Amnesty International została stworzona przez ludzi i dla ludzi. Miasto Amnesty to społeczność ludzi świadomych i zaangażowanych świadomych swoich praw i zaangażowanych w obronę praw innych.
Analiza sytuacji – wywiady z członkami AI Analiza sytuacji - ankieta przeważająca większość badanych prawidłowo definiuje działania Amnesty International – 60% obrona praw człowieka działania grup lokalnych prowadzone prawie wyłącznie w obrębie dużych miast Internet – słaby punkt większości grup – brak serwisów, nieaktualne informacje, utrudniony kontakt emailowy 22,2% badanych nie wie, czym zajmuje się Amnesty International. z 16 grup lokalnych, 8 prowadzi serwisy internetowe, 5 z nich regularnie aktualizuje dane tylko ułamek badanych identyfikuje Amnesty International z działaniami edukacyjnymi na temat praw człowieka bardzo często brak stałego kontaktu z mediami – kontakt sporadyczny, w ramach konkretnych akcji wśród większości badanych AI wzbudza zaufanie osoby odpowiadające za kontakt z mediami nie były szkolone w zakresie public relations
Kluczowe przesłania Prawa człowieka są wspólne, niezależnie od naszego pochodzenia i miejsca zamieszkania. Amnesty International przekazuje wiedzę o prawach człowieka i skutecznie broni tych praw. Miasto Amnesty to społeczność ludzi świadomych i zaangażowanych.
Grupy docelowe Grupy docelowe Grupy docelowe Środowisko zewnętrzne Środowisko wewnętrzne Środowisko opiniotwórcze Społeczność dużych i średnich miast Media i dziennikarze Członkowie Amnesty International NGO i ich pracownicy Liderzy opinii (artyści, duchowni, politycy, wykładowcy i nauczyciele) Sympatycy współpracujący z organizacją, w tym partnerzy instytucjonalni Potencjalni wolontariusze – uczniowie, studenci Władze lokalne Instytucje wspierające sztukę – galerie, stowarzyszenia artystyczne, domy kultury, teatry niezależne, kina, organizatorzy festiwali. Środowisko internetowych grup dyskusyjnych, twórcy blogów, przedstawiciele tak zwanego dziennikarstwa obywatelskiego. Szkoły oraz uczelnie wyższe Specjaliści - socjolodzy, prawnicy, lekarze, specjaliści ds. public relations Potencjalni sponsorzy
Cele public relations Prowadzić szerszą kampanię informacyjną na temat programu Direct Dialog. Podejmować regularne działania informacyjne i edukacyjne w miastach średniej wielkości (100 – 250 tys. mieszkańców). Zbudować profesjonalny i spójny wizerunek grup lokalnych, szczególnie w Internecie. Prezentować Amnesty International jako organizację bliższą społeczności lokalnej, dzięki wzmocnieniu grup lokalnych i podkreślaniu edukacyjnych działań organizacji na rzecz lokalnych społeczności. Wykorzystywać komunikacyjne i edukacyjne możliwości Internetu i w sposób nowatorski łączyć je z tradycyjnymi programami Amnesty International. Nawiązywać i podtrzymywać kontakty z lokalnymi NGO, liderami opinii, ekspertami i mediami.
Strategia public relations Amnesty International - bliższa społeczności lokalnej, wrażliwa, dobrze poinformowana i wyrazista. Grupy lokalne - rzetelne i silne ośrodki wiedzy o prawach człowieka. Internet - efektywniejsza komunikacja i wykorzystanie nowych technologii w programach informacyjnych i edukacyjnych. Edukacja - podkreślamy edukacyjne działania Amnesty International.
Internet – wizerunek grup lokalnych Blogujemy Grupa Amnesty International ds. komunikacji internetowej interesująca i dynamiczna informacja szybka i sprawna komunikacja w Internecie bardziej osobisty kontakt z odbiorcą monitoring i śledzenie nowych trendów (podcast, RSS, vblog) blog – kronika grupy, zbiór opinii, spostrzeżeń oraz wrażeń z przeprowadzonych akcji realizacja nowych projektów internetowych kontakt z portalami internetowymi i nawiązywanie partnerstwa w ramach nowych projektów komentujemy wydarzenia, zachęcamy do dyskusji, poruszamy ważne tematy dotyczące praw człowieka na świecie koordynacja internetowych działań grup lokalnych
www.amnesty.org.pl Internet – wizerunek grup lokalnych Internet – wizerunek grup lokalnych Serwisy internetowe grup lokalnych – kompletne źródło informacji Serwisy internetowe grup lokalnych – kompletne źródło informacji udostępniamy elektroniczne wersje materiałów informacyjnych i reklamowych Amnesty International (ulotki, foldery, plakaty, spoty TV, logotyp do pobrania w formie wektorowej, materiały z kampanii światowych) newsletter lub e-zin – stały kontakt z odbiorcami uzupełniamy strony i dbamy o aktualizację - system CMS crosslinking – linki do pozostałych stron Amnesty International ujednolicamy graficznie wszystkie serwisy blog z wpisami członków grup lokalnych ujednolicamy nazwy domen i adresów e-mail mini pressroomu forum dyskusyjne i dział FAQ opis dotychczasowych akcji i kalendarium przyszłych działań dział z dokumentami i innymi publikacjami na temat praw człowieka galeria zdjęć z przeprowadzonych akcji forum dyskusyjne lub księga gości
Programy informacyjne i edukacyjne Amnestypedia. Koordynacja i partnerstwo. Amnestypedia. Wirtualna Encyklopedia Praw Człowieka. Helsińska Fundacja Praw Człowieka kompletna i rzetelna wiedza z zakresu praw człowieka Centrum Edukacji Obywatelskiej promowanie tej wiedzy i budowanie społeczności Grono niezależnych ekspertów artykuły, dokumenty, raporty i opracowania, linki, informacje o instytucjach, zdjęcia, pliki wideo, bibliografia KOMPAS – Ogólnopolskie Stowarzyszenie na rzecz Edukacji o Prawach Człowieka Stowarzyszenie „Jeden Świat” struktura serwisu oparta na rozwiązaniu WikiWiki Stowarzyszenie Wikimedia Polska Portal www.ngo.pl, Onet.pl lub Wp.pl
Programy informacyjne i edukacyjne Wirtualna Akademia Praw Człowieka. uzupełnienie i utrwalenie wiedzy przekazywanej w ramach programu REAP zróżnicowanie przekazu, w zależności od grupy wiekowej odbiorców dwa rozwiązania – młodzież i studenci newsletter, z wyładami dotyczącymi praw człowieka strona dla dzieci – w przyszłości
Programy informacyjne i edukacyjne WikiToolkit. Wymiana doświadczeń. wymiana doświadczeń związanych z organizacją akcji, szkoleń, współpracą z mediami systematycznie rozwijane miejsce dobrych praktyk serwis oparty na technologii WikiWiki dostępny po zalogowaniu, tylko dla członków Amnesty International
Programy informacyjne i edukacyjne „Zobacz wyraźniej”. Internetowa Galeria Amnesty International. prawa człowieka w fotografii prezentujemy ciekawe akcje Amnesty International w Polsce i na świecie wysokiej jakości, sugestywna fotografia informujemy o wydarzeniach, Pilnych Akcjach, tworzymy petycje, forum dyskusyjne partnerstwo z lokalnymi grupami fotograficznymi, portalami i grupami dyskusyjnymi
„Miasto Amnesty” – grupy partnerskie nawiązanie bezpośredniego kontaktu z mieszkańcami tych miast, w których Amnesty International nie działa bezpośrednio grupy partnerskie Amnesty International w miastach średniej wielkości (100 – 250 tys. mieszkańców) współpraca z grupami lokalnymi przy organizacji szkoleń, spotkań, dyskusji i akcji
Strefa Amnesty – Instalacje „Wolność sumienia” mobilny projekt, interakcja z odbiorcą centralne punkty miast i festiwale młodzieżowe świetna kotwica medialna edukacja i informacja, zaproszenie do uczestnictwa w akcji poprzez podpis, odcisk dłoni, wysłany email połączenie światła, dźwięku i obrazu projekt i wykonanie - studenci architektury lub Akademii Sztuk Pięknych
Konkurs wiedzy „Miasto Amnesty prawa człowieka są wspólne”. Akademia Praw Człowieka dla Dziennikarzy. Spotkania eksperckie. Szkolenia PR dla członków grup lokalnych. grupy lokalne Amnesty International - rzetelne i aktywne ośrodki wiedzy o prawach człowieka współpraca z lokalnymi autorytetami – wykładowcami, artystami, duchownymi oraz osobami aktywnie działającymi na rzecz miasta i regionu zachęcenie młodych ludzi i nauczycieli do pogłębiania wiedzy o prawach człowieka szkolenie wewnętrzne, przeprowadzone przez kompetentną osobę z Amnesty International zwrócenie uwagi dziennikarzy na edukacyjne aspekty działalności grup lokalnych konkurs dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych wywiady agencja PR lub konsultant PR w ramach współpracy seminaria dla dziennikarzy doradztwo współpraca z Centralnym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli. spotkania ekspertów z przedstawicielami mediów studencka organizacja public relations (PRogress) uczestnictwo w maratonach pisania listów panele dyskusyjne na temat bieżących wydarzeń związanych z prawami człowieka, organizowane na uczelniach. panele dyskusyjne dla szkół i uczelni wykłady poprzedzające projekcje filmów zaproszenia na pokazy filmów i uczestnictwo w dyskusjach
Jestem więźniem sumienia Internet – wspomagamy akcję. akcja oparta na marketingu partyzanckim poruszamy temat listów na forach dyskusyjnych i blogach piszemy 5 tys. listów, w których więzień polityczny prosi o pomoc marketing wirusowy listy wrzucamy do skrzynek prywatnych osób w 5 dużych miastach www.wieziensumienia.pl, gdzie informujemy o akcji, opisujemy historie ludzi uwięzionych, prezentujemy zdjęcia. kluczowe przesłanie: „Więźniowie sumienia nie mogą prosić o pomoc, to My musimy pisać w ich sprawie.” organizujemy netFlash Mob pokazujemy, jakie znaczenie mają maratony pisania listów wybieramy partnera medialnego akcji – jeden z dzienników krajowych informujemy media regionalne i lokalne oraz portale internetowe wzbudzić ciekawość i wywołać emocje u odbiorców
Program Direct Dialog Program Direct Dialog na stronie Amnesty International szczegółowo opisujemy program Direct Dialog pierwszy tego typu program fundraisingowy w Polsce zwracamy większą uwagę mediów na program - dzielimy się doświadczeniami z innych krajów mało publikacji w prasie – „Gazeta Wyborcza” i Piśmo Organizacji Pozarządowych gazeta.ngo.pl wiarygodność komunikacji - wypowiedzi ekspertów min. z dziedziny bankowości i pozyskiwania funduszy zależy nam na wiarygodności i wzbudzeniu zaufania wypowiedzi znanych darczyńców (min. prof. Religa, Natalia Przybysz z zespołu Sistars) „polecenie zapłaty” - całkowicie bezpieczna forma dla oszczędności bankowych potencjalnych darczyńców informację o programie promujemy w firmach, wśród zarządu i pracowników dyskusje na wybranych forach dyskusyjnych