Amnesty International została stworzona przez ludzi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co to jest Pulpit eTwinning?
Advertisements

Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Uniwersytet Łódzki - Start w karierę Październik -Grudzień 2011.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
System informacyjny dla organizacji pozarządowych
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów Czerwiec 2010.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Promocja projektu -obowiązujące zasady, planowane działania, rola Partnerów Kraków, 26 sierpnia 2010 r.
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
Kampanie społeczne działań strażniczych
Jak dzięki mediamikser.pl być bliżej ludzi tworzących rynek mediów i reklamy?
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty International PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA - DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz.
Prawa człowieka – edukacja – działanie
Skąd pomysł? Pomysł na konkurs pojawił się w celu wyróżnienia i promocji działalności Animatorów i Animatorek Społecznych – osób, które zarówno swoją
Internet jako źródło informacji
Opracował J. Stryjkowski
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Koło Młodych przy Polskim Stowarzyszeniu Zarządzania Kadrami Warszawa 2005.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Wdrożony przez STOWARZYSZENIE RODZICÓW NA RZECZ POMOCY SZKOŁOM PRZYJAZNA SZKOŁA.
Świętokrzyskie Centrum Edukacji na Odległość
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Platforma Kultury. Platforma Kultury to: Nowy program Narodowego Centrum Kultury, którego podstawowym celem jest przybliżenie oraz uświadomienie odbiorcom,
PARTYCYPACJA PUBLICZNA – czym jest?
Olsztyńskie Centrum Organizacji Pozarządowych Strategia Rozwoju Organizacji Pozarządowych w Olsztynie rok.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Słupsku
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Budujemy współpracę na Mazowszu – od organizacji do federacji Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
PROMOCJA DZIELNICY TARGÓWEK
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Świętokrzyskie Centrum Kielce, ul. Żelazna 22 Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Historia programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich >> program rządowy 2008 >> rezerwa celowa z środków z budżetu państwa >> kontynuacja.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2016 rok Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Jednym z największych problemów związanych z promocją organizacji pozarządowej jest wyasygnowanie środków na zaprojektowanie, hosting, domenę i aktualizowanie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2017 rok
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
PROGRAM ,, Szkoła z klasą 2.0'' Opracowanie: Mikołaj Koch, Igor Szymański, Maciej Paczkowski pod kierunkiem Lilii Olszewskiej Mikołaj K Źródło:
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Zapis prezentacji:

Amnesty International została stworzona przez ludzi i dla ludzi. Miasto Amnesty to społeczność ludzi świadomych i zaangażowanych świadomych swoich praw i zaangażowanych w obronę praw innych.

Analiza sytuacji – wywiady z członkami AI Analiza sytuacji - ankieta przeważająca większość badanych prawidłowo definiuje działania Amnesty International – 60% obrona praw człowieka działania grup lokalnych prowadzone prawie wyłącznie w obrębie dużych miast Internet – słaby punkt większości grup – brak serwisów, nieaktualne informacje, utrudniony kontakt emailowy 22,2% badanych nie wie, czym zajmuje się Amnesty International. z 16 grup lokalnych, 8 prowadzi serwisy internetowe, 5 z nich regularnie aktualizuje dane tylko ułamek badanych identyfikuje Amnesty International z działaniami edukacyjnymi na temat praw człowieka bardzo często brak stałego kontaktu z mediami – kontakt sporadyczny, w ramach konkretnych akcji wśród większości badanych AI wzbudza zaufanie osoby odpowiadające za kontakt z mediami nie były szkolone w zakresie public relations

Kluczowe przesłania Prawa człowieka są wspólne, niezależnie od naszego pochodzenia i miejsca zamieszkania. Amnesty International przekazuje wiedzę o prawach człowieka i skutecznie broni tych praw. Miasto Amnesty to społeczność ludzi świadomych i zaangażowanych.

Grupy docelowe Grupy docelowe Grupy docelowe Środowisko zewnętrzne Środowisko wewnętrzne Środowisko opiniotwórcze Społeczność dużych i średnich miast Media i dziennikarze Członkowie Amnesty International NGO i ich pracownicy Liderzy opinii (artyści, duchowni, politycy, wykładowcy i nauczyciele) Sympatycy współpracujący z organizacją, w tym partnerzy instytucjonalni Potencjalni wolontariusze – uczniowie, studenci Władze lokalne Instytucje wspierające sztukę – galerie, stowarzyszenia artystyczne, domy kultury, teatry niezależne, kina, organizatorzy festiwali. Środowisko internetowych grup dyskusyjnych, twórcy blogów, przedstawiciele tak zwanego dziennikarstwa obywatelskiego. Szkoły oraz uczelnie wyższe Specjaliści - socjolodzy, prawnicy, lekarze, specjaliści ds. public relations Potencjalni sponsorzy

Cele public relations Prowadzić szerszą kampanię informacyjną na temat programu Direct Dialog. Podejmować regularne działania informacyjne i edukacyjne w miastach średniej wielkości (100 – 250 tys. mieszkańców). Zbudować profesjonalny i spójny wizerunek grup lokalnych, szczególnie w Internecie. Prezentować Amnesty International jako organizację bliższą społeczności lokalnej, dzięki wzmocnieniu grup lokalnych i podkreślaniu edukacyjnych działań organizacji na rzecz lokalnych społeczności. Wykorzystywać komunikacyjne i edukacyjne możliwości Internetu i w sposób nowatorski łączyć je z tradycyjnymi programami Amnesty International. Nawiązywać i podtrzymywać kontakty z lokalnymi NGO, liderami opinii, ekspertami i mediami.

Strategia public relations Amnesty International - bliższa społeczności lokalnej, wrażliwa, dobrze poinformowana i wyrazista. Grupy lokalne - rzetelne i silne ośrodki wiedzy o prawach człowieka. Internet -  efektywniejsza komunikacja i wykorzystanie nowych technologii w programach informacyjnych i edukacyjnych. Edukacja - podkreślamy edukacyjne działania Amnesty International.

Internet – wizerunek grup lokalnych Blogujemy Grupa Amnesty International ds. komunikacji internetowej interesująca i dynamiczna informacja szybka i sprawna komunikacja w Internecie bardziej osobisty kontakt z odbiorcą monitoring i śledzenie nowych trendów (podcast, RSS, vblog) blog – kronika grupy, zbiór opinii, spostrzeżeń oraz wrażeń z przeprowadzonych akcji realizacja nowych projektów internetowych kontakt z portalami internetowymi i nawiązywanie partnerstwa w ramach nowych projektów komentujemy wydarzenia, zachęcamy do dyskusji, poruszamy ważne tematy dotyczące praw człowieka na świecie koordynacja internetowych działań grup lokalnych

www.amnesty.org.pl Internet – wizerunek grup lokalnych Internet – wizerunek grup lokalnych Serwisy internetowe grup lokalnych – kompletne źródło informacji Serwisy internetowe grup lokalnych – kompletne źródło informacji udostępniamy elektroniczne wersje materiałów informacyjnych i reklamowych Amnesty International (ulotki, foldery, plakaty, spoty TV, logotyp do pobrania w formie wektorowej, materiały z kampanii światowych) newsletter lub e-zin – stały kontakt z odbiorcami uzupełniamy strony i dbamy o aktualizację - system CMS crosslinking – linki do pozostałych stron Amnesty International ujednolicamy graficznie wszystkie serwisy blog z wpisami członków grup lokalnych ujednolicamy nazwy domen i adresów e-mail mini pressroomu forum dyskusyjne i dział FAQ opis dotychczasowych akcji i kalendarium przyszłych działań dział z dokumentami i innymi publikacjami na temat praw człowieka galeria zdjęć z przeprowadzonych akcji forum dyskusyjne lub księga gości

Programy informacyjne i edukacyjne Amnestypedia. Koordynacja i partnerstwo. Amnestypedia. Wirtualna Encyklopedia Praw Człowieka. Helsińska Fundacja Praw Człowieka kompletna i rzetelna wiedza z zakresu praw człowieka Centrum Edukacji Obywatelskiej promowanie tej wiedzy i budowanie społeczności Grono niezależnych ekspertów artykuły, dokumenty, raporty i opracowania, linki, informacje o instytucjach, zdjęcia, pliki wideo, bibliografia KOMPAS – Ogólnopolskie Stowarzyszenie na rzecz Edukacji o Prawach Człowieka Stowarzyszenie „Jeden Świat” struktura serwisu oparta na rozwiązaniu WikiWiki Stowarzyszenie Wikimedia Polska Portal www.ngo.pl, Onet.pl lub Wp.pl

Programy informacyjne i edukacyjne Wirtualna Akademia Praw Człowieka. uzupełnienie i utrwalenie wiedzy przekazywanej w ramach programu REAP zróżnicowanie przekazu, w zależności od grupy wiekowej odbiorców dwa rozwiązania – młodzież i studenci newsletter, z wyładami dotyczącymi praw człowieka strona dla dzieci – w przyszłości

Programy informacyjne i edukacyjne WikiToolkit. Wymiana doświadczeń. wymiana doświadczeń związanych z organizacją akcji, szkoleń, współpracą z mediami systematycznie rozwijane miejsce dobrych praktyk serwis oparty na technologii WikiWiki dostępny po zalogowaniu, tylko dla członków Amnesty International

Programy informacyjne i edukacyjne „Zobacz wyraźniej”. Internetowa Galeria Amnesty International. prawa człowieka w fotografii prezentujemy ciekawe akcje Amnesty International w Polsce i na świecie wysokiej jakości, sugestywna fotografia informujemy o wydarzeniach, Pilnych Akcjach, tworzymy petycje, forum dyskusyjne partnerstwo z lokalnymi grupami fotograficznymi, portalami i grupami dyskusyjnymi

„Miasto Amnesty” – grupy partnerskie nawiązanie bezpośredniego kontaktu z mieszkańcami tych miast, w których Amnesty International nie działa bezpośrednio grupy partnerskie Amnesty International w miastach średniej wielkości (100 – 250 tys. mieszkańców) współpraca z grupami lokalnymi przy organizacji szkoleń, spotkań, dyskusji i akcji

Strefa Amnesty – Instalacje „Wolność sumienia” mobilny projekt, interakcja z odbiorcą centralne punkty miast i festiwale młodzieżowe świetna kotwica medialna edukacja i informacja, zaproszenie do uczestnictwa w akcji poprzez podpis, odcisk dłoni, wysłany email połączenie światła, dźwięku i obrazu projekt i wykonanie - studenci architektury lub Akademii Sztuk Pięknych

Konkurs wiedzy „Miasto Amnesty prawa człowieka są wspólne”. Akademia Praw Człowieka dla Dziennikarzy. Spotkania eksperckie. Szkolenia PR dla członków grup lokalnych. grupy lokalne Amnesty International - rzetelne i aktywne ośrodki wiedzy o prawach człowieka współpraca z lokalnymi autorytetami – wykładowcami, artystami, duchownymi oraz osobami aktywnie działającymi na rzecz miasta i regionu zachęcenie młodych ludzi i nauczycieli do pogłębiania wiedzy o prawach człowieka szkolenie wewnętrzne, przeprowadzone przez kompetentną osobę z Amnesty International zwrócenie uwagi dziennikarzy na edukacyjne aspekty działalności grup lokalnych konkurs dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych wywiady agencja PR lub konsultant PR w ramach współpracy seminaria dla dziennikarzy doradztwo współpraca z Centralnym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli. spotkania ekspertów z przedstawicielami mediów studencka organizacja public relations (PRogress) uczestnictwo w maratonach pisania listów panele dyskusyjne na temat bieżących wydarzeń związanych z prawami człowieka, organizowane na uczelniach. panele dyskusyjne dla szkół i uczelni wykłady poprzedzające projekcje filmów zaproszenia na pokazy filmów i uczestnictwo w dyskusjach

Jestem więźniem sumienia Internet – wspomagamy akcję. akcja oparta na marketingu partyzanckim poruszamy temat listów na forach dyskusyjnych i blogach piszemy 5 tys. listów, w których więzień polityczny prosi o pomoc marketing wirusowy listy wrzucamy do skrzynek prywatnych osób w 5 dużych miastach www.wieziensumienia.pl, gdzie informujemy o akcji, opisujemy historie ludzi uwięzionych, prezentujemy zdjęcia. kluczowe przesłanie: „Więźniowie sumienia nie mogą prosić o pomoc, to My musimy pisać w ich sprawie.” organizujemy netFlash Mob pokazujemy, jakie znaczenie mają maratony pisania listów wybieramy partnera medialnego akcji – jeden z dzienników krajowych informujemy media regionalne i lokalne oraz portale internetowe wzbudzić ciekawość i wywołać emocje u odbiorców

Program Direct Dialog Program Direct Dialog na stronie Amnesty International szczegółowo opisujemy program Direct Dialog pierwszy tego typu program fundraisingowy w Polsce zwracamy większą uwagę mediów na program - dzielimy się doświadczeniami z innych krajów mało publikacji w prasie – „Gazeta Wyborcza” i Piśmo Organizacji Pozarządowych gazeta.ngo.pl wiarygodność komunikacji - wypowiedzi ekspertów min. z dziedziny bankowości i pozyskiwania funduszy zależy nam na wiarygodności i wzbudzeniu zaufania wypowiedzi znanych darczyńców (min. prof. Religa, Natalia Przybysz z zespołu Sistars) „polecenie zapłaty” - całkowicie bezpieczna forma dla oszczędności bankowych potencjalnych darczyńców informację o programie promujemy w firmach, wśród zarządu i pracowników dyskusje na wybranych forach dyskusyjnych