Strategia komunikacyjna WWF w zakresie ochrony wilka w Bieszczadach WILKI powrót Strategia komunikacyjna WWF w zakresie ochrony wilka w Bieszczadach Monika Pabijańska
Agenda Podsumowanie briefu Analiza wstępna Strategia Cele Grupy docelowe Sformułowanie strategii 4. Implementacja Metody i narzędzia 5. Harmonogram 6. Podsumowanie
Podsumowanie briefu Zadania: akcja edukacyjna wśród ludności Bieszczad promująca korzyści, jakie ten region kraju mógłby czerpać z ochrony wilka promująca metody ochrony owiec przed drapieżnikami, budująca akceptację i chęć pokojowego współistnienia z wilkiem
Analiza wstępna Kilka słów o WWF… Analiza SWOT Grupy otoczenia Główny problem i jego przyczyny
Strategia CELE Bieszczad oraz przezwyciężenie braku zrozumienia dla CEL GŁÓWNY: Zmiana reputacji wilka wśród grup docelowych na terenie Bieszczad oraz przezwyciężenie braku zrozumienia dla ochrony tego gatunku poprzez działania o charakterze edukacyjnym i informacyjnym. CELE SZCZEGÓŁOWE: Podniesienie wiedzy mieszkańców Bieszczad nt. metod ochrony przed wilkiem Zwiększenie świadomości pracowników UW na temat szczegółów doniesień hodowców Zwiększenie wiedzy wśród społeczności lokalnej nt. roli wilka w ekosystemie, potrzeby jego ochrony i zgubności obecnie prowadzonych działań Zmiana reputacji wilka wśród młodzieży szkolnej
Strategia Grupy docelowe Bezpośrednie: 1. Hodowcy 2. Pracownicy urzędu wojewódzkiego 3. Społeczność lokalna Pośrednie: 1. Media - regionalne - krajowe 2. Organizacje partnerskie
Sformułowanie strategii Zbudowanie świadomości na temat roli wilka i potrzeby jego ochrony w grupach docelowych poprzez działania o charakterze edukacyjnym i informacyjnym w Bieszczadach w latach 2007-2008. „Chrońmy wilka – z ludźmi i dla ludzi”
Narzędzia I. Community Relations (1/3) 1. Zawyj dla wilka … Cel: zwiększenie świadomości mieszkańców Idea przewodnia: Zawyj dla wilka, a owca za to nie beknie Mechanika: Spotkania informacyjne w gminach Zakładanie zabezpieczeń Czas: lato 2007
Narzędzia I. Community Relations (2/3) 2. Akademia Wyjków 3. Bractwo Wilka Cel: zapewnienie zaplecza technicznego dla głównej akcji oraz ↑ świadomości uczestników Idea przewodnia: Chroń wilka, z ludźmi i dla ludzi Mechanika: 2 tygodniowe zajęcia w formie półkolonii Szkolenia dla harcerzy Czas: lato 2007
Narzędzia I. Community Relations (3/3) 4. WILKIpedia Cel: zapewnienie zaplecza merytorycznego Mechanika: wykorzystanie potencjału Wikipedii Czas: VII. 2007 – VI. 2008 5. Nosił wilk razy kilka… Cel: ↑ świadomości uczniów Mechanika: Warsztaty Konkurs 6. Wolf project Cel: ↑ świadomości studentów oraz promocja dobrych praktyk Czas: IX. 2007 – VI. 2008
Narzędzia II. Public Affaires Wilka stopa Cel: ↑ świadomości urzędników Mechanika: kampania promocyjno – informacyjna Czas: IX. 2007 – I. 2008
Narzędzia III. Media Relations 1. Wizyty 2. Rzecznik prasowy 3. Informacje prasowe 4. Brief 5. Artykuły prasowe 6. Wywiady prasowe 7. Konferencje prasowe 8. Monitoring mediów 9. Broszura 10. CD
Narzędzia IV. Partners’ Relations Związek Harcerstwa Polskiego 2. Regionalne Centra Wolontariatu 3. Inicjatywa na Rzecz Wszystkich Istot 4. Muzeum i Instytut Zoologii PAN Łącząc swoje siły mamy większe szanse zmienić sytuację Wszyscy działamy na tym samym polu: na rzecz ochrony wilka
Harmonogram Lato 2007: Wyjkownia, czyli Akademia Wyjków Bractwo Wilka Zawyj dla wilka… Wrzesień 2007 – styczeń 2008 Nosił wilka razy kilka...teraz ponieś wilka Wilka stopa Październik 2007 – czerwiec 2008 Wolf project Wilkipedia Lipiec – sierpień 2008 Podsumowanie i ocena projektu, wnioski na przyszłość
Podsumowanie Dobra pozycja startowa WWF Główny problem: Zły odbiór społeczny i niska świadomość 3. Cel: zmiana owego odbioru 4. Trzy główne grupy docelowe 5. Działania o charakterze wizerunkowym i edukacyjnym 6. Pożądane efekty: wzrost świadomości społecznej na temat niezbędności wilka ekosystemie oraz spadek pozorowanych ataków wilka w celu otrzymania odszkodowania
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!