Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Publiczne Gimnazjum nr 3 w Nowej Soli
Advertisements

Zadbaj o swoją przyszłość ! LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministerstwo Edukacji Narodowej EDUKACJA SKUTECZNA PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Przykłady dobrej praktyki Opracował:
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Droga do sukcesu Projekt Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Europejskiego Funduszu Społecznego dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2011/12 I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Głubczycach.
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Monte Cassino w Ustrobnej
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
DOKUMENTACJA SKŁADANA W SZKOLE PONADGIMNZJALNEJ podanie 2 zdjęcia zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w zawodzie Termin składania.
Miejski Zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL /09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
PROGRAM WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY W ROKU 2007 TERAZ SZKOŁA! AKTYWIZACJA JST I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
„Szkolne Centrum Nauki”
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Lokalizacja Położenie Oferta edukacyjna na rok szkolny 2012/2013 Nauka w liceum trwa 3 lata Nauka kończy się egzaminem maturalnym, uprawniającym do.
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
SZKOŁA PODSTAWOWA W TEMPLEWIE. TEMPLEWO- wieś w gminie Bledzew, w powiecie międzyrzeckim, w województwie lubuskim. To wieś sołecka położona 8 km na pd.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
im. Marii Skłodowskiej – Curie w Sopocie
System edukacji w Polsce
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Nauczanie języka mniejszości narodowej w województwie opolskim.
Oferta na rok szkolny 2013/14 Symbol oddziału Przedmioty z rozszerzonym programem nauczania Języki obce Przedmioty uwzględnione w procesie rekrutacji.
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
XVII Liceum Ogólnokształcące im. Marii Konopnickiej w Warszawie
Wybór trzeciego przedmiotu rozszerzonego
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
UNIWERSYTECKIE II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. EMILII PLATER W SOSNOWCU
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
UNIWERSYTECKIE II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. EMILII PLATER W SOSNOWCU
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wydział Biochemii, Biofizyki i Biotechnologii
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Powstańców Śląskich w Rybniku w Nowoczesnej Szkole

Szkoła przystąpiła do realizacji Projektu w marcu 2010 roku: 15 marca odbyła się konferencja inauguracyjna 29 marca konsultacje dot. tworzenia Planu Rozwoju Szkoły do 31 marca przygotowanie Planu Rozwoju Szkoły rekrutacja uczniów na kursy akademickie rekrutacja uczniów na zajęcia odbywąjące się w kwietniu, maju i czerwcu 2010 roku 22 kwietnia rozpoczęcie Gry samorządowej – spotkanie organizacyjne 29 kwietnia spotkanie dot. sprawozdawczości

W ramach projektu edukacyjnego Nowoczesny uczeń w nowoczesnej szkole uczelnie wyższe rybnickiego kampusu akademickiego: Uniwersytet Śląski, Politechnika Śląska i Akademia Ekonomiczna, zadeklarowały gotowość poprowadzenia kursów akademickich dla licealistów.

Uczniowie I LO im. Powstańców Śląskich skorzystali z tej możliwości i uczestniczą w kursach: -organizowanych przez Politechnikę Gliwicką: –matematyka – 4 os. –chemia – 1 os. -organizowanych przez Akademię Ekonomiczną: - 1 os.

organizowanych przez Uniwersytet Śląski: Retoryka klasyczna i strategie perswazyjne – 1 os. Kreatywne pisanie – 3 os. Komunikacja międzykulturowa – 2 os

Nauczyciele I LO przygotowali autorskie programy, według których prowadzone są zajęcia pozalekcyjne ukierunkowane na wzrost kompetencji kluczowych, języków obcych, ICT, przedsiębiorczości i nauk matematyczno –przyrodniczych oraz upowszechnianie edukacji obywatelskiej i aktywnego udziału w życiu społeczności lokalnej.

Zrealizono cykl zajęć wspomagających uczniów w przygotowaniu do tegorocznej matury: z matematyki (1 gr.) z fizyki (2 gr. )

Zajęcia pozalekcyjne z języków obcych: Konstruowanie różnych form wypowiedzi ustnych – 2 gr. Przygotowanie do egz. DELF B1 - 1 gr. Środki masowego przekazu jako źródło nowoczesnego słownictwa – 2 gr Zapoznanie z kulturą, językiem, historią i podziałem administracyjnym Austrii gr.

Zajęcia pozalekcyjne z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych: Wyrównanie szans matematycznych Poszerzam swoją wiedzę matematyczną Rozwijam i doskonalę swoje umiejętności matematyczne. Koło olimpijskie z chemii Poszerzam swoją wiedzę chemiczną Świat roślin i zwierząt - jestem badaczem

Zajęcia pozalekcyjne z ICT: Rozwijam i doskonalę umiejętności multimedialne (1 gr.)

Gra samorządowa MÓJ - ma na celu przybliżenie młodzieży pracę samorządu terytorialnego. Z naszej szkoły w grze uczestniczy 3-osobowy zespół. W ramach projektu uczniowie pod opieką p. Macieja Kołodziejczyka z tygodnika regionalnego Nowiny, przygotowali materiały dziennikarskie związane z samorządnością, które zostały opublikowane w Nowinach (nr z dn r.)

artykuł w Nowinach:

Przy wejściu do szkoły znajduje się tablica informująca o uczestnictwie szkoły w Projekcie

Wewnątrz szkoły informuje o tym baner:

i oznakowane sale, w których odbywają się zajęcia:

Podsumowanie: w projekcie uczestniczy 187 uczniów I LO, w tym: 120 dziewcząt 67 chłopców 34 uczniów klas trzecich 77 uczniów klas drugich 76 uczniów klas pierwszych realizowaliśmy zajęcia w 18 grupach, w tym: języki obce – 7 grup matematyczno – przyrodnicze – 10 grup informatyczne – 1 grupa

Dziękujemy za uwagę.