SPRAWDZIAN W KLASIE VI. INFORMACJE DLA RODZICÓW Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz. 9.00 godz. 9.00 Termin dodatkowy:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Advertisements

Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Małgorzata Pietroczuk
– poradnik dla babci i dziadka”
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
MATURA 2012 Na podstawie informatora CKE Edyta Rosiak.
Zastosowanie Internetu
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Analiza wyników Sprawdzianu szóstoklasisty 4 kwietnia 2013 r.
Alicja Przepióra Grupa 1015a. Tekst nieuporządkowany ZYCIORYS Urodziłam sie 9 listopada 1992 w Gorlicach. Mieszkam w Strzeszynie. Mam dwóch braci. Lubię
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
SPRAWDZIAN PO KLASIE VI 5 kwiecień 2011 r.. Sprawdzian jest egzaminem przeprowadzanym w szóstej klasie szkoły podstawowej. Jest on powszechny i obowiązkowy.
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
EGZAMIN MATURALNY 2014 PODSTAWOWE INFORMACJE. Opis egzaminu maturalnego 1. Egzamin maturalny jest przeprowadzany jeden raz w ciągu roku szkolnego – w.
PODSUMOWANIEPODSUMOWANIE BADANIA DIAGNOSTYCZNEGO W KLASIE TRZECIEJ GRUDZIEŃ 2012 R.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
WYNIKI I PRÓBNEGO MIĘDZYPRZEDMIOTOWEGO TESTU KLAS 6.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Doskonalenie sprawowania nadzoru pedagogicznego Podstawa prawna 1. Rozporządzenie MENiS w/s szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (...)
Zasady kierowania do Komisji Egzaminacyjnej - sesja zimowa 2009: Wszyscy absolwenci będą kierowani do Komisji przy Dolnośląskim Kuratorze Oświaty.
Rozporządzenie z dnia r w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów.
ALGORYTM.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Punkty rekrutacyjne Zasady rekrutacji Wybór szkoły kolejne kroki Zapoznanie się z ofertą edukacyjną m.in. na stronach www szkół Wybór maksymalnie.
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej? – informacje dla rodziców.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
1 Zwany egzaminem zawodowym jest formą oceny poziomu opanowania wiadomości i umiejętności z zakresu danego zawodu, ustalonych w standardach wymagań będących.
Egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe po nowemu wicedyrektor Grzegorz Zieliński Barlinek dn r.
Próbna matura z matematyki Piotr Ludwikowski. Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
Zmiany w Przepisach Gry w Piłkę Nożną od 1 września 2006r. Kolegium Sędziów Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
1 Egzamin maturalny w roku 2009 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2009 roku.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w roku jest realizowana elektronicznym systemem KSEON Optivum.
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
SYSTEM WZMOCNIEŃ POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Moja Szkoła .
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
SPRAWDZIAN W KLASIE VI. INFORMACJE DLA RODZICÓW Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz godz Termin dodatkowy:
Zapis prezentacji:

SPRAWDZIAN W KLASIE VI

INFORMACJE DLA RODZICÓW

Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz godz Termin dodatkowy: 3 czerwca

ISTOTA SPRAWDZIANU Ocenianie zewnętrzne prowadzone jest przez instytucje zewnętrzne wobec szkoły – Centralną Komisję Egzaminacyjną i komisje okręgowe Ocenianie zewnętrzne prowadzone jest przez instytucje zewnętrzne wobec szkoły – Centralną Komisję Egzaminacyjną i komisje okręgowe w oparciu o ogólnopolskie wymagania egzaminacyjne zawarte w standardach wymagań będących podstawą przeprowadzania sprawdzianu w oparciu o ogólnopolskie wymagania egzaminacyjne zawarte w standardach wymagań będących podstawą przeprowadzania sprawdzianu

Co bada sprawdzian? Na sprawdzianie badany i oceniany jest poziom opanowania umiejętności określonych w standardach wymagań. Na sprawdzianie badany i oceniany jest poziom opanowania umiejętności określonych w standardach wymagań. Umiejętności te są: Umiejętności te są: ponadprzedmiotowe, ponadprzedmiotowe, podstawowe dla tego poziomu kształcenia, podstawowe dla tego poziomu kształcenia, niezbędne na wyższym etapie kształcenia niezbędne na wyższym etapie kształcenia (w gimnazjum) i przydatne w życiu codziennym. (w gimnazjum) i przydatne w życiu codziennym.

Umiejętności badane na sprawdzianie (obszary standardów wymagań egzaminacyjnych) Czytanie Czytanie Pisanie Pisanie Rozumowanie Rozumowanie Korzystanie z informacji Korzystanie z informacji Wykorzystanie wiedzy w praktyce Wykorzystanie wiedzy w praktyce (w tym liczenie) (w tym liczenie)

określenie jednolitego dla wszystkich uczniów i szkół poziomu wymagań, określenie jednolitego dla wszystkich uczniów i szkół poziomu wymagań, diagnozowanie osiągnięć wszystkich uczniów na końcu każdego etapu kształcenia, diagnozowanie osiągnięć wszystkich uczniów na końcu każdego etapu kształcenia, monitorowanie poziomu nauczania oraz dostarczanie obiektywnych i porównywalnych informacji na temat jakości kształcenia, monitorowanie poziomu nauczania oraz dostarczanie obiektywnych i porównywalnych informacji na temat jakości kształcenia, dostarczanie szkołom wniosków do pracy poprzez informację zwrotną. dostarczanie szkołom wniosków do pracy poprzez informację zwrotną. Zadania oceniania zewnętrznego

Sprawdzian jest powszechny i obowiązkowy, co oznacza, że muszą do niego przystąpić wszyscy uczniowie. Przystąpienie do sprawdzianu jest jednym z warunków ukończenia szkoły. Sprawdzian jest powszechny i obowiązkowy, co oznacza, że muszą do niego przystąpić wszyscy uczniowie. Przystąpienie do sprawdzianu jest jednym z warunków ukończenia szkoły. Dla uczniów, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie mogli przystąpić do sprawdzianu w ustalonym terminie w kwietniu, a także dla tych, którzy wtedy przystąpili, ale przerwali sprawdzian, wyznaczony jest dodatkowy termin. Dla uczniów, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie mogli przystąpić do sprawdzianu w ustalonym terminie w kwietniu, a także dla tych, którzy wtedy przystąpili, ale przerwali sprawdzian, wyznaczony jest dodatkowy termin. Uczniowie, którzy do sprawdzianu nie przystąpią w danym roku, muszą powtórzyć ostatnią klasę szkoły podstawowej i przystąpić do sprawdzianu w roku następnym. Uczniowie, którzy do sprawdzianu nie przystąpią w danym roku, muszą powtórzyć ostatnią klasę szkoły podstawowej i przystąpić do sprawdzianu w roku następnym. Czy każdy uczeń musi pisać sprawdzian?

c.d. Istnieje również możliwość zwolnienia ucznia z obowiązku przystąpienia do sprawdzianu (względy zdrowotne, które nie pozwoliły przystąpić do sprawdzianu również w dodatkowym terminie). Istnieje również możliwość zwolnienia ucznia z obowiązku przystąpienia do sprawdzianu (względy zdrowotne, które nie pozwoliły przystąpić do sprawdzianu również w dodatkowym terminie). Uczeń powtarzający klasę szóstą musi ponownie przystąpić do sprawdzianu (niezależnie od tego, czy pisał go w poprzednim roku szkolnym). Uczeń powtarzający klasę szóstą musi ponownie przystąpić do sprawdzianu (niezależnie od tego, czy pisał go w poprzednim roku szkolnym).

Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych na sprawdzianie

Uczniowie z dysleksją rozwojową lub dysortografią Rozwiązują te same zadania, co ich koleżanki i koledzy bez dysfunkcji. Jednak podczas sprawdzianu mogą skorzystać z dostosowanych specjalnie dla nich rozwiązań organizacyjnych i technicznych (tylko na podstawie wyraźnych zaleceń zawartych w orzeczeniu Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej) np: Rozwiązują te same zadania, co ich koleżanki i koledzy bez dysfunkcji. Jednak podczas sprawdzianu mogą skorzystać z dostosowanych specjalnie dla nich rozwiązań organizacyjnych i technicznych (tylko na podstawie wyraźnych zaleceń zawartych w orzeczeniu Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej) np: Wydłużony o 30 min czas trwania sprawdzianu, Wydłużony o 30 min czas trwania sprawdzianu, Pisanie sprawdzianu w oddzielnej sali, w której członek komisji egzaminacyjnej na początku jeden raz głośno odczyta instrukcję, tekst wstępny oraz treść zadań, a uczniowie będą mogli równocześnie śledzić wzrokiem tekst zapisany w arkuszu. Pisanie sprawdzianu w oddzielnej sali, w której członek komisji egzaminacyjnej na początku jeden raz głośno odczyta instrukcję, tekst wstępny oraz treść zadań, a uczniowie będą mogli równocześnie śledzić wzrokiem tekst zapisany w arkuszu. Pisanie samodzielnie formułowanych odpowiedzi do zadań drukowanymi literami, co zwiększa czytelność pisma, Pisanie samodzielnie formułowanych odpowiedzi do zadań drukowanymi literami, co zwiększa czytelność pisma, Sprawdzanie pisemnych wypowiedzi uczniów za pomocą kryteriów dostosowanych do ich dysfunkcji. Sprawdzanie pisemnych wypowiedzi uczniów za pomocą kryteriów dostosowanych do ich dysfunkcji. Celem tych wszystkich działań jest wyrównanie szans podczas sprawdzianu a nie tworzenie dodatkowych przywilejów.

Jak pomóc dziecku przygotować się do sprawdzianu? DLACZEGO WYNIK SPRAWDZIANU JEST WAŻNY DLA DZIECKA?

Jak pomóc dziecku przygotować się do sprawdzianu?

Rola szkoły

Jak pomóc dziecku przygotować się do sprawdzianu? Jesień i zima to dobry czas do nauki: Jesień i zima to dobry czas do nauki: - systematycznego odrabiania lekcji, -pogłębiania wiedzy, -ćwiczenia przykładowych zadań egzaminacyjnych, -sprawdzania swoich umiejętności.

Jak pomóc dziecku przygotować się do sprawdzianu? Przydatne adresy internetowe: Przydatne adresy internetowe:

Jak pomóc dziecku przygotować się do sprawdzianu? Pobudzać jego motywację do nauki, Pobudzać jego motywację do nauki, Zachęcać do rozwiązywania testów (Viktor Junior, książki pomocnicze ze zbiorami testów, Internet, itp.) Zachęcać do rozwiązywania testów (Viktor Junior, książki pomocnicze ze zbiorami testów, Internet, itp.) Dopilnować, aby systematycznie powtarzało wiadomości, przygotowywało się do zajęć, w razie potrzeby uczestniczyło w zespołach wyrównawczych i konsultacjach indywidualnych Dopilnować, aby systematycznie powtarzało wiadomości, przygotowywało się do zajęć, w razie potrzeby uczestniczyło w zespołach wyrównawczych i konsultacjach indywidualnych z nauczycielami. z nauczycielami.

Przykładowy arkusz egzaminacyjny

Arkusz egzaminacyjny Składa się z 20 zadań zamkniętych Składa się z 20 zadań zamkniętych (do których prawidłową odpowiedź należy wybrać spośród podanych) (do których prawidłową odpowiedź należy wybrać spośród podanych) z 5 zadań otwartych (które należy wykonać samodzielnie) z 5 zadań otwartych (które należy wykonać samodzielnie)

Przygotowanie do egzaminu przez wychowawcę i nauczycieli przedmiotów Przygotowanie informacji dla ucznia: Przygotowanie informacji dla ucznia: –jak kodować arkusz i kartę odpowiedzi –jak zaznaczać odpowiedzi na karcie –co zrobić, gdy popełni błąd –w której sali będzie pisał sprawdzian/egzamin –co przynosi ze sobą (legitymację, przybory do pisania i rysowania) –przekazanie hase ł pobranych z systemu OBIEG

Gdy nadejdzie ten dzień…

Wynik sprawdzianu Prace uczniów sprawdzane są przez zewnętrznych egzaminatorów powołanych przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną Prace uczniów sprawdzane są przez zewnętrznych egzaminatorów powołanych przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną Wynik sprawdzianu to suma punktów uzyskanych za wykonanie zadań otwartych i zamkniętych. Wynik sprawdzianu to suma punktów uzyskanych za wykonanie zadań otwartych i zamkniętych. Maksymalnie na sprawdzianie można uzyskać 40 pkt. Maksymalnie na sprawdzianie można uzyskać 40 pkt. Wyniki sprawdzianu dostępne będą w Internecie na stronie OKE po wpisaniu kodu szkoły i kodu ucznia. Wyniki sprawdzianu dostępne będą w Internecie na stronie OKE po wpisaniu kodu szkoły i kodu ucznia. Każdy uczeń (razem ze świadectwem) otrzymuje zaświadczenie o uzyskanych przez siebie wynikach sprawdzianu. Każdy uczeń (razem ze świadectwem) otrzymuje zaświadczenie o uzyskanych przez siebie wynikach sprawdzianu.

Jak interpretować wynik liczbowy? Poziom zadowalający 70% Poziom konieczny 50%

Przekazanie wyników i za ś wiadcze ń Wyniki ?? maja 2009 r. – sprawdzian Zaświadczenia 19 czerwca 2009 r.

Wakacje…

Życzymy Państwu dumy i radości z wysokich wyników dzieci na sprawdzianie !

Dziękujemy za uwagę Dziękujemy za uwagę