Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny
Advertisements

Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
FUNKCJA L I N I O W A Autorzy: Jolanta Kaczka Magdalena Wierdak
Dzień Jak będzie ładna pogoda, to zbiórka jest pod tunelem z rowerami o 9:40 Jeżeli pogoda nie dopisze, to zbiórka jest pod moim domofonem.
DYFRAKCJA ŚWIATŁA NA SIATCE DYNAMICZNEJ
Socjologia rynku pracy
Wprowadzenie nowego pracownika do organizacji
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Komunikacja interpersonalna
TURYSTYKA W INTERESACH
Analiza matematyczna III. Funkcje Funkcje II – własności podstawowe
III. Proste zagadnienia kwantowe
POSTĘPOWANIE EGZEKUCYJNE ćwiczenia /art..13 UPE/
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Szkolenie pracownika nowoprzyjętego
Podstawowe jednostki informacji, co to jest bit i bajt?
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
Podstawy programowania
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I ZARZĄDZANIE ROZWOJEM FIRMY Specjalność proponowana wspólnie przez Katedrę Zarządzania Przedsiębiorstwem Katedrę Przedsiębiorczości.
Szkolenie dla pedagogów Szkolenie dla pedagogów Comenius Regio Radom 2011.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
ALGORYTM.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
Towaroznawstwo i Zarządzanie Jakością Absolwenci specjalności są specjalistami w zakresie kształtowania, oceny i ochrony jakości produktów i usług. W trakcie.
Zajęcia fakultatywne Wydział Lekarski Rok IV. Warunki konkursu Przedmiotem konkursu jest organizacja zajęć fakultatywnych Jednostka ubiegająca się o ich.
Wykonała Sylwia Kozber
Oferta Regionalnych Ośrodków EFS w Toruniu i Bydgoszczy w zakresie wsparcia dla projektodawców konkursów POKL Toruń, r. Projekt współfinansowany.
I DLACZEGO POTRZEBNA JEST WSPÓŁPRACA ? wychowywanie I DLACZEGO POTRZEBNA JEST WSPÓŁPRACA ? Rola rodzica temperowanie zastosowanie prawd weryfikowanie.
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
System gospodarki rynkowej
Wiedza o społeczeństwie
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
Rodzina w aspekcie prawnym
Prof. dr hab. Halina Buk WSPARCIE FUNDUSZY EUROPEJSKICH W FINANSOWANIU INWESTYCJI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Chorzów, 26- września 2008 r.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów,
LGD na rzecz ekonomii społecznej
DARCZYŃCY GMINA BOREK WLKPGMINA GOSTYŃGMINA KROBIA GMINA PIASKI GMINA POGORZELA GMINA PONIEC POWIAT GOSTYŃSKI GMINA PĘPOWO.
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
Ewa Amghar, Barbara Bułat BIBLIOTEKARZ – ZAWÓD Z PRZYPADKU, Z PRZYMUSU CZY Z MARZEŃ? MOTYWY WYBORU ZAWODU PRZEZ PRACOWNIKÓW BIBLIOTEKI JAGIELLOŃSKIEJ.
Cele i założenia projektu Akademia Młodych Noblistów Paulina Kędzierska Koordynator projektu Akademia Młodych Noblistów.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kryteria wyboru projektów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura.
Konferencja podsumowująca projekt Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
POLSKIE RODZINY- FAKTY, MITY I STEREOTYPY Anna Antoniak Sylwia Szczepańska Kl. 1b.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
Procedura wydania opinii o zasadności realizacji projektów z zakresu budowy sieci szerokopasmowych finansowanych z funduszy strukturalnych Warszawa.
Gdy taki żółwik Przejdzie przez ekran, to znak że za chwilę zmieni się slajd.
Strategie badań – ilościowe v. jakościowe - porównanie
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
Konferencja DOBRE PRAKTYKI I METODY SKUTECZNEJ AKTYWIZACJI OSÓB DOJRZAŁYCH W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM Gdynia, dnia 5 listopada 2013 r.
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
POZNAĆ, ZROZUMIEĆ, WZMOCNIĆ- PRZEZ AKTYWNOŚĆ DO INTEGRACJI PROJEKT SYSTEMOWY ( kontynuacja ) POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W CHOJNICACH CHOJNICE.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Moja Szkoła .
Nowe umiejętności zawodowe - szansą na lepszą przyszłość Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Zapis prezentacji:

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny KOMU POTRZEBNYJEST MODEL ? propozycja dla decydentów politycznych ujednolicenie jakości i standardów pracy dookreślenie zapisów Ustawy

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny OPS/pracownik socjalny Rodzina przeżywająca trudności Asystent rodziny Wywiad środowiskowy (analiza sytuacji rodziny pod kątem realizacji funkcji opiekuńczo-wychowawczej ) Decyzja kierownika OPS o przyznaniu rodzinie asystenta współpraca

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Forma spotkania: warsztaty Termin i miejsce: Poznań, 6-8 czerwca 2011 r. Uczestnicy: przedstawiciele OPS, MOPR, PCPR, Ośrodków Adopcyjno-Opiekuńczych, placówek opiekuńczo-wychowawczych, asystenci rodziny Cel: wypracowanie Wielkopolskiego Modelu Asystenta Rodziny Prowadzący: Krzysztof Korona - psycholog kliniczny, doradca rodzin

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny TECHNIKA DEBAT Debaty prowadzone były w małych 5-osobowych zespołach. Zadaniem zespołów było podjęcie dyskusji nad argumentami ZA i PRZECIW przyjęciu kryteriów kompetencji i zachowań asystenta rodziny (AR). W podsumowaniu dyskusji zespołowej podjęto następujące propozycje kryteriów kompetencji i zachowań asystenta rodziny:

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny KOMPETENCJE ZAWODOWE I.WYKSZTAŁCENIE ORAZ DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE II. PROCES REKRUTACJI - WYMOGI: - nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona -wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego - nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe III. PODNOSZENIE KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH. SZKOLENIA. SUPERWIZJA.

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny ASYSTENT RODZINY VS ŚRODOWISKO RODZINNE zasada samostanowienie rodziny asystent rodziny jako edukator i informator aspekt etyczny

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny PODSUMOWUJĄC: 1. Model ma to do siebie, że można go modyfikować, w zależności od: warunków, zmieniającej się rzeczywistości, możliwości i specyfiki np. określonego obszaru. 2. Model ma to do siebie, że sam w sobie jest celem do którego się dąży.

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Dziękuję za uwagę Aleksandra Krawczyk asystent ds. budowania partnerstw i dialogu projekt systemowy ROPS tel