Kształtowanie relacji instytucji z odbiorcami oferty kulturalnej Łukasz Wróblewski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
Advertisements

Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Współpraca prowadzącej, orkiestry, dyrygenta oraz pani Aleksandry Orłowskiej.
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Prezentacje.
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
zarządzanie produkcją
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
Chopin 2010 w województwie łódzkim rola Urzędu Marszałkowskiego Dorota Wodnicka.
P O P Y T , P O D A Ż.
Niestabilność rynku Model pajęczyny.
RYNEK W UJĘCIU MARKETINGOWYM
SPECJALNOŚĆ ARTSTYCZNA
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Rynki konkurencji niedoskonałej
5 grudzień styczeń 2010 PROJEKT MARKETINGOWY.
Zarządzanie projektami
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Cele, rodzaje, charakterystyka społecznych usług publicznych
Szkolenia, Coaching, PR.
FINAŁOWY KONCERT GALOWY Piątek, , godz Teatr im. A. Mickiewicza w Cieszynie.
Dolina Lotnicza Innowacyjny Klaster Przemysłowy
Paweł Majak Asc. Director Country Management Frogster Online Gaming GmbH Rynek MMO w Polsce z perspektywy Europy Zachodniej.
MIĘDZYNARODOWY PRZEGLĄD TEATRÓW WSPANIAŁYCH PROJEKT FINANSOWANY CZĘŚCIOWO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU INTERREG III A.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Strategia przedsiębiorstwa
Popyt i podaż jako regulatory rynku
Konferencja podsumowująca realizację projektu I Światowy Zjazd Orawian retrospektywa.
IOB w Polsce – wyzwania przyszłości
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań 1964 i Siła robocza1Bliskość rynku zbytu 2Dogodne powiązania z rynkiem 2Wspieranie działalności 3Możliwości.
KONCERT NA BOISKU. KONCERT NA BOISKU CO TO JEST ORKIESTRA?
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Tomasz Grzegorz Grosse Uniwersytet Warszawski 1 Warszawa, 16 października 2014 roku.
Ekonomia stosowana 3 Popyt, podaż, cena.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Muzyczne spotkanie z kompozytorem i wirtuozem Sandra Różanowska.
Sprawność systemu rynkowego
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Cel projektu: Zwiększenie znaczenia zrównoważonego rozwoju Bieszczad z poszanowaniem tożsamości karpackiej w powiecie bieszczadzkim i leskim.
Czego można nauczyć się za pośrednictwem OWES? Ewelina Polak, Barbara Parzonka-Przybyło, Marcin Sanetra Szczyrk, r.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Czynniki strukturotwórcze
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
REKLAMA MOBILNA Oferta współpracy. Dlaczego Mobile? Dotarcie do nowej grupy docelowej. Aż 40%* użytkowników poszukujących informacji z regionu, robi to.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
DLACZEGO KOMERCYJNA DZIAŁALNOŚĆ JEST WAŻNA W PROMOWANIU MIAST? Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.
Finansowanie instytucji kultury
Afektywne podejście do lojalności
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Model „pięciu sił” M.Portera
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
POPYT PODAŻ INFLACJA Na wstępie... CZYM JEST RYNEK? Rynek to ogół warunków ekonomicznych, w których dochodzi do zawierania transakcji wymiennych Prościej?
Finansowanie instytucji kultury
LEADER/RLKS po 2020 r. Ryszard Zarudzki Podsekretarz Stanu MRiRW
Przyjedź na targi - zobacz nowości na rynku, znajdź dystrybutora.
Zapis prezentacji:

Kształtowanie relacji instytucji z odbiorcami oferty kulturalnej Łukasz Wróblewski

Opera Filharmonia Odbiorcy oferty kulturalnej Opery, filharmonii Donatorzy (darczyńcy, mecenasi, sponsorzy) Ośrodki władzy i administracji, Samorząd lokalny Jednostki współpracujące (dostawcy) Środowisko wewnętrzne (pracownicy) Profesjonalni doradcy Społeczność regionalna, lokalna Główne rynki działań instytucji kultury

Identyfikacja docelowych odbiorców oferty kulturalnej Zaoferowanie wartości (korzyści) Nawiązanie więzi Kreacja i dostarczenie wartości Osiągnięcie celów Ponowne zaoferowanie wartości Wzmocnienie więzi Proces kształtowania długotrwałych relacji z odbiorcami oferty kulturalnej

Cena Ilość (wielkość sprzedaży) Segment 1 Segment 2 Segment 3 Krzywa popytu dla różnych segmentów rynku

Rdzeń produktuNajważniejsza korzyść (wartość podstawowa) Koncert skrzypcowy A-dur M. Karłowicza Zapoznanie się z arcydziełem polskiej literatury muzycznej Orkiestra – New York PhilharmonicWysłuchanie renomowanej orkiestry symfonicznej Solista – Itzhak PerlmanWysłuchanie gry wybitnego wirtuoza skrzypiec Dyrygent – James LevineUczestniczenie w koncercie pod przewodnictwem światowej sławy dyrygenta Miejsce wykonania – Park Centralny w Nowym Jorku Forma pikniku Powiązanie rdzenia produktu filharmonii z rdzeniem korzyści słuchacza

Struktura produktu instytucji kultury Rdzeń produktu Produkt oczekiwany Produkt poszerzony

Melomani (Słuchacze oddani filharmonii, operze) Nie znający oferty instytucji kultury (filharmonii, opery) Znający ofertę instytucji kultury ale odrzucający ją Przekonani do oferty instytucji kultury Nowi słuchacze filharmonii, opery Słuchacze nie odczuwający przywiązania do filharmonii, opery Słuchacze przywiązani do filharmonii, opery Preferujący ofertę instytucji kultury

Powód rezygnacji z udziału w programach lojalnościowych (słabnącej lojalności) FilharmoniaOperaBalet K. I.K. S.K. I.K. S.K. I.K. S. Mała niezależność w doborze repertuaru Wiążą, komplikują plany na przyszłość Niechęć do ponoszenia wysokiego kosztu uczestnictwa w programie lojalnościowym Niezadowolenie z oferowanego repertuaru w subskrypcji Brak środków na opłacenie subskrypcji, udziału w programie lojalnościowym Mniej czasu na rekreację Wzrost udziału w wydarzeniach artystycznych innych organizacji Powody słabnącej lojalności Źródło: Micocci T.: Booking Performance Tours, Allworth Press, New York 2008.

Dziękuję za uwagę