Inspiracje mądrego korzystania z Internetu na rzecz dzieci i młodzieży

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Bezpieczny w Internecie
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
7 punktów Kodeksu 2.0.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Aktywna edukacja.
Internet jako źródło informacji
Szkoła Podstawowa Nr 3 w Słupcy Uczniowie klas III
Co to jest TIK?.
Bezpieczni w komputerowym świecie
Założenia PROJEKTU
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z klasą 2.0 Martyna Pietrowicz.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Szkoła z klasą 2.0.
Szkolny Kodeks 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
W bibliotece SP 2.0 (SP 20).  TIK-Technologia Informacyjno Komunikacyjna  Kiedy korzystamy z TIK?  Z TIK korzystamy na lekcjach i prywatnie w domu-korzystając.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Szkolny Kodeks 2.0. Publiczne Gimnazjum w Męcinie Oto poszczególne jego punkty:
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
KOMPUTER I INTERNET.
Bez tajemnic” Wojciech Korthals klasa „0” Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Żelistrzewie.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
Jak towarzyszyć dzieciom w sieci? Monika Pietruszka Wioleta Stypuła.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Debata szkolna Zestawienie Odpowiedzi na pytania udzielone przez uczniów klas I-VI (SP7 Głogów)
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
na rzecz cyfryzacji szkół
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
RAZEM zmieniamy INTERNET na lepsze
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
O nas Jesteśmy grupą młodych, ambitnych uczniów chcących pokazać wykorzystanie nowoczesnych technologii w życiu codziennym oraz do celów edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

Inspiracje mądrego korzystania z Internetu na rzecz dzieci i młodzieży © Copyright Fundacja Odkrywców Innowacji

Otwarta edukacja bez granic My tu gadu, gadu … a w internecie …

SLAJD Z INFO(GRAFIKĄ)

EDUKACJA NIEFORMALNA W ciągu 1 minuty w Internecie 4,1 miliona pytań zadaje się na Google 438 000 odsłon na Wikipedii kilkanaście nowych artykułów pojawia się na Wikipedii 130 000 godz. filmów jest oglądanych na YouTube 3,3 mln treści jest współdzielonych na Facebooku

EDUKACJA NIEOFICJALNA nowy obszar działania realnych instytucji edukacyjnych i kultury np. e- muzea nowe możliwości kształcenia: platformy e- learningowe, kursy e- learningowe, e-publikacje, portale edukacyjne gry edukacyjne zwiedzanie Luwru online Źródło: http://cafesenior.pl/wirtualne-muzeum-luwr/

EDUKACJA FORMALNA SZKOŁA W E-ŚWIECIE szkoła w sieci – strona internetowa, komunikatory społeczne w codziennej komunikacji z uczniami i rodzicami szkoła na platformie – posiadanie/ użytkowanie platformy edukacyjnej szkoła z e-narzędziami – np. wprowadzenie e-dziennika w szkole, testów i sprawdzianów, wykorzystanie ich do poprawy jakości pracy

EDUKACJA FORMALNA SZKOŁA W E-ŚWIECIE szkoła w e-współpracy – międzyszkolna wymiana wiedzy i doświadczeń, udostępnianie zasobów edukacyjnych szkoła włączająca – współpracy z rodzicami w zakresie tworzenia dobrego klimatu do nauki z wykorzystaniem nowych technologii, nie tylko w szkole, ale i poza nią

Nauczyciel i uczeń… Nauczyciel jest przyzwyczajony, że sam najpierw poznaje źródła (np. podręcznik) i potem według niego, według podstawy programowej uczy … Dziś głównym źródłem wiedzy staje się Internet …

EDUKACJA BEZ GRANIC

KILKA ZASAD Zachęcanie dzieci i młodzieży do korzystania z Internetu przede wszystkim w celu poszerzania swoich zainteresowań Uświadomienie, że warto jest opracować plan dnia - najpierw obowiązki, później przyjemności. Zachęcanie dzieci i młodzieży do wspólnego spędzania czasu z przyjaciółmi Własnym przykładem pokazujemy, że każda forma ruchu na świeżym powietrzu, np. rower, rolki są lepsze niż sport online

IDŹ, POGRAJ NA DWORZE… Uczymy przez to co robimy, a nie przez to co mówimy… ródło: demotywatory.pl

Jak wybierać gry? Dopasowanie do wieku odbiorcy Dopasowanie do kształtowanych umiejętności Gry strategiczne / logiczne z grafiką „pikselową” najczęściej nie zawierają wprost pokazanej przemocy. http://www.gry.pl/gra/trening-dla-mozgu

CO DZIŚ? Nauczyciel jest przyzwyczajony, że sam najpierw poznaje źródła (np. podręcznik) i potem według niego, według podstawy programowej uczy … Dziś głównym źródłem wiedzy staje się Internet …

CO DZIŚ?

CO DZIŚ?

MOOC! źródło: http://www.businesskorea.co.kr/oped/opinions/5962-disrupting-education-no-educational-institution-left-behind

http://www.ibe.edu.pl/pl/

Komputer i Internet do czego mogą służyć dzieciom i młodzieży: rozwijać zainteresowania, talenty i pasje być źródłem wiedzy pomagać w odrabianiu lekcji, szukaniu informacji pomagać w kontaktach ze znajomymi być źródłem rozrywki pomagać oszczędzać pieniądze np. dostęp do informacji o promocjach pomagać w szukaniu pomysłów na zdrowy styl życia być środowiskiem pracy zawodowej w przyszłości Opracowanie na podstawie slajdu Elzbiety Rudzkiej

GrY – TAK CZY NIE?

84% młodych ludzi gra w gry komputerowe Gry w edukacJI 84% młodych ludzi gra w gry komputerowe 95% nauczycieli nigdy w takie gry nie grało Gry uczą: Współpracy Podziału obowiązków, Logicznego myślenia Rozwijają pamięć i refleks

Gry w edukacJI http://games.eun.org/upload/GIS_HANDBOOK_PO.pdf

GRA W MATEMATYKĘ? Źródło: www.edunews.pl/badania-i-debaty/wywiady/2846-czy-mozna-zagrac-w-matematyke

AUGMENTED REALITY Rzeczywistość rozszerzona (augmented reality) rzeczywistość rozszerzona nie tworzy nowego, wirtualnego świata, lecz „uzupełnia” świat rzeczywisty o nowe obrazy lub informacje (wirtualną powłokę) system łączący w sobie świat realny oraz rzeczywistość wirtualną

Edutainment i grywalizacja Edutaiment = edukacja + rozrywka to metoda, która zwiększa podobieństwo osiągnięcia tych celów. Grywalizacja: edukacja poprzez gry (wykorzystanie mechaniki gier do innych celów rozwojowych) Szybkie przetwarzanie. znajdywanie informacji Globalna komunikacja, multizadaniowość Zarządzanie procesem uczenia się

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! Prezentacja dystrybuowana bezpłatnie w ramach zadania publicznego „Działania na rzecz bezpiecznego korzystania z Internetu” współfinansowanego przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. © Copyright Fundacja Odkrywców Innowacji (2015) – wersja 2 www.bezpiecznyinternet.edu.pl

ZASTRZEŻENIE PRAWNE Prezentacja może być wykorzystywana do realizacji bezpłatnych, niekomercyjnych szkoleń, warsztatów i innych zajęć edukacyjnych, w szczególności przez Trenerów Bezpiecznego Internetu, w takiej formie i zakresie, w jakiej została udostępniona przez Fundację Odkrywców Innowacji. Użytkownikowi prezentacji przysługuje prawo tworzenia i rozpowszechniania kopii w całości lub w fragmentach przy zachowaniu pełni praw autorskich twórców prezentacji. © Copyright Fundacja Odkrywców Innowacji (2015) www.bezpiecznyinternet.edu.pl