Paweł Sukiennik Mikołajki, 20 maj 2005 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny
Advertisements

Plany ustawodawcze w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych w Polsce
Piotr Kaczanowski System ewidencji i rejestracji pojazdów jako determinant problemów rynku ubezpieczeń komunikacyjnych.
II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych
Ubezpieczenie D & O. Rys historyczny 1930 – Lloyds konstruuje D & O (remedium na Wielką Depresję) Lata 60-te – rozwój D & O w Stanach Zjednoczonych Lata.
Regresy Ubezpieczeniowe
Umowa ubezpieczenia OC – cz. 2
Umowa ubezpieczenia OC – cz. 1
Nowelizacja kodeksu cywilnego BRAKUJĄCE REGULACJE Prowadzący: Wojciech S. Kamiński.
Dr Marcin Orlicki, LL.M. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
DASHWOOD Polska Broker. DASHWOOD Polska Broker jest spółką polską ściśle współpracującą z renomowaną angielską firmą brokerską Dashwood, Brewer & Phipps.
Prof. dr hab. Krystyna Szczepanowska – Kozłowska
Zgoda pacjenta na zabieg, leczenie – zagadnienia prawne i etyczne.
Podstawy Prawne Biznesu
ProMotor Uwagi do rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych.
Zakaz konkurencji Kodeks pracy art
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego
Problemy w stosowaniu przepisów o ochronie danych osobowych z perspektywy zakładów ubezpieczeń Warszawa, 21 maja 2010 r.
Emilia Stępień, Bird&Bird Warszawa, 21 maja 2010
Doświadczenia konsumentów w kontaktach z ubezpieczycielami direct Małgorzata Więcko Biuro Rzecznika Ubezpieczonych Warszawa, 1 kwietnia 2009r.
Warszawa, 1 kwietnia 2009 r. Projektowane zmiany legislacyjne – odpowiedź na rozwój technologii w sprzedaży ubezpieczeń Katarzyna Przewalska Zastępca Dyrektora.
Potrzeba nowelizacji przepisów o O.W.U.
Prewencja (po)wypadkowa praktyka w duchu prawa Paweł Sukiennik PS Consult r.
Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych
UBEZPIECZENIA W SPEDYCJI
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
Planowanie podatkowe Dariusz M. Malinowski Fazy zarządzania planowanie organizowanie decyzja koordynacja kontrolowanie.
Bazy danych II - projekt 1/4 Cel, istota projektu Celem projektu jest zbudowanie systemu bazodanowego dla Providera Internetowego, który będzie miał za.
Identyfikacja ryzyka w procesie inwestycji drogowych w świetle odpowiedzialności samorządu terytorialnego.
PAKIET „BEZPIECZNA GMINA”
OGB - Ogólnopolska Grupa Brokerska
Nowelizacja Kodeksu cywilnego i jej wpływ na obszar likwidacji szkód
Ubezpieczenia turystyczne
PODKARPACKIE SAMORZĄDOWE KONSORCJUM ZAKUPOWE „RAZEM” Dom Brokerski VECTOR Sp. z o.o. ul. Hoffmanowej 19, Rzeszów tel. (17) , fax (17)
Szkolenia, Coaching, PR.
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Usługi BDO - odpowiedź na realne potrzeby rynku
Spółka komandytowa W sprawach nieuregulowanych dotyczących spółki komandytowej stosuje się przepisy o spółce jawnej.
Umowy cywilnoprawne związane z pracą
Pozycja (prawa i obowiązki) doradców restrukturyzacyjnych w prawie restrukturyzacyjnym Założenia i cele ustawodawcy przy tworzeniu instytucji doradców.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Dogmatyka prawa Zajmuje się badaniem prawa aktualnie obowiązującego (de lege lata) Jej zadaniem jest: Opis i systematyzacja norm prawnych Wykładnia prawa.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
D ORADZTWO P ODATKOWE Jak efektywnie zarządzać podatkami?
Razem czy osobno? Ochrona prawna w relacji z innymi rodzajami ubezpieczeń Konferencja „Pozycja Ubezpieczeń ochrony prawnej w świadomości społecznej” Warszawa,
Ochrona Prawna – polisa „LEGO” Warszawa, 27 stycznia 2016 r. Robert Szywalski Przewodniczący Zespołu Ubezpieczeń Ochrony Prawnej w Polskiej Izbie Ubezpieczeń.
Warszawa, 27 stycznia 2016 r. Maciej Balcerowski
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny Wydział Zarządzania UW, mgr Aleksandra Luterek.
MICHIGAN ILLINOIS FLORIDA NEW YORK CANADA CHINA POLAND MEXICO 1 ZAKRES CZASOWY OCHRONY W UBEZPIECZENIACH MEDYCZNYCH (triggery ubezpieczeniowe – wyzwania)
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 1 jako dostawca dla uczestników rynku ubezpieczeniowego innowacyjnych usług i funkcjonalności Krzysztof Fijałkowski.
Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna
WYBRANE ZAGADNIENIA MATERIALNEGO I PROCESOWEGO PRAWA PRACY
NADZÓR UBEZPIECZENIOWY
RYNEK UBEZPIECZEŃ W POLSCE PODSTAWY PRAWNE
UMOWA UBEZPIECZENIA Dorota Wieczorkowska.
Krzysztof J. Jankowski LL.M.
Ośrodek Informacji Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego
Pośrednictwo ubezpieczeniowe
Zakończenie stosunku prawnego ubezpieczenia
Ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych
Ośrodek Informacyjny Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego
Operational improvement program
Pośrednictwo ubezpieczeniowe
Polskie uwarunkowania instytucjonalno-prawne dla realizacji projektów PPP 22 czerwca 2015.
Ubezpieczenie wypadkowe
Prawo ubezpieczeń gospodarczych - Ramy Prawne
Dobrowolna reklamacja a koszt uzyskania przychodu
Podstawy prawa pracy i Zabezpieczenia społecznego
INTER Partner Nowe klauzule od 1 października 2018.
Doradca podatkowy nieodłączny partner Twojego biznesu
Zapis prezentacji:

Paweł Sukiennik Mikołajki, 20 maj 2005 r. Odpowiedzialność brokera wobec klienta, czyli w kierunku większego profesjonalizmu... Paweł Sukiennik Mikołajki, 20 maj 2005 r.

Jaką szkodę i komu może wyrządzić broker swoim działaniem albo zaniechaniem? Broker jako doradca odpowiada przed klientem Broker jako pośrednik odpowiada przez klientem oraz ubezpieczycielem Relacja do klienta – pierwszy plan odpowiedzialności Uwaga – obowiązkowe ubezpieczenie zawarte w Polsce działa tylko w relacji do klienta

Codzienność – ciągła walka o zadowolenie klienta Ryzyka związane ze świadczeniem usług brokerskich – codzienność i sytuacje nadzwyczajne Codzienność – ciągła walka o zadowolenie klienta Sytuacje nadzwyczajne – odmowa zapłaty klientowi wysokiego odszkodowania albo brak polisy na poniesioną przez klienta wysoką szkodę Przyczyny? niewłaściwa relacja (komunikacja) z klientem niewyszkolony albo zdemotywowany personel brak procedur albo ich nieprzestrzeganie

Regulacja prawna i granice odpowiedzialności brokera – w jakim kierunku podążamy? Czy doczekamy się równego traktowania przez prawo wszystkich pośredników w ślad za Dyrektywą 2002/92/WE? Dlaczego tylko broker ma uzasadniać rekomendację? Co to znaczy „rzetelna rekomendacja” czy „najwłaściwsza umowa”? Brak precyzyjnej umowy brokerskiej = domniemanie odpowiedzialności

Umowa brokerska i zakres umocowania – wskazówki praktyczne Praca bez umowy brokerskiej – pole minowe Praca ze złą umową brokerską – ... Dobra umowa? Uwaga na kilka elementów: katalog obowiązków obu stron staranne działanie, a nie rezultat obsługa szkód, zwłaszcza po rozwiązaniu umowy brokerskiej obsługa ubezpieczeń nie zawartych za pośrednictwem brokera umowa a wycofanie pełnomocnictwa ubezpieczenia nie objęte pełnomocnictwem umowa musi być zrozumiała umowa powinna być wynegocjowana

Komunikacja i współpraca z klientem – obszar krytyczny dla odpowiedzialności Klient nie współpracujący to czasem klient niebezpieczny z punktu widzenia odpowiedzialności brokera Broker musi czasem rezygnować z takich klientów Praca nad postawą klientów to największe wyzwanie rynku brokerskiego Modelowy klient brokera – uważnie czytający wszystkie dokumenty związane z obsługą brokerską i zadający dużo pytań

Kontrola i zarządzanie ryzykiem OC brokera – procedury brokerskie Zarządzanie ryzykiem w firmie brokerskiej to: dobór i selekcja kadry szkolenia motywacja kadry (eliminacja „moral hazard”) kontrola przestrzegania procedur negocjowanie umów brokerskich raporty dla klienta wysoka suma gwarancyjna polisy OC Dobre procedury to: krótkie, ewoluujące dzieło zespołowe zmuszające do samodzielnego myślenia systematycznie kontrolowane co do ich przestrzegania

  Edukacja, doświadczenie i motywacja kadry – kwestie kluczowe także dla odpowiedzialności Czy to trzeba rozwijać?

Roszczenie do brokera – sprawdzian umowy i procedur brokerskich Zaostrzona odpowiedzialność – art. 355 par. 2 k.c. (staranność profesjonalisty) i art. 26 ust. 1 pkt 2 ustawy o pośrednictwie (rzetelna rekomendacja najwłaściwszej umowy ubezpieczenia) Niekorzystny rozkład ciężaru dowodu – art. 471 k.c. – domniemanie odpowiedzialności Brak orzecznictwa Sądu Najwyższego Bez skrupulatnie prowadzonych akt klienta sytuacja dowodowa brokera jest nie do pozazdroszczenia

Dziękuję za uwagę