Marketing Usług - WYKŁAD

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Maciej Pietrzykowski Katedra Strategii i Polityki
Advertisements

PODSTAWY MARKETINGU Ćwiczenia nr 1.
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Zarządzanie operacjami
Istota i przesłanki badań marketingowych
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
INŻYNIERIA PRODUKCJI Wydział Elektroniki Mikrosystemów i Fotoniki
Zespół Szkół w Polkowicach Włodzimierz Olszewski Zdzisław Pólkowski
Technologie Sieciowe 1.
Procesy informacyjne w zarządzaniu
Modelowanie symulacyjne
Ocena Ryzyka w Analizie Finansowej
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Literatura.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zachowania przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej prof. zw. dr hab
Spis pozycji literaturowych
Polski system medialny
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
Kodowanie i Szyfrowanie Danych
Podstawy wyboru strategii marketingowej
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
5. Problemy lokalizacji w projektowaniu międzynarodowych struktur logistycznych – przegląd metod i technik.
LOGISTYKA międzynarodowa
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedry Podstaw Zarządzania i Marketingu.
Przedsiębiorstwo turystyczne Strategie Studia przypadków
Dariusz Kwapuliński studium doktoranckie AE Katowice
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Rynek usług medycznych
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ plan zajęć
Otoczenie technologiczne w przedsiębiorstwie
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
W drodze do Unii Promnice, Zameczek Myśliwski.
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki
Strategia przedsiębiorstwa
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Politechnika Poznańska, Wydział Inżynierii Zarządzania
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
SEMINARIUM DYPLOMOWE I dr inż. Marian Waldemar Brol docent marian
Cel wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) (prowadzący: prof.nadzw.dr hab.Zofia Zymonik) Zdobycie przez studenta podstawowych umiejętności.
Cel kursu Koszty jakości (prowadzący prof. nadzw. dr hab
LOGISTYKA W USŁUGACH prowadzenie: dr R. Piniecki kontakt: ryszard
Technologia kształcenia zawodowego
5. Pedagogika pracy w zarządzaniu
Market Strategies dr hab. Marek Szczepański. Programme (1/2) 1.The role of marketing and the importance of market strategies in the enterprise 2.The concept.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Technologie mało- i bezodpadowe 1.
Ekonomika małych i średnich przedsiębiorstw
ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY
Prof. dr hab. Tadeusz Mendel
UBEZPIECZENIA W LOGISTYCE dr hab. Marek Szczepański, prof. nadzw. PP.
Zarządzanie ryzykiem operacyjnym i finansowym – program 2016 Marek Szczepański.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
PRAWO I EKONOMIA W OCHRONIE ŚRODOWISKA Seminarium-2015/16.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
Organizacja i zarządzanie małych przedsiębiorstw
MIKROEkonomia mgr Joanna Małecka
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Handel i zarządzanie sprzedażą
Specjalność Menedżer finansowy
Zapis prezentacji:

Marketing Usług - WYKŁAD dr inż. Agnieszka Bieńkowska p. 315 B-1 tel. (071) 320 42 41 e-mail: agnieszka.bienkowska@pwr.wroc.pl    Zaliczenie: pisemny sprawdzian wiedzy na przedostatnich zajęciach

Cele kursu: Zrozumienie istoty i specyfiki marketingu w usługach oraz opanowanie podstaw wiedzy w tym zakresie na tle elementarnej wiedzy o marketingu. Zagadnienia dotyczą istoty usług oraz ich własności. Istotną część kursu stanowi charakterystyka strategii i marketingowego instrumentarium specyficznego dla usług. Omówione zostaną również: odniesienie koncepcji marketingowej do sfery usług, a także problematyka doskonalenia procesu świadczenia usługi oraz oceny jej jakości

Podstawowe zagadnienia 1. Usługa i jej własności. 2. Przedsiębiorstwa usługowe jako podmioty rynku. 3. Handel i inne sfery usług. 4. Koncepcja marketingowa w sferze usług. 5. Badania marketingowe i segmentacja rynku usług. Plasowanie i różnicowanie usług w środowisku. 6. Strategie marketingowe usługi, cen usług, dystrybucji i promocji usług.

Podstawowe zagadnienia 7. Jakość i jej doskonalenie w usługach. 8. Personel usługowy w świetle koncepcji marketing wewnętrznego i zarządzania relacjami z klientami. 9. Aktualne trendy rozwoju marketingu w usługach. Organizacja i kontrola działań marketingowych w usługach. 11. Strategie i instrumenty marketingu w handlu, specyficznej sferze usług. 12. Marketing handlowy jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą handlową. 13. Technologia i technika handlu hurtowego i detalicznego.

Literatura 1.   Czuba M., Marketing usług : teoria i praktyka, Wydawnictwo Tara, Katowice 2001. 2.   Kałążna-Drewińska U., Iwankiewicz-Rak B., Marketing w handlu, AE, Wrocław1999. 3.   Kotler Ph.., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Prentice Hall International Inc., Wyd. Gebethner i S-ka 1994 (lub Felberg SJA 1999). 4.   Lipowicz A., Nowak M. W., Marketing w zarządzaniu przedsiębiorstwem, [w:] Hopej M., Martan L. (red.), Przedsiębiorstwo, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1999. 5.   Marketing usług, pr. zbior. pod red. A. Styś, PWE, Warszawa 2003. 6.   Marketing usług na przykładach, red.nauk. K.Rogoziński, R. F. Nicholls, AE, Poznań 2001.

Literatura 7. Mudie P., Cottam A., Usługi :Zarządzanie i marketing, Warszawa, PWN, 1998. 8.   Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1997. 9.   Rogoziński K., Nowy marketing usług, AE, Poznań 2000. 10. Sullivan M., Adcock D., Marketing w handlu detalicznym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.. 11.  Pluta-Olearnik M., Marketing usług : idee - zastosowania, PWE, Warszawa 1993. 12. Withers J., Vipperman C., Na czym polega i jak robić marketing usług, Wydawnictwo M and A Communications Polska, Lublin 1994. 13. Kałążna-Drewińska U., Iwankiewicz-Rak B., Marketing w Handlu, Wyd. AE Wrocław, Wrocław 1999.

Literatura 14.   Domański T., Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, PWN, Warszawa-Łódź 2001. 15. Domański T., Strategie rozwoju handlu, PWE, Warszawa 2005.