Informacja o wynikach kontroli i wydanych zaleceniach pokontrolnych w domach pomocy społecznej województwa małopolskiego grudzień 2013 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Młodzieżowe Biuro Pracy. Młodzieżowe Biura Pracy zostały powołane do życia już 10 lat temu. Nasze do dziś funkcjonuje u boku Powiatowego Urzędu Pracy,
Advertisements

Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Turystyka zdrowotna.
System Stypendialny W Gminie Żyraków. Podstawa prawna: Uchwała nr V/73/03 Rady Gminy w Żyrakowie z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie: zasad udzielania.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata stan wdrażania czyli co udało się zrobić? I co jeszcze przed nami? Mariusz Bednarz 1.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie Sytuacja cudzoziemców wykonujących pracę na podstawie oświadczeń pracodawców Analiza na dzień r.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Dobre praktyki: Spółdzielnia Socjalna KREATYWNI Toruń, 27/09/2013 Organizator.
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Punkt wymiany sprawnego, ale niepotrzebnego sprzętu RTV/AGD oraz wolontariat na terenie gminy Stare Babice. Koczargi Stare, r., Katarzyna Skibińska,
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Badanie sprawozdań finansowych i kontrola wewnętrzna
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
Śląski Oddział Wojewódzki NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA z siedzibą w Katowicach Kształtowanie się nakładów finansowych na świadczenia zdrowotne w latach.
Doskonalenie sprawowania nadzoru pedagogicznego Podstawa prawna 1. Rozporządzenie MENiS w/s szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (...)
Rozporządzenie z dnia r w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Opinie warszawiaków na temat organizacji UEFA EURO 2012 Warszawa, sierpień 2011 Opracowanie: Urząd m.st. Warszawy Centrum Komunikacji Społecznej.
Odpowiedzialność prawna rodziców i opiekunów. Przepisy Art PRD Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła.
Projektowanie stanowiska pracy w pozycji siedzącej
System gospodarki rynkowej
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Władza lokalna w Polsce
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Następstwa ODD ODD może przekształcić się w Zespół Zaburzenia Zachowania tj. CD (Conduct Disorder), Dzieci z tym zespołem to jednostki niedostosowane społecznie!
Mł. kpt. inż. Tomasz Kiełbasa Zastępca Kierownika Jednostki Certyfikującej Poznań, 27 kwietnia 2010 r. M IĘDZYNARODOWE TARGI OCHRONY PRACY, POŻARNICTWA.
RADOSNA SZKOŁA (I edycja – 2009 r.). złożone wnioski miejsca zabaw place zabaw JST 144 stowarzyszenia i osoby fizyczne 15 wnioski szkół zakup 1.
1 Charakterystyka Województwa Wrocław wg stanu na dzień 31 października 2006 roku RAPORT O WYNIKACH RESTRUKTURYZACJI PROWADZONEJ W OPARCIU O USTAWE.
Ewa Amghar, Barbara Bułat BIBLIOTEKARZ – ZAWÓD Z PRZYPADKU, Z PRZYMUSU CZY Z MARZEŃ? MOTYWY WYBORU ZAWODU PRZEZ PRACOWNIKÓW BIBLIOTEKI JAGIELLOŃSKIEJ.
Podjęcia pracy przez osoby wyrejestrowane z ewidencji Powiatowego Urzędu Pracy w Radziejowie raport za rok 2011.
Analiza migracji pacjentów na Mazowsze oraz związane z tym koszty finansowe ponoszone przez MOW NFZ i placówki medyczne MAZOWIECKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NFZ.
DOŚWIADCZENIA PONAD GRANICAMI gdyńsko – helsingborskie partnerstwo na rzecz osób niepełnosprawnych Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Zabezpieczenia należytego wykonania zobowiązań wynikających z.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Umowa o dofinansowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kwalifikowanie wydatków c.d. ( najczęściej występujące problemy.
Bohdan Rożnowski Konrad Konefał
Postawy pracowników i pracodawców wobec rynku pracy Prezentacja wyników badań ankietowych Bohdan Rożnowski Konrad Konefał Projekt realizowany w ramach.
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Dzień Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w naszej szkole.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Stan wdrażania funduszy strukturalnych w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata w Podregionie Północnym województwa łódzkiego.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
Weronika Schneider. Na fotografiach widać obecne budynki Polpharmy.
Zmiany w Przepisach Gry w Piłkę Nożną od 1 września 2006r. Kolegium Sędziów Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
Prawo o aktach stanu cywilnego
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ 17 grudnia 2012.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Konferencja prasowa z okazji VIII Światowego Dnia FAS 8 września 2008 r. Świadomość zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Procedura zaskarżania aktów administracyjnych według prawa polskiego Jolanta Kochanowska – Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska Frankfurt nad Odrą,
KLIMAT PROWADZENIA BIZNESU W POWIECIE SOKÓLSKIM w latach prezentacja wyników ankiet przeprowadzonych wśród lokalnych przedsiębiorców.
1. Wsparcie pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i ich pracowników szansą stabilizacji regionalnego rynku pracy. Departament Rozwoju Regionalnego.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Konsekwencje dla działalności DPS wynikające z ustawy o ochronie
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Nowe umiejętności zawodowe - szansą na lepszą przyszłość Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

Informacja o wynikach kontroli i wydanych zaleceniach pokontrolnych w domach pomocy społecznej województwa małopolskiego grudzień 2013 r.

W 2013 roku w domach pomocy społecznej przeprowadzono: – 35 kontroli kompleksowych (na 38 zaplanowanych), – 10 kontroli doraźnych i wizytacji. Temat kontroli kompleksowych obejmował zagadnienia z zakresu podstawowych usług opiekuńczych, wspomagających oraz zaspakajających potrzeby bytowe, świadczonych przez Dom na rzecz mieszkańców w ramach obowiązującego standardu. Kontrole doraźne obejmowały zagadnienia poruszane w skargach lub sygnałach o nieprawidłowościach. Zakres usług świadczonych w domach pomocy społecznej należy ocenić pozytywnie, pomimo stwierdzonych nieprawidłowości.

Na podstawie wyników przeprowadzonych kontroli stwierdzono, że głównymi problemami Domów są braki finansowe na bieżące funkcjonowanie, braki kadrowe i lokalowe. Znaczna część dps usytuowana jest w budynkach, pierwotnie pełniących funkcje dworów, hoteli robotniczych, domów wczasowych, które adaptowano do potrzeb placówek sprawujących całodobową opiekę. Problemy ekonomiczne tych placówek wiążą się z koniecznością remontów, wymiany zużytego wyposażenia. Problemy kadrowe związane są z fluktuacją pracowników, niskimi płacami za ciężką, wyczerpującą i odpowiedzialną pracę. Utrzymanie wymaganego na mocy rozporządzenia w sprawie domów pomocy społecznej wskaźnika zatrudnienia generuje koszty, które nie pozostają bez wpływu na ogólną kondycję finansową dps.

Domy pomocy społecznej w liczbach Na terenie województwa małopolskiego funkcjonuje 91 dps, w tym dla: osób w podeszłym wieku– 15 osób przewlekle somatycznie chorych– 18 osób przewlekle psychicznie chorych– 25 dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie– 14 dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie– 6

Na terenie Małopolski funkcjonują domy pomocy społecznej, które mogą być prowadzone w jednym budynku łącznie dla 2 profili, zgodnie z art. 56a ustawy o pomocy społecznej. Są to dps dla: osób w podeszłym wieku oraz przewlekle somatycznie chorych – 7 dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie oraz dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie – 3 osób przewlekle somatycznie chorych oraz niepełnosprawnych fizycznie – 1

Profil dla osób przewlekle psychicznie chorych oraz osób w podeszłym wieku/przewlekle somatycznie chorych, których łączenie w świetle przepisów ustawy o pomocy społecznej jest dopuszczalny pod warunkiem funkcjonowania w oddzielnych budynkach – 2

Według stanu na dzień 31 grudnia 2011 r. w województwie małopolskim było 7412 miejsc w dps, w tym: w domach samorządów 5793 miejsca, w domach podmiotów niepublicznych 1619 miejsc. Według stanu na 31 grudnia 2012 r. było 7454 miejsc, w tym: w domach samorządów 5848 miejsc, a w domach pomocy społecznej podmiotów niepublicznych 1606 miejsc.

Nieprawidłowości w organizacji i funkcjonowaniu dps Niewystarczający nadzór nad prawidłowością rozliczania środków finansowych mieszkańców. Nieprawidłowe rozliczanie pobranych środków finansowych od mieszkańców Nieprawidłowe zwalnianie z wnoszenia odpłatności za pobyt w dps z tytułu nieobecności nieprzekraczającej 21 dni w roku kalendarzowym (pobyt w szpitalu).

Nieprawidłowości w organizacji i funkcjonowaniu dps Nieuczestniczenie pracowników zespołu terapeutyczno-opiekuńczego co najmniej raz na dwa lata w organizowanych przez dyrektora domu szkoleniach na temat praw mieszkańca domu oraz kierunków prowadzonej terapii, a także metod pracy z mieszkańcami. Nieustalanie przez pracownika socjalnego, przed przyjęciem osoby do domu, jej aktualnej sytuacji w miejscu zamieszkania lub pobytu.

Nieprawidłowości w organizacji i funkcjonowaniu dps Brak uchwytów i poręczy w pomieszczeniach sanitarnych stosownie do potrzeb mieszkańców

Nieprawidłowości w organizacji i funkcjonowaniu dps Pomieszczenia mieszkalne nie są sprzątane w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz dziennie. Stosowanie, dokumentowanie środków przymusu bezpośredniego niezgodnie z obowiązującymi przepisami ustawa z dnia 19 sierpnia 1994 roku o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2011 r. Nr 231 poz j.t.), rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 28 czerwca 2012 r. w sprawie sposobu stosowania i dokumentowania zastosowania przymusu bezpośredniego oraz dokonywania oceny zasadności jego zastosowania (Dz. U. z 2012 r. poz. 740).

Bariery architektoniczne

Nieprawidłowości w organizacji i funkcjonowaniu dps Przyjmowanie osób na podstawie umowy-cywilnoprawnej z pominięciem trybu postępowania administracyjnego określonego w art ustawy o pomocy społecznej Niewystarczający wskaźnik zatrudnienia Istotnym elementem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania dps jest wykwalifikowany personel zatrudniony w określonym wymiarze czasu pracy. W praktyce obserwowany jest model zatrudnienia, którego struktura opiera się również na pracownikach nie będących bezpośrednio zatrudnionych na stanowiskach opiekuńczo-terapeutycznych. Są to pracownicy działu technicznego (kierowca, konserwator, praczka), administracyjnego (obsługa księgowości, kadr). Udział tych osób w zespołach opiekuńczo-terapeutycznych jest uzasadniany wyborem mieszkańca, który pracownikiem pierwszego kontaktu uczynił osobę zatrudnioną w innym aniżeli opiekuńczy, dziale.

Faktury za leki Występowały przypadki, że faktury za leki nie pozwalały zidentyfikować mieszkańca, dla którego leki zostały zakupione – co jest niezgodne ze stanowiskiem Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego

Dziękujemy za uwagę