sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce do nowego modelu polityki społecznej wobec niepełnosprawności Projekt badawczy Prof.
STRATEGICZNY PROGRAM BADAWCZY PPT – BPP
LICEUM PROFILOWANE O PROFILU ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
TYP NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI A RODZAJE WSPARCIA W PROCESIE EDUKACJI
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
Zapraszamy na nowy kierunek
Obowiązki uczelni w zakresie dostępności serwisów internetowych Piotr Witek Utilitia.pl Ten utwór jest dostępny na licencji Creative.
Jakość kształcenia, a potrzeby osób z niepełnosprawnościami Monika Szpringer Robert Dutkiewicz.
SPORT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Nowoczesna biblioteka multimedialna szansą wyrównania szans dla niepełnosprawnych. Materiał przygotowany na XVIII Konferencję Informatyka w Szkole, przez.
Tytuł: Wspomaganie szkół w zakresie kształcenia uczniów niepełnosprawnych Autor: Agnieszka Mąkowska.
Wyższa Szkoła Informatyki i Ekonomii Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Olsztynie.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. ASYSTENT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI.
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACJI
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Akademicka Biblioteka Cyfrowa Międzyuczelniana biblioteka materiałów dostępnych w wersjach elektronicznych.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Slajd 1 Tradycyjne podejście w adaptacji do brajla  Adaptacja skoncentrowana na tworzeniu wersji tekstowej  Polecenia i ćwiczenia oparte na grafice pomijane.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
1 Nawigacja w Internecie Ewa Półtorak Zakład Kształcenia na Odległość Instytut Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
III. Wykorzystanie portalu
Nowe technologie a niepełnosprawność
Zawody nauczane we wrocławskich uczelniach
Pełnosprawny Student III
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Czy mój serwis internetowy jest dostępny dla wszystkich?
Zapis prezentacji:

Poradnik dla wyższych uczelni Jacek Zadrożny Kraków, 21 listopada 2007 r.

Idea Coraz więcej osób niepełnosprawnych kształci się na poziomie wyższym. W procesie edukacji napotykają na różne bariery: architektoniczne, informacyjne, prawne i mentalne. Poradnik pokazuje, jak je przełamywać tworząc warunki równego dostępu do wiedzy.

Diagnoza W ramach realizowanego projektu przeprowadziliśmy kilka badań ilościowych i jakościowych w celu precyzyjnego rozpoznania sytuacji: badanie fokusowe grupy studentów i absolwentów niepełnosprawnych; badanie sytuacji osób z dysfunkcją wzroku na rynku pracy; badanie dostępności wyższych uczelni.

Forma Poradnik ma trafiać do różnych osób i omawia różne aspekty dostępności uczelni i dlatego przyjął formę niewielkich broszur o różnej tematyce. jego uzupełnieniem są wskazówki dla wykładowców prowadzących zajęcia ze studentami o różnych rodzajach niepełnosprawności.

Uczelnia Dostępna Autorzy: Odbiorcy: Jacek Zadrożny; Paweł Wdówik; Monika Dziwik-Kamińska; Andrzej Wójtowicz; Marcin Garbat. Odbiorcy: każdy pracownik uczelni, zarówno dydaktyczny, jak administracyjny.

Uczelnia dostępna bariery w procesie edukacji i sposoby ich przełamywania; organizacja systemu wsparcia; nauczanie języków obcych; dobre praktyki.

Vademecum adaptacji stanowiska komputerowego Autor: Renata Olszewska - Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia Homer w Bydgoszczy odbiorcy: informatycy, osoby organizujące pracownie informatyczne, pracownicy administracji

Vademecum adaptacji stanowiska komputerowego dobór sprzętu i oprogramowania podstawowego; dobór sprzętu i oprogramowania specjalistycznego; ergonomia stanowiska pracy; szacunkowe koszty stanowisk.

Adaptacja materiałów informacyjnych Autor: Henryk Rzepka - Biuro Zarządu Głównego Polskiego Związku Niewidomych Odbiorcy: pracownicy dydaktyczni, informatycy, pracownicy adaptujący materiały, pracownicy administracyjni

Adaptacja materiałów informacyjnych materiały dotykowe - alfabet brajla i grafika dotykowa; materiały audio - nagrania; materiały powiększone - adaptacja tekstów i grafiki; dokumenty elektroniczne.

Autor: Piotr Brzoza - Politechnika Śląska i Fundacja Klucz System DAISY Autor: Piotr Brzoza - Politechnika Śląska i Fundacja Klucz Odbiorcy: osoby adaptujące materiały dydaktyczne

System DAISY opis systemu DAISY; korzystanie z publikacji w formacie DAISY; metody opracowywania publikacji w formacie DAISY.

Autor: Jacek Zadrożny - Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego Dostępne WWW Autor: Jacek Zadrożny - Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego Odbiorcy: projektanci i administratorzy stron internetowych

Dostępne WWW problematyka dostępności w Internecie; specyfikacje techniczne i zalecenia; zawartość tekstowa; udostępnianie multimediów; formularze na stronach internetowych; interfejs użytkownika.

Prawo autorskie – dozwolony użytek prywatny Autorki: dr Justyna Orzegalska-Trybalska i dr Sybilla Stanisławska-Kloc Odbiorcy: działy prawne i władze uczelni

Prawo autorskie – dozwolony użytek prywatny nagrywanie zajęć dydaktycznych; przetwarzanie materiałów; biblioteki uczelniane; dozwolony użytek prywatny i publiczny.

Wskazówki dla wykładowców Autorzy: Bogdan Szczepankowski Andrzej Wójtowicz Jacek Zadrożny Odbiorcy: pracownicy dydaktyczni

Wskazówki dla wykładowców studenci głusi i niedosłyszący; studenci z problemami z mową; studenci niewidomi i słabowidzący.

Dziękuję wszystkim, którzy pomogli stworzyć poradnik: pisali teksty, robili zdjęcia, poprawiali błędy, składali i drukowali. Ich praca z pewnością nie pójdzie na marne.