Prezentacja wyników z badania opinii wielkopolskich przedsiębiorców na temat organizacji zrzeszających przedsiębiorców oraz samorządu gospodarczego Poznań,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
Advertisements

Samorząd gospodarczy w Polsce oraz w wybranych krajach Unii Europejskiej Organizacja Andrzej Wyrzucki.
Prezentacja Konkursu TERAZ POLSKA
Wsparcie dla rozwoju Wielkopolskiego Klastra Meblarskiego
„ABY NASZE SUMIENIA BYŁY PRAWE”
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
DIAGNOZA EDUKACYJNA.
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
III Forum Gospodarcze Województwa Kujawsko-Pomorskiego Toruń, 28 maja 2003r.
WOJEWODA ŚLĄSKI dr Zygmunt Łukaszczyk podsumowanie misji administacyjno- gospodarczej województwa śląskiego do prowinicji Quang Ninh.
Raport o rynku franczyzowym w Polsce Edycja 2009.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH WRZESIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-11 września 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH LISTOPAD 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach listopada 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH GRUDZIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Grodziczno do 2018 roku.
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ AKADEMICKA
Wizje życia młodych ludzi w Polsce Projekt Echa Europy jest realizowany w ramach Programu Młodzież w działaniu Akcja 2 - Wolontariatu Europejskiego i współfinansowany.
ANKIETA ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH nr 3 WE WROCŁAWIU
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
Opinie przedsiębiorców na temat wprowadzenia euro
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
Powoływanie Rady Pracowników
Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego Wydział Rozwoju Przedsiębiorczości Biuro Produktu Markowego Zakończenie oceny projektów w ramach.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Raport z badania sondażowego PIŁA W OCZACH JEJ MIESZKAŃCÓW
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
PRODUCENT (PRZEDSIĘBIORSTWO) JAKO PODMIOT W GOSPODARCE.
Schematyczny układ podsystemu instytucjonalnego RSI
Ankieta została przeprowadzona z mieszkańcami Gminy Nadarzyn w ramach Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej- 20 lat wspólnie. Pytania na które odpowiadali ankietowani:
Zespół Szkół Ekonomiczno-Turystyczno-Hotelarskich im
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WSRÓD MIESZKAŃCÓW GMINY KRASNE W DNIU 19 MARCA.
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Zespół Szkół Ekonomiczno-Turystyczno-Hotelarskich im
Władze samorządowe w naszej szkole
BIURO KARIER UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu.
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
Stan i perspektywy spó ł dzielczo ś ci wiejskiej w Polsce Rolnicy-spółdzielcy o swoich spółdzielniach i spółdzielczości w Polsce Raport z badań ankietowych.
Okręgowa Rada Adwokacka w Poznaniu Strategia dla Adwokatury Ankietę decyzją NRA skierowano do wszystkich adwokatów i aplikantów adwokackich we wszystkich.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Warszawa, luty 2011 Główne wyniki badania przeprowadzonego w ramach projektu „Komercjalizacja wiedzy i wyników badań naukowych” Przygotowanie: Grzegorz.
dr Inż. Teresa Kupczyk Prorektor ds. naukowo-badawczych Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu Joanna Przemyślańska Włosek Marketing Manager, OTTO Workforce.
Sopot, grudzień 2009 roku dla Urzędu Miasta Gdańska Ocena jakości pracy oraz obsługi klientów UM w Gdańsku Raport przygotowany przez PBS DGA Spółka z o.o.
Sopot, grudzień 2008 roku dla Urzędu Miasta Gdańska Ocena jakości pracy oraz obsługi klientów UM w Gdańsku Raport przygotowany przez PBS DGA Spółka z o.o.
Instytut Eurotest BADANIE OPINII OSÓB PROWADZACYCH GOSPODARSTWA DOMOWE NA TERENIE GDAŃSKA DOTYCZACYCH ZMIANY SPOSOBU ZBIERANIA SELEKTYWNEGO ODPADÓW KOMUNALNYCH.
Instytut Ochrony Zdrowia przedstawia Index Nastrojów Branży Zdrowotnej czyli pierwszy z serii pomiar temperatury i ciśnienia wśród głównych uczestników.
Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej Oddział w KrakowieBiuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej Oddział w Białymstoku Postrzeganie koncepcji reintrodukcji.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
PRZEDSIĘBIORSTWO Przedsiębiorstwo jest wyodrębnioną pod względem ekonomicznym jednostką prowadzącą działalność produkcyjną, handlową lub usługową. Do.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Jedlicze na lata
Raport z badania efektywności marketingu sensorycznego (aroma- oraz audiomarketingu łącznie) w ogólnopolskiej sieci usługowej z kategorii ”rozrywka”
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Besko na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Korczyna na lata
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
JAKIEGO DIALOGU SPOŁECZNEGO POTRZEBUJEMY W OCHRONIE ZDROWIA?
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Chorkówka na lata
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Ankieta koniunkturalna Polska w ocenie inwestorów zagranicznych
Centrum Arbitrażu i Mediacji
Mazowiecka Marka Ekonomii Społecznej
Zapis prezentacji:

Prezentacja wyników z badania opinii wielkopolskich przedsiębiorców na temat organizacji zrzeszających przedsiębiorców oraz samorządu gospodarczego Poznań, kwiecień 2012

2  Celem niniejszej prezentacji jest przedstawienie wyników z badania opinii o organizacjach zrzeszających przedsiębiorców oraz o samorządzie gospodarczym, prowadzonego wspólnie przez dr. hab. prof. UAM Roberta Kmieciaka oraz firmę F5 Konsulting pod patronatem Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej  Czy samorząd gospodarczy jest potrzebny, a jeśli tak – to jaka powinna być jego rola i zasady funkcjonowania? – oto najistotniejsze pytanie postawione wielkopolskim przedsiębiorcom Wprowadzenie

3  Ankieta skierowana została do przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na terenie województwa wielkopolskiego  24% respondentów to osoby w wieku lat, 46% – osoby z grupy wiekowej lat, zaś pozostali mają powyżej 50 lat  Spośród osób, które wzięły udział w badaniu, 77% stanowili mężczyźni  96% badanych to osoby z wyższym wykształceniem  Spośród badanych przedsiębiorców 67% prowadzi działalność o charakterze usługowym, 9% – działalność handlową, 9% – produkcję przemysłową, natomiast pozostali prowadzą działalność o innym charakterze  47% przedsiębiorców zatrudnia poniżej 10 pracowników, 27% – od 10 do 50 osób, 13% – od 51 do 250 pracowników, 13% – więcej niż 251 osób Charakterystyka respondentów

4  Dokładnie połowa respondentów potwierdziła swoją przynależność do organizacji zrzeszających przedsiębiorców; najbardziej popularnym typem organizacji okazały się izby przemysłowo-handlowe, izby gospodarcze, a także stowarzyszenia przedsiębiorców  Przedsiębiorcy niezrzeszeni jako główne czynniki decydujące o braku przynależności do organizacji wskazali: brak czasu, niechęć do zapłaty składek członkowskich oraz brak korzyści wynikających z takiej przynależności  Na pytanie o chęć przystąpienia do organizacji 48% przedsiębiorców niezrzeszonych odpowiedziało negatywnie, 26% stwierdziło, że jest to trudne do określenia, natomiast 26% wyraziło wolę przystąpienia do organizacji Prezentacja wyników Przynależność do organizacji

5 Prezentacja wyników Rola samorządu gospodarczego  W ocenie przedsiębiorców z Wielkopolski samorząd gospodarczy jest potrzebny (74%pozytywnych odpowiedzi) może pozytywnie wpłynąć na rozwój rynku i przedsiębiorczości (66%pozytywnych odpowiedzi)

6 Prezentacja wyników Rola samorządu gospodarczego  W ocenie przedsiębiorców z Wielkopolski samorząd gospodarczy przyczyni się do integracji środowiska przedsiębiorców (70%pozytywnych odpowiedzi) może pozytywnie wpłynąć na upowszechnianie zasad etyki w działalności gospodarczej (69%pozytywnych odpowiedzi)

7 Prezentacja wyników Znajomość zasad funkcjonowania samorządu gospodarczego  Ponad połowa wszystkich respondentów zadeklarowała znajomość zasad działania samorządu gospodarczego. W grupie przedsiębiorców należących do organizacji zrzeszającej aż 44% nie zna zasad funkcjonowania samorządu gospodarczego

8 Prezentacja wyników Przynależność do samorządu gospodarczego – obowiązkowa czy dobrowolna?  68% ankietowanych odpowiedziało, że przynależność do samorządu gospodarczego powinna mieć charakter dobrowolny

9 Prezentacja wyników Wpływ przedsiębiorców na decyzje podejmowane przez władze rządowe i samorządowe w dziedzinie prowadzenia działalności gospodarczej  Ponad połowa badanych przedsiębiorców oceniła, że dotychczas nie miała wpływu na decyzje podejmowane w dziedzinie prowadzenia działalności gospodarczej przez kierujących rządem oraz samorządami

10  Czy samorząd gospodarczy jest potrzebny, a jeśli tak – to jaka powinna być jego rola i zasady funkcjonowania? Pytanie główne postawione respondentom

11 Podsumowanie Podsumowanie wyników przeprowadzonych badań 50% respondentów potwierdziło swoją przynależność do organizacji zrzeszających przedsiębiorców 26% przedsiębiorców niezrzeszonych wyraziło wolę przystąpienia do organizacji 54% badanych zadeklarowało znajomość zasad działania samorządu gospodarczego. W grupie przedsiębiorców należących do organizacji zrzeszającej aż 44% nie zna zasad funkcjonowania samorządu gospodarczego 68% ankietowanych odpowiedziało, że przynależność do samorządu gospodarczego powinna mieć charakter dobrowolny 55% badanych przedsiębiorców oceniło, że nie miało dotychczas wpływu na decyzje podejmowane w dziedzinie prowadzenia działalności gospodarczej przez władze rządowe i samorządowe

12 Podsumowanie Podsumowanie wyników przeprowadzonych badań 74% respondentów pozytywnie odniosło się do celowości istnienia samorządu gospodarczego 70% przedsiębiorców twierdzi, że samorząd gospodarczy może przyczynić się do integracji środowiska przedsiębiorców 66% badanych uważa, że samorząd gospodarczy może pozytywnie wpłynąć na rozwój rynku i przedsiębiorczości 69% respondentów dostrzega pozytywny wpływ samorządu gospodarczego na upowszechnianie zasad etyki w działalności gospodarczej

F5 Konsulting Sp. z o.o. ul. Składowa Poznań T: F: Dziękujemy za uwagę