Coaching 2012 Jak dostosować funkcję HR do możliwych scenariuszy rozwoju coachingu w Polsce i na świecie?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
E-learning Równowaga pomiędzy pracą, a życiem osobistym w IBM. Work-life balance. Jolanta Jaworska Dyrektor Programów Publicznych IBM Polska.
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Znaczenie podręcznika
Zarządzanie projektami – pojęcia
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Plan prezentacji 1. Wprowadzenie 2. Zarządzanie zmianami w organizacji świadczącej usługi edukacyjne 3. Szkoła wyższa i jej otoczenie w procesie zmian.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Specjalność: Kompleksowe Sterowanie Jakością
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
FUNKCJA PERSONALNA.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
Z Wiekiem na Plus - szkolenia dla przedsiębiorstw
tel.: Marynino 28, Serock.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
Szkolenia, Coaching, PR.
Biznesplan.
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
COACHING WEEK Zapraszamy na cykl konferencji w ramach które odbędą się
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Kluczowe czynniki sukcesu
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Wzorowy i zmotywowany personel - wizytówką hotelu
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Usługi Enterprise Europe Network
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
1. 2 Zarządzanie wiedzą i kwalifikacjami pracowników jako element procesu restrukturyzacji procesu restrukturyzacji Maciej Łukawski.
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
JAKUB JAGIEŁŁO. CO TO JEST ?  Coaching jest partnerską współpracą z klientami w prowokującym do myślenia i kreatywnym procesie, który inspiruje ich.
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Planowanie procesu szkoleniowego
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Zarządzanie przedsiębiorstwami
MARKETING INTERNETOWY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zarządzanie przedsiębiorstwami
Oczekiwania biznesu od HR Business Partnera
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

Coaching 2012 Jak dostosować funkcję HR do możliwych scenariuszy rozwoju coachingu w Polsce i na świecie?

Coaching 2012 – główne wyzwania Ile jest Coachingu w Coachingu? Czy Coaching jest skuteczny? Trendy i wyzwania rozwoju Coachingu na świecie Jaki jest etap rozwoju Coachingu w Polsce? Wnioski / Dyskusja

Kim jesteśmy? - Coaching Center Dedykowanie / specjalizacja w coachingu Uczestniczymy w rozwoju coachingu w Polsce Obszary działalności: Szkoła Coachingu Programy korporacyjne Integracja coachingu w organizacji Zgodność z międzynarodowymi standardami m.in. ICF Członek Co-Creative Alliance

Ile jest coachingu w coachingu? Coaching jest najwyższym rodzajem szkolenia – „jeden na jeden” Coaching to bezpośrednie zaangażowanie kierownika w rozwój pracownika – poprzez np. wspólną wizytę handlową Coaching to metodologia „Rozwiązywania problemów” Coaching stymuluje rozwój potencjału Coaching to świadoma decyzja Klienta o partnerstwie w realizacji „osobiście ważnego projektu” Coaching to taka inna terapia

Ile jest coachingu w coachingu? Technika Metoda Sposób Obszar Dziedzina Dyscyplina

Ile jest coachingu w coachingu? Coaching jest interaktywnym procesem, który pomaga pojedynczym osobom i/ lub organizacjom w przyspieszeniu tempa rozwoju, polepszeniu efektów działania i podniesieniu jakości funkcjonowania. Dokonuje się to w oparciu o relację wspierającą proces, o którym decyduje Klient. Coaching koncentruje się na obecnej sytuacji Klienta oraz na tym, co zamierza zrobić, aby osiągnąć pożądany cel. Rezultatami coachingu są: konkretniejsze cele, optymalizacja działań, trafniejsze decyzje, pełniejsze korzystanie ze swoich naturalnych zdolności.

Ile jest coachingu w coachingu? W prowadzeniu coachingu można wyróżnić dla odmienne sposoby pracy – dyrektywny i niedyrektywny. Każda praca coachingowa mieści się gdzieś na osi wyznaczanej przez te dwa ekstrema, które można następująco zdefiniować: Coaching DYREKTYWNY – coach nadaje ogólną strukturę pracy, w postaci np. modelu/procesu, a w ramach pracy z tą strukturą podąża za Klientem. Coaching NIEDYREKTYWNY – coach nie proponuje ze swojej strony żadnej formuły pracy, pojawia się ona w trakcie pracy z Klientem.

Skuteczność coachingu „ Coaching źródłem przewagi konkurencyjnej” Potwierdzona badaniami skuteczność zewnętrznego i wewnętrznego coachingu Przygotowanie i kwalifikacje coacha Zarządzanie projektem wdrożenia coachingu Wizja miejsca coachingu oraz strategia

Trendy coachingu na świecie Obszary integracji coachingu w procesy biznesowe Obszary specjalizacji / programy coachingowe Detaliczność a korporacyjność coachingu Standardy / akredytacje Edukacja

Integracja w procesy HR Ocena/zarządzanie wyników/efektywnością pracy Rozwoju wiedzy i umiejętności – około szkoleniowy Rozwój kierowniczy i przywódczy – coaching operacyjny, coachingowy styl przywódczy Planowanie i kierowanie karier (np. grupy pracowników z potencjałem) Wynagradzania (uzupełniając ofertę dla kluczowych pracowników) Kształtowania kultury organizacyjnej (np. na „więcej pytaj mniej instruuj”) Komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej – potencjalnie jako element kształtowania kultury organizacyjnej

Źródło: International Coach Federation Integracja w procesy HR Rozwój efektywności Wsparcie rozwoju skuteczności komórek w strategicznej wadze Przyspieszenie wdrażania się na stanowisko – awans, promocja Szybsze adoptowanie się do zmian Rozwój zdolności i postaw Zwiększenie motywacji i mobilizacji Ukierunkowania działań oraz koncentracji na celu Zmiana zachowań Rozwijanie kompetencji Źródło: International Coach Federation

Źródło: Coaching Center Integracja w procesy rozwoju Potrzeba klienta Zdobycie wiedzy Próbowanie Symulacje „na sucho” Wdrażanie, praktyka Metoda rozwoju wykład książka e-learning szkolenie e-trening symulacja zadania projekty w pracy (on the job) Wkład coachingu Znikomy Raczej mentoring – dzielenie się doświadczeniami Pomocny Istota i koncentracja coachingu nie dotyczy dostarczania okazji do prób i ćwiczeń. Raczej pogłębia rozumienie i prowadzi ku wdrożeniu i zmianie. Kluczowy Stwarza bezpieczne środowisko dla eksperymentowania, wdrażania i uczenia się. Ukierunkowuje działania na osiągnięcie celu. Zachęca i motywuje. Źródło: Coaching Center

Integracja w procesy biznesowe Wprowadzanie coachingu do systemów i metod zarządzania (np. metod sprzedaży, obsługi klienta) Zarządzania zmianą Zwiększanie innowacyjności Zespoły projektowe

Obszary specjalizacji / programy Performance Coaching Marshall Goldsmith Transition Coaching DBM On-Board Coaching Leadership/Executive Coaching Center for Creative Coaching Woman in business Aspire Coaching Łączenie coachingu z elementami szkolenia i doradztwa

Detaliczność i korporacyjność coachingu Umiejętności Coacha są głównym „produktem” coachingu Każdy coach może prowadzić coaching dla każdego Źródła w „Life-coachingu” Korporacyjność Oferowanie całościowego rozwiązania – powiązanego z innymi metodami pracy z klientem Specjalizacja w różnych aspektach funkcjonowania organizacji

Indywidualni Coachowie Źródło: Coaching Center Detaliczność i korporacyjność coachingu 2002 2007 2012 Małe zainteresowanie Defragmentacja Chaos Indywidualni Coachowie Rynek popytu Początki organizacji Standardy ICF Grupy Coachów Rynek klienta Coaching znany Specjalizacja Jasne segmenty Źródło: Coaching Center

Standardy / Akredytacja Służenie klientom i samym coachom Ukończenie kursu / Akredytacje coachów Międzynarodowe akredytacje ICF Polska propozycja akredytacji szkół i coachów Standardy dla kadry kierowniczej i HR Stale rosnące wymagania

Możliwe ścieżki rozwoju Trener / szkoleniowiec Konsultant HR / Executive Search Menedżer / lider Terapeuta

Trener / Szkoleniowiec Zrozumienie otoczenia klienta Znajomość modeli funkcjonowania organizacji i ludzi Różnorodność doświadczeń Twórczość „Prowadzenie klienta” Słuchanie Budowanie intymności

Konsultant HR / Executive Search Zrozumienie otoczenia klienta Znajomość modeli funkcjonowania organizacji i ludzi Słuchanie Budowanie intymności „Prowadzenie klienta” Dawanie rad / rozwiązań Równoległość w relacji

Menedżer / Lider Zrozumienie otoczenia klienta Znajomość narzędzi i systemów zarządzania ludźmi Doświadczenia i wiedza Przewodzenie w relacji vs równoległość w relacji Dawanie rad i poleceń

Terapeuta Łączenie spraw zawodowych i prywatnych Znajomość modeli funkcjonowania ludzi Słuchanie Budowanie intymności Zrozumienie otoczenia klienta Równoległość w relacji

Pośpiech? Sposoby rozwijania kompetencji Akademie coachingu Praktyka Tele-Classes Coaching dla coachów Pośpiech?