Znajdź właściwe rozwiązanie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nie pal przy mnie proszę
Advertisements

– poradnik dla babci i dziadka”
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Józefa Dietla i Przedszkole nr 21
Założenia realizacji I edycji programu WOLNOŚĆ ODDECHU – Zapobiegaj Astmie WOLNOŚĆ ODDECHU – Zapobiegaj Astmie w województwie małopolskim i podkarpackim.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Szkoła Podstawowa im. Obrońców Węgierskiej Górki w Węgierskiej Górce
MÓJ ANGIELSKI ŚWIAT autor: mgr Iwona Kloc INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Toruniu.
ANKIETA Przeprowadzona w dniach marca 2012r. w Szkole Podstawowej oraz Gimnazjum EKOLA.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
1.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
Zajęcia fakultatywne Wydział Lekarski Rok IV. Warunki konkursu Przedmiotem konkursu jest organizacja zajęć fakultatywnych Jednostka ubiegająca się o ich.
Szkolnictwo w Wielkiej Brytanii
Katarzyna Lutkiewicz Zuzanna Kurska klasa II a
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Palenie tytoniu zabija!
W naszej klasie jest 7 dziewczynek i 9 chłopców. Lubimy się wspólnie uczyć, bawić i chodzić na wycieczki. A oto kilka zdjęć z życia naszej klasy w tym.
Rola lekarzy rodzinnych w realizacji programów profilaktycznych Wiesława Fabian Kolegium Lekarzy Rodzinnych w Polsce POLSKO-NIEMIECKIE SYMPOZJUM PROFILAKTYCZNE.
Wpływ papierosów na zdrowie człowieka.
Nikotynizm Zaczyna się w młodości!!!.
TO SMOKE OR NOT TO SMOKE?.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Zapraszamy do Powiatowego Zespołu Szkół w Chojnowie
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Palenie albo zdrowie, wybór należy do Ciebie”
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
DARCZYŃCY GMINA BOREK WLKPGMINA GOSTYŃGMINA KROBIA GMINA PIASKI GMINA POGORZELA GMINA PONIEC POWIAT GOSTYŃSKI GMINA PĘPOWO.
NASZA SZKOŁA Początki naszej szkoły sięgają 1919 roku. Z tego okresu pochodzą najstarsze księgi główne (arkusze ocen) 7-klasowej SzkołKierownik szkoły.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Konferencja prasowa z okazji VIII Światowego Dnia FAS 8 września 2008 r. Świadomość zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży.
1 Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki Katolickie Liceum Ogólnokształcące Czerwiec 2010.
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
Bezpieczny Internet
MOJE DZIECKO IDZIE DO SZKOŁY
ZESPÓŁ SZKÓŁ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 3 W POZNANIU SZKOŁA PODSTAWOWA NR 75 IM. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH Klasa 1 Klasa 2 Klasa 3 Klasa 0.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Nie pal proszę przymnie.
SYSTEM WZMOCNIEŃ POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
Moja Szkoła .
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Zapis prezentacji:

Znajdź właściwe rozwiązanie Założenia i podsumowanie realizacji programu edukacji antytytoniowej dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej oraz gimnazjum

Profilaktyka palenia tytoniu Główny Inspektor Sanitarny koordynuje rządowy program Ograniczania Zdrowotnych Następstw Palenia Tytoniu w Polsce, w ramach którego realizowane są trzy programy edukacyjne: Czyste powietrze wokół nas Nie pal przy mnie proszę Znajdź właściwe rozwiązanie

Choroby powodowane paleniem tytoniu Statystyka Społeczne skutki palenia tytoniu: 60 tys. zgonów rocznie. Nałogowo pali - 32% Polaków w wieku 15 lat i więcej. 64% chłopców i 53% dziewcząt w wieku 13-15 lat w swoim życiu eksperymentowało z paleniem tytoniu. Niektóre dzieci na początku palą okazjonalnie, ale potem czynią to w regularnych odstępach czasu, wkraczając na drogę pełnego uzależnienia od nikotyny. Choroby powodowane paleniem tytoniu

Statystyka Bierne palenie: Wdychanie dymu tytoniowego z papierosa palonego przez inną osobę w tym samym pomieszczeniu, jest szczególnie niebezpieczne dla zdrowia. 2. Boczny strumień dymu tytoniowego zawiera od 5 do 15 razy więcej tlenku węgla i od 2 do 20 razy więcej nikotyny niż dym wdychany przez palaczy.

Statystyka Bierne palenie: 80% Palących pali wśród nie palących 48% Pali w obecności dzieci 27% Pali w obecności kobiet w ciąży 25% Polaków jest narażonych na bierne palenie w domu

Chemiczny skład dymu tytoniowego

Dane epidemiologiczne wskazują, jak ważna jest rola szkolnych programów profilaktycznych, w tym profilaktyki palenia tytoniu.

Znajdź właściwe rozwiązanie Cel główny programu: Zapobieganie paleniu tytoniu wśród uczniów starszych klas szkół podstawowych i gimnazjum.

Znajdź właściwe rozwiązanie Cele szczegółowe programu: Zwiększenie wiedzy w zakresie szkodliwości dymu tytoniowego Kształtowanie umiejętności dbania o zdrowie własne i swoich bliskich Kształtowanie postaw asertywnych związanych z unikaniem czynnego i biernego palenia tytoniu

Znajdź właściwe rozwiązanie Adresaci programu: uczniowie klas IV – VI szkół podstawowych uczniowie gimnazjów rodzice i opiekunowie dzieci

Znajdź właściwe rozwiązanie Realizatorzy programu: nauczyciele prowadzący edukację prozdrowotną pedagog szkolny psycholog szkolny wychowawcy klas pielęgniarki szkolne przy współudziale nauczycieli różnych przedmiotów

Podsumowanie III edycji programu edukacji antytytoniowej „Znajdź właściwe rozwiązanie” (2012 – 2013)

Znajdź właściwe rozwiązanie W realizacji III edycji programu w roku szkolnym 2012/2013 udział wzięło 79 placówek. W programie uczestniczyło 6664 uczniów, w tym: uczniowie gimnazjum klasy I–III – 3384 uczniowie szkoły podstawowej klasy IV–VI – 3280

Znajdź właściwe rozwiązanie W realizację programu włączyli się rodzice – 2790 osób. Udział polegał głównie na uczestnictwie w spotkaniach profilaktycznych, podsumowaniach programu, przygotowaniach do imprez okolicznościowych

Sposób realizacji programu Program realizowany według 5 zajęć warsztatowych: Poznajmy się bliżej. Laboratorium ciała. Naucz się mówić nie. Znajdź właściwe rozwiązanie. Uwierz w siebie.

Sposób realizacji programu Wykłady, Prelekcje, Pogadanki, Prezentacje Imprezy środowiskowe, Przedstawienia, Wystawy Konkursy wiedzy, plastyczne Projekcje filmu Ekspozycja plakatów Informacje na stronie internetowej Podsumowania: festyny pikniki rodzinne

Podsumowanie realizacji programu Realizowane treści programowe korelowały ze Szkolnym Programem Profilaktyki. Program realizowany metodą warsztatową, większość placówek poszerzyło działania o różne formy pracy przy współpracy z psychologiem, pedagogiem, pielęgniarką. Podsumowania programu realizowane w formie festynów rodzinnych, pikników, dni rodziny.

strona internetowa PSSE w Chełmie Dokumentacja strona internetowa PSSE w Chełmie www.pssechelm.pl

Należy dostarczyć najpóźniej do dnia : Terminy kwestionariusz ankiety dla szkolnego koordynatora programu ewaluację programu Należy dostarczyć najpóźniej do dnia : 30.05.2014r. (lub wcześniej) do koordynatora powiatowego na adres: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Chełmie ul. Szpitalna 48 fax: (082) 565 30 13, e-mail: ozipz@pssechelm.pl

Dziękuję za uwagę