Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką ------------------------------------------------------------------ -----

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
GO CHINA! GO AFRICA! Ministerstwo Gospodarki
Advertisements

Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki
Czym jest TURYSTYKA. POMORSKIE slow food, slow life, slow tourism czyli nowoczesny marketing terytorialny.
Wymiar budżetu unijnego w odniesieniu do szeroko pojętej działalności gospodarczej.
Czy możliwy jest wzrost inwestycji przedsiębiorstw w 2011 r.?
POLITYKA ROLNA UE.
Raport „Adapting to Change”
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Szanse i zagrożenia europejskiej polityki społecznej (EPS)
ul. Dąbrowskiego 40 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Jarosław Piszczek
Pomiar aktywności gospodarczej Produkt Krajowy Brutto (PKB)
Dolnośląski rynek pracy w drodze do gospodarki w drodze do gospodarki opartej na wiedzy.
? krajobraz po czy przed burzą Rynek stali Andrzej Ciepiela
Procesy demograficzne w Polsce a wyzwania wobec polityki gospodarczej Janina Jóźwiak, Irena E. Kotowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
Polish Association of Medical Tourism
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Województwo pomorskie –
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Katarzyna Piętka-Kosińska CASE-Doradcy
Zagadnienia materiałowo-surowcowe w produkcji mebli w Polsce Maciej Formanowicz, Marek Adamowicz, Tomasz Wiktorski Międzynarodowa konferencja Rynek drewna.
Seminarium naukowe WSZiP w dniu Tendencje zmian w gospodarce w 2011 roku Polska na tle Europy Finanse państwa Prognozy na 2012 rok P relegenci:
Profesjonalizacja branży eventowej
Główne wyzwania społeczno- gospodarcze i proponowane kierunki działań Prof. Krzysztof Rybiński Rektor, Akademia Vistula.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Paweł Majak Asc. Director Country Management Frogster Online Gaming GmbH Rynek MMO w Polsce z perspektywy Europy Zachodniej.
W AKTUALNYCH TRENDACH GDZIE DZISIAJ SZUKAĆ DUYŻYCH PIENIĘDZY ?
Piotr Tatara Polska Organizacja Turystyczna maj 2014 rok
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
POPYT TURYSYTCZNY. Jest to suma dóbr turystycznych, usług i towarów, które turyści są skłonni nabyć przy określonym poziomie cen.
VIKT 2014 Vistula Indeks Koniunktury Turystycznej
Tomasz Grzegorz Grosse Uniwersytet Warszawski 1 Warszawa, 16 października 2014 roku.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
jako czynnik rozwoju regionalnego i lokalnego
MIĘDZYNARODOWY RUCH TURYSTYCZNY
Profesja Centrum kształcenia Kadr we Wrocławiu Technik Obsługi Turystyki Zagranicznej Sem . III „Globalne systemy rezerwacji systemu GDS – Amadeus,
PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,
Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Cz. 2 Jabłonna
UE i USA w gospodarce światowej*
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
„LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Warszawa, 5 października 2015.
Perspektywy rozwoju ubezpieczeń ochrony prawnej w Polsce Jerzy Wieczorek Warszawa, 27 stycznia 2016 r.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Makroekonomia Ćwiczenia nr 2. Dane kontaktowe: Strona domowa: Konsultacje: pon AB 10:20-11:50 środa B 12:00-13:30 L252B czw. A 13:40-15:10.
Zmiany na globalnym rynku LNG a potencjał eksportowy Stanów Zjednoczonych. Szanse dla Polski. dr Rafał Jarosz Ministerstwo Spraw Zagranicznych maja.
Trendy rozwoju turystyki w świetle danych statystycznych.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Zainwestuj w Lubuskiem Elżbieta Anna Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
INcoming Poland Gdańsk&Pomorskie Region
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
KONIUNKTURA GOSPODARCZA ŚWIATA I POLSKI Polska – koniunktura w 2015 r. Prognoza na lata Warszawa, lipiec 2016.
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
INWESTYCJE ZAGRANICZNE W POLSCE Warszawa, 7 lipca 2016 r.
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Marta Chełkowska Krystyna Hartenberger-Pater
Firmy globalne.
Juliusz Kotyński IBRKK Warszawa, 28 czerwca 2017 r.
10 Najnowszych Trendów Public Relations
Problemy współczesnej Europy
GOSPODARKA ŚWIATA I POLSKI – SZANSE I ZAGROŻENIA
Napływ inwestycji w 2016 roku oraz perspektywy na rok w statystykach PAIiH SA
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
POPYT PODAŻ INFLACJA Na wstępie... CZYM JEST RYNEK? Rynek to ogół warunków ekonomicznych, w których dochodzi do zawierania transakcji wymiennych Prościej?
Cel: Zmniejszyć nierówność w krajach i między krajami
wyzwania i perspektywy rozwoju
Zapis prezentacji:

Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką

Teoria ewolucji

Turystyka XXI wieku

Europa jest obecnie największym rynkiem turystycznym świata i notuje 52 % udziału w światowej liczbie międzynarodowych przyjazdów generując tym samym ponad 9,7 mln miejsc pracy. Jak na tym tle wypada Polska ? Okazuje się, że jest lepiej niż myślimy. Pozycja Polski stale się umacnia, jesteśmy postrzegani już nie tylko przez pryzmat trudnych wydarzeń historycznych ale staliśmy się utożsamiani z otwartością, gościnnością i godną pozazdroszczenia dynamiczną gospodarką, a Polaków określa się mianem pozytywnie patrzących w przyszłość ale też z szacunkiem w przeszłość. Potwierdzeniem tej tezy są liczby. W 2013 roku Polskę odwiedziło prawie 16 mln turystów zagranicznych, którzy zostawili u nas 4,8 mld euro. Gospodarkę turystyczną w znaczący sposób zasilają również rodzimi odbiorcy. Pomimo rosnącego udziału w rynku wyjazdowym Polacy wciąż stanowią dominującą grupę odbiorców krajowych usług turystycznych i zasilają gospodarkę turystyczną w kwocie aż 8,8 mld euro!

Już w 2013 roku Polska znalazła się w gronie 20 najbardziej wartościowych marek na świecie, a jej wartość w niespełna dwa lata wzrosła o 75% i wyceniona została na ok. 472 mld dolarów amerykańskich

PROBLEMY GLOBALNE WYZWANIA LOKLANE

sytuacja geopolityczna w Europie destabilizacja gospodarki rosyjskiej kryzys gospodarczy konflikt na Bliskim Wschodzie fala migracyjna nowe rynki sprzedaży oferty nowe produkty

starzenie się społeczeństw stres jako choroba cywilizacyjna zamożna i mobilna grupa odbiorców popyt na niszową ofertę nowy sektor MSP

Przepraszam za spóźnienie

Slow life

ZMIANY BEHAWIORALNE Turysta XXI

ZMIANY BEHAWIORALNE rosnący popyt na usługi luksusowe moda na zdrowy i aktywny tryb życia świadomość potrzeb zorientowanie na jakość nowy odbiorca: Dokąd jadę ? Po co jadę !!!

Sposób na Niemca

Luksus ?

Luksus vs. Luksus

440 mld euro !!!

Na koniec roku 2015 liczba zamożnych i bogatych Polaków sięgnie 878 tys. a na dobra i usługi luksusowe Polacy wydarzą łącznie 12,6 mld zł, tj. o 15% więcej niż w ub. roku. W 2016 roku liczba takich osób przekroczy 1 mln, a wartość rynku dóbr luksusowych wzrośnie do 13,3 mld zł, Zaś w 2017 roku zwiększy się do ok. 14 mld zł, wynika z prognoz firmy doradczej KPMG.

ZMIANY BEHAWIORALNE Społeczeństwo online (Y,Z)

ZMIANY BEHAWIORALNE Społeczeństwo offline (X,Y)

TRENDY W MARKETINGU TO TERAZ DZIAŁA

Aby klient był kontent

TRENDY W MARKETINGU social media storytelling content marketing

Efektywna komunikacja

PRDUCT PLACEMENT Nie dla każdego

SIŁA REKOMENDACJI obiektywnej i realnej

SYSTEM ZARZĄDZANIA ZMIANA MENTALNA

Każdy projekt to człowiek

SYSTEM ZARZĄDZANIA Outsourcing Social media manager Realokacja budżetu Montaż finansowy Współodpowiedzialność

Co dalej …

Krystyna Hartenberger-Pater