PLAN GENERALNY Portu Lotniczego Zielona Góra –

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo.
Advertisements

Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Projekt uruchomienia cywilnej działalności lotniczej na lotnisku Radom-Sadków Radom, 19 listopada 2007 r.
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo Materiał przygotowany na posiedzenie Zespołu ds. opracowania Programu Rozwoju.
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
ŚRODOWISKO A ZDROWIE Program Wieloletni.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
Rys.1. Klasyfikacja transportu ze względu na cechy
Zarządzanie projektami
Informacje dla inwestorów
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
ZMIENNE OTOCZENIE EKONOMICZNE
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Transport Tomasz A. Winiarczyk.
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
RZECZYWISTY POZIOM CEN NA RYNKU MIESZKANIOWYM – PROGNOZA 2010.
Planowanie przepływów materiałów
STRONA POPYTU NA RYNKU Opracowanie: mgr inż. Dorota Bargieł-Kurowska
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Ekonomia Blok 1: Rynek, popyt i podaż POPYT
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Planowanie strategiczne w odniesieniu do Obszar u Rozwoju Społeczno- Gospodarczego Przysiek,
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Ocena projektów inwestycyjnych
Aktualna sytuacja na rynku lotniczych przewozów pasażerskich w Polsce
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa,
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
Perspektywy rozwoju transportu lotniczego w Polsce
Znacznie portu lotniczego dla rozwoju regionu
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE OCHRONY LOTNISK. NOWE DOKTRYNY BEZPIECZEŃSTWA
Rozbudowa i modernizacja Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost zgodnie z IPI LRPO Zakończono inwestycje pn.: o Budowa drogi patrolowej. o Sieć elektroenergetyczna.
Konferencja podsumowująca projekt „Eko – turystyczne wybrzeże – rozwój sieci miast i gmin morskich przez edukację ekologiczną” Koszalin, 3 grudnia 2012.
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
1 RYNEK TSL 2009/ Informacje ogólne. 2. Determinanty rozwoju rynku TSL. 3. Syntetyczna analiza rynkowych zależności na rynku TSL. 4. Syntetyczna.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
Nazwa projektodawcy: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinku Sp. z o.o. „Wzmocnienie potencjału transportowego Przedsiębiorstwa Komunikacji.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Perspektywy funkcjonowania regionalnych przewozów kolejowych w Polsce dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański Zakopane,
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Operator ARP Sp. z o.o. to założona przez państwową Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. spółka, zajmująca się sprzedażą majątku przejętego od restrukturyzowanych.
XXV SESJA SEJMIKU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Możliwości rozwoju działalności przeładunkowej portu morskiego w Darłowie Dr Piotr Nowaczyk Wydział Ekonomiczny Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Negatywny wpływ rekompensat na ekonomikę gospodarstw karpiowych.
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Transport drogowy na Mazowszu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Technik lotniskowych służb operacyjnych
Zapis prezentacji:

PLAN GENERALNY Portu Lotniczego Zielona Góra – - Priorytety i kierunki działań rozwoju operacji lotniczych

Informacje o Znaczeniu Planu Generalnego i jego obecnym stanie Plan Generalny dla cywilnego portu lotniczego zgodnie z ustawą Prawo Lotnicze, Konwencją Chicagowską oraz regulacjami ICAO jest głównym dokumentem przedstawiającym w ujęciu kompleksowym: analizę istniejącej infrastruktury lotniska, całościową koncepcję rozwoju, mapę drogową realizacji koncepcji rozwoju, plan finansowy niezbędny dla realizacji rozwoju.   Celem Planu Generalnego jest: dostarczenie właścicielowi i zarządzającemu cywilnym portem lotniczym niezbędnych wytycznych planistycznych do realizacji tak, aby osiągnąć zamierzony cel rozwoju Portu Lotniczego, umożliwienie rozpoznania potencjalnych problemów i istniejących możliwości, przedstawienie projekcji zrównoważonych potrzeb finansowych dla realizacji zamierzonego celu rozwojowego. Plan Generalny jest dokumentem eksperckim, analizowanym i zatwierdzanym przez niezależne organy państwowe odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie portów lotniczych - Urząd Lotnictwa Cywilnego i Ministra właściwego ds. transportu. Plan Generalny dla Portu Lotniczego Zielona Góra w Babimoście uzyskał w dniu 25.05.2015 r. pozytywną ocenę i akceptację w ULC, a w dniu 24.09.2015 r. został zatwierdzony przez Ministra Infrastruktury i Rozwoju.

Główne czynniki wpływające na popyt i ruch lotniczy w PL Zielona Góra

ruchu lotniczego w Porcie Lotniczym Zielona Góra Metodologia opracowania prognozy ruchu lotniczego dla PL Zielona Góra Istniejące prognozy ruchu lotniczego Czynniki makroekonomiczne Prognoza ruchu lotniczego w Porcie Lotniczym Zielona Góra w Babimoście Uwarunkowanie lokalne i otoczenie konkurencyjne Benchmark innych polskich portów lotniczych

Benchmark dla prognozy ruchu lotniczego dla PL Zielona Góra

Obszar oddziaływania wpływający na ruch lotniczy w PL Zielona Góra na tle portów benchmarkowych

Determinanty wpływające na ruch lotniczy z PL Zielona Góra Dochody społeczeństwa, Ceny biletów oraz opłat substytucyjnych i komplementarnych, Oferta wielkości siatki połączeń dostosowana do potrzeb popytowych, Zdolność do finansowego wsparcia promocji Regionu i jego dostępności komunikacyjnej, Rozwój gospodarczy i wzrost PKB w Regionie, Konkurencyjność, Lokalizacja PL Zielona Góra, Naziemna dostępność komunikacyjna Portu Lotniczego Zielona Góra w Babimoście (drogi, kolej, połączenia autobusowe, parkingi), Przewidywana inflacja w kraju, Liczba ludności w obszarze absorpcji PL Zielona Góra w Babimoście, Gusty i preferencje podróżnych, Efekt naśladownictwa i powielania zachowań - tzw. „Efekt owczego pędu”.

Ruch pasażerski w PL Zielona Góra od 2016 do 2024

Prognoza całości ruchu pasażerskiego wg Prognoza całości ruchu pasażerskiego wg. Planu Generalnego dla okresu 2016-2024

operatorów tradycyjnych PROJEKCJA ILOŚCI PASAŻERÓW Prognoza ruchu operatorów tradycyjnych PROJEKCJA ILOŚCI PASAŻERÓW

operatorów tradycyjnych Prognoza ruchu operatorów tradycyjnych PROJEKCJA PRZYCHODU

Prognoza ruchu operatorów wakacyjno-czarterowego PROJEKCJA ILOŚCI PASAŻERÓW

Prognoza ruchu operatorów wakacyjno-czarterowego PROJEKCJA PRZYCHODU

Prognoza ruchu operatorów nisko kosztowych LCC PROJEKCJA ILOŚCI PASAŻERÓW

Prognoza ruchu operatorów nisko kosztowych LCC PROJEKCJA PRZYCHODU

Ruch Pasażerski w PL Zielona Góra podsumowanie projekcji ilości pasażerów i projekcji przychodu z operacyjnej działalności lotniczej.

Działalność okołolotnicza i projekcja przychodu wg. Planu Generalnego w okresie 2016 - 2024 specyfikacja działań okołolotniskowych Jednym z elementów działalności gospodarczych i uzyskiwania dodatkowych przychodów z działalności innych niż lotnicza działalność operacyjna są: sprzedaż usług handlingowych, sprzedaż paliwa lotniczego, przychody z prowadzenia parkingów samochodowych, sprzedaż reklam - strona internetowa, powierzchnia terminalowa, bilbordy przylotniskowe, sprzedaż powierzchni usługowych w terminalu portowym, dzierżawa gruntów i obiektów lotniskowych zewnętrznym usługobiorcom z branży lotniczej, Ponadto jest możliwość uzyskiwania przychodów z udziału w dochodowych przedsięwzięciach wspólnie organizowanych z zewnętrznymi udziałowcami. Plan Generalny, ze względu na niemożliwość oszacowania wpływów z takich przedsięwzięć nie uwzględnia ich w swojej projekcji finansowej.

Działalność okołolotnicza i projekcja przychodu wg. Planu Generalnego w okresie 2016 - 2024 projekcja wielkości przychodu.

Działalność okołolotnicza i projekcja przychodu wg. Planu Generalnego w okresie 2016 - 2024 projekcja wielkości przychodu. PARKINGI, DZIERŻAWY 18% PRZYCHODY Z REKLAM 2% PRZYCHODY Z USŁUG HANDLINGOWYCH I SPRZEDAŻY PALIW 80%

Działalność okołolotniskowa jako częściowe wsparcie finansowe. Wpływy z działalności pozaoperacyjnej / okołolotniskowej będą stanowiły częściowe wsparcie finansowe dla działań związanych z: pozyskaniem dodatkowych operacji lotniczych wakacyjno-czarterowych, promocyjną lotniska i połączeń lotniczych, działalnością Spółki Lotnisko Zielona Góra/Babimost, ponoszonymi wydatkami na zarządzanie lotniskiem.

Podsumowanie Przychód z prognozy ruchu operatorów lotniczych i z działań pozaoperacyjnych 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 -3372000 -3758000 -8730000

Prezes Spółki Lotnisko Zielona Góra/Babimost sp. z o.o. DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! Maciej Król Prezes Spółki Lotnisko Zielona Góra/Babimost sp. z o.o.