Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
HAŁAS ZANIECZYSZCZENIE UCIĄŻLIWOŚCI KOMUNIKACYJNE PRZERWANE SZLAKI PIESZE I TURYSTYCZNE
Trzypasmowa, tranzytowa droga szybkiego ruchu, pojazdów w ciągu doby to stały i wysoki hałas dla mieszkańców okolic oraz setek dzieci uczęszczających do Zespołu Szkół w Zielonkach – jak go ograniczyć? Tunele jak ograniczyć rozchodzenie się spalin i zanieczyszczeń, zwłaszcza w okolicach wlotów oraz wylotów tunelu? Wzrost zanieczyszczenia ryzyko dalszego wzrostu zanieczyszczenia.
Brak węzłów komunikacyjnych umożliwiających korzystanie z POK czy możliwy będzie dojazd i wjazd na obwodnicę, wygodny dla mieszkańców gminy Zielonki? Znaczny wzrost ruchu na drogach lokalnych czy drogi lokalne będą przenosić znacznie większy ruch w związku z przemieszczaniem się w kierunku do i od obwodnicy ? czy niedrożna DK7 będzie omijana przez podróżujących do Krakowa przez ul. Dożynkową, ul. Bankową, czy ul. Krakowskie Przedmieście ? ile będzie trwała realizacja obwodnicy i w jaki sposób jej budowa wpłynie na jakość życia mieszkańców ?
Brak dróg zapewniających mieszkańcom gminy Zielonki wygodny dojazd do Krakowa. czy przewidziana jest realizacja szlaków komunikacyjnych na linii N-S, umożliwiających mieszkańcom gminy Zielonki dojazd i wjazd samochodem do Krakowa? Brak alternatywnych rozwiązań komunikacyjnych. czy przewidziana jest realizacja bezkolizyjnych szlaków komunikacyjnych, zapewniających dojazd do Krakowa transportem publicznym, rowerem oraz pieszo?
Północna obwodnica to przede wszystkim troska o rozwój Krakowa. Co lokalne społeczności otrzymają w zamian za uciążliwości związane z jej realizacją? Oczekujemy wyjaśnień i deklaracji dotyczących nurtujących nas pytań i problemów. UCIĄŻLIWOŚCI ZASŁUGUJĄ NA GODNĄ REKOMPENSATĘ.
Zmniejszenie szerokości obwodnicy z 3 do 2 pasów w jedną stronę. Poprowadzenie POK wyłącznie w zagłębieniu, w większej części w tunelu, a nie bezpośrednio po powierzchni.
Zniwelowanie wysokich nachyleń drogi. Zastosowanie „cichej” nawierzchni jezdni. Nowoczesne technologie umożliwiają obniżenie natężenia hałasu i wibracji dzięki zastosowaniu właściwych mieszanek.
Zastosowanie ekranów akustycznych lub innych barier akustycznych. dotyczy to również miejsc, w których bariery akustyczne nie są aktualnie proponowane. Zalesienie przebiegu POK. drzewa to istotna bariera zarówno dla hałasu, jak i dla zanieczyszczeń. Nie powstaje od razu. Już teraz trzeba zadbać o zielone otoczenie przebiegu drogi.
Zmniejszenie prędkości maksymalnej. obniżenie jej do 80 km/h przyczyni się do ograniczenia emisji hałasu i zanieczyszczeń, nie obniżając jednocześnie walorów użytkowych drogi. Skierowanie ruchu tranzytowego (pojazdów o dużej masie) na linii W-N południową obwodnicą Krakowa, czyli trasą A4 i S7. niech obwodnica służy przede wszystkim mieszkańcom Krakowa i okolic.
Usprawnienie komunikacji publicznej i dostosowanie jej do potrzeb mieszkańców. realizacja linii tramwajowej prowadzącej poza obwodnicę, która pozwalałaby mieszkańcom gminy Zielonki bezkolizyjnie dotrzeć do Krakowa. przedłużenie Drogi Wolbromskiej do ul. Bratysławskiej w Krakowie. Zachowanie komunikacji pieszej i rowerowej. nieprzerwane szlaki rowerowe i piesze pozwalające na wygodną komunikację na linii południe-północ.
Kompleksowe wyjaśnienia Najlepsze rozwiązania Wiążące deklaracje
ZAŁATWMY SPRAWĘ KOMPLEKSOWO Bezpieczeństwo na drogach w gminie Zielonki zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego w gminie Zielonki, chodniki na ul. Dożynkowej, zmniejszenie prędkości rozwijanych przez pojazdy np. na ul. Galicyjskiej, ul. Królewskiej, ul. Dożynkowej.
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ