Strategia komunikacyjna WWF w zakresie ochrony wilka w Bieszczadach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

„Na dobry początek – staż”
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
AGENCJA ROZWOJU REGIONALNEGO S.A. W BIELSKU-BIAŁEJ BESKIDZKI INKUBATOR TECHNOLOGICZNY PROJEKT: INNOWACYJNE PODBESKIDZIE – ROZWÓJ SIECI I WYMIANY INFORMACJI.
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Bądź drobiazgowy! 1% mimo wszystko!
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
Kampania poprawy wizerunku wilków wśród lokalnej ludności Bieszczad
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Rola samorządów w budowaniu współpracy lokalnej Jolanta Zientek-Varga Łochów, 9 grudnia 2009 r.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
PROGRAM BUDOWY SIECI „ROSzEFS”
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W ZSP NR 1 W ŁĘCZYCY A RYNEK PRACY REGIONU
Konkurs 01/POKL/7.2.1/2008 (Ogłoszony w dniu 31 stycznia 2008 r.) Typy projektów. w ramach podziałania możliwa będzie realizacja następujących projektów:
Centra Organizacji Pozarządowych
Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty International PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA - DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz.
Bieszczady… gdzie ludzie szanują dziką przyrodę
Od aktywności do samodzielności Tytuł Projektu:. Działanie: 1.5 w ramach SPO RZL Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego.
POAKCESYJNY PROGRAM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROJEKT Równy start w przyszłość – wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z terenu gminy Zatory.
Skąd pomysł? Pomysł na konkurs pojawił się w celu wyróżnienia i promocji działalności Animatorów i Animatorek Społecznych – osób, które zarówno swoją
W klimacie fin de siec’le w Krakowie i Dąbrowie
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Organizator Rola i zadania dyrektora w tworzeniu nowoczesnej biblioteki szkolnej Z doświadczeń zarządzania SCI w Suchej Beskidzkiej. Ewa Kawończyk.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Olsztyńskie Centrum Organizacji Pozarządowych Strategia Rozwoju Organizacji Pozarządowych w Olsztynie rok.
OFE Sakiewka - OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY. Target Osoby w wieku lat Osoby w wieku lat Mobilni (komunikacja miejska) Mobilni (komunikacja miejska)
DRUGIE ŻYCIE ORGANIZATOR
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. PROGRAM OPRERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników.
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ EKONOMIA SPOŁECZNA.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
„DEBATY SPOŁECZNE na terenie gminy Skrzyszów”
„Kleszcz mały czy duży – nic dobrego nie wróży”
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
PROMOCJA PROJEKTU 3. edycja. ODBIORCY: media o różnym zasięgu społeczność lokalna i ponadlokalna liderzy i animatorzy kultury decydenci i władze lokalne.
OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIASTRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH MIEJSKICH OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIA STRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH.
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
„Szerokopasmowe Lubelskie” sesja wyjazdowa dla mediów
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
WARSZTATY WYJAZDOWE Lokalna Grupa Działania „Brynica to nie granica” „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
ICT POLSKA CENTRALNA KLASTER – WSPÓŁPRACA Z OTOCZENIEM DLA ROZWOJU KADR, UCZELNI I REGIONU Prorektor PŁ ds. Rozwoju Uczelni prof. dr hab. inż. Piotr Szczepaniak.
„LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Warszawa, 5 października 2015.
PREZYDENT MIASTA GDAŃSKA GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO MIASTA GDAŃSKA GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
Cel projektu: Zwiększenie znaczenia zrównoważonego rozwoju Bieszczad z poszanowaniem tożsamości karpackiej w powiecie bieszczadzkim i leskim.
Promotor dialogu społecznego 1. Plan spotkania 2 1.Geneza projektu 2.Cele projektu 3.Działania i efekty 4.Korzyści 5.Podsumowanie 6.Pytania 7.Kontakt.
Poznań, r. Oddział Terenowy Stowarzyszenia „Wolna Przedsiębiorczość” Płock, ul. Nowy Rynek 3 tel. 24/ ;
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
Janusz Wiśniewski Animator w Regionalnym Ośrodku EFS w Toruniu i Włocławku.
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
podsumowanie Warszawa 19 czerwca 2017 r
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Koncepcja funkcjonowania klastrów energii
Zapis prezentacji:

Strategia komunikacyjna WWF w zakresie ochrony wilka w Bieszczadach WILKI powrót Strategia komunikacyjna WWF w zakresie ochrony wilka w Bieszczadach Monika Pabijańska

Agenda Podsumowanie briefu Analiza wstępna Strategia Cele Grupy docelowe Sformułowanie strategii 4. Implementacja Metody i narzędzia 5. Harmonogram 6. Podsumowanie

Podsumowanie briefu Zadania: akcja edukacyjna wśród ludności Bieszczad promująca korzyści, jakie ten region kraju mógłby czerpać z ochrony wilka promująca metody ochrony owiec przed drapieżnikami, budująca akceptację i chęć pokojowego współistnienia z wilkiem

Analiza wstępna Kilka słów o WWF… Analiza SWOT Grupy otoczenia Główny problem i jego przyczyny

Strategia CELE Bieszczad oraz przezwyciężenie braku zrozumienia dla CEL GŁÓWNY: Zmiana reputacji wilka wśród grup docelowych na terenie Bieszczad oraz przezwyciężenie braku zrozumienia dla ochrony tego gatunku poprzez działania o charakterze edukacyjnym i informacyjnym. CELE SZCZEGÓŁOWE: Podniesienie wiedzy mieszkańców Bieszczad nt. metod ochrony przed wilkiem Zwiększenie świadomości pracowników UW na temat szczegółów doniesień hodowców Zwiększenie wiedzy wśród społeczności lokalnej nt. roli wilka w ekosystemie, potrzeby jego ochrony i zgubności obecnie prowadzonych działań Zmiana reputacji wilka wśród młodzieży szkolnej

Strategia Grupy docelowe Bezpośrednie: 1. Hodowcy 2. Pracownicy urzędu wojewódzkiego 3. Społeczność lokalna Pośrednie: 1. Media - regionalne - krajowe 2. Organizacje partnerskie

Sformułowanie strategii Zbudowanie świadomości na temat roli wilka i potrzeby jego ochrony w grupach docelowych poprzez działania o charakterze edukacyjnym i informacyjnym w Bieszczadach w latach 2007-2008. „Chrońmy wilka – z ludźmi i dla ludzi”

Narzędzia I. Community Relations (1/3) 1. Zawyj dla wilka … Cel: zwiększenie świadomości mieszkańców Idea przewodnia: Zawyj dla wilka, a owca za to nie beknie Mechanika: Spotkania informacyjne w gminach Zakładanie zabezpieczeń Czas: lato 2007

Narzędzia I. Community Relations (2/3) 2. Akademia Wyjków 3. Bractwo Wilka Cel: zapewnienie zaplecza technicznego dla głównej akcji oraz ↑ świadomości uczestników Idea przewodnia: Chroń wilka, z ludźmi i dla ludzi Mechanika: 2 tygodniowe zajęcia w formie półkolonii Szkolenia dla harcerzy Czas: lato 2007

Narzędzia I. Community Relations (3/3) 4. WILKIpedia Cel: zapewnienie zaplecza merytorycznego Mechanika: wykorzystanie potencjału Wikipedii Czas: VII. 2007 – VI. 2008 5. Nosił wilk razy kilka… Cel: ↑ świadomości uczniów Mechanika: Warsztaty Konkurs 6. Wolf project Cel: ↑ świadomości studentów oraz promocja dobrych praktyk Czas: IX. 2007 – VI. 2008

Narzędzia II. Public Affaires Wilka stopa Cel: ↑ świadomości urzędników Mechanika: kampania promocyjno – informacyjna Czas: IX. 2007 – I. 2008

Narzędzia III. Media Relations 1. Wizyty 2. Rzecznik prasowy 3. Informacje prasowe 4. Brief 5. Artykuły prasowe 6. Wywiady prasowe 7. Konferencje prasowe 8. Monitoring mediów 9. Broszura 10. CD

Narzędzia IV. Partners’ Relations Związek Harcerstwa Polskiego 2. Regionalne Centra Wolontariatu 3. Inicjatywa na Rzecz Wszystkich Istot 4. Muzeum i Instytut Zoologii PAN Łącząc swoje siły mamy większe szanse zmienić sytuację Wszyscy działamy na tym samym polu: na rzecz ochrony wilka

Harmonogram Lato 2007: Wyjkownia, czyli Akademia Wyjków Bractwo Wilka Zawyj dla wilka… Wrzesień 2007 – styczeń 2008 Nosił wilka razy kilka...teraz ponieś wilka Wilka stopa Październik 2007 – czerwiec 2008 Wolf project Wilkipedia Lipiec – sierpień 2008 Podsumowanie i ocena projektu, wnioski na przyszłość

Podsumowanie Dobra pozycja startowa WWF Główny problem: Zły odbiór społeczny i niska świadomość 3. Cel: zmiana owego odbioru 4. Trzy główne grupy docelowe 5. Działania o charakterze wizerunkowym i edukacyjnym 6. Pożądane efekty: wzrost świadomości społecznej na temat niezbędności wilka ekosystemie oraz spadek pozorowanych ataków wilka w celu otrzymania odszkodowania

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!