Zespoły badawcze projektu naukowego Specjalne potrzeby uczniów w kontekście Ramowego programu edukacyjnego w celach kształcenia podstawowego 2007-2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Advertisements

SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
Szkoły Globalne w akcji Cel ogólny Stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
1 Kartuzy, 22 października 2010 r. Założenia do zmian w ustroju szkolnym w Polsce.
System pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
Oto my- samorząd uczniowski. -JESTEŚMY JEDYNYMI REPREZENTANTAMI UCZNIÓW W SZKOLE -MAMY PRAWO DO ORGANIZACJI ŻYCIA SZKOLNEGO, UMOŻLIWIAJĄCEGO ZACHOWANIE.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
DIE INITIATIVE SCHULEN: PARTNER DER ZUKUNFT INICJATYWA SZKOŁY: PARTNERZY RZYSZŁOŚCI.
1 Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia Poddziałanie Modernizacja treści i metod kształcenia – projekty.
Projekt zmian w ustawie o systemie oświaty (marzec 2011 r.)
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Szkolnictwo w Wielkiej Brytanii
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
STAN REALIZACJI PORADNICTWA ZAWODOWEGO W LUBUSKICH SZKOŁACH stan za rok szkolny 2010/2011 Jesionka 27 – 28 marca 2012 r.
RADOSNA SZKOŁA (I edycja – 2009 r.). złożone wnioski miejsca zabaw place zabaw JST 144 stowarzyszenia i osoby fizyczne 15 wnioski szkół zakup 1.
Cele i założenia projektu Akademia Młodych Noblistów Paulina Kędzierska Koordynator projektu Akademia Młodych Noblistów.
Technologia Informacyjna w SP 1 w Choszcznie
ZAJĘCIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE GRUPA II
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW INŻYNIER BUDOWNICTWA.
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Najważniejsze zmiany w rozporządzeniach dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowanej w szkole.
Strategie badań – ilościowe v. jakościowe - porównanie
Nasza szkoła. Środowisko szkoły Środowisko szkoły społeczno - wychowawcze Środowisko szkoły społeczno - instytucjonalne.
Porusz umysł Uczniowie i Uczennice Stowarzyszeniowej Publicznej Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Górażdżach.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Ćwiczę, uczę się, wygrywam Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX Działanie 9.1, Poddziałanie.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Biblioteka Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Stopnicy Działalność Cele biblioteki Regulamin Dokumenty audiowizualne Regulamin Internetowego Centrum Informacji.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
L.I.P.S.S. Helmut Loidl koordynator Transfer po uko ń czeniu szko ł y podstawowej jest obecnie najgor ę tszym tematem w Europie. Nie przyj ę cie na.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Projekt finansowany ze środków 5PR Badań i Rozwoju Wprowadzenie do projektu EurEnDel Technologiczne i społeczne wizje sektora energetycznego do roku 2030.
Walidacja produktu finalnego projektu innowacyjnego „Myśleć, pracować, współpracować. Kompetencje społeczne na rynku pracy” Warszawa, 10 lutego 2012.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dzieci i uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ( w tym dzieci i uczniowie niepełnosprawni i niedostosowani społecznie) w publicznych przedszkolach.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

Zespoły badawcze projektu naukowego Specjalne potrzeby uczniów w kontekście Ramowego programu edukacyjnego w celach kształcenia podstawowego

Przedmiot projektu naukowego Systematyczna twórcza działalność w zakresie kształcenia inkluzywnego uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole podstawowej Akcentując implementację Ramowego programu edukacyjnego dla kształcenia podstawowego Nauczanie zgodnie z programem szkolnym nauczania (od roku szkolnego 2007/08)

Cel projektu naukowego Analiza determinantów społecznych edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi u nas Komparacja z rezultatami badań zagranicznych W zakresach: legislatywny zakres szkoły, wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, curriculum - dyferencowane curriculum, kształcenie przed- i podyplomowe nauczycieli

Zespoły badawcze projektu naukowego Projekt naukowy jest opracowany do podgrup parcjalnych według poszczególnych pracowników naukowych tak, aby zawierały one wszystkie zaprojektowane zakresy badań Na tej zasadzie ustawiono 13 zespołów badawczych, cele których będziemy w tym miejscu prezentować

1. Społeczne determinanty kształcenia inkluzywnego Cel badania Analiza determinantów społecznych kształcenia inkluzywnego, porównanie w wybranych krajach UE, poszukiwanie czynników, determinujących proces inkluzywny Analiza roli pomocy społecznej w procesie kształcenia inkluzywnego, lącznie z terapią

2. Inkluzywne kształcenie skierowane na uczniów z zaburzeniami zachowania Cel badania Skupienie się na badaniach empirycznych w środowisku szkół głównego nurtu w ramach kształcenia przedszkolnego kształcenia podstawowego W środowisku instytucji szkolnych wychowania prewencyjnego, wychowania zapobiegawczo- ochronnego oraz w ośrodkach wychowawczych

3. Działalność badawcza skierowana na grupy niepełnosprawne Cel badania Uformowanie typologii charakterystycznego środowiska społecznego w kontekście ucznia szkoły podstawowej Projekt koncepcji optymalnego podejścia stymulacyjno-edukacyjnego, którego wynikiem będzie jego pomyślne życie w klasie szkolnej

4. Interwencja u uczniów niepełnosprawnych Cel badania Analiza współczesnych środków interwencyjnych w szkolnictwie u uczniów niepełnosprawnych (terapie)

5. Kształcenie i wychowanie uczniów utalentowanych Cel badania Ustalenie stanu aktualnego możliwości dostępu do nauki uczniów nadzwyczajnie utalentowanych w RCz i za granicą Analiza dostępnych źródeł informacyjnych Przeprowadzenie badań w celu orientacji w wybranych szkołach w RCz

6. Curriculum szkolne kształcenia podstawowego w edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami Cel badania Ustalenie stanu przygotowania szkół do inkluzji uczniów ze specjalnymi potrzebami nauczania Udostępnienie nauczycielom zastosowania integrujących czynności dydaktycznych Implementacja wyników do przed - i podyplomowego przygotowania nauczycieli szkoły podstawowej (pedagogika szkolna, dziedziny dydaktyczne)

7. Badanie e mpiryczne orientowane na język czeski i komunikację językową Cel badania Nastawienie się na ustalenie stanu aktualnego w nauczaniu języka czeskiego uczniów ze specjalnymi potrzebami nauczania w wybranych szkołach w Brnie Nastawienie się na problematykę uczniów z obcojęzycznego środowiska Nastawienie się na problematykę zdolności językowych i komunikacyjnych uczniów niepełnosprawnych Wsparcie twórczości i ciągłej modyfikacji szkolnych programów nauczania w konkretnych i ogólnie obowiązujących warunkach szkolnych w stosunku do nauczania inkluzywnego

8. Badanie empiryczne orientowane na języki obce Cel badania Ustalenie stanu aktualnego nauki języków obcych uczniów niepełnosprawnych w szkołach w Brnie Sprawdzenie i ustalenie efektywności wybranych aktywności nauczania oraz metod relewantnych dla danej grupy docelowej uczniów (elementy kierunków alternatywnych, metody pisania twórczego, ocena) Wytworzenie konkretnych pomysłów do nauki języków uczniów niepełnosprawnych

9. Interwencja u uczniów z niewydolnością komunikacyjną Cel badania Analiza uczęszczania uczniów z niewydolnością komunikacyjną w szkołach podstawowych w Brnie Zapewnienie dalszej kontynuacji w związku ze zrealizowanym badaniem rozwoju kompetencji komunikacyjnych u dzieci w przedszkolach w Brnie, włącznie z środkami interwencyjnymi

10. Kształcenie uczniów ze specyficznymi rodzajami zaburzeń w związku z nauczaniem Cel badania Analiza współczesnego stanu w szkołach podstawowych w sferze integrowania uczniów niepełnosprawnych Analiza współczesnego stanu w szkołach podstawowych w sferze integrowania uczniów ze specyficznymi rodzajami zaburzeń w związku z nauczaniem w matematyce (dyskalkulia)

11. Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w zakresie edukacyjnym Człowiek i zdrowie – wychowanie zdrowotne Cel badania Sprawdzenie, analiza stanu i respektowanie warunków integracji Osobowość, adaptabilność społeczna uczniów integrowanych Od strony szkoły- umiejętności, nastawienie i przygotowanie pedagogów, istnienie niezbędnego wyposażenia materialnie technicznego Od strony szkoły – skierowanie uwagi na uformowanie nastawień do uczniów integrowanych w kontekście kolegów szkolnych

12. Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w zakresie edukacji Człowiek i świat pracy Cel badania Analiza stanu współczesnego w zakresie orientacji zawodowej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Jaką rolę w poradnictwie zawodowym spełniają poszczególne subiekty w szkołach – pracownicy poradni szkolnych, nauczyciel klasy, nauczyciele poszczególnych przedmiotów Jaką pozycję i postać posiada temat wyboru zawodu w szkolnych programach edukacyjnych

13. Edukacja uczniów z potrzebami specjalnymi za pośrednictwem wychowania dramatycznego Cel badania Rozwój kompetencji osobowości i społecznych u uczniów ze specjalnymi potrzebami nauczania za pośrednictwem wychowania dramatycznego Rozwiązywanie sytuacji problemowych za pomocą metod wychowania dramatycznego

Konferencje z udziałem międzynarodowym 2007 – Podejście do edukacji uczniów ze specyficznymi zaburzeniami nauczania 2007 – Wychowanie i kształcenie uczniów utalentowanych i nadzwyczajnie utalentowanych 2008 – Kształcenie uczniów z niewydolnością komunikacyjną 2009 – Kształcenie uczniów niepełnosprawnych społecznie – Wychowanie dramatyczne w szkołach z inkluzją 2010 – Kształcenie uczniów utalentowanych 2011 – Przygotowanie przed- i podyplomowe nauczycieli 2012 – Kształcenie uczniów niepełnosprawnych 2013 – Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami nauczania w szkole podstawowej