Struktura HR gotowa na wyzwania przyszłości – na przykładzie transformacji pionu HR w ING Nationale–Nederlanden Polska S.A. Przemysław Stalica Dyrektor.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program Rozwoju Młodych Talentów (PRMT)
Advertisements

Związku Miast Polskich
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Career Coaching jako narzędzie retencji pracowników
Ekonomia społeczna w sektorze NGO omówienie wyników pracy podczas seminarium w Krakowie.
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
KIERUNKI POLITYKI REGIONALNEJ W POLSCE
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Zarządzanie talentami w czasach kryzysu
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Paweł Piecuch Ekspert w zakresie implementacji rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia. Warszawa Więcej informacji.
Koncepcja biznesowa i nowoczesne rozwiązania IT w zarządzaniu potencjałem społecznym dużej organizacji przemysłowej  na przykładzie KGHM Polska Miedź.
Profesjonalizacja branży eventowej
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
Leroy Merlin W Polsce firma Leroy Merlin rozpoczęła działalność w 1994 roku, a w 1996 otworzyła pierwszy market w Piasecznie pod Warszawą. Leroy Merlin.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać
Szkolenia, Coaching, PR.
Kryzys pod kontrolą? Ryzyko jako stały element zarządzania firmą II Kongres Dyrektorów Finansowych Sheraton Warsaw Hotel, 28 kwietnia r.
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
IOB w Polsce – wyzwania przyszłości
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
lider projektu: STOWARZYSZENIE ESWIP partner projektu: STOWARZYSZENIE ADELFI okres realizacji: –
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Identyfikacja potrzeb rozwojowych w organizacji
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Wodzisławiu Śląskim”
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
Zarządzanie przedsiębiorstwami
Zarządzanie międzynarodowe
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Kompetencje HR Business Partnera
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Raport po ocenie 360° - fragment
Paradygmat efektywności w praktyce HR Business Partnera
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Zarządzanie przedsiębiorstwami
Oczekiwania biznesu od HR Business Partnera
Zapis prezentacji:

Struktura HR gotowa na wyzwania przyszłości – na przykładzie transformacji pionu HR w ING Nationale–Nederlanden Polska S.A. Przemysław Stalica Dyrektor Departamentu Polityki Personalnej

Kluczowe Punkty Reorganizacja struktur HR dla efektywniejszego wsparcia biznesu – budowanie partnerstwa biznesowego; Redefinicja procesów HRM jako odpowiedź na wyzwania otoczenia;

Wyzwania Gotowość HR do sprostania zmianom i wyzwaniom biznesu Wojna o Talenty; Rosnąca presja na pracowników; Zmiany wartości społecznych i biznesowych; Spadek lojalności pracowników; Spadek lojalności Klientów; Rozwój technologii; Szybkość zmian; Gotowość HR do sprostania zmianom i wyzwaniom biznesu

Główne Fazy Rozwoju HR w Firmach Partnerstwo Czas Ekspertyza HR Administracja Text Text Text

Dotychczasowa Struktura HR w ING NN Departament Rekrutacji i Rozwoju Wszystkie aspekty „miękkiego” HR; Odpowiedzialność za funkcjonowanie procesów doboru, rozwoju, oceny pracowników oraz realizacja projektów tj. talent management, informacja zwrotna 360, budowanie ścieżek karier; Tworzenie narzędzi, procesów i polityk w tym zakresie; Komunikacja z pracownikami; Departament Polityki Personalnej „Twarde” aspekty HR; Odpowiedzialność za funkcjonowanie polityki motywacyjnej (C&B); Zapewnienie sprawnego funkcjonowania administracji personalnej, prawidłowego naliczania wynagrodzeń, itp.; Komunikacja z pracownikami

Koncepcja Nowej Struktury HR Partnerzy - budują partnerstwo z biznesem; - wspierają realizację strategii biznesowej; -dostarczają rozwiązania HR; - funkcja rozproszona w organizacji; Centrum Ekspertyzy - gromadzi wiedzę ekspercką z zakresu HR; - tworzy procesy i rozwiązania HR; - zapewnia spójność ze standardami; - funkcja centralna; Service Center - administracja kadrowa i płacowa; - zarządzanie informacją pracowniczą; - funkcja centralna;

Przebudowana Struktura HR w ING NN Front Office - - Doradcy HR dostarczenie rozwiązań HR zgodnych z potrzebami biznesu; zapewnienie pracowników; rozwój pracowników; komunikacja z pracownikami; Back Office – - Specjaliści HR zarządzanie procesami HR; tworzenie polityk i standardów HR; zapewnienie narzędzi HR; optymalizacja kosztów; Service Center - administracja kadrowa i płacowa; - zarządzanie informacją pracowniczą; - funkcja centralna; OUTSOURCED

Rola Doradców i Specjalistów Ekspertyza DORADCY Ocena Pracownicza Polityka C&B Prawo Pracy Rozwój Pracowników Dobór Pracowników SPECJALIŚCI

Rola Doradców i Specjalistów - Praktyka DORADCY Kompetencje Doradcy Ocena Pracownicza Polityka C&B Prawo Pracy Rozwój Pracowników Dobór Pracowników Kompetencje Specjalisty SPECJALIŚCI

Współpraca Doradców i Specjalistów DORADCY SPECJALIŚCI WSPÓŁPRACA

Współpraca Doradców i Specjalistów Title Measure EFEKTY Specjalista Doradca Manager

Struktura to za mało By skutecznie budować partnerstwo konieczne jest: dokładne zaprojektowanie ról biznesowych; właściwe określenie profili osób w określonych rolach; przejrzysta komunikacja do biznesu;

6 powodów dlaczego HR nie jest traktowany jak partner biznesowy Zbyt dużo czasu poświęcają na dyskusje o szczegółach HR; Deficyt wiedzy biznesowej; Niedostateczne dostosowanie działań/procesów HR do specyficznych potrzeb biznesu; Używają specyficznego języka HR; Myśląc o rozwoju menedżerów, wskazując im kierunki rozwoju, sami zapominają, że mają podobne problemy i nie rozwijają się; Nie wnoszą wartości dodanej do dyskusji biznesowej;

Kompetencje Potrzebne w Pracy Doradcy Doskonałe rozumienie biznesu; Znajomość najlepszych praktyk; Umiejętność budowania rozwiązań z uwzględnieniem potrzeb; Doskonałe umiejętności interpersonalne; Dobre umiejętności komunikacji; Umiejętność diagnozy potrzeb rozwojowych;

Doradca HR Aktywnie uczestniczy w budowaniu i rozwoju strategii odpowiedniego obszaru biznesowego; Przekłada strategię biznesu na potrzeby w obszarze HR i dostarcza najlepsze rozwiązania; Zapewnia wdrożenie i ciągłość procesów HR; Wie jaka jest różnica pomiędzy pomaganiem a wspieraniem; Potrafi oderwać się od pracy specjalisty; Ma świadomość, że jego klientem nie jest wyłącznie menedżer, ale również pracownicy; Przekazuje specjaliście informacje zwrotne z biznesu;

Jakie role przybiera Doradca w ING Partner Biznesowy Agent Zmian Ekspert Zarządzania Rzecznik Pracowników

Specjaliści HR Posiada i rozwija ekspertyzę merytoryczną w danej dziedzinie; Poszukuje nowych rozwiązań; Umiejętnie dostosowuje rozwiązania do bieżących okoliczności biznesowych i potrzeb; Dba o spójność procesów i procedur z ogólnymi celami i standardami firmy; Ma świadomość, że jego bezpośrednim klientem jest doradca, a ostatecznym biznes; Przekazuje wiedzę i narzędzia Doradcy, by wspierać efektywność pracy całego HR;

Kompetencje Potrzebne w Pracy Specjalisty Głęboka wiedza merytoryczna; Zdolności analityczne; Umiejętność myślenia systemowego; Zdolność kompleksowego myślenia; Pragmatyzm; Nastawienie na zmianę;

Wdrożenie Zmian Struktury w ING NN Wypracowanie koncepcji nowej struktury przez menedżerów HR; Komunikacja nowej struktury do pracowników HR z wyprzedzeniem; Okres przejściowy: wymiana wiedzy; doprecyzowywanie zakresów działania; integracja zespołów; Go Life!

Typowe Problemy Doradcy będą odchodzić do biznesu; Specjaliście HR będą potrzebowali być identyfikowani w organizacji; Pracownicy będą chcieli rozwiązywać swoje problemy bezpośrednio ze specjalistami; Doradcy HR nie będą aktywnie pozyskiwali wiedzy z „twardego” HR;

Wyzwania Budowanie prawdziwego partnerstwa w biznesie; Wyrównywanie poziomów kompetencji wśród Doradców; Zmiana profilu pracy Specjalistów; Doskonalenie organizacji i komunikacji wewnątrz HR; Budowanie ścieżek karier w HR; Redefinicja procesów HR;

Specjalista HR Doradca HR Ścieżka Kariery w HR Młodszy Starszy Koordynator Manager

Ewolucja Procesów Oderwijmy się od codziennej pracy. Popatrzmy na potrzeby biznesu z nowej perspektywy. Przeformułujmy nasze spostrzeżenia w odpowiedzi na pytania: Czego potrzebuje biznes? Jaki jest stan obecny? Jakie są alternatywne rozwiązania? Jaką metodą wdrożymy zmiany? Zaangażujmy menedżerów liniowych – uczyńmy ich sponsorami zmian;

Ewolucja Procesu Pozyskiwania Talentów DOBÓR Rekrutacja Selekcja Adaptacja