SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA PAWŁA II W BIELINACH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Działania prowadzone przez Stowarzyszenie ETAP na rzecz seniorów.
Advertisements

Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Krokodyle z przedmieścia
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BIELINACH
INTEGRACJA W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 23 IM
Włączanie a edukacja niepełnosprawnych
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Szkoła Podstawowa im. R. Wyrzykowskiego w Bełdowie rok szkolny 2009/2010.
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
Trzymaj formę Celem programu jest :
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 2 W ZAMOŚCIU
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Duże dzieci – wielkie sprawy
SPORT - wróg czy przyjaciel młodego człowieka
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA PAWŁA II W BIELINACH
Licz i baw się – gry z tabliczką mnożenia
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
„Uczniowie czytają książki o zwierzętach”
Delegacja naszej szkoły w Finlandii
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
Obszar nr 3 – Edukacja zdrowotna. Scenariusz zajęć nr 2
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Rok szkolny 2011/2012.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Projekt: ZMYSŁOWY ŚWIAT DZIECKA. Stowarzyszenie „RÓWNE SZANSE” powstało w maju 2008 roku. W ramach swojej statutowej działalności prowadzi: - Niepubliczną.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„NIE PAL PRZY MNIE, PROSZĘ”
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 7 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI ROK SZKOLNY 2014/2015. WRZESIEŃ 2014 – WYBORY DO SAMORZĄDU.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
Promocja zdrowia w 2014 roku w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Golinie.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
Szkoła Podstawowa nr 45 im.Jana Matejki w Łodzi ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel./fax:
Szkoła Podstawowa nr 83 im. Jana Kasprowicza we Wrocławiu  Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia  Europejski Dzień Sportu Szkolnego.
Szkoła Podstawowa 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową; Oznacza to, że 1 września.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Szkoła Sportowych Talentów
Szkoła Promująca Zdrowie
ŚWIETLICA SZKOLNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 150
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Szkoła Podstawowa 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową; Oznacza to, że 1 września.
Razem możemy więcej! Pomóżmy na starcie!.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA PAWŁA II W BIELINACH BEZPIECZNA SZKOŁA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA PAWŁA II W BIELINACH BEZPIECZNY UCZEŃ

Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą” - jak kształtować podstawy akceptujące niepełnosprawność. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę. Jako pierwsze z zadań w naszej szkole zostało zrealizowane zadanie dotyczące rozumienia niepełnosprawności i ograniczeń związanych z funkcjonowaniem w życiu wśród ludzi zdrowych. Zadanie było realizowane od 17 do 25 września 2012 roku. Głównym aspektem wychowawczym zajęć było kształtowanie umiejętności współodczuwania, wrażliwości na innych ludzi i otwartości na ich potrzeby. Zwracaliśmy uwagę w trakcie zajęć na akceptację wszystkich rówieśników, rozumienia praw każdego dziecka do zabawy i nauki, równego traktowania wszystkich, poszanowania godności drugiego człowieka i tolerancji dla inności drugiego człowieka.

Zostały opracowane dwa scenariusze zajęć warsztatowych, osobny dla dzieci z klas I-III i inny dla klas IV-VI. Zajęcia były prowadzone metodami aktywizującymi. Cele w obydwu grupach pozostały te same, natomiast sposób realizacji został dostosowany do możliwości intelektualnych uczniów. W trakcie zajęć dzieci uświadamiały sobie znaczenie słowa ”Niepełnosprawność”, rodzaje niepełnosprawności, ze szczególnym zwróceniem uwagi na usystematyzowanie wiedzy dotyczącej tego tematu. Kasia Sobczak Rafał Korc i Daniel Pęk wbiegający na metę – Londyn 2012

W zajęciach zostały wykorzystane plansze (historyjka obrazkowa składająca się z kilku ilustracji) przedstawiające chłopca niepełnosprawnego ruchowo, poruszającego się na wózku inwalidzkim i jego sytuację w klasie w szkole ogólnodostępnej. Zwrócenie uwagi na jego potrzeby, zwłaszcza przynależności, akceptacji i samorealizacji (chłopiec był mistrzem szachowym). Została też przedstawiona bajka terapeutyczna o zajączku, który uczył się wolniej niż inne zwierzęta, by przedstawić sytuację osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Na koniec uczniowie rozmawiali o własnych ograniczeniach i trudnościach oraz o ich przezwyciężaniu jak się to ma do niepełnosprawności np.: sportowców startujących w paraolimpiadzie. W starszych klasach została wykorzystana historia Natalii Partyki, jej strona internetowa oraz innych polskich paraolimpijczyków i ich trudna droga samorealizacji. http://nataliapartyka.pl/ http://www.sport.pl/londyn2012/1,109590,12454995,Paraolimpiada_2012__Polska__36_medali_i_dziewiate.html http://www.paralympic.org.pl/linki.php http://www.niepelnosprawni.pl http://bajkowekolorowanki.webnode.com/album/niepe%C5%82nosprawni/niepe%C5%82nosprawni%20-%20kolorowanka%20%2818%29-jpg

Zajęcia we wszystkich klasach prowadził pedagog szkolny i oligofrenopedagog z 20 –letnim stażem pracy. Zajęcia spotkały się z bardzo dobrym odbiorem dzieci w obydwu grupach wiekowych.