Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką
Teoria ewolucji
Turystyka XXI wieku
Europa jest obecnie największym rynkiem turystycznym świata i notuje 52 % udziału w światowej liczbie międzynarodowych przyjazdów generując tym samym ponad 9,7 mln miejsc pracy. Jak na tym tle wypada Polska ? Okazuje się, że jest lepiej niż myślimy. Pozycja Polski stale się umacnia, jesteśmy postrzegani już nie tylko przez pryzmat trudnych wydarzeń historycznych ale staliśmy się utożsamiani z otwartością, gościnnością i godną pozazdroszczenia dynamiczną gospodarką, a Polaków określa się mianem pozytywnie patrzących w przyszłość ale też z szacunkiem w przeszłość. Potwierdzeniem tej tezy są liczby. W 2013 roku Polskę odwiedziło prawie 16 mln turystów zagranicznych, którzy zostawili u nas 4,8 mld euro. Gospodarkę turystyczną w znaczący sposób zasilają również rodzimi odbiorcy. Pomimo rosnącego udziału w rynku wyjazdowym Polacy wciąż stanowią dominującą grupę odbiorców krajowych usług turystycznych i zasilają gospodarkę turystyczną w kwocie aż 8,8 mld euro!
Już w 2013 roku Polska znalazła się w gronie 20 najbardziej wartościowych marek na świecie, a jej wartość w niespełna dwa lata wzrosła o 75% i wyceniona została na ok. 472 mld dolarów amerykańskich
PROBLEMY GLOBALNE WYZWANIA LOKLANE
sytuacja geopolityczna w Europie destabilizacja gospodarki rosyjskiej kryzys gospodarczy konflikt na Bliskim Wschodzie fala migracyjna nowe rynki sprzedaży oferty nowe produkty
starzenie się społeczeństw stres jako choroba cywilizacyjna zamożna i mobilna grupa odbiorców popyt na niszową ofertę nowy sektor MSP
Przepraszam za spóźnienie
Slow life
ZMIANY BEHAWIORALNE Turysta XXI
ZMIANY BEHAWIORALNE rosnący popyt na usługi luksusowe moda na zdrowy i aktywny tryb życia świadomość potrzeb zorientowanie na jakość nowy odbiorca: Dokąd jadę ? Po co jadę !!!
Sposób na Niemca
Luksus ?
Luksus vs. Luksus
440 mld euro !!!
Na koniec roku 2015 liczba zamożnych i bogatych Polaków sięgnie 878 tys. a na dobra i usługi luksusowe Polacy wydarzą łącznie 12,6 mld zł, tj. o 15% więcej niż w ub. roku. W 2016 roku liczba takich osób przekroczy 1 mln, a wartość rynku dóbr luksusowych wzrośnie do 13,3 mld zł, Zaś w 2017 roku zwiększy się do ok. 14 mld zł, wynika z prognoz firmy doradczej KPMG.
ZMIANY BEHAWIORALNE Społeczeństwo online (Y,Z)
ZMIANY BEHAWIORALNE Społeczeństwo offline (X,Y)
TRENDY W MARKETINGU TO TERAZ DZIAŁA
Aby klient był kontent
TRENDY W MARKETINGU social media storytelling content marketing
Efektywna komunikacja
PRDUCT PLACEMENT Nie dla każdego
SIŁA REKOMENDACJI obiektywnej i realnej
SYSTEM ZARZĄDZANIA ZMIANA MENTALNA
Każdy projekt to człowiek
SYSTEM ZARZĄDZANIA Outsourcing Social media manager Realokacja budżetu Montaż finansowy Współodpowiedzialność
Co dalej …
Krystyna Hartenberger-Pater