PLAN GENERALNY Portu Lotniczego Zielona Góra – - Priorytety i kierunki działań rozwoju operacji lotniczych
Informacje o Znaczeniu Planu Generalnego i jego obecnym stanie Plan Generalny dla cywilnego portu lotniczego zgodnie z ustawą Prawo Lotnicze, Konwencją Chicagowską oraz regulacjami ICAO jest głównym dokumentem przedstawiającym w ujęciu kompleksowym: analizę istniejącej infrastruktury lotniska, całościową koncepcję rozwoju, mapę drogową realizacji koncepcji rozwoju, plan finansowy niezbędny dla realizacji rozwoju. Celem Planu Generalnego jest: dostarczenie właścicielowi i zarządzającemu cywilnym portem lotniczym niezbędnych wytycznych planistycznych do realizacji tak, aby osiągnąć zamierzony cel rozwoju Portu Lotniczego, umożliwienie rozpoznania potencjalnych problemów i istniejących możliwości, przedstawienie projekcji zrównoważonych potrzeb finansowych dla realizacji zamierzonego celu rozwojowego. Plan Generalny jest dokumentem eksperckim, analizowanym i zatwierdzanym przez niezależne organy państwowe odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie portów lotniczych - Urząd Lotnictwa Cywilnego i Ministra właściwego ds. transportu. Plan Generalny dla Portu Lotniczego Zielona Góra w Babimoście uzyskał w dniu 25.05.2015 r. pozytywną ocenę i akceptację w ULC, a w dniu 24.09.2015 r. został zatwierdzony przez Ministra Infrastruktury i Rozwoju.
Główne czynniki wpływające na popyt i ruch lotniczy w PL Zielona Góra
ruchu lotniczego w Porcie Lotniczym Zielona Góra Metodologia opracowania prognozy ruchu lotniczego dla PL Zielona Góra Istniejące prognozy ruchu lotniczego Czynniki makroekonomiczne Prognoza ruchu lotniczego w Porcie Lotniczym Zielona Góra w Babimoście Uwarunkowanie lokalne i otoczenie konkurencyjne Benchmark innych polskich portów lotniczych
Benchmark dla prognozy ruchu lotniczego dla PL Zielona Góra
Obszar oddziaływania wpływający na ruch lotniczy w PL Zielona Góra na tle portów benchmarkowych
Determinanty wpływające na ruch lotniczy z PL Zielona Góra Dochody społeczeństwa, Ceny biletów oraz opłat substytucyjnych i komplementarnych, Oferta wielkości siatki połączeń dostosowana do potrzeb popytowych, Zdolność do finansowego wsparcia promocji Regionu i jego dostępności komunikacyjnej, Rozwój gospodarczy i wzrost PKB w Regionie, Konkurencyjność, Lokalizacja PL Zielona Góra, Naziemna dostępność komunikacyjna Portu Lotniczego Zielona Góra w Babimoście (drogi, kolej, połączenia autobusowe, parkingi), Przewidywana inflacja w kraju, Liczba ludności w obszarze absorpcji PL Zielona Góra w Babimoście, Gusty i preferencje podróżnych, Efekt naśladownictwa i powielania zachowań - tzw. „Efekt owczego pędu”.
Ruch pasażerski w PL Zielona Góra od 2016 do 2024
Prognoza całości ruchu pasażerskiego wg Prognoza całości ruchu pasażerskiego wg. Planu Generalnego dla okresu 2016-2024
operatorów tradycyjnych PROJEKCJA ILOŚCI PASAŻERÓW Prognoza ruchu operatorów tradycyjnych PROJEKCJA ILOŚCI PASAŻERÓW
operatorów tradycyjnych Prognoza ruchu operatorów tradycyjnych PROJEKCJA PRZYCHODU
Prognoza ruchu operatorów wakacyjno-czarterowego PROJEKCJA ILOŚCI PASAŻERÓW
Prognoza ruchu operatorów wakacyjno-czarterowego PROJEKCJA PRZYCHODU
Prognoza ruchu operatorów nisko kosztowych LCC PROJEKCJA ILOŚCI PASAŻERÓW
Prognoza ruchu operatorów nisko kosztowych LCC PROJEKCJA PRZYCHODU
Ruch Pasażerski w PL Zielona Góra podsumowanie projekcji ilości pasażerów i projekcji przychodu z operacyjnej działalności lotniczej.
Działalność okołolotnicza i projekcja przychodu wg. Planu Generalnego w okresie 2016 - 2024 specyfikacja działań okołolotniskowych Jednym z elementów działalności gospodarczych i uzyskiwania dodatkowych przychodów z działalności innych niż lotnicza działalność operacyjna są: sprzedaż usług handlingowych, sprzedaż paliwa lotniczego, przychody z prowadzenia parkingów samochodowych, sprzedaż reklam - strona internetowa, powierzchnia terminalowa, bilbordy przylotniskowe, sprzedaż powierzchni usługowych w terminalu portowym, dzierżawa gruntów i obiektów lotniskowych zewnętrznym usługobiorcom z branży lotniczej, Ponadto jest możliwość uzyskiwania przychodów z udziału w dochodowych przedsięwzięciach wspólnie organizowanych z zewnętrznymi udziałowcami. Plan Generalny, ze względu na niemożliwość oszacowania wpływów z takich przedsięwzięć nie uwzględnia ich w swojej projekcji finansowej.
Działalność okołolotnicza i projekcja przychodu wg. Planu Generalnego w okresie 2016 - 2024 projekcja wielkości przychodu.
Działalność okołolotnicza i projekcja przychodu wg. Planu Generalnego w okresie 2016 - 2024 projekcja wielkości przychodu. PARKINGI, DZIERŻAWY 18% PRZYCHODY Z REKLAM 2% PRZYCHODY Z USŁUG HANDLINGOWYCH I SPRZEDAŻY PALIW 80%
Działalność okołolotniskowa jako częściowe wsparcie finansowe. Wpływy z działalności pozaoperacyjnej / okołolotniskowej będą stanowiły częściowe wsparcie finansowe dla działań związanych z: pozyskaniem dodatkowych operacji lotniczych wakacyjno-czarterowych, promocyjną lotniska i połączeń lotniczych, działalnością Spółki Lotnisko Zielona Góra/Babimost, ponoszonymi wydatkami na zarządzanie lotniskiem.
Podsumowanie Przychód z prognozy ruchu operatorów lotniczych i z działań pozaoperacyjnych 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 -3372000 -3758000 -8730000
Prezes Spółki Lotnisko Zielona Góra/Babimost sp. z o.o. DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! Maciej Król Prezes Spółki Lotnisko Zielona Góra/Babimost sp. z o.o.