Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy 2014-1-PL01-KA101-000468 Projekt „Zagraniczna mobilność.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Warsztaty psychologiczne
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Opracował J. Stryjkowski
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
PROGRAM COMENIUS.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
compulsory full-time education
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Projekty zrealizowane w ZS1
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja Rozwój. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

PRZYGOTOWANIA UCZESTNIKÓW DO REALIZACJI PROJEKTU  Udział w konwersacjach z języka angielskiego.  Wykład o systemie szkolnictwa publicznego, historii i kulturze Portugalii.  Wykład o historii Unii Europejskiej i o programie Erasmus+.

UCZESTNICY PROJEKTU Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej Gałązka Elżbieta – chemia, matematyka Gańko Agnieszka – wychowanie fizyczne, edukacja dla bezpieczeństwa Jackowska Anna – j. rosyjski, plastyka Maguza Jakub – muzyka, wychowanie fizyczne Michalik Małgorzata – j. polski, wiedza o kulturze Podstawka Małgorzata – geografia, wiedza o społeczeństwie podstawy przedsiębiorczości Rowicki Robert – wychowanie fizyczne, religia Szczepańska Agnieszka – j. polski, historia Wąsowska Agata – j. polski Zdun Grażyna – matematyka

ORGANIZATOR SZKOLENIA Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym  INTERCULTUAR ASSOCCIATION MOBILITY FRIENDS Placówka: Prowadzący: Escola Secondaria de Barcelos; Eduardo Cunha

CELE PROJEKTU Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym  Podniesienie umiejętności zawodowych nauczycieli przedmiotów ogólnych  Poprawa skuteczności kierowania procesem uczenia się i rozwojem uczniów  Poszerzanie kwalifikacji nauczycieli w zakresie poprawy poziomu nauczania i przygotowania absolwentów szkoły do dorosłego życia  Doskonalenie kwalifikacji specjalistycznych dotyczących rozwijania wybranych kompetencji kluczowych

Podczas szkolenia koncentrowano się na następujących kompetencjach kluczowych:  znajomości języka ojczystego i umiejętność porozumiewania się w języku obcym;  wykorzystania technologii informacyjnych w nauce i pracy;  umiejętności uczenia się;  świadomości i ekspresji kulturalnej. KOMPETENCJE KLUCZOWE

 są szczególnie ważne do osiągania przez człowieka celów społecznych, nawet jeszcze w czasie pobierania nauki;  odgrywają szczególnie istotną rolę w uczeniu się, jak i w samokształceniu;  to połączenie wiedzy, umiejętności i postaw odpowiednich do sytuacj;  potrzebne są każdemu do samorealizacji i rozwoju osobistego, bycia aktywnym obywatelem i integracji społecznej;

FORMY SZKOLENIA Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym Wykłady i warsztaty na temat: systemu oświaty w Portugalii, organizacji pracy nauczyciela szkoły podstawowej i średniej; systemu egzaminacyjnego w Portugalii; form pracy we wprowadzaniu kompetencji kluczowych.

FORMY SZKOLENIA Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym Ćwiczenia: autoprezentacja w języku angielskim uczestników, wykorzystanie multimediów podczas prezentacji, poznanie bazy szkoleniowej Escola Secondaria de Barcelos

BAZA SZKOLENIOWA

 Indywidualizacja zadań. Motywowanie uczniów mających trudności w nauce do podejmowania nauki po ukończeniu szkoły średniej.  Rozwiązywanie zadań, odrabianie pracy domowej z nauczycielem wspierającym lub dobrym uczniem, itp.  Umożliwienie uczniom, którzy nie opanowali podstawy programowej, promocji do klasy wyższej z koniecznością nadrobienia zaległości w następnym roku szkolnym.  Dostosowanie zajęć dodatkowych do możliwości intelektualnych ucznia - podział na trzy grupy uczniów: słabych, lepszych i najlepszych.  Przygotowanie diagnozy „na wejściu”- początek nauki i na „wyjściu”- zakończenie edukacji. Stosowanie nauczania kształtującego. FORMY WSPARCIA UCZNIA STOSOWANE W PORTUGALII

PODSUMOWANIE SZKOLENIA  Szkolenie było inspiracją dla uczestników do wprowadzania nauczania rozwijającego kompetencje kluczowe uczniów.  Nauczyciele zdobyli umiejętności prowadzenia zajęć, w których proces nauczania uczniów zamieniany jest przez procedury wspomagające ich własne uczenie się oraz ćwiczyli umiejętność prowadzenia komunikacji w klasie z wykorzystaniem elementów oceniania kształtującego.

Poznanie historii, architektury miast: PROGRAM KULTUROWY PRZYGOTOWANY PRZEZ ORGANIZATORÓW Guimaraes Barcelos Braga Porto

Spotkanie międzynarodowych grup projektowych - możliwość wymiany doświadczeń, poznania muzyki, tańca różnych regionów Europy.

PODSUMOWANIE PROJEKTU - WRĘCZENIE CERTYFIKATÓW

KONFERENCJA UPOWSZECHNIAJĄCA PROJEKT - WRĘCZENIE CERTYFIKATÓW Uczestnicy projektu podzielili się zdobytą wiedzą na temat: Jak wykorzystać kompetencje kluczowe do planowania lekcji i konkretnych aktywności uczniowskich Jak wykorzystać pracownie do wspierania nauczycieli w tym zakresie Jak nauczyciele-opiekunowie pracowni mogą się dzielić wiedzą metodyczną Jak przygotować się do udzielania wsparcia innym nauczycielom