Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów.
Advertisements

Strategia Rozwoju Gminy Zawonia
„StrategiA rozwoju sportu i wolontariatu sportowego dla Mrągowa”
AGENCJA ROZWOJU REGIONALNEGO S.A. W BIELSKU-BIAŁEJ BESKIDZKI INKUBATOR TECHNOLOGICZNY PROJEKT: INNOWACYJNE PODBESKIDZIE – ROZWÓJ SIECI I WYMIANY INFORMACJI.
Indywidualne Plany Działania
Kolejność analizy strategicznej:
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Referat 3. Planowanie zadań i metody ich obrazowania
Warsztat z pomysłem, cz. III
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Jarosław Piszczek
Endogenne potencjały rozwojowe województwa lubelskiego
Wskaźniki monitorowania i wskaźniki wykonania Anke Ruige Warszawa, 21 września 2006.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Małgorzata Bogdanowicz
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
Analiza SWOT… a po co mi to? (cz.2)
Analiza SWOT… a po co mi to?
KONFERENCJA: Województwo Świętokrzyskie wobec wyzwań rozwojowych w świetle Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego oraz strategii zintegrowanych Kielce,
Planowanie Hierarchia planów Irena Dzierzgowska Październik 2003.
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Planowanie Rozwoju Instytucjonalnego
Biznesplan.
Diagnoza społeczności lokalnych. Każdy zespól wybiera jedną grupę docelową: 1)Władze gminy, urzędnicy. np. Wójt, Sołtys, Radny, Urzędnik itd 2) Osoby.
Prezentacja Prezentacja Dynamika pracy grupy 1.
Sporządzamy biznesplan
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Strategia Rozwoju Gminy Kalisz Pomorski na lata
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
Jakie jest Twoje życie? Czy wiesz, co chcesz dalej z nim zrobić? Czy podążasz drogą, którą wybrałeś sam, czy może, bez zupełnego zastanowienia, podążasz.
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Planowanie rozwoju placówki oświatowej Planowanie rozwoju placówki oświatowej.
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
1 STRATEGIA INNOWACJI Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Brzesko, 27 maja 2013 r.  Zapoznanie uczestników szkolenia z podstawowymi założeniami związanymi z marketingiem ich placówki edukacyjnej.  Nabycie.
Strategia rozwoju Miasta Siedlce do 2025 roku w ramach II spotkanie warsztatowe – Siedlce, r.
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
Janusz Wiśniewski Animator w Regionalnym Ośrodku EFS w Toruniu i Włocławku.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
ANALIZA SWOT FIRMY ………………….. MOCNE STRONY punkty SŁABE STRONY punkty S1. S2. S3. S4. S5. W1. W2. W3. W4. W5. ŚREDNIA MOŻLIWOŚCI punkty ZAGROŻENIA punkty.
Diagnozowanie i analizowanie problemów kryminalnych występujących w środowisku lokalnym oraz ich rozwiązywanie Ćwiczenia 3 P_U01: …student potrafi analizować.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
W1. Niewystarczające wsparcie nauczycieli w realizacji zadań wychowawczych i organizowaniu współpracy z rodzicam i. W2. Mała promocja ucznia uzdolnionego.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 4.2 Infrastruktura uczelni prowadzących kształcenie o profilu praktycznym Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Funkcja planowania.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Indywidualne Plany Działania
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Strategia partnerstwa

Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia zamierzonych celów. W celu opracowania strategii partnerstwa możemy wykorzystać narzędzie służące do analizy partnerstwa i jego otoczenia, jakim jest Analiza SWOT. Analiza SWOT pozwala na wybór najlepszej strategii działania wykorzystującej mocne strony partnerstwa i minimalizującej zagrożenia płynące z otoczenia. Nazwa SWOT jest to akronim powstały z angielskich słów: S (Strengths) – mocne strony, czyli wszystko co jest atutem partnerstwa; pozytywnie go wyróżnia i sprzyja jego rozwojowi w przyszłości; W (Weaknesses) – słabe strony, czyli słabości partnerstwa; które w przyszłości mogą hamowad działania prorozwojowe partnerstwa; O (Opportunities) – szanse, czyli wszystkie aspekty, które są szansą na korzystną zmianę, odpowiednio wykorzystane będą wpływad na rozwój partnerstwa T (Threats) – zagrożenia, czyli wszystko to co stwarza niebezpieczeostwo zmiany na niekorzyśd; aspekty partnerstwa, które w przyszłości mogą byd zagrożeniem dla rozwoju partnerstwa i realizacji jego podstawowych celów.

Na podstawie analizy SWOT możemy przygotować strategię partnerstwa uwzględniającą dwa poziomy: I. Opis stanu istniejącego (jak jest obecnie) II. Opis pożądanego stanu docelowego (jak powinno być; co zrobić, żeby było tak, jak być powinno). W opisie stanu docelowego powinniśmy zawrzeć tylko te elementy, które są zależne od nas, czyli można je zmienić dzięki działaniom partnerstwa. a także: III. Cele strategiczne partnerstwa IV. Metody ich realizacji.

Podstawy pracy partnerstwa wymagają zaplanowania tego co chcemy zrealizować w formie szczegółowego planu działań, zakresu odpowiedzialności poszczególnych partnerów i możliwości sfinansowania działań.

Każde partnerstwo może planować zadania w dowolnej, wygodnej dla niego formie. Istotne natomiast są elementy Planu: 1. Szczegółowy program pracy; 2. Plan finansowy zawierający informację o źródłach współfinansowania i ew. wkładzie finansowym każdego z partnerów; 3. Podział obowiązków; 4. Mierniki realizacji działania Uzupełnieniem planu działania jest harmonogram działania, pokazujący na osi czasu terminy wykonania poszczególnych zadań.

Dobry harmonogram pozwoli na osadzenie działań w czasie, sprawdzenie, czy zadania dla poszczególnych osób się nie nakładają oraz czy działanie jest możliwe do zrealizowania w wyznaczonym czasie.

Decydując się na tworzenie partnerstwa należy być przygotowanym na przezwyciężanie trudności, które będą pojawiać się na drodze do skutecznego partnerstwa.

Dziękujemy Jadwiga Olszowska-Urban, Janusz Dubajka