Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja na wywiadówkę
Advertisements

Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
KONKURS pt.: „Start w Przyszłość”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
Projekt Remizy dla Ptaków
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
Stowarzyszenie Pomocna Dłoń otrzymało dotację na realizację własnego projektu pn. To moja miłość, to moja mała ojczyzna, w ramach Ogólnopolskiego Konkursu.
Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL /09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
1 Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt "Dziecięca akademia przyszłości – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia.
1 Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt "Dziecięca akademia przyszłości – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia.
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
SERCE W PUSZCZY PUSZCZA W SERCU
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX, Działanie 9.1, Poddziałanie Projekt Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe.
Realizacja programu rozwojowego
Apetyt na wiedzę Projekt realizowany przez : Szkołę Podstawową w Gliniku Górnym Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie.
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
Prawdziwy przyjaciel lasu
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
,,Poznaj różnicę Arboretum – Las' '. Mogłoby się wydawać, że Arboretum i las są prawie identyczne, przede wszystkim dlatego, że na terenie obu z nich.
Kto jest przyjacielem lasu?
Zapraszam do wspólnej wycieczki po lesie w Sobiatynie
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 BOLESŁAWIEC
Konkurs multimedialny „Przyjaciel Lasu”" „Kto jest przyjacielem lasu”
PANI BARBARA PRZYJACIEL LASU. Nasza szkoła mieści się na parterze budynku Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju. W ”Leśniku” od 1989r. pracuje Pani Barbara.
Kto jest Przyjacielem Lasu?
Wykonała: Zuzanna Żabińska
„Kto jest przyjacielem lasu”
Natalia Biesiada kl. VIa Szkoła Podstawowa nr 3 w Pleszewie im. Powstańców Wielkopolskich.
KLASA III c SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W LUBANIU. W ramach realizacji projektu podzieleni zostaliśmy na sześć grup zadaniowych. PTAKI SSAKI OWADY RYBY OPIEKUNOWIE.
Wykonał : Przemysław Kamiński
„Mój ruch to czyste środowisko” Projekt edukacji ekologicznej współfinansowany przez WFOŚiGW.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
P RZYJACIEL LASU „Kto jest przyjacielem lasu ?”. „K TO JEST PRZYJACIELEM LASU ?” Przyjacielem lasu jest każdy z nas. Wystarczy tylko być czujnym, uważnym,
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
  Mieszka w lesie   Żywienie: nadziemne lub podziemne. Zjada części roślin, wodę z rosy, rzadko samą wodę, młode pędy, gałązki drzew i krzewów..
PROJEKT „AKCJA INFORMACJA” WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO, DZIAŁANIE 9.1 PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ.
„Warmię i Mazury kochamy, o przyrodę dbamy” „Na tropie pomników przyrody” Szkoła Podstawowa nr 19 Elbląg 2014.
Zajęcia przyrodnicze w najbliższej okolicy i ekopracowni
WYCIECZKI PRZYRODNICZE. Wycieczka do Centrum Nauki Kopernik Dzieci poznawały prawa przyrody poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych.
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Nasze Nadleśnictwo, czyli Nadleśnictwo Zaporowo Nadleśnictwo Zaporowo położone jest w północnej części Polski, obejmuje zasięgiem powiat braniewski i.
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
Bawimy się i uczymy razem z Nadleśnictwem Przasnysz.
Projekt realizowany przez Gminę Zławieś Wielka w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ochrona indywidualna, gatunkowa i obszarowa. Ochrona indywidualna Jest to najstarsza forma ochrony przyrody na świecie. Ochroną indywidualną obejmuje.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Spotkania z ciekawymi ludźmi
Edukacja globalna. Liderzy edukacji na rzecz rozwoju
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Zapis prezentacji:

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa Mazowieckiego pn.: „Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe – „Moja przyszłość” realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013; KSI POKL /14 Nr partnera: 97/ES/ZS/D-POKL/14 Nazwa szkoły uczestniczącej w konkursie: Publiczna Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Rogolinie

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek – najlepsza inwestycja.

Ścieżkami naszej małej miejscowości Zbiorowiska roślinne wokół szkoły w Rogolinie

Podczas zajęć terenowo – warsztatowych oznaczyliśmy z uczniami gatunki drzew i krzewów rosnących na terenie wokół szkoły. Zebraliśmy fragmenty roślin i zasuszyliśmy je w prasach. Z suchych liści zrobiliśmy plansze tzw. listniki, z których w czasie zimy możemy się uczyć rozpoznawania drzew.

Podczas zajęć terenowych obserwowaliśmy również zwierzęta. Młode jaszczurki spokojnie siedziały nam na rękach, a ten fantastyczny, żyjący przy szkole, stwór to larwa motyla - szczotecznicy szarawki. larwa motyla szczotecznicy szarawki. jaszczurka

W czasie zajęć dowiedzieliśmy się jak żyją pszczoły jesienią. Odwiedziliśmy pasiekę Pana Tomasza Aderka w Rogolinie, który przekazał nam wiele cennych informacji o tych pożytecznych owadach. Zostaliśmy poczęstowani przepysznym miodem. Po degustacji zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie.

Pan Tomasz hoduje także dziki - mogliśmy obejrzeć je z bliska.

Na zajęciach języka angielskiego przygotowaliśmy prezentację multimedialną na temat życia pszczół, uczniowie przekazywali informację o tych pożytecznych owadach w języku angielskim. Następnie wykonali pracę projektową oraz ułożyli pytania do quizu dla uczniów naszej szkoły.

Poznaliśmy ekosystem rzeki na przykładzie, przepływającej przez naszą gminę Pierzchni, która jest dopływem Pilicy. Robiliśmy różne pomiary m.in. prędkości przepływającej wodym.in

Podczas zajęć terenowych w lesie obserwowaliśmy ślady bobrów tj. tamy, nory, stare i świeże zgryzy… Uczniowie poznali również, że obumarły, spróchniały pień drzewa jest „mieszkaniem” zapewniającym wielu dziesiątkom organizmów przez długi okres pokarm i schronienie. Krajobraz zmieniony przez działalność bobrów Rola martwego drewna w lesie

Z ogromnym zaangażowaniem uczniowie przygotowali kolejną prezentację multimedialną w języku angielskim. Była to prezentacja na temat życia i zwyczajów bobrów. Uczestnicy projektu wykonali również prace projektowe na których znalazły się najciekawsze informacje o tych fascynujących zwierzętach

Po przeprowadzeniu cyklu zajęć przyrodniczych powstały dwie przyrodnicze ścieżki dydaktyczne pt. "Zbiorowiska roślinne wokół szkoły w Rogolinie" i "Walory przyrodnicze rzeki Pierzchni". Te opracowania ułatwiają uczniom, poznawanie przyrody wokół naszej szkoły.