Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Advertisements

Sport w oczach uczniów Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu
Comenius Regio –
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Kalendarz wydarzeń 2010 r.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Zaproszenie do programu Projekt jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Poglądy i opinie wyrażone w tym materiale są wyłącznie poglądami.
Gazetki klasowe na temat partnerskich krajów
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Asystentura Comeniusa – Georgi Georgiev
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Zintegrowana Polityka Bezpieczeństwa
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
compulsory full-time education
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu im. por. Józefa Sarny
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Coaching i tutoring W stron ę nowoczesnej pracy dydaktycznej  W naszym gimnazjum realizowany jest projekt „Coaching i Tutoring – w stron ę nowoczesnej.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Doskonalenie nauczycieli granty
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Wolontariacka pomoc niepełnosprawnym
CYKL KAMPANII INFORMUJĄCO-EDUKACYJNEJ W TVP 3
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim

Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele przedmiotów artystycznych, wychowania fizycznego, szkolny koordynator projektu Sport i sztuka motorem rozwoju szkoły Rola w projekcie: partner lokalny

Projektu Sport i sztuka motorem rozwoju szkoły realizowany był w latach w ramach programu Uczenie się przez całe życie - Comenius Regio

Czy przed przystąpieniem do pracy nad projektem miała Pani / miał Pan wiedzę, czym jest projekt europejski i na czym polega jego realizacja?

Proszę ocenić stopień, w jakim wzrosła Pani / Pana wiedza na temat pracy nad projektem europejskim od chwili, gdy szkoła przystąpiła do realizacji swych zadań w ramach programu Uczenie się przez całe życie - Comenius Regio do momentu zakończenia wszystkich działań.

Czy uważa Pani / Pan, że szkoła powinna angażować się w takie przedsięwzięcia europejskie, jak zakończony właśnie projekt Regio?

Czy według Pani / Pan realizacja projektu europejskiego to dla szkoły zadanie łatwe czy trudne?

Czy uważa Pani / Pan, że udział szkoły w zakończonym projekcie Comenius Regio przyczyni się do wprowadzenia korzystnych zmian w pracy szkoły i wzbogacenia przez nią swej oferty edukacyjnej w zakresie sportu i sztuki?

Czy udział w zakończonym projekcie Regio będzie miał wpływ na Pani / Pana codzienną pracę dydaktyczną?

Czy uważa Pani / Pan, że udział w projekcie Regio przyniósł pozytywny efekt w postaci wzmocnienia kapitału społecznego w szkole (poprawy i wzmocnienia relacji interpersonalnych), co było jednym z jego ważnych celów? a) pomiędzy samymi uczniami

Czy uważa Pani / Pan, że udział w projekcie Regio przyniósł pozytywny efekt w postaci wzmocnienia kapitału społecznego w szkole (poprawy i wzmocnienia relacji interpersonalnych), co było jednym z jego ważnych celów? b) pomiędzy uczniami i nauczycielami

Czy uważa Pani / Pan, że udział w projekcie Regio przyniósł pozytywny efekt w postaci wzmocnienia kapitału społecznego w szkole (poprawy i wzmocnienia relacji interpersonalnych), co było jednym z jego ważnych celów? c) pomiędzy samymi nauczycielami

Czy podczas realizacji projektu pojawiły się działania, które warto na stałe włączyć do codziennej pracy szkoły już po jego zakończeniu?

Czy udział w projekcie Regio przyczynił się do wzrostu Pani / Pan motywacji, aby w inny sposób (np. poprzez udział w warsztatach i kursach edukacyjnych, dodatkowe studia) dążyć do podniesienia swojego warsztatu pracy w celu lepszego wykorzystania swych umiejętności zawodowych do pracy z młodzieżą gimnazjalną?

Czy w celu realizacji swych zadań w zakresie nauczanego przez Panią / Pana przedmiotu współczesna szkoła powinna poszukiwać partnerów wokół siebie?

Czy w celu realizacji swych zadań w zakresie nauczanego przez Panią / Pana przedmiotu współczesna szkoła powinna poszukiwać partnerów za granicą?

Czy jest Pani gotowa / jest Pan gotowy do podjęcia kolejnego wyzwania i przystąpienia do pracy nad nowym projektem europejskim takim jak Regio?

Opracowanie wyników: Krystyna Ujda