PLAN DZIAŁAŃ REGIONALNEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ NA ROK 2010.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Advertisements

Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Ministerstwo Gospodarki Poland'sexperience Waldemar Pawlak Deputy Prime Minister, Minister of Economy March 2010.
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa Autorzy: Sylwia Furtak Bożena Rodak Paweł Pelc
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
Turystyka krajoznawcza
Polityka turystyczna pańswa
TURYSTYKA W INTERESACH
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata stan wdrażania czyli co udało się zrobić? I co jeszcze przed nami? Mariusz Bednarz 1.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Dobre praktyki: Spółdzielnia Socjalna KREATYWNI Toruń, 27/09/2013 Organizator.
Szkoły Globalne w akcji Cel ogólny Stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
Kuratorium Oświaty w Szczecinie WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO 2008 W SZKOŁACH WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych.
Zintegrowany System Zmniejszenia Eksploatacyjnej Energochłonności Budynków dr Stanisław Grygierczyk Gliwice, r. IV Seminarium zadania badawczego.
Zintegrowany System Zmniejszenia Eksploatacyjnej Energochłonności Budynków dr Stanisław Grygierczyk Gliwice, r. II Seminarium zadania badawczego.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło rok szkolny 2009/2010 Rokiem Historii Najnowszej.
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Wspólne działania na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym Cezary Molski – Wicedyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej Polskiej Organizacji Turystycznej.
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
Międzynarodowa Konferencja Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji Kielce, 9-10 kwietnia 2010 r.
TURYSTYKA WIEJSKA SZANSĄ ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA TURYSTYKA WIEJSKA NA DRODZE DO KOMERCJALIZACJI Kielce, 9 kwietnia 2010 r.
Bank Wielkopostny to ogólnopolska akcja ewangelizacyjna; dobry i pożyteczny sposób na aktywne przeżycie okresu Wielkiego Postu i przygotowanie się do.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska Prezentacja usług Badania opinii publicznej.
mają rozbudzone aspiracje konsumpcyjne Polscy seniorzy są dziś już zupełnie inni niż kiedyś: dbają o zdrowie, urodę i kondycję fizyczną fot. Marek Zakrzewski.
Konferencja podsumowująca projekt Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Święto Plonów Sękowice 2008 Festyn odbył się dnia r. Budżet projektu: Całkowita wartość projektu – 7.561,53 zł w tym: środki EFRR – 6.427,29.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
NAUKA DLA BIZNESU INNOWACYJNA FARMACJA Prezentacja projektów realizowanych w ramach działań Uczelni Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.
Podsumowanie wdrożonych środków finansowych w ramach 4 osi priorytetowej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Europejski Fundusz Rolny.
- powtórzenie wiadomości
Centrum Rozwoju Regionalnego Republiki Czeskiej Konferencja Podsumowująca Interreg IIIA Czechy - Polska 16 lutego 2007, Ołomuniec RNDr. Ivo Ryšlavý Vinohradská
Seminarium końcowe INTERREG IIIA Czechy – Polska , Ołomuniec, Hotel Flóra Fundusz Mikroprojektów w Euroregionie Glacensis Euroregion.
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
Projekt: MTB BESKIDY, czyli rowerem przez Europę – utworzenie i promocja transgranicznych tras kolarstwa górskiego – etap 3.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Instytut Logistyki i Magazynowania
Działanie 6.2 Rozwój kultury i zachowanie dziedzictwa kulturowego.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Projekt pn.: "Budowa infrastruktury rekreacyjno – wypoczynkowej w gminie Zębowice" Gminny Ośrodek Informacji, Kultury i Czytelnictwa w Zębowicach.
MIĘDZYNARODOWE WSCHODNIE CENTRUM INNOWACJI Projekt współfinansowany ze środków Programu Współpracy w Regionie Morza Bałtyckiego Phare Polsko.
System informacji turystycznej Projekt Konferencja, Ostrava, Zarys działań projektowych i przedsięwzięć synergicznych.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
Zapis prezentacji:

PLAN DZIAŁAŃ REGIONALNEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ NA ROK 2010

PROMOCJA W MEDIACH 2010 – ZIMA W ŚWIĘTOKRZYSKIEM DZIAŁANIE 1- Akcja zimowa organizowana wspólnie z TVN Turbo i ITVN.PL Pokazanie atrakcji regionu świętokrzyskiego w programie Pojechany Weekend (TVN Turbo), z udziałem gości z zagranicy. Program będzie dostępny na wszystkich platformach nadających TVN Turbo, a także na platformie iTVN.pl, skierowanej do obcokrajowców. CROSS PROMOCJA REGION ŚWIĘTOKRZYSKI I MAJONEZ KIELECKI DZIAŁANIE 2– konferencja prasowa Oficjalne podpisanie umowy o współpracy (konferencja prasowa, wydarzenie wyjątkowe: współpraca firmy z regionem dla wspólnego efektu synergii brandów).W ramach współpracy przewiduje się promowanie regionu przy wykorzystaniu nietypowego nośnika jakim są produkty spółdzielni SPOŁEM (musztardy i majonezy Kielecki) DZIAŁANIE 3 – Akcja magiczny przepis Wspólne wydanie dodatku do Gazety Wyborczej pt. Magiczne Przepisy. Dodatek będzie opisywał przepisy na nietypowe potrawy z regionu Świętokrzyskiego wraz z miejscami z których pochodzą (z opisami zabytków i atrakcji).

KAMPANIA REKLAMOWA (SPOTY) W TVN DZIAŁANIE 4 W II połowie kwietnia 2010 zaplanowana została kampania spotowa w TVN z wykorzystaniem spotów przygotowanych w ub. roku. KAMPANIA REKLAMOWA PRASOWA DZIAŁANIE 5 Na przestrzeni kwietnia – sierpnia niezbędne jest wsparcie reklamą prasową. Planując kampanię należy wziąć pod uwagę media trafiające bezpośrednio do grup docelowych (np. Newsweek, Tina) oraz do prasy branżowej (np. Rynek Turystyczny, Gazeta Turystyczna). PROMOCYJNA AKCJA MEDIALNA DZIAŁANIE 6 Nagłaśnianie w mediach kolejnych akcji promocyjnych regionu, aranżowanie artykułów na temat Regionu i poszczególnych produktów turystycznych oraz działanie w portalach społecznościowych w zakresie wsparcia promocyjnego akcji i imprez w regionie w miesiącach marzec – grudzień 2010.

AKCJE MEDIALNE ZACZARUJ GŁOSEM ŚWIĘTOKRZYSKIE DZIAŁANIE 7 Konkurs w Radiu Kielce ( ), mający na celu wybranie głosu, który będzie mógł być wykorzystany w nagraniu billboardu sponsorskiego (8-sekundowego), promującego region świętokrzyski przed każdym odcinkiem serialu Ojciec Mateusz. WEEKEND MAJOWY Z DZIEŃ DOBRY TVN DZIAŁANIE 8 Spotkanie z celebrytą promującym region świętokrzyski w ramach weekendowego programu telewizji śniadaniowej w TVN. PROGRAM TELEWIZYJNY PROMUJĄCY SABAT CZAROWNIC DZIAŁANIE 9 Nagłośnienie imprezy w ramach programu telewizyjnego – pokazy przygotowań do Sabatu, zapoznanie widzów z legendami i tradycjami związanymi z czarownicą świętokrzyską i czarami. Budowa atmosfery magii, tajemniczości i oczekiwania.

KAMPANIA OUTDOOROWA W kwietniu (1-30 kwietnia 2010) zaplanowana została kampania outdoorowa z wykorzystaniem billboardów 6x3 (75 sztuk) i billboardów 4x3 (20 sztuk) oraz autobusów (w Krakowie i Warszawie). Nośniki pojawią się w największych miastach województw sąsiadujących ze Świętokrzyskiem. Za wykup powierzchni reklamowej odpowiada firma Metropolis (zgodnie z wygranym w ub. roku przetargiem). POJEDYNCZE BILLBOARDY LUB KREATYWNE NOŚNIKI REKLAMY W MIEJSCACH O DUŻYM NATĘŻENIU TURYSTYCZNYM DZIAŁANIE I Pojedyncze billboardy umiejscowione w miejscach o dużym natężeniu turystycznym, m.in. w Poroninie, na sopockim molo, itp., bardzo dobrze widoczne z trasy. Będą pokazywać, że zamiast np. stać w korku (domyślnie – jechać do zatłoczonego Zakopanego, czy na plaże), lepiej zawrócić i pojechać do Świętokrzyskiego. KAMPANIA REKLAMOWA NA EKRANIE LED (KIELCE) DZIAŁANIE 12 Kampania wspierająca kampanię reklamową (spotową) w ramach Kielc. Ekran LED ustawiony jest przy trasie przelotowej, dzięki czemu spot trafi nie tylko do mieszkańców Kielc, ale także do wielu osób przejeżdżających przez nie, pokazując piękno regionu, w jakim się znalazły.

Wybrane projekty billboardów

PROMOCJA W INTERNECIE BLOG CZAROWNICY DZIALANIE 13 Blog prowadzony przez czarownicę świętokrzyską, skierowany przede wszystkim do dzieci, (w praktyce w niemałym stopniu także do ich rodziców). Powinien pokazywać Świętokrzyskie przez pryzmat fajnych miejsc, gdzie dzieci i/lub nastolatki nie tylko mogą przyjechać, ale także dobrze się bawić, uczyć, ciekawie spędzić czas. Blog powinien być wydzielony, ale za pomocą RSSów zintegrowanych ze świętokrzyskie.travel, (do którego będzie w części wpisów i w opisie linkować).

IMPREZY PROMOCYJNE SABAT CZAROWNIC DZIAŁANIE 14 DZIAŁANIE: CZARUJĄCE CZAROWNICE,Amfiteatr Kadzielnia, Czarujące Czarownice to propozycja wielkiego koncertu plenerowego, który odbędzie się Impreza odbędzie się w Amfiteatrze na Kadzielni. Nowa scena, wraz z otaczającymi ją skałami stanowić będą jedną, immanentną całość scenograficzną. Dookoła zostaną zainstalowane stanowiska pirotechniczne i laserowe, tworząc potrzebną dla inscenizacji oprawę przestrzenną. Koncert główny, który rozpocznie się o zmroku, będzie ukoronowaniem magicznego dnia – wielogodzinnego festynu w klimacie magii. Od godzin południowych odbywać się będzie wielki festyn magii ( rozważa się umiejscowienie festynu w Kielcach na Sienkiewce lub u stóp Świętego Krzyża) – dziesiątki stoisk z wszelkiego rodzaju baśniowymi gadżetami, strojami, wyrobami artystycznymi, książkami, wróżbami i wróżbitami, magami i magicznymi prestidigitatorami, ulicznymi sztukmistrzami, konkursami na najpiękniejszą czarownicę, spotkaniami z pisarzami fantasy itd. Wieczorny koncert pomyślany jest jako jako spójne, magiczne widowisko, w którym pokażemy przygotowane specjalnie, z monumentalnym rozmachem, etiudy baletowe, spektakularne pokazy prestidigitatorskie, występy polskich gwiazd estrady znanych z rogatych dusz oraz udział najpopularniejszych kabaretów w specjalnie przygotowanych skeczach nawiązujących do relacji niebo – piekło – Polacy… Pragnieniem organizatorów jest zaproszenie gości specjalnych Sabatu Czarownic, pisarki Joanne Kathleen Rowling lub Daniela Radcliffea, odtwórcę roli Harrego Pottera..

DZIAŁANIE 15 HAPPENINGI PROMUJĄCE SABAT CZAROWNIC Różnego typu happeningi nagłaśniające zbliżający się Sabat Czarownic (np. grupa młodych dziewczyn łapiących stopa z tabliczką Sabat, Świętokrzyskie, jeżdżących pociągami, bądź osoby idące głównymi deptakami z napisem na plecach Zbliża się Sabat!)). Happeningi powinny odbyć się w największych miastach Polski, w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszego/kołowego. BADANIA WIZERUNKOWE DZIAŁANIE Badania wizerunkowe sprawdzające efekty kampanii (powtórzenie badań wykonanych w 2008 roku). SABAT CZAROWNIC CD.

TARGI AGROTRAVEL DZIAŁANIE 17 IMPREZA WYSTAWIENNICZA (09 – ) Organizatorami są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polska Organizacja Turystyczna, Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego oraz Targi Kielce. Współorganizatorami Targów AGROTRAVEL 2010 są: Świętokrzyskie Biuro Rozwoju Regionalnego w Kielcach oraz Wyższa Szkoła Ekonomii i Prawa im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach. Koordynatorem całego przedsięwzięcia jest ROTWŚ. Działania dodatkowe: Podczas targów zostaną przeprowadzone konkursy z nagrodami dla wystawców i zwiedzających. Uruchomienie strony gdzie będą publikowane bieżące informacje dotyczące AGROTRAVEL. Strona będzie dostępna w wersji polskiej i angielskiej. Przygotowanie, wydruk i dystrybucja ulotki informacyjnej promującej AGROTRAVEL.

TARGI AGROTRAVEL DZIAŁANIE 18 MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA POPULARNONAUKOWA Imprezie targowej towarzyszyć będzie międzynarodowa konferencja pn. Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji, którą zorganizujemy w Centrum Konferencyjnym Targów Kielce w dniach 9 i r. Będzie się ona składała z części plenarnej, części warsztatowej i wyjazdów studyjnych. Podczas konferencji przestawione zostaną m.in. dobre praktyki w zakresie komercjalizacji usług turystyki wiejskiej. Weźmie w niej udział ok. 350 osób (przedstawiciele LGD-ów, LOT-ów, ROT-ów, touroperatorzy, organizacje i instytucje wspierające rozwój turystyki na obszarach wiejskich, zagraniczni goście zaproszeni na Targi – przedstawiciele administracji publicznej z wybranych krajów). DZIAŁANIE 19 CYKL WARSZTATÓW BRANŻOWYCH Warsztaty branżowe zostaną zorganizowane w drugim dniu targów, tj Zakłada się zorganizowanie 4 tematycznych paneli dyskusyjnych, podczas których zostaną uszczegółowione i/lub wzbogacone zagadnienia poruszane w części plenarnej.

TARGI AGROTRAVEL CD. DZIAŁANIE 20 WYJAZDY STUDYJNE DLA UCZESTNIKÓW KONFERENCJI Organizacja wyjazdów studyjnych dla uczestników międzynarodowej konferencji pn. Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji – przygotowanie programów wyjazdów związanych z turystyką aktywną na wsi i komercjalizacją : 1. Bałtów – Komercjalizacja turystyki wiejskiej na przykładzie atrakcji turystycznych Bałtowa, 2. Kurozwęki – Tradycja, historia i współczesność polskiej Wsi, 3. Kocieczyn k/Pierzchnicy – specjalizacja gospodarstwa agroturystycznego Bałtów Kurozwęki

WIZYTY STUDYJNE DZIENNIKARZY DZIAŁANIE 21 WIZYTA STUDYJNA DZIENNIKARZY Z MEDIÓW OGÓLNOPOLSKICH I ZAGRANICZNYCH 7-10 kwietnia - Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego przygotowuje dla dziennikarzy (20 osób) ofertę Study Tour. Dziennikarze zobaczą Pacanów, Kurozwęki, Rytwiany, Koprzywnicę, Ujazd i Bałtów pod kątem komercjalizacji turystyki wiejskiej oraz Sandomierz-perłę świętokrzyskiego. W ostatnim dniu wizyty dziennikarze wezmą udział w konferencji prasowej, zwiedzą Targi Agrotravel i zakończą wizytę udziałem w Biesiadzie Świętokrzyskiej DZIALANIE 22 WIZYTA STUDYJNA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW – TOUROPERATORÓW kwiecień W wizycie wezmą udział członkowie Forum Turystyki Przyjazdowej - ok. 40 osób. Głównym celem wizyty jest wprowadzenie do ofert biur podróży pakietów z ofertą przyjazdową do świętokrzyskiego. DZIAŁANIE 23 WIZYTA STUDYJNA DZIENNIKARZY Z NIEMIEC PN NA GÓRZE WIEDŹM 4 wrzesień połączona z udziałem w imprezie promocyjnej Sabat Czarownic. Celem wizyty jest promocja regionu poprzez nasze hasło pozytywne skojarzenia z magią, czarami i świętokrzyską czarownicą. DZIAŁANIE 24 WIZYTA STUDYJNA DZIENNIKARZY Z POLSKI I UKRAINY wrzesień w wizycie weźmie udział ok. 8 osób. Podczas wizyty zaprezentowane zostaną świętokrzyskie uzdrowiska i obiekty z ofertą SPA & Wellness.

Wydawnictwa INFORMATOR AGROTURYSTYCZNY DZIAŁANIE 25 format: A5, objętość: 120 stron wersja językowa: polska, angielska, niemiecka, rosyjska nakład: 7000 egzemplarzy, Termin realizacji: kwiecień 2010 PROGRAM ROZWOJU PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH DZIAŁANIE 26 format: B5 (176×250 mm) objętość: 250 stron wersja językowa: polska nakład: 1000 egzemplarzy Termin realizacji: maj 2010 ZESTAW ULOTEK W KRAINIE MOCNYCH WRAŻEŃ DZIAŁANIE 27 format: po rozłożeniu (550x205) mm, po złożeniu (110x205) mm wersja językowa: polska, angielska, niemiecka, rosyjska, nakład: egzemplarzy Termin realizacji: sierpień 2010

PODRÓŻ SZLAKIEM ARCHEO GEOLOGICZNYM DZIAŁANIE 28 format: A 5 (lub do uzgodnienia) objętość: 24 strony opracowanie graficzne z szatą indywidualną wersja językowa: polska, angielska, niemiecka, rosyjska. nakład: egzemplarzy Termin realizacji: marzec 2010 MAPA SZLAKÓW TEMATYCZNYCH DZIALANIE 29 format po obcięciu: 610x860 z etui nakład: 3000 egz. wersja językowa: polska z przebiegiem i opisem szlaków: literackiego, architektury drewnianej i obronnej, miejsc mocy archeo -geologicznego Termin realizacji: kwiecień 2010 PRZEWODNIK SZLAK LITERACKI DZIAŁANIE 30 aktualizacja i dodruk nakład: 5000 egz. EKSKLUZYWNA WERSJA CZARUJĄCE ŚWIĘTOKRZYSKIE DZIAŁANIE 31 wersja poszerzona nakład: egz. Wydawnictwa cd.

ZAGRANICZNE: UTAZAS Budapeszt (4 -7 marca), powierzchnia 8 m2 – DZIAŁANIE 32 ITB w Berlinie (10 – 12 marca), powierzchnia ok 40m2 – DZIAŁANIE 33 MITT Moskwa ( marca), powierzchnia ok. 8m2 – DZIAŁANIE 34 UKRAINE 2008 w Kijowie (październik), powierzchnia ok 20m2 – DZIAŁANIE 35 4WTM Londyn (8 – 11 listopada), powierzchnia ok 10m2 – DZIAŁANIE 36 KRAJOWE: Międzynarodowe Targi Turystyki, Rekreacji i Wypoczynku INTOUREX w Sosnowcu ( ), powierzchnia ok 20m2 – DZIAŁANIE 37 XIV Międzynarodowe Targi - Regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR w Łodzi ( ), powierzchnia ok. 30m2 – DZIAŁANIE 38 Krakowski Salon Turystyczny ( ), powierzchnia ok. 20m2 – DZIAŁANIE 39 Gdańskie Targi Turystyczne ( ), powierzchnia ok. 20m2 – DZIAŁANIE 40 AGROTRAVEL Kielce ( ), powierzchnia ok. 20m2 – DZIAŁANIE 41 XIII Targi Turystyki i Wypoczynku LATO w Warszawie ( ), powierzchnia ok. 20m2 – DZIAŁANIE 42 Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw TOUR & TRAVEL w Warszawie ( ), powierzchnia ok. 20m2 – DZIAŁANIE 43 XIX Międzynarodowy Salon Turystyczny TOUR SALON w Poznaniu (październik), powierzchnia ok 30m2 – DZIAŁANIE 44 TARGI

GADŻETY PRODUKCJA GADŻETÓW PRODUKTOWYCH DZIAŁANIE 45 W roku 2010 planowane jest stworzenie gadżetów promujących poszczególne atrakcje turystyczne. W chwili obecnej przygotowane są już projekty do wykorzystania w produkcji.

BANK WIZERUNKÓW ZAKUP FOTOGRAFII DZIAŁANIE 46 Kontynuacja działań z roku 2009, polegająca na zakupie fotografii od znanych kieleckich fotografików jak również od amatorów na potrzeby funkcjonowania portalu oraz wydawnictw i artykułów. DZIAŁANIE 2010: KONKURS ŚWIĘTOKRZYSKIE W KADRZE DZIALANIE 47 W roku 2010 planowana jest organizacja drugiej edycji konkursu fotografcznego Świętokrzyskie w kadrze. Ogłoszenie konkursu nastąpi w kwietniu 2010, rozstrzygnięcie konkursu będzie miało miejsce w październiku 2010 r. W celu nagłośnienia informacji o konkursie planuje się przeprowadzenie kampania informacyjnej w kieleckich mediach. DZIAŁANIE 2010: POZYSKANIE BAZY ZDJĘCIOWEJ OD CZŁONKÓW ROTWŚ DZIAŁANIE 48 Kontynuacja działań z roku 2009, polegająca na zbiórce fotograii od członków i osób współpracujących z ROTWŚ.

SYSTEM INFORMACJI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE ZAKUP SPRZĘTU - DOPOSAŻENIE ROTWŚ. RCIT, CIT I PIT DZIAŁANIE 49 marzec Dostawa do 2 sal konferencyjno – szkoleniowych (ROT, RCIT) oraz 2 Centrów (w Kazimierzy Wielkiej i Skarżysku-Kamiennej) i 1 Punktu IT (w Staszowie) sprzętu komputerowego, urządzeń biurowych i oprogramowania DZIAŁANIE 2010: ZAKUP WYPOSAŻENIA – MEBLE DZIAŁANIE 50 kwiecień – czerwiec 2010 Centrum Informacji Turystycznej w Kazimierzy Wielkiej i Skarżysku- Kamiennej oraz Punkt Informacji Turystycznej w Staszowie wyposażone zostaną w meble, fotele, krzesła biurowe. DZIAŁANIE 2010: OZNAKOWANIE DZIAŁANIE 51 czerwiec – grudzień Dostawa i montaż oznakowania 2 Centrów i 1 Punktu Informacji Turystycznej, atrakcji turystycznych i dojazdu do nich, wykonanie i montaż witaczy promujących produkty turystyczne W ramach tego działania wykonane zostanie: oznakowanie priorytetowych obszarów produktowych na terenie województwa oznakowanie kierunkowe do wybranych atrakcji oznakowanie Centrum IT w Skarżysku-Kamiennej, Kazimierzy Wielkiej oraz Punktu IT w Staszowie.

INTERNETOWY SYSTEM INFORMACJI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE WYKONANIE PLATFORMY REZERWACJI MIEJSC NOCLEGOWYCH ORAZ OFERT TURYSTYCZNYCH DZIAŁANIE 52 marzec –grudzień Platforma osadzona zostanie w strukturze portalu i umożliwiać będzie przeglądanie oraz rezerwację noclegów i ofert turystycznych w formie on-line. DZIAŁANIE 2010: AKCJA PROMOCYJNA W INTERNECIE DZIAŁANIE 53 kwiecień – grudzień W ramach tego działania przewiduje się: pozycjonowanie portalu wykonanie banerów reklamowych wykonanie i obsługę kampanii newssleter WYKONANIE CYFROWEGO SYSTEMU INFORMACJI TURYSTYCZNEJ DZIAŁANIE 54 styczeń – grudzień Zamówienie testów promocyjnych na portal oraz ich tłumaczenia DZIAŁANIE 2010: WYKONANIE I ZAKUP SPACERÓW WIRTUALNYCH DZIAŁANIE 55 Planowany jest zakup spacerów wirtualnych po największych atrakcjach turystycznych regionu. Spacery umieszczone zostaną na portalu

FILMY DZIAŁANIE 56 Zadanie obejmuje pozyskanie krótkich filmów promocyjnych o największych atrakcjach naszego regionu do umieszczenia na portalu oraz dla celów akcji wirusowych w Internecie. Pozyskanie filmów odbędzie się na drodze: konkursu, zakupu już gotowych materiałów, zlecenia do wykonania, obróbkę materiału dostarczonego przez RCIT wykonanego własną kamerą DZIAŁANIE 2010: KAMERKI INTERNETOWE DZIAŁANIE 57 W wybranych atrakcyjnie miejscach na terenie woj. świętokrzyskiego umieszczone zostaną kamerki internetowe, które przekazywać będą obraz na żywo na portal na ścianę multimedialną w RCIT oraz inne wskazane przez nas nośniki. W ramach tego działania przewiduję się również skomunikowanie już działających kamer np. na stokach narciarskich DZIAŁANIE 2010: GRA INTERNETOWA DZIAŁANIE 58 Zaprojektowanie i wykonanie prostej przygodowej gry platformowej związanej z motywami legend, baśni. DZIAŁANIE 2010: OZNAKOWANIE DZIAŁANIE 59 Doposażone zostaną wybrany PITy, CITy, atrakcje turystyczne w dodatkowe stojaki na materiały promocyjne, elementy oznakowania IT w tym szyldy świętokrzyskiej czarownicy. DZIAŁANIE 2010: ZAKUP KOMUNIKATÓW GŁOSOWYCH DZIAŁANIE 60 Działanie obejmuje przygotowanie z firmą PPWK komunikatów głosowych o największych atrakcjach turystycznych regionu. Użyte byłyby one w nawigacji samochodowej na auto mapach w technologii TARGEO. Głos do komunikatów podkłada znany polski lektor i dziennikarz radiowy Tomasz Knapik. INTERNETOWY SYSTEM INFORMACJI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE CD.

OZNAKOWANIE I PROMOCJA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO SZLAKU ARCHEO – GEOLOGICZNEGO KONKURS NA LOGO PROMUJĄCE SZLAK DZIAŁANIE 61 ROTWŚ ogłosiła konkurs na logo promujące Świętokrzyski Szlak Archeo - Geologiczny. Podstawowym warunkiem który spełniać ma logo, jest nawiązanie w nim do wizerunku tetrapoda - którego tropy zostały niedawno odkryte w Zachełmiu k. Zagnańska. Rozstrzygnięcie konkursu będzie miało miejsce pod koniec marca DZIAŁANIE 2010: PRACE PRZYGOTOWAWCZE DO REALIZACJI PROJEKTU DZIAŁANIE 62 Zostanie opracowana wizualizacja materiałów promocyjnych i informacyjnych wraz z uproszczoną księgą znaków dla Szlaku Archeo - Geologicznego. Dokument ten będzie stanowił wytyczne dot. szaty graficznej, umiejscowienia logotypu itp. dla tworzonych w ramach projektu wydawnictw, strony internetowej, tablic informacyjnych, aranżowanych artykułów itd. Ponadto rozpoczną się pracę związane z uzyskaniem pozwoleń na postawienie tablic informacyjnych Szlaku Archeo - Geologicznego. Powstanie również koncepcja strony internetowej promującej szlak.

KAMPANIA INFORMACYJNO PROMOCYJNA ŚWIĘTOKRZYSKICH OBSZARÓW NATURA 2000 PRACE PRZYGOTOWAWCZE DZIAŁANIE 63 W chwili obecnej ROTWŚ jest w trakcie pisania wniosku do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W ramach projektu przewiduje się następujące działania: stworzenie wydawnictw w różnych wersjach językowych (przewodnik, mapa, ulotki, plakaty) Stworzenie strony internetowej wraz z grą internetową Stworzenie czterech 10-minutowych filmów promujących Świętokrzyskie Obszary Natura 200 Aranżacja artykułów w mediach Stworzeni słuchowisk na temat Obszarów Natura 2000 Edukacja ekologiczna - opracowanie zeszytu metodycznego dla nauczycieli; warsztaty PRODUKCJE AUDIOWIZUALNE SERIAL OJCIEC MATEUSZ DZIAŁANIE 64 Od 01 kwietnia 2010 r. do 31 grudnia 2010 roku TVP 1 wyemituje w każdy czwartek dwadzieścia audycji premierowych (oraz 20 powtórek) serialu filmowego pt. Ojciec Mateusz, którego akcja rozgrywa się w Województwie Świętokrzyskim i dzięki temu ma promować region świętokrzyski. 5 odcinków będzie nadal w Sandomierzu (lecz podkreślane będzie, że leży on w woj. świętokrzyskim), natomiast 15 odcinków w innych atrakcyjnych miejscach naszego regionu, m.in. Kielcach, Pacanowie, Pińczowie, Bałtowie i Krzemionkach, Opatowie itd.

DZIAŁANIE 65 Każdy odcinek opatrzony będzie nową atrakcyjną czołówką, promującą region. Będzie to po części ukryty i na stałe scalony z serialem spot regionu. Pojawią się w tej czołówce najbardziej charakterystyczne obiekty regionu świętokrzyskiego z obecnej w danym odcinku miejscowości. Ponadto w każdej czołówce pojawi się nazwa (napis z nazwą) miejscowości, w której akcja tego odcinka się będzie rozgrywać oraz napis Świętokrzyskie. Wszystko w atrakcyjnej plastycznej formie z muzyką jednego z najsłynniejszych kompozytorów - Michała Lorenca. DZIAŁANIE 66 Każdy odcinek poprzedzony zostanie 8- sekundowym spotem reklamowym (bilbordem sponsorskim). Bilbord sponsorski w odróżnieniu od zwykłych reklam, puszczany jest juz w czasie emisyjnym filmu, stąd jest widziany niemal przez wszystkich odbiorców danej produkcji telewizyjnej. Ten spot będzie nawiązywał do bardzo atrakcyjnych spotów regionu wykonanych w zeszłym roku przez stację TVN. PRODUKCJE AUDIOWIZUALNE MUSICAL Niech mówią, że to nie jest miłość DZIAŁANIE WRZEŚNIA 2010 roku będzie miał miejsce koncert, w postaci musicalu Niech mówią, że to nie jest miłość. Autorem libretta musicalu jest Zbigniew Książek, muzyki Piotr Rubik. Przewidziana jest także promocja oraz emisja musicalu na antenie ogólnopolskiej telewizji.

INNE PRODUKCJE AUDIOWIZUALNE- wybrane wg. zasad konkursowych DZIAŁANIE 68 Marzec 2010 – opracowanie i podanie do publicznej wiadomości zasad konkursowych, wg ROT wchodzić będzie w partnerstwo/koprodukcję konkretnych przedsięwzięć audiowizualnych. Dzięki temu będziemy mogli wybrać najatrakcyjniejsze, najlepiej promujące region oraz także dające najwięcej innych korzyści dla województwa świętokrzyskiego (np. najwięcej wydanych środków w naszym regionie), produkcje telewizyjno-filmowe. Wyboru na bazie przygotowywanego systemu punktacji będzie dokonywać komisja w ROT. Dodatkowo opracowano brief dotyczący lokalizacji (atrakcji) świętokrzyskich, w których ROT chciałby aby potencjalni producenci lokowali akcje swoich dzieł. Pierwszy termin oceny ustalono na 1 maja b.r. Wybór i realizacja działań związanych z partnerstwem i kooprodukcją w kolejnych serialach, filmach dokumentalnych, programach telewizyjnych, np. nagranie i emisje przewidziano na Kwiecień - Grudzień Już do tej pory wpłynęło pierwsze wstępne deklaracje wielu producentów. Teraz powinni oni złożyć odpowiednie "wnioski" ze szczegółowym opisem i argumentacją zgodnie z opublikowanymi zasadami.W między czasie prowadzono także rozmowy z zainteresowanymi realizacją ciekawych produkcji, m.in.: - koncert Andrzeja Piasecznego -cyklu programów Medium - nowatorskiego reality show prezentującego Świętokrzyskie jako krainę niezwykłej mocy, magii, czarów, legend, rzeczy niewiarygodnych.

PRACE PRZYGOTOWAWCZE DO PROJEKTU Promocja Regionu Świętokrzyskiego poprzez produkcje audiowizualne, PR, reklamę oraz inne nowoczesne instrumenty i narzędzia tj: DZIAŁANIE 69 Opracowanie wniosku aplikacyjnego projektu, w którego zakres wchodzą następujące działania: Produkcje audiowizualne : 1.Czarująca Kapsuła - Mobilny Symulator Lotów Na Miotłach 2.Punkt informacji turystycznej z Kapsułą Małej Lady Witch 3.Opracowanie i druk wydawnictw promocyjnych, 4.Udział w targach i eventach turystycznych, 5.Akcja medialna w internecie, telewizji, radio i prasie ogólnopolskiej oraz regionalnej, promująca region, 6.Badanie wizerunku regionu, 7.Wykonanie gadżetów wizerunkowych, 8.Promocja projektu DZIAŁANIE 70 Przewiduje się realizację pierwszych działań projektowych z początkiem września. Realizacja dotyczyć będzie produkcji audiowizualnych.

INNE DZIAŁANIA PRZYGOTOWANIE KREATYWNYCH WITACZY DZIAŁANIE 71 Opracowanie i przygotowanie kreatywnych witaczy), które staną na głównych drogach wjazdowych do Województwa Świętokrzyskiego. Na witaczach znajdzie się symbol Regionu, jakim jest Czarownica.

KOSZTY KAMPANIA PROMOCYJNA WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO Lp.DziałanieKoszty Osobowe ,00 Nieosobowe110.00,00 RAZEM KOSZTY ADMINISTRACYJNE: ,00 KOSZTY OPERACYJNE (DZIAŁALNOŚĆ STATUTOWA) PROJEKT KAMPANIA PROMOCYJNA WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO Targi ,00 Eventy promocyjne ,00 Sabat Czarownic ,00 Wizyty studyjne41.000,00 Działalność wydawnicza ,00 Bank wizerunków53.000,00 Płyta CD/DVD1.000,00 System informacji turystycznej ,00 Reklama w mediach ,00 Reklama zewnętrzna ,00 Badania wizerunkowe30.000,00 RAZEM KAMPANIA: ,00 UPROSZCZONY PLAN FINANSOWY ROTWŚ NA 2010 ROK

RAZEM KAMPANIA: ,00 NATURA 2000 NARODOWY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ KAMPANIA INFORMACYJNO – PROMOCYJNA ŚWIĘTOKRZYSKICH OBSZARÓW Zarządzanie projektem 6 556,50 Obsługa księgowa 2 186,00 Wizualizacja ,00 Strona internetowa 3 000,00 Koszty utrzymania biura 4 500,00 RAZEM NATURA: ,50 KOSZTY OPERACYJNE (DZIAŁALNOŚĆ STATUTOWA) PROJEKT WYKREOWANIE I PROMOCJA MARKOWYCH PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO ORAZ ICH KOMPLEKSOWE OZNAKOWANIE System Informacji Turystycznej ,00 Sabat Czarownic20.000,00 Działalność Wydawnicza ,00 Wynajem nośnika reklamowego90.000,00 Akcja medialna w telewizji, radio i prasie ogólnopolskiej oraz regionalnej ,00 Akcja promocyjna w Internecie ,00 Gadżety40.260,00 RAZEM PRODUKTY: ,00

KOSZTY OPERACYJNE (DZIAŁALNOŚĆ STATUTOWA) PROJEKTÓW: POPRAWA WIZERUNKU TURYSTYCZNEGO REGIONU POPRZEZ PROMOCJĘ WALORÓW WCZESNOBAROKOWEGO ZAMKU KRZYŻTOPÓR W UJEŹDZIE oraz PROMOCJA REGIONU ŚWIĘTOKRZYSKIEGO POPRZEZ PRODUKCJĘ AUDIOWIZUALNE, PR, REKLAMĘ ORAZ INNE NOWOCZESNE INSTRUMENTY I NARZĘDZIA Koszty przedsięwzięć filmowo- promocyjno-telewizyjnych ,00 RAZEM KRZYŻTOPÓR ORAZ AUDIOWIZUALNY: ,00 ŚWIĘTOKRZYSKI SZLAK ARCHEO-GEOLOGICZNY Świętokrzyski Szlak Arche- Geologiczny 1.500,00 RAZEM ARCHEO-GEO: 1.500,00 AGROTRAVEL Agrotravel ,00 RAZEM AGROTRAVEL: ,00 INNE DZIAŁANIA Inne działania50.000,00 RAZEM INNE DZIAŁANIA: ,00 Strata roku ,00 RAZEM KOSZTY: ,50

PRZYCHODY Składki członkowskie ,00 POT ,00 RPO (zaliczka /kredyt) ,00 Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ,50 Świętokrzyski Szlak Arche- Geologiczny 8.500,00 Agrotravel ,00 RAZEM PRZYCHODY: ,50 WYNIK FINANSOWY: 8.800,00 ZYSK