Część „Gramatyka i słownictwo”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak utkać swoją własną sieć? Dominika Miernik i Dorota Szczerbak
Advertisements

Copyright © The OWASP Foundation Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under the terms of the OWASP License. The OWASP.
Nowa” Matura 2015 Języki obce
1 ICT in the assessment of speaking and writing Autorka: Małgorzata Rzeźnik Automatyczne ocenianie umiejętności pisania i mówienia.
Study in Poland Warszawa r. Dr Liliana Szczuka- Dorna.
Absolwent PW staje się użytkownikiem samodzielnym języka obcego: 1.potrafi sprawnie komunikować się w sprawach ogólnych i zawodowych 2.posiada umiejętność
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Rady dla Słuchacza przygotowującego się do egzaminu maturalnego z języka polskiego.
SEMINARIUM Dominika Goltz-Wasiucionek
ABC nauczyciela przygotowującego uczniów do konkursu polonistycznego
Czas Present Simple.
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2012
Present Perfect Tense.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Author: Welcome to London's history and culture.
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
Second Conditional.
3 let’s eat.
CZAS PAST SIMPLE.
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Zasady pisania listu nieformalnego
Katarzyna Zielińska Kinga Bujak Kl. IV TI. Nazywam się Katarzyna a to jest moja koleżanka Kinga. Uczęszczamy razem do Zespołu Szkół Elektoniczno-Telekomunikacyjnych.
How to make an application on Step by Step Instructions
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
HAIRDRESSING.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
World Down Syndrome Day 2014
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Wstęp do Fizyki Środowiska - Podstawy mechaniki płynów Problems 1 Lecture 1 1)In a vertical capillary filled with water air bubbles are rising Sketch the.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Cyfrowe systemy pomiarowe
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
Certyfikowany egzamin końcowy ACERT
dr Anna Raulinajtys & mgr Zofia Szczepaniak
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
It’s Christmas time!. Konkurs polega na wybraniu poprawnej odpowiedzi. Data zakończenia konkursu: 30 stycznia 2016 Odpowiedzi prosimy przesyłać na adres:
„My school – Moja szkoła” Authors: A. Krauze, L. Łompieś, K. Więciarz, J. Pałdyna, J. Rutkiewicz, K. Stefanowicz, E. Streich, K. Baran, P. Brodnicka, O.
Writing Ewa Hołubowicz 23 października 2015 Plan  Typy zadań  Cechy wspólne  Instrukcja  Ocena.
Ona nazywa się… This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
ANNOUNCEMENT Tworzenie własnego tekstu: ogłoszenie.
Co Pan robi? Kim Pani jest? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors,
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
GMINNY KONKURS Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO RUDNA MAŁA, MAJ 2016.
Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut Zadanie.
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
MOWA ZALEŻNA Mowę zależną stosujemy, kiedy przekazujemy czyjąś wypowiedź pośrednio, nie cytując jej wprost.
Dell EMC Channel Technology Event
Tworzenie zdań i zastosowanie
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
My hobby is love HUBERT SADŁO KLASA 6a.
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Zapis prezentacji:

Część „Gramatyka i słownictwo” Egzamin ACERT w CJK PP Część „Gramatyka i słownictwo” mgr Aleksander Kubot

Plan Wstęp i założenia Rodzaj i formułowanie zadań Sposób oceniania

Wstęp: Egzamin ACERT na poziomie biegłości językowej B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego znanego również jako The Common European Framework of Reference for Languages (CEFRL) oraz na podstawie modelu opracowanego przez SERMO

Założenie nr 1 1) zrozumienie znaczenia głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne 2) porozumiewanie się w sposób płynny i spontaniczny oraz formułowanie wypowiedzi ustnych i pisemnych w szerokim zakresie tematów. Część egzaminu „GRAMMAR & VOCABULARY” obejmuje zadanie testujące znajomość określonego zakresu gramatyki (czasy, strona bierna, mowa zależna, tryby warunkowe, zdania złożone, konstrukcje bezokolicznikowe, rzeczowniki złożone, itd.)

Założenie nr 2 rozumienie/prowadzenie dyskusji na tematy techniczne z zakresu specjalności zawodowej danej osoby (kierunku studiów) oraz umiejętność argumentowania, rozważania wad i zalet różnych rozwiązań. Część GRAMMAR & VOCABULARY obejmuje zadanie testujące znajomość słownictwa technicznego z danego kierunku studiów

Założenie nr 3 gramatyka i słownictwo jest również pośrednio testowana w modułach: reading/listening/writing/speaking, moduł „Grammar and Vocabulary” stanowi sklamrowanie całości, z konieczności traktuje gramatykę wybiórczo

Rodzaj i formułowanie zadań Moduł Grammar and Vocabulary składa się z trzech części: 1. Zadanie typu „transformations” (5 transformacji). Przykład: It is prohibited to touch anything in this room. MUST You ………………………………………………… in this room. „R&D is Tom’s responsibility in this company. CHARGE Tom is ……………………………………….. R&D in this company. If I were you, I’d find another job. BETTER You ………………………….. job.

2. Zadanie typu „multiple choice” (5 zdań). Przykłady: Sally: ____ do you do shopping for food? Jim: Oh, twice a day. when b) how often c) with what frequency d) what Since the beginning of the storm, several trees ____ down. have fallen b) fell c) have felt d) had fallen You ____ let the cat sleep on my clean shirts. I do not like it! a) must b) mustn’t c) do not have to d) ought to

Kryteria doboru zadań z gramatyki Zadania z gramatyki tworzone są w oparciu o sylabus stworzony przez wykładowców CJK: dr Katarzynę Matuszak oraz mgr Agatę Jankiewicz http://www.clc.put.poznan.pl/dydaktyka/egzamin-na-studia-i-stopnia/

3. Zadanie typu „matching” (dopasowanie); obejmuje 10 terminów oraz 13 definicji do wyboru Term (Eng) Definition (Eng) 1. ADC a) a device converting AC voltage to DC voltage 2. the braid in coaxial cable b) a device which converts an analogue signal into a digital one 3. a bridge rectifier c) a system of sensors which will trigger the alarm if a burglar tries to force open the control box 4. tamper protection d) a transformer decreasing voltage e) the wire shield which helps to screen the signal from interference.

1. przetwornik analogowo-cyfrowy Wersja uproszczona: termin definicja 1. przetwornik analogowo-cyfrowy urządzenie przetwarzające prąd zmienny w prąd stały 2. oplot (ekran) w kablu koncentrycznym b) urządzenie przetwarzające sygnał analogowy w cyfrowy 3. prostownik mostkowy c) system czujników, które włączą alarm, jeżeli złodziej siłą próbuje otworzyć urządzenie kontrolne 4. zabezpieczenie antysabotażowe d) transformator obniżający napięcie e) ochrona sygnału przed zakłóceniami elektromagnetycznymi pochodzącymi ze środowiska.

Formułowanie zadań – podsumowanie: Zadanie nr 1 i 2 przygotowuje 1 osoba z zespołu, następnie cały zespół zgłasza uwagi, „recenzuje” oba zadania oraz klucz do nich Zadanie nr 3 przygotowuje w standardowej formie lider danego kierunku studiów w oparciu o przerobiony materiał, 1 osoba z zespołu egzaminacyjnego zajmuje się zebraniem i korektą redakcyjną nadesłanych zadań

Sposób oceniania zadań Zadanie 1 5 x 1 pkt. Zadanie 2 5 x 1 pkt. Zadanie 3 10 x 1 pkt. Całość: 20pkt Nie dzielimy punktów na ½ Punktowane odpowiedzi muszą być poprawne i jednoznaczne

Dziękuję za uwagę