Badanie ankietowe na temat Powstania Warszawskiego WYNIKI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
odzyskania niepodległości Polski
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
1 przygotowany dla Badanie preferencji piśmienniczych Polaków.
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
Dyscypliny, którymi zainteresowanie rośnie, w które warto inwestować?
Społeczności w Internecie
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Źródło: Smoke Free Partnership (2006) Lifting the smokescreen
Wyniki badania TNS OBOP
Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Standardowy Eurobarometr 70 / jesień 2008 – TNS Opinion & Social Eurobarometr 70 / JESIEŃ 2008 / GŁÓWNE WYNIKI: POLSKA EUROBAROMETR 70 OPINIA PUBLICZNA.
Standardowy Eurobarometr 68 / jesień 2007 – TNS Opinion & Social Eurobarometr 68 / JESIEŃ 2007 / GŁÓWNE WYNIKI: POLSKA EUROBAROMETR 68 OPINIA PUBLICZNA.
CO POLACY MY Ś L Ą O DEMOKRACJI NA BIA Ł ORUSI? Warszawa, marzec 2007 Przygotowanie: Paweł Ogrodziński, Mariusz Toniszewski,
Badania opinii publicznej
Raport z badania Capibus
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Kompetencje wychowawcze polskich rodziców
Powstanie Wielkopolskie
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
1 Kto utożsamia się z Wielkopolską, a kto nie?. 2 Mieszkańcy Wielkopolski próba reprezentatywna, N=800.
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Badanie świadomości ekologicznej i postaw mieszkańców Łodzi wobec segregacji odpadów i planowanej inwestycji infrastrukturalnej – instalacji termicznego.
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS
Doświadczenia związane z karami fizycznymi Raport z badania Data badania: 11 – 18 września 2008 Przygotowane dla: Fundacji Dzieci Niczyje Autor: Agata.
Trasa ekspresowa na Ursynowie Raport dla Ligi Ochrony przyrody Warszawa, Listopad
Raport z badania Omnibus dla Centrum Zdrowia Dziecka Warszawa, luty 2006.
NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Emisariuszami nazywano:
Problemy wychowawcze dzieci
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie.
Radcy prawni o projekcie ustawy o zawodzie adwokata Wyniki badania TNS OBOP na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Polska w XX wieku Lekcja powtórzeniowa.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Temat: Społeczeństwo i hierarchia społeczna.
Zwyczaje związane z myciem okien
Standardowy Eurobarometr 82 OPINIA PUBLICZNA W UNII EUROPEJSKIEJ JESIEŃ 2014 RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce Standardowy.
Powstanie Warszawskie
1 Umiejętności informatyczne w przygotowaniu zawodowym przyszłych nauczycieli Krystyna Buchta Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie ZWWF w Białej.
P1: Jaki jest obecnie odsetek zwolenników partii X w populacji uprawnionych do głosowania (w elektoracie) Pytania i odpowiedzi P2: Czy w porównaniu z ubiegłym.
TADEUSZ KOŚCIUSZKO Był bohaterem wojny o niepodległość Stanów Zjednoczonych i przywódcą pierwszego powstania o wolność Rzeczypospolitej Obojga.
Spotkanie z przeszłością. Lekcja historii klasy III B w Muzeum Powstania Warszawskiego, 18 września 2015r.
Prezentacja wyników z badania opinii wielkopolskich przedsiębiorców na temat organizacji zrzeszających przedsiębiorców oraz samorządu gospodarczego Poznań,
Narodowe Święto Niepodległości
Sytuacja materialna i problemy życia codziennego mieszkańców Gdańska w aspekcie utworzenia Centrum Integracji Społecznej.
OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.
11 listopada – Święto Niepodległości.
Głos Polaków w sprawie wina
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
DROGA DO WOLNOŚCI ROK
Narodowe Święto Niepodległości
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA KLAS IV - VI TEMAT: POWSTANIE WARSZAWSKIE – 63 DNI CHWAŁY..
Zapis prezentacji:

Badanie ankietowe na temat Powstania Warszawskiego WYNIKI

Cele sondażu Zbadanie wiedzy Polaków o Powstaniu Warszawskim Zbadanie opinii na temat potrzeby powołania Muzeum Powstania Warszawskiego

Metoda realizacji Próba: kwotowa, reprezentatywna dla dorosłych mieszkańców Polski Liczebność próby: 1028 Termin: od 26 listopada do 5 grudnia 2003 r. Metoda: bezpośredni wywiad ankieterski Sondaż przeprowadziła firma ESTYMATOR

Wiedza Polaków o Powstaniu Warszawskim Prawie wszyscy Polacy – 96,8% - słyszeli o Powstaniu Warszawskim Powstanie kojarzone jest głównie z II wojną światową oraz walką o niepodległość

Wiedza Polaków o Powstaniu Warszawskim Ponad połowa Polaków (53%) zna symbol Powstania Warszawskiego oraz datę jego wybuchu Prawie 68% badanych nie potrafiła wymienić żadnego dowódcy Powstania Warszawskiego Większośc Polaków poprawnie określiło strony konfliktu (77%) oraz wiedziało, że zakończył się on militarną klęską powstańców (95%)

Opinia Polaków na temat skutków i słuszności decyzji o wybuchu Powstania 71% badanych twierdzi, że decyzja o wybuchu Powstania Warszawskiego była słuszna Najbardziej przekonane o słuszności tej decyzji są osoby najmłodsze (do 30 roku życia) i najstarsze (powyżej 60 roku życia) 69% Polaków twierdzi, że Powstanie miało wpływ na dalszy bieg historii Polski, a 48% uważa, że był to wpływ pozytywny

Odczucia i skojarzenia Polaków związane z Powstaniem Warszawskim Myśląc o Powstaniu Warszawskim Polacy identyfikują się z takimi określeniami, jak bohaterstwo, męczeństwo, braterstwo i chwała, ale także porażka Wśród obrazów i scen kojarzących się z Powstaniem najbardziej powszechny jest widok zniszczeń i zgliszcz Najbardziej znanym dziełem kojarzonym z Powstaniem jest film „Kanał” A. Wajdy

Opinie Polaków na temat powstającego Muzeum Aż 76% badanych sądzi, że Muzeum Powstania Warszawskiego jest potrzebne. Przeciwnego zdania jest tylko 5,4%. Najważniejsze dla odwiedzających muzeum będzie poznanie historii oraz pokazanie jej innym osobom

Podsumowanie Im wyższe wykształcenie, wiek oraz większe miejsce zamieszkania, tym większa jest wiedza Polaków o Powstaniu Warszawskim Powstanie Warszawskie jest głęboko zakorzenione w polskiej kulturze i tradycji, a Polacy mają podobny pogląd na jego temat, traktując je jako wydarzenie pozytywne i chwalebne Stąd też duża potrzeba zbudowania muzeum oraz wysokie poparcie dla tej idei