Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata 2014-2020.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Advertisements

C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
F undacja R ozwoju S ystemu E dukacji Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Prezentacja sporządzona na podstawie danych z naboru III.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
MALTA 2013 Kurs metodyczny Methodology Revisited, Revitalised and Re-energised. Practical Ideas and Materials in Language Teaching.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
PROGRAM COMENIUS.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
eTwinning jest również częścią Erasmus plus- nowego programu UE na rzecz kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu w którym nasza szkoła bierze udział.
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Erasmus+ Edukacja szkolna
Rok szkolny 2015/2016 będzie drugim rokiem trwania naszego projektu szkoleniowego w ramach europejskiego programu Erasmus Plus. Dziewiątka naszych nauczycieli:
Lingwistyczne szlify czyli nauczyciele SIĘ uczą…..
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Mobilność szkolnej kadry nauczycieli w Książnicach Wielkich MALTA 18
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za kreowanie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zmienia życie, otwiera umysły. * Projekty: * Socrates – Comenius Projekt Rozwoju Szkół * Comenius Partnerskie Projekty Szkół oraz.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Mobilność kadry I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki we Włodawie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Podstawowe informacje
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za.
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
Mobilność kadry Projekt Erasmus +.
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata

Mobilność edukacyjna Jednym z elementów programu jest akcja „Mobilność kadry edukacji szkolnej”, w ramach której Erasmus+ wspomaga rozwój kompetencji zawodowych i językowych oraz umożliwia pogłębienie wiedzy. Projekty realizowane w ramach tej akcji mają na celu poprawę jakości pracy szkoły przez udział jej pracowników w mobilnościach zagranicznych takich jak kursy i szkolenia, w trakcie których podnoszą oni własne kompetencje zawodowe.

Pracownicy szkoły mogą uczestniczyć w: kursach metodycznych kursach metodyczno – językowych kursach językowych kursach specjalistycznych szkoleniach zagranicznych

Uczestnikami mogą być: Nauczyciele języków obcych Nauczyciele przedmiotów nauczanych w języku obcym Inni nauczyciele zatrudnieni w szkole

Warunki uczestnictwa: Uzasadnienie, dlaczego wyjazd jest konieczny w świetle planowanych działań w ramach planu rozwoju szkoły Umowa o pracę na czas nieokreślony Nie ma żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o poziom znajomości języka. Każdy nauczyciel, niezależnie czy zna język na poziomie początkującym czy zaawansowanym, ma szansę wyjazdu.

Wnioski o udział w projekcie Składane są raz w roku drogą elektroniczną Muszą zawierać: - plan rozwoju szkoły, określający obszary wymagające poprawy - planowane działania zgodne z potrzebami i specyfiką placówki - długofalowe korzyści wynikające z udziału w projekcie Zgodnie z tymi wytycznymi uczestnicy sami wybierają szkołę i kurs, w którym chcą uczestniczyć.

Dofinansowanie projektu obejmuje: Koszty związane z podróżą Koszty związane ze wsparciem indywidualnym (zakwaterowanie, wyżywienie) Koszty związane z opłatą za szkolenie Koszty związane ze wsparciem organizacyjnym dla placówki (np. ubezpieczenie, kurs językowy, materiały edukacyjne itp.)

Wyjazdy zagraniczne Mogą odbywać się do krajów członkowskich Unii Europejskiej oraz Norwegii, Lichtensteinu, Islandii, Turcji i Byłej Jugosłowiańskiej Republiki Macedonii Mogą trwać od dwóch dni do dwóch miesięcy, a całość projektu od jednego roku do dwóch lat

Najbliższy termin składania wniosków mija na przełomie 2015/2016 roku. Po więcej informacji zapraszamy na stronę

Erasmus+ w naszej szkole W tym roku w projekcie uczestniczy sześciu nauczycieli naszej szkoły. Czworo z nich w lipcu wyjechało do Cambridge w Wielkiej Brytanii, gdzie wzięło udział w szkoleniach organizowanych przez szkołę Bell: - Katarzyna Korycińska „Kreatywność w klasie” - Alina Szewczyk – kurs językowo–metodyczny dotyczący nauczania młodszych uczniów - Inga Wnukowska i Piotr Spólny - kurs językowo–metodyczny dotyczący nauczania starszych uczniów Dwie nauczycielki wyjechały na Maltę, gdzie wzięły udział w szkoleniu zorganizowanym przez Smart Solution: - Katarzyna Piwowar i Dorota Banaś – kurs informatyczny - wykorzystanie najnowszych technik multimedialnych w nauczaniu

Zajęcia odbywały się na terenie kampusu w Homerton College

a także w ośrodku szkoleniowym Smart Solution na Malcie

Mieli tam okazję wzbogacić znajomość technik oraz metod nauczania języka obcego, poszerzyć zakres słownictwa oraz udoskonalić swój warsztat pracy, poznać ciekawe ćwiczenia motywujące uczniów do nauki języka obcego.

Podczas szkoleń poznali nowe programy do tworzenia prezentacji multimedialnych, animacji, filmów.

Spotkania były okazją do wymiany wiedzy i doświadczeń zawodowych z wykładowcami i nauczycielami z innych krajów oraz nawiązania nowych kontaktów.

Wycieczki krajoznawczo-turystyczne zachęcały do bliższego zapoznania się z brytyjską i maltańską kulturą i historią, a także zwiedzenia pięknych historycznych miast, takich jak Londyn, Cambridge, Oxford, Valetta.

W czasie zajęć integrujących społeczność uczestników szkoleń była możliwość poznania zwyczajów i tradycji.

Dwutygodniowy kurs był wypełniony intensywną pracą, ale był również okazją do poznania wielu nowych ludzi.