Szkoła w interakcji z domem kultury

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„SZKOŁA DOBRYCH PRAKTYK”
Advertisements

Twórcza gmina – warsztaty muzyczne i fotograficzne w Żuławskim Ośrodku Kultury i Sportu w Cedrach Wielkich r. Projekt realizowany w ramach Osi 4 Leader.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Sport w oczach uczniów Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
realizowany przez Zespół Szkół Nr 2 w Zamościu Szkołę Podstawową Nr 7
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Projekt edukacyjny „Wokół Słowackiego”
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
Szkoła Odkrywania Talentów
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
„STOWARZYSZENIE PRZYJACIÓŁ SZKOŁY MUZYCZNEJ
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
NIE BÓJCIE SIĘ SZKOŁY Nasza szkoła miejscem osobistych sukcesów
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
SZKOLNE RADIO MIX MIX. MIX MIX Szkolne radio powstało w roku Nabór do radia prowadzony jest, co roku. Kandydaci na szkolnych redaktorów mają za.
Organizatorzy konkursu
Usługi Integracji Społecznej na rzecz uczniów Gimnazjum w Korzeniewie.
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
TEATR SZKOLNY GIMNAZJUM NR 11 Flying 11 Powstanie teatru i jego zadania Teatr Flying 11 jest teatrem anglojęzycznym. Powstał we wrześniu 2009 z inicjatywy.
W dniach marca 2010 r. delegacja naszej szkoły w składzie: dyrektor Leszek Sobczak, Bożena Piskorska, Urszula Wysocka, Maria Wyłuda, Bożena Sadowska.
Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły
Innowacja pedagogiczna
Sztuka dla dziecka Artystyczna Euforia w hotelu Nosalowy Dwór w ramach II Festiwalu Muzyki Kameralnej Muzyka na szczytach Zakopane 2010.
Festiwal Małych Form Teatralnych Radom 2014 Projekt realizowany przez Gimnazjum Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Radomiu w ramach Międzynarodowego Projektu.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
SMAKI ROSJI w Szkole Podstawowej nr 100
DEBATA SZKOLNA.
WOLONTARIAT.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
XLIV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi ul. Wacława 22/24 93 – 118 Łódź tel. do sekretariatu
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
wrzesień 2007 Uroczyste obchody 53-lecia powstania budynku szkoły.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
INNOWACJA TEATRALNA ROK 2014/2015.
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapraszamy do oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 238
Zapis prezentacji:

Szkoła w interakcji z domem kultury

Kilka uwag o pracy nad projektem „Sport i sztuka motorem rozwoju szkoły”. Projekt realizowany przy wsparciu Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji

Dom kultury – przestrzeń otwarta dla szkoły pomoc w tworzeniu szkolnego życia artystycznego; patronat nad szkołą w zakresie edukacji plastycznej młodzieży; mecenat nad szkolną sceną muzyczną i teatralną; współpraca przy organizowaniu uczniowskich wystaw i spektakli; wsparcie szkoły w wyszukiwaniu różnorodnych talentów artystycznych;

Warsztaty dla nauczycieli Gimnazjum nr 3 Tarnobrzeski Dom Kultury, listopad 2010 Dom kultury miejscem wymiany doświadczeń zawodowych nauczycieli i instruktorów

Wystawa prac uczniów Gimnazjum nr 3 Tarnobrzeski Dom Kultury, kwiecień 2012 „Moja praca została wystawiona w Tarnobrzeskim Domu Kultury. Widząc ją w tym miejscu, cieszyłam się, że mogłam się w ten sposób zaprezentować. Przypomniałam też sobie, ile trudu włożyłam w jej namalowanie. Na szczęście było warto”. Julia Dom kultury galerią wystawienniczą prac młodzieży gimnazjalnej

Dom kultury mecenasem Wieczoru Kultury Rumuńskiej w Tarnobrzegu Spektakl teatralny na podst. tekstów współczesnych autorów rumuńskich z udziałem uczniów Gimnazjum nr 3 Tarnobrzeski Dom Kultury, marzec 2012 Dom kultury mecenasem Wieczoru Kultury Rumuńskiej w Tarnobrzegu

Dom kultury opiekunem uzdolnionej muzycznie młodzieży gimnazjalnej Pierwsza próba w profesjonalnym studiu nagrań Praca w szkole pod kierunkiem nauczyciela muzyki Występ publiczny, Tarnobrzeski Dom Kultury, maj 2011 Dom kultury opiekunem uzdolnionej muzycznie młodzieży gimnazjalnej

Wielka trema, która towarzyszyła mi w trakcie prób i nagrania w profesjonalnym studiu - to zapamiętałam. Nowe środowisko, presja czasu, wymagania innych członków zespołu, dwóch koleżanek. Musiałam sobie z tym poradzić. W studiu, tak jak na scenie, stres trzeba zamienić w adrenalinę, a nie w paraliż. Kolejny problem to kwestia odsłuchu. Podkład i swój głos musiałam słuchać w słuchawkach, a nie z kolumn. Wrażenia akustyczne są naprawdę inne, zwłaszcza dla osób, które zetkną się z monitoringiem studyjnym pierwszy raz w życiu. Starałam się, podobnie jak i moje koleżanki, by nasza sesja nagraniowa była dobrze wykonaną pracą, przynoszącą wiele satysfakcji i nauki, a nie spotkaniem towarzyskim. Ania Drzewińska, klasa III c

Koncert „Rozśpiewały się obłoki” Szkolny Chór „Fermata” wystąpił w Filharmonii Podkarpackiej, Rzeszów, grudzień 2011 Występ dla pensjonariuszy Domu Opieki w Tarnobrzegu, Tarnobrzeg, listopad 2011 Dom kultury wsparciem dla Szkolnego Chóru „Fermata” w jego występach dla publiczności pozaszkolnej

Dom kultury patronem imprez artystycznych organizowanych przez szkołę Spektakl słowno-muzyczny z okazji 40-lecia Gimnazjum nr 3 Tarnobrzeski Dom kultury, wrzesień, 2011 Dom kultury patronem imprez artystycznych organizowanych przez szkołę

Czas na wspólne refleksje

„Szkoła nie dysponuje wystarczającą bazą w postaci instrumentów muzycznych, nagłośnienia, mikrofonów, warunków akustycznych, możliwości stworzenia odpowiedniego nastroju, tak potrzebnego młodemu człowiekowi do prawidłowego rozwoju jego artystycznej osobowości. Te warunki spełnia dom kultury. Nikt inny nie jest w stanie tak dobrze wypełnić przestrzeni pomiędzy szkołą a uczniem gimnazjum”. Leopold Miłkowski, nauczyciel muzyki w Gimnazjum nr 3

„Współpraca z Domem Kultury umożliwiła uczniom tworzenie w technikach cechujących się czasochłonnością i wymagających odpowiedniego zaplecza technicznego, np. batik, malarstwo olejne, papier mache. W warunkach szkolnych problemem jest długoterminowe suszenie i przechowywanie prac powstających w kolejnych etapach. Poprzez działania w różnorodnych technikach gimnazjaliści mogli znaleźć ujście dla swej naturalnej spontaniczności, rozbudzić swą kreatywność. Dodatkową motywacją dla gimnazjalistów była szansa zaprezentowania się w galerii TDK”. Elżbieta Kłoda, nauczycielka plastyki w Gimnazjum nr 3

„We współczesnym świecie postawa twórcza umożliwia łatwiejsze funkcjonowanie w społeczeństwie. Dlatego tak ważne jest, aby rozwijać wśród uczniów różnego rodzaju zdolności artystyczne, np. talent aktorski. Praca na lekcjach języka polskiego w szkole jest niezwykle istotna, bowiem kształci wrażliwość, zmysł estetyczny, rozwija fantazję. Jednak dopiero współpraca z TDK dała młodzieży możliwość zaistnienia na scenie i zetknięcia się z prawdziwą publicznością. Uczniowie otrzymali cenne wskazówki dotyczące kreacji postaci, dykcji, poruszania się na scenie. Dzięki pracownikom domu kultury gimnazjaliści poznali tajniki teatru. Zobaczyli, jak przygotowuje się przedstawienie, dekoracje, jaką rolę odgrywają: oświetlenie, muzyka, kurtyna. Poza tym praca nad spektaklem przyniosła młodzieży dużo radości i dobrej zabawy.” Maria Rawska, nauczycielka języka polskiego w Gimnazjum nr 3

„Współpraca ze szkołą wniosła do TDK powiew świeżości „Współpraca ze szkołą wniosła do TDK powiew świeżości. Wprawdzie od lat organizujemy zajęcia dla dzieci i młodzieży, ale zawsze przychodziły na nie osoby o sprecyzowanych aspiracjach, konkretnych potrzebach. Dzięki wspólnej pracy przy tworzeniu projektu mieliśmy przegląd różnych pasji i oczekiwań gimnazjalistów. To bardzo pozytywny efekt naszego współdziałania. Łatwiej nam teraz przygotować kolejną całoroczną ofertę dla młodych mieszkańców miasta”. Piotr Duma, wicedyrektor TDK

Co dalej?

Dom kultury – niezmiennym sojusznikiem szkoły dalsze merytoryczne wspieranie nauczycieli w wykonywaniu ich podstawowych zadań w zakresie artystycznej i kulturalnej edukacji młodzieży; pomoc materialno-organizacyjna przy tworzeniu przez szkołę imprez artystycznych i kulturalnych; współpraca w zakresie edukacji artystycznej w ramach programu Dom Kultury +, propagowanego przez Narodowe Centrum Kultury;

Dziękuję za uwagę Krystyna Ujda Gimnazjum nr 3