Poznać, zrozumieć, wzmocnić przez aktywność do integracji Projekt systemowy Projekt systemowy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Chojnicach Chojnice.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POZNAĆ, ZROZUMIEĆ, WZMOCNIĆ PRZEZ AKTYWNOŚĆ DO INTEGRACJI PROJEKT SYSTEMOWY ( kontynuacja ) POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W CHOJNICACH CHOJNICE 2010.
Advertisements

SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
Młodzieżowe Biuro Pracy. Młodzieżowe Biura Pracy zostały powołane do życia już 10 lat temu. Nasze do dziś funkcjonuje u boku Powiatowego Urzędu Pracy,
Pokonaj bariery, wykorzystaj szanse projekt systemowy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmnie.
Socjologia rynku pracy
Komunikacja interpersonalna
Jacek Posłuszny Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie Możliwości finansowania projektów oświatowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
Dobre praktyki: Spółdzielnia Socjalna KREATYWNI Toruń, 27/09/2013 Organizator.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Przysiek, 27 września 2013 r. Organizator.
Szkoły Globalne w akcji Cel ogólny Stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję
Otwiera horyzonty na pracę… Krok po kroku jak stać się bezrobotnym Prawa i obowiązki bezrobotnego.
Szkolenie dla pedagogów Szkolenie dla pedagogów Comenius Regio Radom 2011.
Kliknij, aby edytować styl wzorca tytułu Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu 1.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
WSTĘPNY MODEL WIELOKULTUROWEJ BIBLIOTEKI. Ramy modelu Filary wielokulturowej biblioteki: Współpraca Włączanie Wzmacnianie Widoczność Sposoby działania.
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
Projekt "Europejskie perspektywy" - Działanie 1.3 SPO RZL 1 Projekt : "Europejskie perspektywy" Realizator: POWIATOWY URZĄD PRACY W OPOLU LUBELSKIM Okres.
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
DARCZYŃCY GMINA BOREK WLKPGMINA GOSTYŃGMINA KROBIA GMINA PIASKI GMINA POGORZELA GMINA PONIEC POWIAT GOSTYŃSKI GMINA PĘPOWO.
Cele i założenia projektu Akademia Młodych Noblistów Paulina Kędzierska Koordynator projektu Akademia Młodych Noblistów.
Diversity Index - wyniki badań ilościowych Małgorzata Lelińska PKPP Lewiatan Grudzień 2011 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Konferencja podsumowująca projekt Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Wpływ warunków.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Indywidualny Projekt Kariery – portfolio dla młodzieży w województwie łódzkim 1 stycznia – 30 września 2007 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
NAUKA DLA BIZNESU INNOWACYJNA FARMACJA Prezentacja projektów realizowanych w ramach działań Uczelni Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.
Podsumowanie wdrożonych środków finansowych w ramach 4 osi priorytetowej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Europejski Fundusz Rolny.
FUNDACJA IM. STEFANA BATOREGO PROJEKT: ŻWIREK I MUCHOMOREK – Z PRZYJACIELEM ŁATWIEJ ! KWOTA DOTACJI: 7 000,00 zł
Procedura naboru projektów systemowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
ZIELONY CERTYFIKAT. - wyróżnione placówki ZIELONY CERTYFIKAT - zasięg programu.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Specjalna – znaczy najlepsza Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr.
Ćwiczę, uczę się, wygrywam Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX Działanie 9.1, Poddziałanie.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Doświadczenia i plany województwa zachodniopomorskiego w zakresie wsparcia osób niepełnosprawnych w Regionalnym Programie.
SKUTECZNE SŁUŻBY NA EURO Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskie w ramach Europejskiego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Konferencja DOBRE PRAKTYKI I METODY SKUTECZNEJ AKTYWIZACJI OSÓB DOJRZAŁYCH W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM Gdynia, dnia 5 listopada 2013 r.
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
1. Wsparcie pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i ich pracowników szansą stabilizacji regionalnego rynku pracy. Departament Rozwoju Regionalnego.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – konkursy w 2010 roku - Prowadząca: Martyna Sawicka Gdańsk,
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Rola ekonomii społecznej w aktywnej integrac j i Prowadzi: Krzysztof M argol Zajęcia prowadzone w ramach projektu POKL /12 Przez projekt.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
POZNAĆ, ZROZUMIEĆ, WZMOCNIĆ- PRZEZ AKTYWNOŚĆ DO INTEGRACJI PROJEKT SYSTEMOWY ( kontynuacja ) POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W CHOJNICACH CHOJNICE.
POZNAĆ, ZROZUMIEĆ, WZMOCNIĆ PRZEZ AKTYWNOŚĆ DO INTEGRACJI PROJEKT SYSTEMOWY WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
WYŻSZE UMIEJĘTNOŚCI – LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ. CELE PROJEKTU WPROWADZNIE INNOWACYJNYCH USŁUG EDUKACYJNYCH POWIĄZANYCH Z POTRZEBAMI RYNKU PRACY I ASPIRACJAMI.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt pn.: "Budowa infrastruktury rekreacyjno – wypoczynkowej w gminie Zębowice" Gminny Ośrodek Informacji, Kultury i Czytelnictwa w Zębowicach.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
Nowe umiejętności zawodowe - szansą na lepszą przyszłość Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

Poznać, zrozumieć, wzmocnić przez aktywność do integracji Projekt systemowy Projekt systemowy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Chojnicach Chojnice 2008

Zespół Projektowy Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie Ul. Lichnowska Chojnice tel./fax. (0-52) Andrzej Gąsiorowski Krystyna Partyka Elżbieta Kop Ostrowska Andrzej Łangowski Sławomira Miszke Monika Kochanek Beata Januszewska Ewelina Słomińska

Informacje o projekcie oNr i nazwa Priorytetu: VII. Promocja integracji społecznej oNr i nazwa Działania: 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji oNr i nazwa Poddziałania: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie oTytuł projektu: Poznać, zrozumieć, wzmocnić – przez aktywność do integracji oOkres realizacji: 1 lipiec – 31 grudzień 2008r. oObszar realizacji: Powiat Chojnicki

Cel projektu: Cel główny: Zwiększenie szans osób zagrożonych wykluczeniem społecznym na aktywne funkcjonowanie w życiu społecznym i zawodowym Zwiększenie szans osób zagrożonych wykluczeniem społecznym na aktywne funkcjonowanie w życiu społecznym i zawodowym Cele szczegółowe: Wzrost aktywności społecznejWzrost aktywności społecznej Zwiększenie potencjału zawodowegoZwiększenie potencjału zawodowego Nabycie nowych umiejętnościNabycie nowych umiejętności Poprawa i utrzymanie sprawności psychofizycznej niepełnosprawnych uczestników projektuPoprawa i utrzymanie sprawności psychofizycznej niepełnosprawnych uczestników projektu Poprawa warunków mieszkaniowych wychowanków rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo - wychowawczychPoprawa warunków mieszkaniowych wychowanków rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo - wychowawczych

Grupy docelowe: 20 osób bezrobotnych, poszukujących pracy lub nie pozostających w zatrudnieniu, będących w wieku aktywności zawodowej, korzystający ze świadczeń pomocy społecznej, należący do grupy osób niepełnosprawnych, w tym z zaburzeniami psychicznymi oraz osoby opuszczające rodziny zastępcze oraz placówki opiekuńczo-wychowawcze. 20 osób bezrobotnych, poszukujących pracy lub nie pozostających w zatrudnieniu, będących w wieku aktywności zawodowej, korzystający ze świadczeń pomocy społecznej, należący do grupy osób niepełnosprawnych, w tym z zaburzeniami psychicznymi oraz osoby opuszczające rodziny zastępcze oraz placówki opiekuńczo-wychowawcze. W tym: W tym: 10 osób w wieku lat, kontynuujące naukę i nie pozostające w zatrudnieniu, otrzymujące świadczenia pieniężne na kontynuację nauki 10 osób w wieku lat, kontynuujące naukę i nie pozostające w zatrudnieniu, otrzymujące świadczenia pieniężne na kontynuację nauki oraz oraz 10 osób niepełnosprawnych, w tym z zaburzeniami psychicznymi, nie pozostające w zatrudnieniu i korzystające ze świadczeń z pomocy społecznej i środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w wieku od 18 do 35 lat. 10 osób niepełnosprawnych, w tym z zaburzeniami psychicznymi, nie pozostające w zatrudnieniu i korzystające ze świadczeń z pomocy społecznej i środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w wieku od 18 do 35 lat.

Wartość projektu: Możliwość pozyskania dodatkowych środków finansowych z EFS przyczyni się do: rozwoju różnorodnych form pomocyrozwoju różnorodnych form pomocy nabycie nowych umiejętnościnabycie nowych umiejętności zapewnienie kompleksowego wsparcia w postaci warsztatów psychoedukacyjnych i usług doradcy zawodowegozapewnienie kompleksowego wsparcia w postaci warsztatów psychoedukacyjnych i usług doradcy zawodowego zwiększenie aktywności na rynku pracy oraz wiary we własne możliwościzwiększenie aktywności na rynku pracy oraz wiary we własne możliwości zapewnienie osobom niepełnosprawnym utrzymania sprawności psychofizycznejzapewnienie osobom niepełnosprawnym utrzymania sprawności psychofizycznej

Działania: Aktywna integracja: - zawarcie 10 kontraktów socjalnych z pełnoletnimi wychowankami rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych: -aktywizacja edukacyjna: skierowanie i sfinansowanie kursu prawa jazdy, -aktywizacja zawodowa: -aktywizacja zawodowa: poradnictwo doradcy zawodowego oraz warsztaty psychoedukacyjne. - wsparcie działań na rzecz integracji społecznej i zawodowej 10 osób niepełnosprawnych w formie warsztatów psychoedukacyjnych, poradnictwa doradcy zawodowego oraz udział w turnusie rehabilitacyjnym. Praca socjalna: zatrudnienie dwóch pracowników socjalnych oraz wyposażenie stanowisk pracy.

Zarządzanie projektem: Zarządzanie projektem: Koordynator Projektu – koordynowanie prac Zespołu Projektowego; komunikacja z IP II; reagowanie na zmiany; monitoring jakościowy projektu, sporządzanie wniosków o płatność w części merytorycznej, nadzór nad realizacją projektu Koordynator Projektu – koordynowanie prac Zespołu Projektowego; komunikacja z IP II; reagowanie na zmiany; monitoring jakościowy projektu, sporządzanie wniosków o płatność w części merytorycznej, nadzór nad realizacją projektu Promocja projektu: Promocja projektu: Zamieszczanie informacji o projekcie na stronie internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Chojnicach i na tablicy ogłoszeń w siedzibie PCPR Zamieszczanie informacji o projekcie na stronie internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Chojnicach i na tablicy ogłoszeń w siedzibie PCPR Przygotowanie pakietów informacji dla lokalnych mediów. Przygotowanie pakietów informacji dla lokalnych mediów.

Rezultaty twarde: objęcie 10 osób kontraktami socjalnymi – indywidualnymi programami usamodzielnienia,objęcie 10 osób kontraktami socjalnymi – indywidualnymi programami usamodzielnienia, objęcie 10 osób niepełnosprawnych umowami – wsparciem działań na rzecz integracji społecznej i zawodowej,objęcie 10 osób niepełnosprawnych umowami – wsparciem działań na rzecz integracji społecznej i zawodowej, uzyskanie przez 10 osób zaświadczenia o ukończeniu 60 – godzinnego kursu zawodowego,uzyskanie przez 10 osób zaświadczenia o ukończeniu 60 – godzinnego kursu zawodowego, udział 10 osób w turnusie rehabilitacyjnym,udział 10 osób w turnusie rehabilitacyjnym, ukończenie przez 20 osób warsztatów psychoedukacyjnych (18 godz.),ukończenie przez 20 osób warsztatów psychoedukacyjnych (18 godz.), skorzystanie przez 20 osób z usług doradcy zawodowego,skorzystanie przez 20 osób z usług doradcy zawodowego, uzyskanie przez 10 osób zaświadczenia lekarskiego o zdolności do podjęcia kursu zawodowego,uzyskanie przez 10 osób zaświadczenia lekarskiego o zdolności do podjęcia kursu zawodowego, poprawa warunków mieszkaniowych dla usamodzielnionych wychowanków (pomoc na zagospodarowanie w formie rzeczowej),poprawa warunków mieszkaniowych dla usamodzielnionych wychowanków (pomoc na zagospodarowanie w formie rzeczowej),

Rezultaty miękkie: nabycie nowych umiejętności psychospołecznych i zawodowych,nabycie nowych umiejętności psychospołecznych i zawodowych, podnoszenie poczucia własnej wartości,podnoszenie poczucia własnej wartości, poprawa autoprezentacji w celu skutecznego poszukiwania zatrudnienia,poprawa autoprezentacji w celu skutecznego poszukiwania zatrudnienia, nabycie nowych umiejętności pracy w zespole,nabycie nowych umiejętności pracy w zespole, zwiększenie motywacji do aktywnego poszukiwania pracy,zwiększenie motywacji do aktywnego poszukiwania pracy, zwiększenie skuteczności rozwiązywania problemów.zwiększenie skuteczności rozwiązywania problemów.

Monitoring: przeprowadzenie dwóch ankiet wśród osób niepełnosprawnych i wychowanków rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo – wychowawczych na początkuprzeprowadzenie dwóch ankiet wśród osób niepełnosprawnych i wychowanków rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo – wychowawczych na początku i na końcu projektu, i na końcu projektu, udział pracowników socjalnych w działaniach na rzecz integracji społecznej i zawodowej osób niepełno-sprawnych i wychowanków rodzin zastępczychudział pracowników socjalnych w działaniach na rzecz integracji społecznej i zawodowej osób niepełno-sprawnych i wychowanków rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo – wychowawczych, i placówek opiekuńczo – wychowawczych, opinia doradcy zawodowego o uczestnikach projektu,opinia doradcy zawodowego o uczestnikach projektu, samokontrola zarządzających projektem.samokontrola zarządzających projektem.

Projekt budżetu: oKoszty ogółem – ,00 zł oKoszty bezpośrednie – ,00 zł - Aktywna integracja – ,00 zł - Aktywna integracja – ,00 zł - Praca socjalna – ,00 zł - Praca socjalna – ,00 zł - Zarządzanie projektem – 2.800,00 zł - Zarządzanie projektem – 2.800,00 zł - Promocja projektu – 2.370,00 zł - Promocja projektu – 2.370,00 zł oKoszty pośrednie – 3.000,00 zł oCross-financing w kosztach ogółem – ,00 zł (10,38%) oWkład własny – ,00 zł oWnioskowane dofinansowanie – ,00 zł oKoszt przypadający na jednego uczestnika – 6.288,55 zł