Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz przez budżet państwa, realizowany pod nadzorem Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi Edukacja i kształcenie ustawiczne pracowników ochrony zdrowia
W ramach analizy przeprowadzono badania: Uczniów kierunków medycznych z terenu województwa łódzkiego Studentów kierunków medycznych z terenu województwa łódzkiego Personelu medycznego zatrudnionego w publicznych i niepublicznych jednostkach ochrony zdrowia w województwie
Badanie wśród uczniów kierunków medycznych – wybrane zagadnienia Badanie przeprowadzono w okresie kwiecień- czerwiec 2006 roku Zrealizowano 186 wywiadów z przedstawicielami 9 kierunków medycznych: –Fizjoterapia –Terapia zajęciowa –Farmacja –Optyka –Technika dentystyczna –Masaż –Rehabilitacja –Ratownictwo medyczne –Dietetyka
Czynniki decydujące o wyborze danego kierunku nauczania [N=186; wskazania w %]
Plany kontynuowania edukacji przez uczniów po ukończeniu nauki w aktualnej szkole [N=106, wskazania w %]
Stopień uczestnictwa w kursach/szkoleniach [N=186; wskazania w %] 21,5% uczniów rozwija dodatkowe umiejętności w ramach samokształcenia
Planowane kursy/szkolenia [N=186; wskazania w %]
Ocena wartości poszczególnych rodzajów szkoleń/kursów [wartość średnia] Kryterium brane pod uwagę przy ocenie kursów/szkoleń to w 72% podnoszenie szans na znalezienie zatrudnienia
Badanie wśród studentów kierunków medycznych – wybrane zagadnienia Badanie przeprowadzono w okresie kwiecień- czerwiec 2006 roku Zrealizowano 242 wywiadów wśród studentów kierunków medycznych na 4 uczelniach: –Uniwersytet Medyczny w Łodzi –Wyższa Szkoła Humanistyczo-Ekonomiczna w Łodzi –Wyższa Szkoła Edukacji Zdrowotnej w Łodzi –Wyższa Szkoła Gospodarki Krajowej w Kutnie
Kierunek studiów [N=242; wskazania w %].
Czynniki decydujące o wyborze danego kierunku studiów [N=242; w %].
Ocena poziomu przygotowania przez uczelnię absolwenta do wykonywania pracy zawodowej pod względem teoretycznym [N=242; wskazania w %].
Ocena poziomu przygotowania przez uczelnię absolwenta do wykonywania pracy zawodowej pod względem praktycznym [N=242; wskazania w %].
Stopień uczestnictwa w kursach/szkoleniach [N=242; wskazania w %].
Planowane kursy/szkolenia [N=242; wskazania w %].
Badanie wśród personelu medycznego zatrudnionego w publicznych i niepublicznych jednostkach ochrony zdrowia – wybrane zagadnienia Badanie przeprowadzono w okresie kwiecień- czerwiec 2006 roku Zrealizowano łącznie 1800 wywiadów, w tym: –469 z lekarzami różnych specjalizacji –793 z pielęgniarkami –199 z innym personelem medycznym z wyższym wykształceniem –339 z innym personelem medycznym ze średnim wykształceniem
Lekarze
Kursy i szkolenia podejmowane we własnym zakresie [N=469; wskazania w %]
Plany edukacyjne i szkoleniowe lekarzy [N=469; wskazania w %]
Planowane sposoby dalszego kształcenia (N=645)
Kierunki edukacji lekarzy [N=37; wskazania w %]
Organizacja kursów lub szkoleń przez placówki ochrony zdrowia [N=469; wskazania w %]
Ocena kursów finansowanych przez pracodawcę [Ocena w skali 1-5]
Gotowość wyjazdu za granicę [N=469; wskazania w %]
Personel medyczny
Respondenci według zawodu [ pielęgniarki i pielęgniarze 59% pozostały personel medyczny ze średnim wykształceniem 26% pozostały personel medyczny z wyższym wykształceniem 15%
Plany edukacyjne i szkoleniowe [N=1331; wskazania w %]
Planowane sposoby kształcenia [N= 1069; wskazania w %]
Inicjatywy szkoleniowe podejmowane na własną rękę [N=1331; wskazania w %]
Organizacja kursów i szkoleń dla pracowników [N=1331]
Tematyka kursów oferowanych przez pracodawców Tematyka kursówN% obsługa pacjenta8215,9% ogólnie (zawodowe, specjalistyczne)8215,9% ratownictwo medyczne, pierwsza pomoc7714,9% szczepienia, infekcja7714,9% obsługa urządzeń medycznych489,3% krwiodawstwo468,9% szkolenia komputerowe377,2% EKG316,0% pielęgniarskie285,4% inne kursy medyczne275,2%
Gotowość do wyjazdu za granicę w celach zarobkowych [N=1331; wskazania w %]
Dziękuję za uwagę