SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Advertisements

W ramach akcji Szkoła z klasą Celem tego projektu było sprawdzenie ile uczniów naszej szkoły wywodzi się z Kresów Wschodnich i na ile ważne jest.
Jesteśmy uczniami Szkoły Podstawowej nr 1 w Mosinie. Zapraszamy do obejrzenia krótkiej prezentacji zdjęć okolicy, w której mieszkamy.
Obalenie testamentu Bolesława Krzywoustego
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Zastosowanie Internetu
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
KAMPANIA DRUGIE ŻYCIE w XIV LO w Krakowie. Harmonogram akcji: 1)Zajęcia warsztatowe dla uczniów (wykład nauczyciela biologii, praca uczniów w grupach.
SUKCES MAĆKA KONKURS Kamienne archiwum Ziemi. Muzeum Geologiczne Państwowego Instytutu Geologicznego w Warszawie zorganizowało Ogólnopolski Konkurs Geologiczno.
Szkoła Podstawowa im. Obrońców Węgierskiej Górki w Węgierskiej Górce
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
MÓJ ANGIELSKI ŚWIAT autor: mgr Iwona Kloc INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
to dobrowolna, bezpłatna, świadoma praca na rzecz innych lub całego społeczeństwa, wykraczająca poza związki rodzinno – koleżeńsko – przyjacielskie.
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
JAK INNI NAS POSTRZEGAJĄ? PROJEKT FINANSOWANY ZE ŚRODKÓW POLSKO-LITEWSKIEGO FUNDUSZU WYMIANY MŁODZIEŻY.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Jest to ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli).
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
Jestem częścią społeczeństwa
17 stycznia br. uczniowie ze Szkolnego Wolontariatu wraz z opiekunkami odwiedziły Dom Samotnej Matki w Łodzi.
DIE INITIATIVE SCHULEN: PARTNER DER ZUKUNFT INICJATYWA SZKOŁY: PARTNERZY RZYSZŁOŚCI.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Zapraszamy na prezentację !!! Szkoła Podstawowa nr 3 im. Wojska Polskiego w Mielcu.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Tutoring luty- marzec 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Katarzyna Lutkiewicz Zuzanna Kurska klasa II a
Jeżdżę z głową.
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
RADOSNA SZKOŁA (I edycja – 2009 r.). złożone wnioski miejsca zabaw place zabaw JST 144 stowarzyszenia i osoby fizyczne 15 wnioski szkół zakup 1.
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
SYSTEM WZMOCNIEŃ POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ
w/g Grzegorz Gadomskiego
Moja Szkoła .
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH

Sprawozdanie z realizacji zadania 1 Przeprowadzenie, we wszystkich klasach szkoły, debaty uczniowskiej nt. Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel z testem sprawdzającym dla uczniów wg układu opracowanego przez szkołę. Ocena jury na podstawie testów, po 3 z każdej klasy, przesłanych do jury konkursu pocztą elektroniczną.

Do realizacji tego zadania długo się przygotowywaliśmy, zastanawialiśmy się jak należy go właściwie zrealizować. Dla uczniów szkoły podstawowej jest to bardzo trudny temat. Doszliśmy do wniosku, że poszukamy pomocy u osoby specjalizującej się w prowadzeniu tego rodzaju spotkań. Zaprosiliśmy jako eksperta, nauczycielkę uczącą wiedzy o społeczeństwie w gimnazjum, wolontariuszkę pracującą w Towarzystwie Przyjaciół Bielin i prowadząca koło prawne dla młodzieży gimnazjum panią Julitę Skrzyniarz. Do zajęć włączeni byli uczniowie od kl. II do VI. Na potrzeby debat połączyliśmy ze sobą klasy z tego samego rocznika, tak by stworzyć dużą grupę dyskusyjną i wyłonić liderów każdej z debat. Na początku odbyły się zajęcia wprowadzające mające na celu zapoznanie dzieci z nowymi dla nich pojęciami.

Pani Julita Skrzyniarz w czasie prowadzenia zajęć wprowadzających z klasami IV a i IV b.

Zależało nam na przybliżeniu uczniom zagadnień związanych z funkcjonowaniem obywateli w państwie prawa oraz z podstawowymi zasadami ustrojowymi zapisanymi w konstytucji.

Cele szczegółowe zajęć wprowadzających to: - próby definiowania pojęć: państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel; - doskonalenie umiejętności: odnajdowanie i gromadzenie informacji na podstawie fragmentu tekstu, posługiwania się słownikiem języka polskiego, Konstytucją RP, współpracy w grupie, wyciąganie wniosków na podstawie zebranych informacji.

Tematem przewodnim każdej z debat było postawione pytanie: Czy przestrzegamy prawa? Celem było uświadomienie uczniom roli obywateli w państwie, a także tego, że sami są obywatelami, którzy mają prawa i obowiązki. Wskazano pożądane społecznie postawy jak patriotyzm i tolerancja.

Debaty okazały się atrakcyjną metodą pracy z uczniami. Opracowane zostały testy, które na koniec spotkań wypełnili uczniowie.