PUBLICZNA PREZENTACJA PROJEKTU WARSZAWA, 24 KWIETNIA 2015 R. SYSTEM OBSŁUGI WSPARCIA FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW PFRON.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
„Na dobry początek – staż”
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Organizacje pozarządowe
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 sierpnia 2008 r. w sprawie programu Patent Plus – wsparcie patentowania wynalazków Patrycja.
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Partnerstwa w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki.
Rola samorządów województw we wdrażaniu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Janusz Gałęziak Dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
SYTUACJA NA RYNKU PRACY W POLSCE
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Informacja o sytuacji na rynku pracy w Gminie Wadowice
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Regionalny Program Operacyjny
Działania samorządu województwa (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) na rzecz promocji zatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości Zielona Góra, 08 kwietnia 2009.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Informatyzacja procesów komunikacyjnych związanych z prowadzeniem postępowań przygotowawczych w sprawach karnych („e-prokuratura”) Publiczna prezentacja.
Rozwój Systemu Digitalizacji Akt Postępowań Przygotowawczych (iSDA) Publiczna prezentacja założeń projektu w ramach POPC 2.1 prok. Marek Zajkowski Dyrektor.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Aktywni zawodowo” „Aktywni zawodowo” projekt realizowano na.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Realizacja projektów subregionalnych Spotkanie Tarnowskiej Organizacji Turystycznej Brzesko, dnia
1 Wnioski z konkursu dla JST dot. rozwoju miast, finansowanego ze środków MF EOG.
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Kryteria wyboru projektów w Działaniu 8.3 Ułatwianie powrotu do aktywności zawodowej osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 Poddziałanie (8iv)
Zatrudnianie nauczycieli
Szkolenie dla Wnioskodawców
Konkurs i Katowice r..
Konkurs Katowice r..
Spotkanie informacyjne
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Informacje w zakresie możliwości pozyskania dofinansowania ze środków RPO WP Działanie 11.2 Gospodarka Odpadami Gdańsk, 14 listopada 2016.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn
Konkurs Katowice r..
Szkolenie dla Wnioskodawców
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Magda Szwedowska Departament Programów Regionalnych
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zapis prezentacji:

PUBLICZNA PREZENTACJA PROJEKTU WARSZAWA, 24 KWIETNIA 2015 R. SYSTEM OBSŁUGI WSPARCIA FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW PFRON

Metryka projektu Projekt pt. „System obsługi wsparcia finansowanego ze środków PFRON” przygotowywany przez Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich i Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w Działaniu 2.1. Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa

Plan prezentacji  Okres i koszt realizacji projektu  Realizatorzy  Umowa partnerska  Geneza potrzeby realizacji projektu  Cele projektu  Obsługiwane zadania  Tworzone E-usługi  Usprawnione procesy  Etapy projektu  Wskaźniki projektu  Harmonogram zamówień publicznych  Dyskusja

Okres i koszt realizacji  PLANOWANY OKRES REALIZACJI Rozpoczęcie: 1 września 2015 r. Zakończenie: 31 sierpnia 2018 r. Czas trwania: 36 miesięcy  PLANOWANY KOSZT REALIZACJI Całkowity koszt: około 26 milionów zł w tym budowa systemu informatycznego około 15 milionów zł

Realizatorzy LIDEREM PROJEKTU JEST CENTRUM ROZWOJU ZASOBÓW LUDZKICH (CRZL), jednostka budżetowa podległa MPiPS, powołana w dn r. Instytucja specjalizuje się we wdrażaniu projektów z funduszy krajowych i UE, w tym w realizacji projektów z obszaru IT. PARTNEREM PROJEKTU JEST PAŃSTWOWY FUNDUSZ REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH (PFRON), fundusz celowy działający na mocy Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, którego środki przeznaczane są na rehabilitację zawodową i społeczną osób niepełnosprawnych oraz ich zatrudnianie. PFRON istnieje od 1991 r. Fundusz od 2004 r. realizuje projekty wspierane ze środków pomocowych UE.

Umowa partnerska Partnerstwo dotyczyć będzie dwóch instytucji sektora finansów publicznych - nie stosuje się zatem przepisów dotyczących sposobu wyboru partnera znajdujących się w art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020. UMOWA PARTNERSKA BĘDZIE OKREŚLAŁA:  przedmiot porozumienia / umowy  prawa i obowiązki stron  zakres i formę udziału poszczególnych partnerów w projekcie

Geneza potrzeby realizacji projektu Według wyników Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań z 2011 r. liczba ON ogółem wynosiła na koniec marca 2011 r. 4,7 mln i stanowiła 12,2% ludności kraju. Osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności są najczęściej wskazywane jako osoby szczególnie zagrożone wykluczeniem cyfrowym. Poprawa jakości życia tych osób w dużej mierze powinna opierać się na możliwościach wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych, w szczególności e-usług dostępnych z dowolnego miejsca w kraju za pomocą kanałów elektronicznych.

Geneza potrzeby realizacji projektu – osoby z niepełnosprawnością (ON) DIAGNOZA SYTUACJI:  aktualnie wnioski o dofinansowanie / refundację (z nielicznymi wyjątkami) składane są w wersji papierowej  konieczne jest osobiste, często wielokrotne, stawiennictwo ON w urzędzie (odległość, bariery architektoniczne)  obecne wzory dokumentów i procedury są niedostosowane/ utrudnieniem dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności (spastyka, zaburzenia mowy, wady wzroku etc.) Wprowadzenie systemu informatycznego usprawni obieg dokumentacji w urzędzie oraz komunikację z wnioskującym, która dzięki systemowi będzie przebiegać sprawnie i szybko gdyż wyeliminuje niepotrzebne czynności. W prowadzonym przez Laboratorium Badań Społecznych na zlecenie PFRON, w lipcu 2014 r. „Badaniu satysfakcji klientów zewnętrznych PFRON” wśród najważniejszych oczekiwań klientów w zakresie współpracy z PFRON wskazywanych we wszystkich grupach klientów należy wymienić: zmiany w obszarze wymaganych formalności oraz kontaktów PFRON z klientami.

Geneza potrzeby realizacji projektu (PFRON/JST) DIAGNOZA SYTUACJI:  niespójny i nieefektywny system wsparcia  brak narzędzia pozwalającego na analizę ilościową i jakościową wydatkowania środków przekazywanych JST  brak narzędzia pozwalającego na analizę ilościową i jakościową wydatkowania środków przekazywanych wnioskodawcom  nieustandaryzowane procedury i wzory dokumentów pomiędzy poszczególnymi JST W badaniu prowadzonym przez PFRON, w kwietniu 2015 r. blisko 92 % ankietowanych powiatów i 80 % ankietowanych samorządów wojewódzkich dostrzega potrzebę opracowania jednolitego systemu umożliwiającego obsługę wszystkich zadań finansowanych ze środków PFRON w powiatach i województwach.

Cele projektu GŁÓWNY CEL PROJEKTU: zwiększenie dostępności pomocy oferowanej w ramach zadań i programów finansowanych ze środków PFRON, których realizatorem są jednostki samorządu terytorialnego, poprzez stworzenie systemu informatycznego pozwalającego na przeniesienie znacznej części procesów wykonywanych dotychczas przy wykorzystaniu tradycyjnych nośników danych. SZCZEGÓŁOWE CELE PROJEKTU:  usprawnienie procesu obsługi wnioskodawców i uproszczenie procedur w zakresie zadań realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego ze środków PFRON  zwiększenie dostępności do usług on-line (zgodnie z wytycznymi WCAG 2.0 poziom AA)  poprawa jakości obsługi klienta poprzez dodanie nowych kanałów przekazu informacji o prowadzonej sprawie

Obsługiwane zadania System będzie obsługiwał zadania realizowane ze środków PFRON przez jednostki samorządu terytorialnego, wynikające z ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych Będą to między innymi:  Programy Rady Nadzorczej PFRON realizowane za pośrednictwem samorządów powiatowych (np. program Aktywny Samorząd)  zlecanie zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych  dofinansowania do likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych, zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze, robót budowlanych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane  zwrot kosztów zatrudnienia pracowników pomagających pracownikowi niepełnosprawnemu w pracy, adaptacji pomieszczeń zakładu pracy

Tworzone E-usługi W wyniku realizacji projektu uruchomiona zostanie e-usługa pozwalająca na całkowite lub częściowe (w zależności od zadania) załatwienie spraw związanych z uzyskaniem i rozliczeniem wsparcia finansowego ze środków PFRON. W ramach usługi dostępne będą następujące funkcjonalności:  złożenie wniosku  uzupełnienie wniosku  zapoznanie się ze wzorem umowy  rozliczenie otrzymanego dofinansowania Możliwe będzie także sprawdzenie statusu sprawy.

Tworzone E-usługi Uzupełnieniem dla usług skierowanych bezpośrednio do osób niepełnosprawnych oraz innych podmiotów uprawnionych do wnioskowania o środki PFRON, będą narzędzia przeznaczone dla realizatorów zadań (JST) oraz PFRON. Jednostka samorządu terytorialnego otrzyma możliwość zautomatyzowanej weryfikacji wniosku i prowadzenia sprawy za pomocą jednego narzędzia. PFRON oraz JST otrzyma możliwość zbierania i analizowania bieżących danych nt. pomocy przekazywanej na realizację określonych zadań. Sprawozdawczość, w porównaniu ze stanem obecnym, będzie odbywała się przy znacznym ograniczeniu niezbędnego nakładu pracy.

Tworzone E-usługi Tworzenie e-usługi odbędzie się przy współpracy i z wykorzystaniem dotychczasowych doświadczeń jednostek samorządu terytorialnego. Do testów poszczególnych wersji systemu zaangażowani zostaną między innymi pracownicy PFRON posiadający różnego rodzaju niepełnosprawności. Konsultacje w zakresie dostępności e-usługi dla osób niepełnosprawnych będą prowadzone z organizacjami pozarządowymi. W ramach projektu uruchomiona zostanie infolinia dla użytkowników systemu informatycznego.

Usprawnione procesy Usprawniany proces

Etapy projektu: ETAP I - analiza projektowa i techniczna. ETAP II - wybór wykonawcy usług zleconych na zewnątrz. ETAP III - wykonanie i uruchomienie systemu w wersji produkcyjnej (w tym wersja alfa, beta i wersja produkcyjna systemu). ETAP IV - szkolenia merytoryczne (w tym pracownicy infolinii i mentorzy, szkolenia e-learningowe). ETAP V - działania informacyjne i promocyjne (w tym szkolenia dla JST). ETAP VI - monitoring projektu. ETAP VII - zarządzanie, rozliczenie projektu i zamknięcie projektu.

Wskaźniki projektu WSKAŹNIK KLUCZOWY: liczba usług publicznych udostępnionych on-line o stopniu dojrzałości co najmniej 4 – transakcja – 1 usługa WSKAŹNIKI SPECYFICZNE DLA PROGRAMU:  liczba pracowników podmiotów wykonujących zadania publiczne nie będących pracownikami IT, objętych wsparciem szkoleniowym – 1200 osób  liczba programów dydaktycznych opracowanych na potrzeby użytkowników systemu (w tym e-learning) – 4 programy dydaktyczne  liczba spotkań upowszechniających działanie systemu – 70 spotkań WSKAŹNIK REZULTATU BEZPOŚREDNIEGO: liczba wniosków składanych za pomocą systemu – 50 tys. wniosków

Harmonogram zamówień publicznych PIERWSZA TURA, po rozpoczęciu projektu Wybór dostawcy usług doradczych DRUGA TURA, 5 m-cy po rozpoczęciu projektu Wybór wykonawcy systemu Wybór dostawcy usług promocyjnych, szkoleniowych TRZECIA TURA, 10 m-cy po rozpoczęciu projektu Wybór dostawcy usług hostingowych Wybór dostawcy wyposażenia infolinii

Dyskusja Ze względów proceduralnych prosimy osoby zgłaszające się do dyskusji o podanie imienia, nazwiska oraz nazwy podmiotu, który reprezentują.

Dziękujemy za uwagę